X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه + دانشگاه ها + شهریه ها و هزینه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
رشته میکروبیولوژی ، رشته ای است که به مطالعه میکروارگانیسم ها و اثرات بیماری هایی که میکروارگانیسم ها تولید می کنند می پردازد. میکروبیولوژی شکل ، ساختار (مورفولوژی) ، فرآیندهای ژنتیکی و متابولیکی موجودات میکروسکوپی و زیر میکروسکوپی را مطالعه می کند.
اگر به دنبال اطلاعاتی در رابطه با تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه هستید ، در ادامه می توانید محبوب ترین دانشگاه ها و برنامه های تحصیل رشته میکروبیولوژی ترکیه را مشاهده کنید. 

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه چیست ؟

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
برای پذیرش جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه باید در آزمون یوس نمره قبولی بدست آورند. پس از قبولی در این آزمون ، متقاضیان خارجی تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه می توانند برای دانشگاه های دولتی نیز درخواست ارسال کنند. پذیرش در دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه به داشتن مدرک دیپلم و معدل حد نصاب دانشگاه مقصد و همچنین قبولی در آزمون ورودی آن دانشگاه بستگی دارد.
در مورد دانشگاه های خصوصی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه تنها با سابقه تحصیلی امکان پذیر است. هر دانشگاه شرایط تحصیلی خاص خود را دارد اما به طور کلی داشتن 50 درصد نمره قبولی در دروس دبیرستانی و داشتن شرایط مالی ، می توان در دانشگاه خصوصی به تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه پرداخت.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ترکیه به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی ، انجام می شود. برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه به زبان انگلیسی داشتن مدرک آیتلس و تافل با حداقل نمره 6 لازم است.
قبولی در آزمون تومر برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه ضروری می باشد. کسب نمره قبولی در این آزمون تحصیل به زبان ترکی استانبولی را میسر می کند. 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه کدامند ؟

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
در زیر لیستی از بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در این رشته رتبه بندی شده اند آورده شده است. در میان برترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه دانشگاه عبدالله گل بهترین برنامه های تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. در ادامه با دیگر دانشگاه های دولتی که برنامه های تحصیلی با شرایط خوبی به متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه ارائه می دهند ، آشنا خواهیم شد.
●    دانشگاه عبدالله گل ، کایسری
●    دانشگاه آفیون کوجاتپه ، افیون قره حصار 
●    دانشگاه آغری ابراهیم چچن ، آغری
●    دانشگاه آتاتورک ، ارزروم
●    دانشگاه بالیکسیر ، بالیکسیر

دانشگاه های خصوصی متعددی نیز فرصت تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. از جمله این دانشگاه ها می توان سه دانشگاه زیر را نام برد.
●    دانشگاه آیدین ، استانبول
●    دانشگاه کوچ ، استانبول
●    دانشگاه کادیر (قادیر) خاص ، استانبول

شهریه و هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه چقدر است ؟

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه فقط دو حالت دارد ، تحصیل در دانشگاه دولتی یا دانشگاه خصوصی. علاوه بر نوع دانشگاه ، تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی نیز می تواند بر میزان هزینه ها و شهریه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه ، تاثیر بگذارد.
اما به طور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه دولتی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه مبلغی در حدود 3 هزار دلار در سال خواهد بود. این مبلغ برای دانشگاه های خصوصی دارای برنامه ی تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه هستند مبلغی در حدود 30 هزار دلار در سال می باشد.

بازار کار و درآمد رشته میکروبیولوژی در ترکیه چطور است ؟

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه
فارغ التحصیلان میکروبیولوژی ممکن است از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند شوند ، به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی ، میکروبیولوژیست ، تکنسین آزمایشگاه علمی ، دانشمند پزشکی قانونی ، مشاور علوم ، مدیر ، محقق ، یا نویسنده علم کار کنند.
پس از اتمام تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه ، فارغ التحصیلانی که به عنوان میکروبیولوژیست شروع به کار می کنند  معمولاً به طور میانگین حدود 17200 لیر در ماه درآمد خواهند داشت. این میانگین حقوق تمامی هزینه های مسکن ، رفت و آمد و غذا را نیز شامل می شوند. . میزان دستمزدهای یک میکروبیولوژیست در ترکیه از 8450 لیر در ماه تا حداکثر 26900 لیر در ماه متغیر خواهد بود. این میزان حداکثر و حداقل براساس مهارت ، تجربه و همچنین موقعیت مکانی شغل ، متغیر خواهد بود. 


  • تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه چند ساله است ؟

    4 ساله

  • تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه به چه زبان هایی می باشد ؟

    ترکی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید