X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا + بورسیه ها و هزینه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

یکی از کشورهایی که برای تحصیل مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است ، کشور ایتالیا است. 
افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ، اغلب رشته پر طرفدار دندان پزشکی را انتخاب می نمایند. از دلایل محبوبیت این رشته ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و هم چنین ارائه بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا به دانشجویان متقاضی است. 
به منظور اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های ایتالیا لازم است مراحلی طی شود که شرکت در آزمون ورودی یکی از این مراحل است. علاوه بر آزمون ، شرایط و مدارک خاصی نیاز است که در این مقاله از وب سایت موسسه دیار دانش به طور مفصل به آن می پردازیم. 

فهرست موضوعات

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
در کشور ایتالیا دانشگاه های خوبی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی وجود دارد که بسیاری از آن ها امکان تحصیل با هزینه کم را فراهم نموده اند. از جمله دیگر مزایای انتخاب این کشور امکان ارائه بورسیه تحصیلی می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی از دانشگاه ها همچون دانشگاه سیه نا فراهم شده است. 
دانشجویان پس از تحصیل یک مدرک آبی ( Blue Certificate ) دریافت می نمایند که در تمامی کشورهای اروپایی دارای اعتبار است و بدین وسیله می توانند به راحتی و بدون موانع خاصی در دیگر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا


همان طور که اشاره نمودیم متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی به جهت گزینش باید در آزمون ورودی به نام آیمتIMAT   (International Medical Admissions Test) شرکت نمایند و در این آزمون نمره قبولی کسب نمایند. با توجه به این امر که هر یک از دانشگاه هایی که متقاضی برای رشته دندان پزشکی می پذیرند، کسب نمره آزمون متفاوتی را در نظر گرفته اند، لازم است شرایط تحصیل در این رشته به نحو تخصصی بررسی و پیگیری شود. 
  ارائه مدرک مهارت زبان من جمله آیلتس با حداقل نمره ۶ و تافل با حداقل نمره۷۸ درصورت تحصیل به زبان انگلیسی و مدرک زبان ایتالیایی درصورت تحصیل به زبان ایتالیایی از دیگر شرایط تحصیل در کشور ایتالیا است.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش اولیه دندانپزشکی در ایتالیا
1.    اصل مدرک دیپلم یا گواهی موقت مورد تائید وزارت آموزش‌ و پرورش
2.    اصل مدرک پیش‌دانشگاهی یا گواهی موقت مورد تائید وزارت آموزش‌وپرورش
3.    ریزنمرات دیپلم 
4.    ریزنمرات پیش‌دانشگاهی
5.    تأییدیه تحصیلی 
6.    گواهی سلامت 
7.    پاسپورت

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا


دانشجویانی که می خواهند در رشته دندانپزشکی در کشور ایتالیا تحصیل نمایند، می توانند از فرصت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه ها بهره مند شوند. از این طریق بخش قابل توجهی از هزینه های دوره تحصیل و اقامت تامین می گردد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل به صورت اقساطی نیز قابل پرداخت می باشد. در طول دوره تحصیل دانشجویان رشته دندان پزشکی می توانند به صورت نیمه وقت نیز کار کنند.

بورسیه های تحصیلی برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
بورسیه های متنوع تحصیلی کشور ایتالیا برای دانشجویان بسیار جذاب است چرا که بخش قابل توجهی از هزینه های دانشجویان را تامین می نماید. علاوه بر این، کمک هزینه های بسیار مفیدی نیز به دانشجویان اعطا می گردد که گذران زندگی دانشجویی را آسان تر می نماید.
بورسیه هایی همچون بورسیه تحصیلی دولتی، بورسیه Bocconi و هم چنین بورسیه دانشگاه که به دانشجویان برتر اعطا می گردد را شامل می شود.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ایتالیا چند ساله است ؟

همانند کشور خودمان و برخلاف تحصیل دندانپزشکی در ترکیه که 5 ساله است ، تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا 6 ساله است .
دانشجویان در طی سال های اول و دوم علوم زیستی را فرا می گیرند تا اطلاعات کامل تری راجع به آناتومی و ساختار بدن انسان و انواع بیماری ها کسب نمایند. در واقع در این دوران با اصول پایه پزشکی و دندان پزشکی آشنا می شوند. 
در سال های سوم و چهارم دروس تخصصی دندان پزشکی آغاز می گردد. در این دو سال دانشجویان از طریق مطالعه بالینی نحوه پیشگیری و تشخیص بیماری های دهان را فرا می گیرند.
در سال های پنجم و ششم گرایش های تخصصی با اهداف تمرین بیشتر و پیشرفت حرفه ای مد نظر قرار می گیرد که در نتیجه سبب کسب تخصص در حوزه بیماری های دهان و دندان می باشد.

آزمون IMAT شامل چه مباحثی است؟
این آزمون شامل 60 سوال از مفاهیم آموزشی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، منطق، استدلال و اطلاعات عمومی می باشد که در دوران دبیرستان تدریس شده اند. آزمون به طور کلی 90 امتیاز دارد که نمره لازم با توجه به نوع دانشگاه تعیین می گردد زیرا هر دانشگاه نمره مخصوص خود را در سایت اعلام می نماید.

آیا شرایط سنی برای شرکت در آزمون دندان پزشکی ایتالیا وجود دارد؟

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
علی رغم اینکه برای تحصیل در کشور ایتالیا محدودیت سنی خاصی عنوان نشده است، اما برای تحصیل در برخی از مقاطع اولویت سنی لحاظ کرده است. 
فارغ التحصیلان دبیرستان که 17 سال دارند می توانند اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایند. بهترین سن برای اخذ پذیرش فاصله بین 18 تا 22 سالگی است. 

خدمات آموزشگاه دیار دانش در زمینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
آموزشگاه دیار دانش سالها است که در زمینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا خدمات ارزنده ای به علاقه مندان تحصیل در این رشته ارائه نموده است. در صورت تمایل می توانید برای تحصیل در ایتالیا از این موسسه کسب مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید. 


گرایش های تخصص دندان پزشکی
•    پروتزهای دندانی
•    متخصصان بهداشت عمومی دندان
•    اندودنتیست
•    رادیولوژیست‌های دهان و فک و صورت
•    جراحان دهان و فک و صورت
•    متخصصین دندانپزشکی دهان و دندان
•    دندان‌پزشکان اطفال
•    پریودنتیست


دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندان پزشکی در ایتالیا
1.    دانشگاه ناپولی
2.    دانشگاه گابریله دانونزیو
3.    دانشگاه مگنا گراسیا کاتانزارو
4.    دانشگاه اینسوبریا
5.    دانشگاه لاکویلا
6.    دانشگاه باری
7.    دانشگاه بولونیا
8.    دانشگاه برشا
9.    دانشگاه کالیاری
10.    دانشگاه کاتانیا
11.    دانشگاه فرارا
12.    دانشگاه فلورانس
13.    دانشگاه سیه نا

شرایط کار پس از تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
دانشجویان رشته دندانپزشکی در ایتالیا در حین تحصیل اجازه کار دارند و می توانند به مدت 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند. یکی از مزایای دانشجویانی که زبان ایتالیایی را فرا گرفته اند این است که از شرایط مناسب تری برای یافتن کار بهره مند هستند. 

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور ایتالیا
•    تحصیل با کیفیت در دانشگاه های ایتالیا
•    امکان تحصیل به زبان انگلیسی
•    بورسیه های تحصیلی متنوع
•    امکان کارآموزی با حقوق


سخن پایانی
کشور ایتالیا یکی از جذاب ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی می باشد؛ امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، سطح بالای علمی دانشگاه ها ، امکان برخورداری از بورسیه های متنوع از جمله دلایل انتخاب این کشور به عنوان یک مقصد مهم برای تحصیل  می باشد. 
شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با تلفن های آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان و مشاوران حرفه ای ما با شما تماس بگیرند.


 


  • تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا چند ساله است ؟

    6 سال

  • تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به چه زبانی است ؟

    انگلیسی و ایتالیایی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید