X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه های شهر ازمیر ( خصوصی و دولتی ) + شهریه ها و رنکینگ

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه های شهر ازمیر
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه های شهر ازمیر

شهر ازمیر به عنوان یکی از مهم ترین شهر های بندری ترکیه دارای دانشگاه های بسیار با کیفیتی از نظر رنکینگ ملی و جهانی هستند که این دانشگاه ها سالانه دانشجویان خارجی زیادی را از سرتاسر جهان پذیرش می نمایند .

دانشگاه های شهر ازمیر به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که برای ورود به دانشگاه های دولتی شهر ازمیر می بایستی در آزمون های ورودی بین المللی این دانشگاه ها مانند آزمون یوس و سایر آزمون ها شرکت کنید اما برای ورود به دانشگاه ها خصوصی شهر ازمیر نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و شما صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تان پذیرفته خواهید شد .

در ادامه به بررسی این دانشگاه ها می پردازیم ؛

دانشگاه های دولتی شهر ازمیر

دانشگاه اگه : به ترکی استانبولی (Ege University)  چهارمین دانشگاه های قدیمی کشور ترکیه و یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه که در شهر ازمیر واقع شده است ، و هم چنین یکی از بهترین مراکز تحقیقاتی کشور ترکیه به حساب می آید ، این دانشگاه  در سال 1955 بنیان گذاری شده است و تعداد 65000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، نکته ای که این دانشگته را برجسته می کند موضوع برنامه تبادل دانشجو این دانشگاه با دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی می باشد که همین امر باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان این دانشگاه بتوانند ادامه تحصیل خود را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بگذرانند.

دانشگاه های شهر ازمیر

دانشگاه دوکوزایلول :  به ترکی استانبولی (Dokuz Eylul University) دانشگاه دوکوز ایلول در سال ۱۹۸۲ با ۱۰ مدرسه فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین دانشگاهی است که آموزش مسئله‌ محور را پیاده‌سازی کرده‌ است. زبان  این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. و حدود 62.633 دانشجو دارد. این دانشگاه اولین کالج بین المللی خارج از کشور آمریکا می باشد که در زمان حکومت آتاتورک بر ترکیه در این کشور ساخته شد ، از این جهت دانشجویان مشغول در این دانشگاه می توانند ادامه تحصیل خود در مقاطع بالاتر را به راحتی در کشور آمریکا و کانادا بگذرانند . این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد .

دانشگاه های شهر ازمیر
دانشگاه کاتب چلبی :  به ترکی استانبولی ( Izmir Katip Çelebi University ) یکی از دانشگاه های دولتی تازه تاسیس شهر ازمیر است ، این دانشگاه در سال 2010 تاسیس شده است. دانشگاه کاتب چلبی از دانشگاه های برتر کشور ترکیه در حوزه علوم پزشکی می باشد و همچنین زبان تدریس این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. دانشگاه کاتب چلبی با وجود آنکه یک دانشگاه تازه تاسیس است اما توانسته رتبه 4 را بین دانشگاه های  ترکیه به دست آورد . این دانشگاه جزو معدود دانشگاه هایی می باشد که هر سه رشته ( پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ) را هم به زبان ترکی  هم به زبان انگلیسی ارائه می دهد  نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این دانشگاه ، این می باشد که این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد .

دانشگاه های شهر ازمیر
دانشگاه ازمیر دموکراسی : به ترکی استانبولی ( İzmir Demokrasi Üniversitesi ) این دانشگاه در سال 2016 تاسیس شده است و دارای رتبه 158 کشوری و رتبه 8263 در جهان می باشد و زبان تحصیل در این دانشگاه ، ترکی و انگلیسی می باشد . این دانشگاه تا سال 2018 جزء دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه به حساب می آمد اما از سال 2018 به بعد زیر نظر دولت کشور ترکیه قرار گرفت و از آن پس جزء دانشگاه های دولتی شهر ازمیر و کشور ترکیه به حساب می آید . این دانشگاه از نظر شهریه ها و هزینه ها جزء مقرون به صرفه ترین دانشگاه های شهر ازمیر به حساب می اید .

دانشگاه های شهر ازمیر
دانشگاه باکرچای : به ترکی استانبولی ( İzmir Bakırçay Üniversitesi ) یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که از سال 1986 فعایت خود را شروع کرده است و رتبه جهانی این دانشگاه 8982 است زبان تدریس این دانشگاه ترکی استانبولی است . این دانشگاه جزء کوچک ترین و کم  ظرفیت ترین دانشگاه های شهر ازمیر و کشور ترکیه می باشد که رشته های بسیار محدودی را ارائه می دهد و پر طرفدارترین رشته تحصیلی برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه ( فیزیوتراپی ) می باشد .

دانشگاه های شهر ازمیر

دانشگاه های خصوصی شهر ازمیر

دانشگاه ازمیر اکونومی : به ترکی استانبولی (İzmir University of Economics ) یکی از دانشگاه های خصوصی شهر ازمیر است که در سال 2001 تاسیس شده است . زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است ، رتبه جهانی این دانشگاه در سایت  2235 است و رتبه آن در بین دانشگاه های ترکیه 62 است . این دانشگاه از نظر تکنولوژی آموزشی  سیستم سخت افزاری یکی از برترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد و رشته های حوزه علوم انسانی مانند ( حقوق ، اقتصاد ، مدیریت بازرگانی و .... ) را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهد .

دانشگاه های شهر ازمیر
دانشگاه یاشار : به ترکی استانبولی ( Yaşar Üniversitesi ) دانشگاه خصوصی ازمیر است  که در سال 2001 تاسیس شده است و زبان تدریس این دانشگاه به زبان انگلیسی و ترکی می باشد ، هدف  دانشگاه یاشار این است که به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی کوچک اما معتبر ترکیه شناخته شود . نکته حائز اهمیت از این دانشگاه تنوع رشته های بسیار بالا در رشته های 4 ساله این دانشگاه می باشد .

دانشگاه های شهر ازمیر
دانشگاه تیناز تپه : به ترکی استانبولی ( Tınaztepe Üniversitesi ) این دانشگاه از سال 2018 فعالیت خود را آغاز نموده است ، این دانشگاه به دلیل آنکه تازه تاسیس است و فقط 6 سال است که فعالیت خود را شروع کرده رتبه جهانی آن 18.058 است . محور فعالیت این دانشگاه علوم مختلف به وبژه علوم بهداشتی است . این دانشگاه به سرعت در حال پیشرفت و ساخت  احداث دانشگاه های جدید می باشد و همچنین تنها دانشگاه خصوصی شهر ازمیر می باشد که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهد .

دانشگاه های شهر ازمیر
دانشگاه کاورام مسلک :  به ترکی استانبولی ( İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu ) یک دانشگاه خصوصی فنی حرفه ای در شهر ازمیر است که در سال 2008 تاسیس شده است و تعداد دانشجویان آن 10.898 است که از میان آنان 281 تن دانشجو خارجی هستند که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . این دانشگاه به تازگی از مدرسه عالی به دانشگاه تبدیل شده است و شروع به جذب دانشجوی خارجی نموده است .

دانشگاه های شهر ازمیر

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید