X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه + هزینه + شهریه + دانشگاه ها و شرایط بورسیه

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون آزمون ورودی در دانشگاه های معتبر ترکیه ،اخذ پذیرش توسط گروه آموزشی دیار دانش

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

برای اخذ بالاترین بورسیه تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه ، همین الان با کارشناسان ما در دیار دانش تماس بگیرید.

به دلایل بسیار زیادی که در ادامه مطلب به بررسی آنها می پردازیم ، دانش آموزان کشورمان متقاضی تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه هستند .

برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ، دانشگاه های این کشور به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که شما برای ورود و ثبت نام در دانشگاه های خصوصی ، نیازی به شرکت در آزمون ورودی خاصی ندارید و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تان پذیرش خواهید شد .

اما برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه ، می بایستی که در آزمون ورودی این دانشگاه ها که آزمون یوس نام دارد ، شرکت کنید .

برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون یوس اینجا کلیک کنید .

با توجه به شرایط موجود در کنکور ایران و ظرفیت های محدود برای تحصیل رشته دندانپزشکی ، دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل رشته دندانپزشکی ، یک گزینه بسیار مناسب هستند .

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه :

  • شهریه بسیار پایین در دانشگاه های دولتی ترکیه
  • امکان تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های خصوصی
  • رفت و آمد راحت خودتان و اعضاء خانواده بدون نیاز به ویزا
  • هزینه های پایین زندگی
  • امکان انتقالی گرفتن به دانشگاه های اروپایی و کانادایی
  • امکان تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران
  • امکان اشتغال و فعالیت در کلینیک ها و بیمارستان های زیر نظر دانشگاه بلافاصله پس از فارغ التحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه چند سال است ؟

برخلاف کشور خودمان مدت زمان تحصیل رشته دندانپزشکی 6 سال می باشد ، تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه 5 سال به طول می انجامد که بعد از این دوره می توانید وارد دوره تخصص شوید.
نکته حائز اهمیت در طول دوره این می باشد که شما بعد از گذراندن 60 واحد درسی که حدودا 3 ترم به طول می انجامد امکان درخواست انتقالی به سایر دانشگاه های کشور های اروپایی را دارید که این امکان برای شما فراهم می شود تا ادامه تحصیل خود را در یک کشور دیگر ادامه دهید.

البته برای امکان این انتقالی می بایستی مدرک زبان انگلیسی و همچنین کارنامه میانگین 2.5 از 4 را در واحد های درسی گذرانده شده ارائه دهید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 2024 

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

در سال تحصیلی که گذشت شهریه های رشته دندانپزشکی در ترکیه ، در دانشگاه های دولتی از 7.000 لیر شروع شده و تا 30.000 لیر در سال ادامه داشته و این میزان در دانشگاه های خصوصی از 6.500 دلار شروع شده و تا .27.000 دلار ادامه داشته است .
خوب واضح است که تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ، در دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد ، با هم در ادامه به بررسی شهریه دندانپزشکی در برخی از مطرح ترین دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه می پردازیم .

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت (خصوصی)
نام دانشگاه شهریه دانشگاه (در سال)
دانشگاه آیدین 20 هزار دلار
دانشگاه یدی تپه 30 هزار دلار
دانشگاه باغچه شهیر 25 هزار دلار
دانشگاه مدیپول 27 هزار دلار
دانشگاه کوچ 30 هزار دلار

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت (دولتی)

نام دانشگاه  شهریه دانشگاه ( در سال )
دانشگاه استانبول 60 هزار لیر
دانشگاه دوکوز ایلول 60 هزار لیر
دانشگاه 19 ماییس 80 هزار لیر
دانشگاه مارمارا 93 هزار لیر
دانشگاه قاضی 150 هزار لیر
دانشگاه آنکارا 180 هزار لیر
دانشگاه کاتب چلبی 180 هزار لیر
دانشگاه اگه 250 هزار لیر
دانشگاه حاجت تپه 250 هزار لیر

این شهریه هایی که در جداول بالا ذکر نمودیم مربوط به دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد که البته دانشگاه های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که رشته دندانپزشکی را با شهریه هایی بسیار پایین تر ارئه می دهند که البته همگی آن ها مورد تایید کشور های اتحادیه اروپا نیز می باشند ؛ برای مثال به شهریه های برخی از این دانشگاه ها در ادامه می پردازیم :

شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه
نام دانشگاه شهریه دانشگاه ( در سال )
دانشگاه ستکی کوچمان 30 هزار لیر
دانشگاه بولنت اجویت 30 هزار لیر
دانشگاه اوشاک 45 هزار لیر
دانشگاه هارران 50 هزار لیر
دانشگاه هیتیت 50 هزار لیر

و البته ده ها دانشگاه دیگر که شهریه های سالانه آن ها زیر صد میلیون تومان در سال می باشد 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به تومان

خوب اکر بخواهیم هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را به تومان محاسبه کنیم و نرخ دلار را حدود 50 هزار تومان و نرخ لیر را 1800 تومان حساب کنیم ، هزینه سالانه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در میان دانشگاه های دولتی بین 40 تا 300 میلیون تومان در سال و در بین دانشگاه های خصوصی بین 400 میلیون تومان تا دو میلیارد تومان در سال می باشد . ( که البته با توجه به متغیر بودن نرخ ارز این مبالغ هم متغیر می باشد )

بورسیه دندانپزشکی در ترکیه

در کشور ترکیه بورسیه های مختلفی وجود دارد که معتبر ترین آنها پنل turkey burslary  ترکیه بورسلاری می باشد که هر از بهمن ماه مهلت ثبت نام و ارسال مدارک و سوابق تحصیلی برای این سازمان شروع شده و تا فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

از دیگر طرح های بورسیه دندانپزشکی در ترکیه ، می توان به بورسیه کشور های اسلامی که کشور ایران هم جزء این کشور هاست اشاره نمود .

این بورسیه هم همانند تورکیه بورسلاری در تاریخ های مشخصی اقدام به دریافت مدارک از طرف متقاضیان نموده و پس از بررسی مدارک ، نتایج را اعلام می نماید .

نوع دیگر بورسیه ی تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه های خصوصی می باشد که با توجه به شرایط معمول و رشته مد نظر شما  به شما اختصاص داده می شود که آموزشگاه دیار دانش به نمایندگی از تمامی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بالاترین میزان بورسیه را بورسیه را برای تخفیف شهریه در هر رشته ای برای شما اخذ می نماید.

درآمد دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

خوب واضح است که شغل دندانپزشکی در همه ی کشورها جزو پر درآمد ترین مشاغل می باشد که ترکیه هم از این قاعده مستثنا نیست ، معمولا با توجه به شهر محل کار و میزان تجربه فرد و یا تخصص او درامد او نیز متغیر است که به طور کلی درآمد یک دندانپزشک در ترکیه از حدود 30 هزار لیر در ماه شروع شده و تا 100 الی 120 هزار لیر در ماه امکان پذیری می باشد .

اما خبر مهم اینکه از تابستان سال 2022 شغل دندانپزشکی در ترکیه ، دیگر برای خارجی ها جزء مشاغل ممنوعه نمی باشد و متخصصین و فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه و سایر کشور ها با گذراندن دوره های مربوطه می توانند به صورت رسمی و قانونی مشغول به کار شوند .

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون یا کنکور

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

عموما ورود به دانشگاه های خصوصی برای متقاضیان ، بدون شرکت در آزمون ورودی میسر و در دسترس بوده ، اما در این میان برخی افراد سودجو با وعده ها و ارائه مدارک جعلی ، به خانواده های داوطلبین ، مدعی اخذ پذیرش بدون آزمون در رشته دندانپزشکی ، در دانشگاه های دولتی ترکیه هستند که این عمل مصداق عینی خرید صندلی می باشد و در آینده ای نه چندان دور منجر به اخراج فرد خاطی از دانشگاه می شود و هم چنین ممنوع التحصیل بودن فرد خاطی در تمامی دانشگاه های کشور ترکیه .

پس هوشیار باشید که تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه ، فقط و فقط در دانشگاه های خصوصی این کشور امکان پذیر می باشد .

شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

به جز تعداد انگشت شماری از دانشگاه ها تمامی دانشگاه ها به شرایط سنی فرد توجهی ندارند و شما با هر شرایطی می توانید در رشته دندانپزشکی در ترکیه تحصیل کنید.

این موضوع در بین دانشگاه های خصوصی ترکیه از اهمیت بسیار کمتری برخوردار بوده و شما با هر شرایط سنی می توانید در دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل شوید .

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه خصوصی ترکیه

خوب همانطور که قبل تر اشاره نمودیم تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه ، عموما بدون شرکت در آزمون ورودی در دسترس بوده و شما به راحتی می توانید وارد این دانشگاه ها شوید .

اما برخی از دانشگاه های معتبر خصوصی ترکیه با شرط معدل و اعلام یک شرایط خاص اقدام به جذب دانشجو در رشته دندانپزشکی می نمایند .

آموزشگاه دیار دانش به عنوان نمایندگی رسمی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه ، پذیرش شما را از دانشگاه دلخواه تان با اخذ بیشترین میزان بورسیه انجام می دهد .

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

در لیست سال 2022 وزارت بهداشت 15 دانشگاه از کشور ترکیه حضور دارند که به تفکیک در بین دانشگاه های خصوصی، دانشگاه ( یدی تپه ، آجی بادام ، کوچ ، باحچه شهیر ، باشکنت ) حضور دارند که از این مابین فقط دانشگاه های ( کوچ، باحچه شهیر ، باشکنت و یدی تپه) رشته دندان پزشکی را ارائه می دهند و البته در بین دانشگاه های دولتی، دانشگاه های ( استانبول ، اگه ، آنکارا ،  قاضی ، مارمارا ، 19 مایس ، کاتب چلبی، 9 ایلول ، سلیمان دمیرل  و حاجت تپه) در لیست وزارت بهداشت ایران حضور دارند.

برای ورود به دانشگاه های دولتی که از نظر هزینه و شهریه بسیار مقرون به صرفه تر می باشند باید در آزمون یوس شرکت کرد.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

معایب تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

در واقع تا سال 2019 تنها عیب و موردی که می توانستیم از تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بگیریم این بود که ، شغل دندانپزشکی برای خارجی های مقیم کشور ترکیه از مشاغل ممنوعه به حساب می آمد ، اما پس از سال 2019 با لغو این قانون شما به عنوان یک خارجی حق کار رسمی و قانونی در این کشور داشته و می توانید به فعالیت خود ادامه دهید

شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه

که به دو دسته تقسیم می شود (خصوصی و دولتی ) در دانشگاه های خصوصی از 6 تا 27هزار دلار و در دانشگاه های دولتی از 10 تا 30 هزار لیر می باشد .توجه داشته باشید که شهریه در دانشگاه های خصوصی به دلار و در دانشگاه های دولتی به لیر می باشد که توجه قابل توجهی دارد.

ارزانترین دانشگاه دندانپزشکی در ترکیه

در بین دانشگاه هایی که بدون آزمون ورودی می توانید در آنها پذیرفته شوید ، دانشگاه کوجالی سالیک در شهر ایزمیت در فاصله یک ساعته از شهر استانبول ، ارزانترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه می باشد .

شهریه این دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی ، سالانه 8500 دلار می باشد

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با شرط معدل

در دانشگاه دولتی امکان این امر بسیار پایین است ولی در دانشگاه های خصوصی  هیچ محدودیتی وجود ندارد و با توجه به نمره معدلل برای شم تخفیف شهریه نیز اخذ میشود که تا پایان دوره تحصیل شما شامل حالتان می شود.

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ترکیه

با شرکت در دوره های مربوط به معادل سازی شما می توانید حتی اگر در کشور دیگری مدرک دکترای خود را گرفته اید در کشور ترکیه اجازه کار دریافت کنید این دوره ها در طول سال در فواصل مشخص برگزار می گردد که برای ثبت نام در این دوره ها کارشناسان ما در خدمت شما عزیزان می باشند.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون مدرک زبان

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

خوشبختانه دانشگاه های ترکیه این امکان را برای تمامی دانشجویان فراهم نموده است تا در صورت عدم داشتن مدرک زبان بتوانند وارد دانشگاه شوند . ترم اول خود را دوره هازرلیک بگذرانند و در پایان ترم با شرکت در آزمون زبان دانشگاه مدرک زبان خود (Tomer) را اخذ نمایند و از ترم پیش رو در کلاس های تخصصی خود شرکت کنند.

