X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل دندانپزشکی در رومانی + هزینه ها و شهریه ها و شرایط پذیرش معرفی دانشگاه های برتر

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل دندانپزشکی در رومانی
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

تحصیل دندان پزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی
رومانی کشوری است در جنوب شرقی اروپا ، پایتخت کشور رومانی بخارست است که ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است و جمعیت آن 19.2 میلیون می باشد که از نظر جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا است . زبان رسمی این کشور رومانیایی است و بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند . رومانی به دلایل مختلفی مانند : شهریه و هزینه زندگی مناسب ، مدرک تحصیلی معتبر ، کیفیت آموزشی بالا ، امکان انتخاب زبان های مختلف برای آموزش ، مقصد محبوبی برای کسانی است که قصد تحصیل دندان پزشکی را دارند .

شرایط تحصیل در رومانی

تحصیل دندان پزشکی در رومانی یک دوره 6 ساله است و ورود به دانشگاه های رومانی نسبتا راحت و بدون آزمون ورودی است و پذیرش از طریق مدارک و سوابق تحصیلی است (مدرک دیپلم ایران برای این کشور قابل قبول و معتبر است ) همچنین شما باید بر زبانی رومانیایی تسلط کافی داشته باشید اما به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در رومانی با زبان انگلیسی هم امکان پذیر می باشد و متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسی حداقل باید نمره آیلتس 6 را داشته باشند . این امر برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی به زبان رمانیایی مستلزم اخذ مدرک زبان رومانیایی یعنی (Preparatory ) می باشد که البته در صورت نداشتن این مدرک می بایستی قبل از شروع دوره اصلی دوره در دوره (Preparatory Course) دانشگاه تان شرکت نمایید .

مدت زمان تحصیل داندان پزشکی در رومانی چقدر است ؟

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

رشته دندان پزشکی در رومانی یکی ازرشته های پرطرفدار است و همانطور که گفته شد دوره تحصیل دندان پزشکی در این کشور 6 ساله است و دانشجویان بیش از 70 درصد دروس دندان پزشکی را به صورت عملی و بالینی آموزش می بینند . رشته دندان پزشکی در کشور رومانی به سه زبان رومانیایی ، انگلیسی ، فرانسوی تدریس می شود و همچنین برنامه تکنسین دندان پزشکی و دستیار دندان پزشکی تنها به زبان رومانیایی تدریس می شود ، برای تحصیل دندان پزشکی در این کشور شما باید نمرات بالایی در دروس ریاضی ، فیزیک ، زیست شناسی ، شیمی داشته باشید 

هزینه تحصیل در رشته داندان پزشکی در رومانی چقدر است ؟

تحصیل دندانپزشکی در رومانی
بر اساس آمار موجود از هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشورهای اروپایی ، هزینه تحصیل دندان پزشکی در رومانی نسبت به بقیه کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. در حالت کلی شهریه تحصیل دندان پزشکی در رومانی سالانه بین 2000 تا 9500 یورو است ، برای دانشجویانی که به آن ها بورسیه تعلق می گیرد ، بسته به میزان بورسیه ی کسب شده ، شهریه ی آن ها کاهش پیدا می کند.

مزایای تحصیل در رومانی چیست ؟

تحصیل دندانپزشکی در رومانی
تحصیل در کشور رومانی دارای مزایای مختلفی می باشد. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور رومانی ، وجود دانشگاه های با سابقه و معتبر است که برخی از این دانشگاه ها در رنکینگ بین المللی جایگاه خوبی را دارا می باشند ، همچنین هزینه تحصیل در رومانی نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی مناسب تر است و این کشور میزبان دانشجویان بین المللی نیز می باشد .علاوه بر این رومانی کشوری است با تاریخچه ی فرهنگی و تاریخی غنی که محیط زندگی جذابی برای دانشجویان بین المللی می باشد .

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

در ادامه به بررسی  معرفی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رمانی می پردازیم ؛
دانشگاه کارول داویلا : این دانشگاه دولتی در شهر بخارست  توسط یک پزشک فرانسوی الاصل در سال 1857 تاسیس شده است و یکی از دانشگاه های برتر در زمینه پزشکی و دندان پزشکی می باشد . این دانشگاه دارای بیش از 5 هزار دانشجو می باشد که به دو زبان رومانیایی و انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. شهریه های این دانشگاه برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در رومانی 7500 یورو می باشد که بسته به سال تحصیل شما متغیر می باشد .

دانشگاه ایولیو هاتینگو  : دانشگاه پزشکی ایلیو هاتینگو کلوژ ناپوکو از قدیمی ترین موسسه آموزش پزشکی در ترانسیلوانیا است که در سال 1919 تاسیس شده است و بیش از 6000 دانشجوی ملی و بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش به سه زبان رومانیایی ، انگلیسی ، فرانسوی انجام می شود . این دانشگاه در شهر کلوژ کشور رومانی واقع شده است که یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین شهرهای کشور رومانی می باشد ، از این روی فرصت های بی شمار شغلی در این شهر در انتظار شماست.

دانشگاه ویکتور بابش تیمیشوارا : این دانشگاه دولتی در سال  1944 در شهر تیمیشوارا تاسیس گردیده و آموزش در دانشکده های پزشکی این دانشگاه به سه زبان انگلیسی ، رومانیایی و فرانسوی انجام می شود . تاکنون بیش از 4284 دانشجوی بین المللی از مجموع 48 هزار دانشجوی این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند . یکی از موضعات مرتبط با این دانشگاه تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی زیادی ست که زیر نظر دانشگاه ویکتور بابش در حال فعالیت هستند .

دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا : این دانشگاه در سال 1879 تاسیس شده است و یکی از دانشگاه های قدیمی رومانی است . در حال حاضر از مجموع 70 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه ، تعداد 2500 نفر ار این دانشجویان را دانشجویان بین امللی تشکیل داده اند و بیش از 10 هزار دانشجو در دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا مشغول به تحصیل هستند . تحصیل در این دانشگاه به سه زبان رومانیایی ، انگلیسی ، فرانسوی امکان پذیر می باشد که همین موضوع یکی از عوامل محبوبیت این دانشگاه بین دانشجویان خارجی می باشد .

 

تحصیل دندانپزشکی در رومانی
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • سارا
    برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی ، محدودیت سنی وجود داره؟
    • مدیر سایت

      سلام خیر

تماس بگیرید