X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه + دانشگاه ها و شرایط پذیرش + شهریه ها و هزینه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه

تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه
تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه از جمله رشته هایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. شرایط تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به صورتی است که متقاضیان بین المللی این رشته می توانند به راحتی تحصیل خود را در این کشور شروع و یا ادامه دهند. متخصص بیهوشی یکی از مهم ترین تخصص ها در رشته های علوم پزشکی می باشد. به همین دلیل است که تخصص و مهارت یک متخصص در این زمینه ، از اهمیت به سزایی برخوردار است. 
در صورتی که قصد تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه را دارید ولی با شرایط و همچنین دانشگاه های این کشور آشنایی ندارید ، در ادامه ی این مطلب تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای شروع تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه
دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه ، باید در آزمون یوس و یا آزمون SAT نمره قبولی کسب کنند. در صورتی که قصد دارند تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه را در دانشگاه دولتی ادامه دهند باید علاوه بر داشتن دیپلم و معدل قبولی بالای 70 درصد در دروس دبیرستان ، در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود نیز پذیرفته شوند.
دانشگاه های خصوصی که امکان تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه را ارائه می دهند شرط آزمون را از شرایط خود برداشته اند. تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه در دانشگاه خصوصی از طریق سابقه تحصیلی و داشتن شرایط مالی مساعد به راحتی امکان پذیر می باشد.

تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه
تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی انجام می شود. دانشجویان متقاضی تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به زبان ترکی باید در آزمون تومر شرکت کرده و نمره قبولی خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند.
برای تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل ضروری است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه
دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی هستند که امکان تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه ارائه می دهند. دانشجویان متقاضی تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این دانشگاه ها را انتخاب کنند. در میان بهترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:
●    دانشگاه استانبول ، استانبول
●    دانشگاه حاجت تپه ، آنکارا
●    دانشگاه قاضی (غازی) ، آنکارا
●    دانشگاه اژه ، ازمیر
●    دانشگاه دوکوز ایلول، ازمیر

از میان دانشگاه های خصوصی که فرصت تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند ، دانشگاه های زیر دارای بهترین برنامه های تحصیلی می باشند.
●    دانشگاه بشکنت ، آنکارا
●    دانشگاه هالیچ ، استانبول
●    دانشگاه نیشانتاشی ، استانبول

شهریه و هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه
هزینه های تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها به عنوان هزینه های متوسط طبقه بندی می شود. در دانشگاه های دولتی هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به زبان انگلیسی و در مقطع کارشناسی مبلغی در حدود 500 دلار تا 1500 دلار می باشد. این مبلغ برای مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بین 700 دلار تا 900 دلار است. مسلما تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به زبان ترکی تقریبا نصف این مبلغ خواهد بود.
اما هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه در دانشگاه خصوصی بین 7000 تا 8000 دلار سالیانه هزینه در بر خواهد داشت. اگر دانشجویان موفق به کسب بورسیه شوند ، این هزینه ها بسیار کمتر خواهند شد.
هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی نسبت به سایر کشورها قابل قبول و مقرون به صرفه می باشد.

بازار کار و درآمد رشته بیهوشی در ترکیه چطور است؟


فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه ، می توانند به عنوان مدیر بالینی یا پزشک در بیمارستان ها و مراکز پزشکی مشغول به کار شوند. پزشک متخصص بیهوشی برای درمانی بیماران اورژانسی با پزشکان و پرستاران بخش اورژانس همکاری می کنند.
میزان درآمد یک متخصص بیهوشی در ترکیه به مهارت و تجربه او بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت حداقل حقوق ماهیانه یک متخصص بیهوشی در ترکیه با تجربه و مهارت معمول 15000 لیر و یک متخصص با تجربه درآمدی در حدود 44000 لیر در ماه خواهند داشت.


  • تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه چند ساله است ؟

    دو و چهار ساله

  • تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه به چه زبان هایی می باشد ؟

    ترکی و انگلیسی

  • شرایط تحصیل رشته بی هوشی در ترکیه چیست ؟

    شرکت در آزمون های بین المللی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید