X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه های شهر استانبول

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه های شهر استانبول
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه های شهر استانبول

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است ، همچنین استانبول مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه نیز می باشد و این کلان شهر در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا و سومین شهر توریستی از نظر تعداد گرداشگران خارجی جهان انتخاب شد . استانبول تنها شهر دنیا است که در دو قاره آسیا و اروپا  تقسیم بندی شده است ، شبه جزیره ی تراکیه که قسمتی از شهر استانبول است در قاره آسیا قرار دارد و همچنین  شبه جزیره آناتولی نیز بخشی از شهر استانبول است که در قاره اروپا قرار گرفته است .همچنین  در استانبول دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که نام برخی از آنها در لیست بهترین دانشگاه های ترکیه و جهان می باشد . در ادامه به معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی شهر استانبول می پردازیم . 

دانشگاه های دولتی شهر استانبول

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره نمودیم ، شرط ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه ، آزمون یوس می باشد.
 دانشگاه استانبول : به ترکی استانبولی (İstanbul Üniversitesi) یکی از دانشگاه های دولتی شهر استانبول است که در سال 1453 بنیان گئاری شده است . در حال حاضر 73.000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و همچنین 70 هزار دانشجو بین المللی نیز دارا می باشد . رنکینگ جهانی این دانشگاه که در سال 2019 انجام شد ، در بین 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت و همچنین دهمین دانشگاه برتر ترکیه نیز می باشد . زبان تحصیل این دانشگاه ترکی استانبولی و انگلیسی می باشد .

دانشگاه های شهر استانبول


دانشگاه جراح پاشا : به ترکی استانبولی (İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa ) این دانشگاه در سال 2018 تاسیس شد و همچنین در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است و یک دانشگاه مدرن و با امکانات بالا و شهریه مقرون به صرفه  برای تحصیل در رشته  پزشکی و زیر شاخه های آن است . رنکینگ جهانی این دانشگاه 1378 می باشد و رتبه داخلی آن 28 است . زبان تدریس این دانشگاه ترکی و انگلیسی می باشد . این دانشگاه در همان سال 2018 از دانشگاه استانبول جدا شده و به صورت تخصصی به ارائه دروس علوم بهداشت پرداخته است و اساتید این دانشگاه و دانشگاه استانبول ، در اکثر رشته ها مشترک می باشند .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه مارمارا : به ترکی استانبولی (Marmara Üniversitesi) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی استانبول است که در سال 1883 تاسیس شده است تعداد دانشجویان این دانشگاه 50.092 می باشد . دانشگاه مارمارا که آموزش  به 5 زبان ترکی استانبولی ، انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی و عربی را در واحد های دانشگاهی ترکیب می کند تنها دانشگاه چندزبانه کشور ترکیه می باشد که این ویژگی را دارد . این دانشگاه جزء برترین دانشگاه های ترکیه به شمار می رود و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران در ترکیه است . در رنکینگ جهانی 2022 دانشگاه مارمارا رتبه 1201 را در بین دانشگاه های برتر جهان کسب کرد . این دانشگاه بیمارستان ها و مراکز درمانی متعددی را تحت پوشش خود دارد و در درمان انواع سرطان ها در بین بیمارستان های اروپایی سرآمد می باشد .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه سالیک بیلیملری (واحد استانبول) : به ترکی استانبولی (Sağlık Bilimleri Üniversitesi) از دانشگاه های دولتی استانبول است که در سال 2015 تاسیس شده است و آموزش به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه میشود . رتبه جهانی این دانشگاه 7461 است . این دانشگاه سطح آموزشی و امکانات خوبی در رشته پزشکی و دندان پزشکی دارد و از این رو رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و پرستاری از رشته های محبوب دانشگاه سالیک بیلیملری به شمار می رود . همچنین این دانشگاه در کشور های سومالی ، سودان ، فلیپین و ازبکستان در حوزه درمانی فعالیت می کند .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه مدنیت : به ترکی استانبولی (Medeniyet Üniversitesi) این دانشگاه در سال 2010 به عنوان نود و هشتمین دانشگاه ترکیه تاسیس شد و به عنوان یک دانشگاه جوان و همچنین یک موسسه تحقیق محور ، کار آفرین و نوآور شناخته می شود .  رنکینگ جهانی این دانشگاه 4387  است . از سال 2022 در این دانشگاه حدود 264 دانشجو بین المللی در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند . زبان این دانشگاه ترکی استانبولی و انگلیسی است .