آزمون زبان ترکی استانبولی ، آزمون تومر (Tomer) هر ماه دو بار توسط هر دانشگاه برگزار می گردد که معتبر ترین این مدارک , مدرک تومر  دانشگاه آنکارا . تومر دانشگاه استانبول و تومر دانشگاه قاضی می باشد که مورد قبول تمامی دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه می باشند.در ادامه برخی از کارنامه های فبولی در آزمون تومر آموزشگاه دیار دانش را برایتان به نمایش می گذاریم.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

در بیش از 70% دانشگاه های کشور ترکیه هم زبان ترکی استانبولی تدریس می شود و هم به زبان انگلیسی تسلط بیشتری دارند قرار داده است که به راحتی به تحصیل بپردازند.
لازم به ذکر است که معمولا شهریه هر رشته ای به زبان انگلیسی حدودا 10% بیشتر از تحصیل همان رشته به زبان ترکی می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه

بی راه نیست اگر بگوییم بهترین دانشگاه در میان دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه برای تحصیل در رشته دندان پزشکی، دانشگاه یدی تپه در شهر استانبول می باشد هر چند تحصیل در این دانشگاه از شهریه تقریبا بالایی برخوردار می باشد اما برای کسانی که  دانشگاه خیلی خیلی برایشان مهم است دانشگاه یدی تپه یک انتخاب ایده آل می باشد.

معرفی کشور ترکیه
امروزه که کشور ترکیه یک مقصد مهاجرتی جذاب برای ایرانیان .شده است تحصیل در این کشور هم برای هم وطنن ما بسیار جذاب می باشد که در ادامه به دلایل و چگونگی این تصمیم می پردازیم.
اولین دلیلی که باعث شده تا ایرانیان به تحصیل در رشته هایی همچون رشته دندانپزشکی در ترکیه  و رشته های دیگر در این کشور بگیرند ، سختی قبولی در کشور خودمان و همچنین ظرفیت های بسیار پایین دانشگاه های کشور خودمان و تعداد بالای متقاضیان در این رشته ها می باشد.
در حالی که کشور ترکیه این امر رادر دسترس ما قرار داده تا با احتمال قبولی بسیار بالاتر در دانشگاه های دولتی این کشور بعضآ با هزینه ای پایین تر از دانشگاه های کشور خودمان بتوانیم در این رشته ها تحصیل کنیم.
دلیل بعدی که می توان به ان پرداخت امکان انتقالی گرفتن برای ادامه ی تحصیل به دانشگاه های اروپایی و امریکایی می باشد که می توان از دانشگاه های کشور ترکیه به عنوان سکوی پرتاب استفاده شود.
در ادامه به برخی دیگر از مزیت های و شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه می پردازیم.


  • چرا تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه؟؟

    دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد که به مهم ترین آنها می پردازیم :

    1. قبولی بسیار آسانتر در دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به ایران

    2. تحصیل در دانشگاه های خصوصی بدون آزمون امکانپذیر می باشد

    3. عدم نیاز به ویزا و رفت و آمد آسان برای دانشجویان و خانواده ها

    4. هزینه بسیار پایین تر از پردیس های کشور خودمان از بابت شهریه

    و ده ها دلیل دیگر که این موضوع را برای ما قابل دسترس قرار می دهد

  • مدت تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه چند سال می باشد؟؟

    مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه 5سال می باشد

  • آیا پس از اخذ مدرک دندانپزشکی در کشور ترکیه می توانیم به ایران برگردیم؟

    بله شما پس از هخذ مدرک از دانشگاه های کشور ترکیه در رشته دندانپزشکی میتواند به ایران بازگشته و ممشغول به کار شوید


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • صمد
    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چند سال است ؟
    • تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 5 ساله می باشد

  • سعید
    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چند ساله است؟
    • تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 5 ساله است