دانشگاه های شهر استانبول
 

دانشگاه معمار سینان : به ترکی استانبولی (Mimar Sinan Üniversitesi) یک دانشگاه دولتی ترکیه می باشد که در سال 1882 تاسیس شده است، دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته های هنری می باشد و در بین دانشگاه های ترکیه رتبه 50 را دارد و همچنین رنکینگ جهانی این دانشگاه 3737 می باشد. آموزش در دانشگاه معمار سینان به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد.

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه استانبول تکنیک : به ترکی استانبولی ( istanbul teknik üniversitesi) از دانشگاه های دولتی قدیمی ترکیه بشمار می رود و همچنین این دانشگاه سومین دانشگاه فنی دنیا محسوب می شود که در سال 1773 بنیان گذاری شده است، این دانشگاه توانست در سال 2023 رتبه 500 تا 1000 را در میان دانشگاه های دنیا کسب کند، تحصیل در دانشگاه استانبول تکنیک به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد.

دانشگاه های شهر استانبول

دانشگاه بغازدیجی : به ترکی استانبولی (Boğaziçi Üniversitesi)  دانشگاه بغازدیجی در سال 1863 تاسیس شد و اولین نهاد آموزش عالی خارج از خاک امریکا است که تا سال 1971 مدیریت این دانشگاه به دست امریکایی ها بود و پس از آن مدیریت دانشگاه به دولت ترکیه واگذار شد و در سطح ملی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، همچنین زبان تدریس دانشگاه بغازدیجی انگلیسی می باشد.

دانشگاه های شهر استانبول

دانشگاه ییلدیز تکنیک : به ترکی استانبولی (Yıldız Technical Üniversitesi) از بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد که در سال 1992 تاسیس شده است و رتبه داخلی این دانشگاه 15 است ، همچنین رنکینگ جهانی دانشگاه ییلدیز تکنیک 1049 می باشد، رشته های مهندسی ، فیزیک، کامپیوتر از رشته های محبوب این دانشگاه می باشد. دانشگاه ییلدیز تکنیک مورد تایید ایران نیز می باشد.

دانشگاه های شهر استانبول

 

دانشگاه های خصوصی شهر استانبول


دانشگاه ایستینیه : به ترکی استانبولی (Istiniye Üniversitesi) یکی از دانشگاه های خصوصی شهر استانبول است که در قسمت اروپایی آن قرار گرفته است و در سال 2015 تاسیس شده است ، این دانشگاه تازه تاسیس به دلیل زیر ساخت های مدرن و کیفیت بالای آموزشی در حوزه پزشکی توانسته است که دانشجویان زیادی را از سر تا سر دنیا به خود جذب کند . دانشگاه ایستینه در شاخه های غیر پزشکی مورد تایید وزارت علوم  ایران است ، آموزش در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی است . دانشگاه ایستینه به داشتن بیمارستان های بزرگ و مجهز در ترکیه معروف است . رنکینگ جهانی این دانشگاه 5870 می باشد 


دانشگاه بیرونی : به ترکی استانبولی (Biruni Üniversitesi) این دانشگاه از برترین دانشگاه های خصوصی ترکیه در حوزه پزشکی و سلامت است که فعالیت اصلی خود را از سال 2014 شروع کرده است و یکی از مجهز ترین آزمایشگاه های ترکیه در دانشگاه بیرونی قرار دارد . در حال حاضر بیش از 6هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، همچنین زبان این دانشگاه ترکی و انگلیسی است . این دانشگاه توانسته است در مدت کوتاهی رتبه 67 را بین دانشگاه های ترکیه به دست آورد و همچنین این دانشگاه رتبه 6607 را در میان دانشگاه های جهان را دارا می باشد . 


دانشگاه سابانجی : به ترکی استانبولی (Sabanci Üniversitesi) این دانشگاه خصوصی در سال 1994 تاسیس شده است و اولین دوره تحصیلی آن در سال 1999 آغاز شد و همچنین این دانشگاه موفق شد در سال 2023 رتبه 351 تا 400 را میان دانشگاه های جهان کسب کند . دانشگاه سابانجی بارها توسط موسسه تحقیقات علمی و فناوری ترکیه به عنوان کارآفرین و نوآورترین دانشگاه ترکیه انتخاب شده است و  مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد . زبان تدریس این دانشگاه ترکی و انگلیسی می باشد . این دانشگاه در رده دانشگاه های ممتاز ترکیه قرار می گیرد .


دانشگاه کوچ : به ترکی استانبولی (Koc Üniversitesi) یک دانشگاه خصوصی در شهر استانبول است که در سال 1993 تاسیس شده است و از زمان تاسیس دانشگاه کوچ به یکی از دانشگاه های پیشرو در ترکیه تبدیل شده است و آموزش در سطح جهانی ارائه می دهد ، این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر پزشکی ترکیه می باشد و کسانی که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارند این دانشگاه انتخاب خوبی خواهد بود به دلیل اینکه علاوه بر معتبر بودن در اروپا ، این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست و دانشجویان بعد فارغ التحصیلی می توانند در ایران مشغول به کار شوند .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه گالاتا : به ترکی استانبولی (Galata Üniversitesi) یکی از دانشگاه های نوپا و خصوصی در شهر استانبول است که دارای رشته های متنوع است و در سال 2019 بنیان گذاری شده است ، برای دانشجویان بین المللی شرط شرکت در آزمون های ورودی را ندارد . رتبه جهانی این دانشگاه 3567 است . زبان تدریس این دانشگاه ترکی استانبولی و انگلیسی است .

 
دانشگاه کنت : به ترکی استانبولی (Kent Üniversitesi) این دانشگاه خصوصی واقع در استانبول فعالیت های آموزشی خود را در سال 2017-2018 آغاز کرده است، با ارائه تجربه کاری قبل از فارغ التحصیلی دانشجویان خود را برای دنیای آینده آماده می کند . رتبه جهانی این دانشگاه 8958 است . زبان تدریس این دانشگاه ترکی و انگلیسی می باشد ، تقریبا 4000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . 

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه ینی یوزییل : به ترکی استانبولی (Yeni Yüzyıl Üniversitesi) یکی از دانشگاه های خصوصی استانبول است که در سال 2009 تاسیس شده است و بیشتر به رشته های پزشکی معروف است . این دانشگاه به فقط به زبان ترکی  تدریس می کند. رتبه جهانی این دانشگاه 6419 است ، دانشگاه ینی یوزییل یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه است که مورد تایید اروپا است و مهمترین ویژگی دانشگاه ینی یوزییل تبادل دانشجو با  46 کشور اروپایی است .


دانشگاه اطلس : به ترکی استانبولی (Atlas Üniversitesi) یک دانشگاه خصوصی تازه تاسیس در استانبول است که در سال 2018 تاسیس شده است و فعالیت خود را از سال 2022 آغاز نموده است و در همین مدت کوتاه توانسته است که دانشجویان زیادی را به خود جذب کند ، رتبه جهانی این دانشگاه 7741 است . دانشگاه اطلس یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است که در کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده است و دارای چندین مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته است .


دانشگاه هالیچ : به ترکی استانبولی (Halic Üniversitesi) یکی از بهترین و مهمترین دانشگاه های خصوصی در استانبول به حساب می آید که از سال 1998 تاسیس شده است و تمرکز اصلی آن رشته های مهندسی است . رتبه جهانی  دانشگاه هالیچ در بین دانشگاه های جهان 4358 می باشد ، آموزش در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی است . تاکنون 18 هزار دانشجو از سر تا سر دنیا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند . این دانشگاه در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه مدیپل : به ترکی استانبولی (Medipol Üniversitesi)  این دانشگاه خصوصی در سال 2009 تاسیس شده است و دو شعبه در ترکیه دارد ،یکی در شهر استانبول و دیگری در آنکارا واقع شده است . در دانشگاه 65734 دانشجو مشغول به تحصیل هستند و همچنین در بین رتبه بندی های برتر دانشگاه های جهان که در سال 2022 انجام شد دانشگاه مدیپل در بین 1000 دانشگاه برتر قرار دارد و در بین بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه رتبه 12 را دارد ، این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد . دانشگاه مدیپل استانبول رشته های گوناگون و متنوعی نسبت به شعبه آنکارا  را دارا می باشد .