  • مهدیه
    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان ترکی راحت تره یا انگلیسی؟
    • برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ، زبان تحصیل تفاوتی نداره ، بستگی داره که خودتون به چه زبانی تسبط دارین

  • مهران
    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون هم میشه؟
    • بله تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون هم امکانپذیره

  • سوری
    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چند ساله؟
    • تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 5 سال می باشد

  • نگین
    برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چه مدارکی لازمه؟
    • برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه دیپلم و ریزنمرات سه ساله + پاسپورت

  • شیما
    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به چه زبانی هست ؟
    • تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی می باشد

  • آتی
    سلام ، برای تحصیل در رشته دندانپزشکی حتما دیپلم تجربی باید داشت؟یا کسانی که رشته های نظری دیگه ای بودند هم میتونند این رشترو شروع کنند
    • مدیر سایت

      سلام بله حتی اگر دیپلم رشته های دیگه رو هم داشته باشین می تونین برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه اقدام کنید

  • زهرا
    سلام وقت بخیر شرایط بورسیه برای دندانپزشکی دانشگاه های دولتی استانبول چه چیز هایی هست ؟
    • مدیر سایت
      سلام ، برای بورسیه دندانپزشکی در ترکیه به صورت غول فاند ، می بایستی در طرح هایی همچون تورکیه بورسلاری و یا بورسیه کشور های اسلامی شرکت نمایید
  • مها
    یرای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چه مدارکی لازم است ؟
    • مدیر سایت

      برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

      دیپلم و یا گواهی موقت

      ریزنمرات سه ساله دبیرستان

      پاسپورت

  • سیب
    آیا تحصیل دندانپزشکی در ترکیه شرایط سنی داره؟
    • مدیر سایت

      برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه هیچ محدودیت سنی وجود ندارد

  • سیب
    آیا تحصیل دندانپزشکی در ترکیه شرایط سنی داره؟
    • مدیر سایت

      برای بورسیه دندانپزشکی در چین و تحصیل این رشته در این کشور محدودیت سنی وجود دارد

  • سیما
    برای دریافت بورسیه بورسالاری یا بورسیه کشورهای اسلامی باید چه کاری انجام بریم
    • مدیر سایت

      در تاریخ مقرر مدارکتون رو در سایت مربوطه برگزاری کنین

  • آنا
    سلام وقت بخیر، هزینه تحصیل دندانپزشکی به تومان چقد میشهدر ترکیه؟
    • مدیر سایت

      سلام هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی بین 500 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان در سال و در دانشگاه دولتی بین 50 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان در سال

  • فراز
    کسی که معدل دیپلمش ۱۲ هست میتونه تو آزمون TRYÖS شرکت کنه و دندانپزشکی قبول بشه؟ (منظورم دانشگاه دولتیه که تایید باشه) اگر میتونه، میشه راهنمایی کنین که تو کدوم دانشگاه؟
    • مدیر سایت

      بله که می تونه ، این نمره شما در آزمون TR YOS هست که اهمیت داره

  • عارف نظری
    چگونه میتوان بدون ازمون در ترکیه تحصیل کرد؟
    • مدیر سایت

      به راحتی ، با ثبت نام در دانشگاه های خصوصی این کشور ، البته که هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با ورود به دانشگاه های خصوصی بالاتر خواهد بود

  • سروش
    درود ، من مدرک تا دیپلم فنی گرفتم دانشگاه رفتم تو ایران و بعد انصراف دادم تو دولتی هم خوندم ، به زبان ترکی استانبولی کاملا مسلط هستم تا سطح زبان مادری مسلطم قبلا ۶ سال ترکیه زندگی کردم ، من برای اینکه بتونم دانشگاه بشم و دندانپزشکی بخونم چیکار باید بکنم چه چیزی نیاز هست ؟
    • مدیر سایت

      برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه شما هم میتونین وارد دانشگاه دولتی شین هم دانشگاه خصوصی ، برای ورود به دانشگاه دولتی می بایستی در آزمون یوس شرکت کنین و ورود به دانشگاه خصوصی بدون آزمون ورودی خواهد بود

تماس بگیرید