دانشگاه آیدین : به ترکی استانبولی (Aydin Üniversitesi) این دانشگاه معتبرترین و دومین دانشگاه خصوصی استانبول است که در سال 2007 تاسیس شده است و در حال حاضر 40.863 دانشجو دارد و در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است . این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و از طرفی در کشور های اروپایی و آمریکا نیز معتبر است و تدریس به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می شود . رتبه جهانی دانشگاه آیدین 2786 است و در بین دانشگاه های ترکیه رتبه 27 را کسب کرده است . 

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه گلیشم : به ترکی استانبولی (Gelişim Üniversitesi) یکی از دانشگاه های خصوصی استانبول است که در سال 2008 بنیان گذاری شده است همچنین این دانشگاه در راستای بین المللی شدن گام برداشته است و با بیش از 100 دانشگاه بین المللی در سرتا سر جهان به ویژه آمریکا ، ژاپن ، کره و ... همکاری دارد . زبان تدریس در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است .رتبه جهانی این دانشگاه 8420 است . در حال حاضر بیش از 23 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه کولتور : به ترکی استانبولی (Kultur Üniversitesi) این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شده است و به عنوان یکی از دانشگاه های معروف و شناخته شده در سطح اتحادیه اروپایی و خاورمیانه است ، سالانه بیش از 16 هزار دانشجو را پذیرش می کند و در زمینه آموزشی و تحقیقاتی بسیار موفق است ، همچنین این دانشگاه به دانشجویان خود این امکان را می دهد که همزمان در دو رشته مختلف تحصیل کنند ، زبان این دانشگاه ترکی و انگلیسی است . رتبه جهانی دانشگاه کولتور 3055 می باشد . در حال حاضر 15.644 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه یدی تپه : به ترکی استانبولی (Yeditepe Üniversitesi) یکی از دانشگاه های بزرگ و معتبر استانبول است که در سال 1996 تاسیس شده است همچنین این دانشگاه با توجه به کیفیت بالای آموزشی و تحقیقات به سرعت به یکی از دانشگاه های معروف و معتبر ترکیه تبدیل شده است  و جزو 20 دانشگاه برتر پزشکی ترکیه می باشد. دانشگاه یدی تپه توجه ویژه ای به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی دارد ، آموزش در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد ، همچنین این دانشگاه 390 دانشجوی بین المللی و بیش از 19.000 دانشجو دارد . نکته حائز اهمیت این که این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد .

دانشگاه های شهر استانبول
 دانشگاه باهچه شهیر : به ترکی استانبولی (Bahçeşehir Üniversitesi) یک دانشگاه خصوصی در قسمت اروپایی استانبول است که در سال 1998 تاسیس شده است و در حال حاضر 17.048 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . جایزه «ابر مارک‌های ترکیه» در سال 2007 به دانشگاه باهچه شهیر اعطا شد . این دانشگاه با 193 دانشگاه بین المللی همکاری دارد مانند دانشگاه هاروارد (ایالات متحده امریکا ) همچنین دانشگاه باهچه شهیر دارای 6 پردیس در خارج از ترکیه است . این دانشگاه توانست  در رتبه بندی سال 2023 رتبه 500 تا 1000 را میان دانشگاه های جهان کسب کند ، این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد .

دانشگاه های شهر استانبول
دانشگاه آجی بادم : به ترکی استانبولی (Acibadem Üniversitesi) دانشگاه خصوصی که در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است و در سال 2007 بنیان گذاری شده است و جزو دانشگاه های تخصصی با بیش از 25 سال در زمینه رشته های علوم پزشکی است ، رتبه جهانی این دانشگاه 4684 می باشد و تدریس به دو زبان انگلیسی و ترکی است . این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشد . 
دانشگاه مال تپه : به ترکی استانبولی () یک دانشگاه خصوصی در استانبول است که در سال 1997 تاسیس شده است 

دانشگاه های شهر استانبول



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید