X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه های شهر آنکارا ترکیه + شهریه ها و رشته ها ( خصوصی دولتی )

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه های شهر آنکارا
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه های شهر آنکارا

شهر آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه ، از دانشگاه های بسیار با کیفیتی در رشته های مختلف برخوردار می باشد که در ادامه با هم به بررسی  معرفی این دانشگاه ها می پردازیم .

شهر آنکارا یکی از امن ترین ، تمیز ترین و ارزان ترین پایتخت های دنیا می باشد

در این شهر دانشگاه های خصوصی و دولتی وجود دارد که هر کدام از این دانشگاه ها شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجو دارند .

دانشگاه های دولتی شهر آنکارا

تعداد قابل توجهی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه ، در شهر آنکارا واقع شده اند که با هم به بررسی آنها می پردازیم .

  •  دانشگاه آنکارا : (به ترکی استانبولی : Ankara Üniversitesi) که در سال 1946 تاسیس شده است و یکی از دانشگاه های دولتی در شهر آنکارا می باشد ، درحال حاضر 65350 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. که تعداد 3127 تن از این افراد را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند . رنکینگ جهانی این دانشگاه در وبسایت QS حدود +701 می باشد. دانشگاه آنکارا هم اکنون سومین دانشگاه برتر ترکیه در رشته پزشکی می باشد.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه قاضی : (Gazi Üniversitesi) یکی از دانشگاه های دولتی در شهر آنکارا می باشد ، این دانشگاه از سال 1926 تاسیس شده و در رتبه بندی سال 2019 که توسط موسسه QS انجام شده است در بین 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است و هشتمین دانشگاه برتر ترکیه به حسا ب می آید.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه حاجت تپه : (Hacettepe Üniversitesi) یکی از دانشگاه های اصلی ترکیه است که در سال 1976 تاسیس شده است و یکی از دانشگاه های دولتی در شهر آنکارا می باشد ، این دانشگاه در رتبه 1 بین دانشگاه‌ها و مدارس پزشکی ترکیه قرار دارد. دانشگاه حاجت تپه 49582 دانشجو دارد  و  نهمین دانشگاه ترکیه است.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه ییلدیریم بیازیت : (Yildirim Beyazit University) این دانشگاه از سال 2010 بنیان گذاری شده است و زبان آن انگلیسی و ترکی استانبولی است. همچنین این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه قفقاز است ، این دانشگاه در سال های اخیر سرمایه گذاری های ویژه ای در حوزه بین الملل نیز انجام داده است . یکی از دانشگاه های دولتی در شهر آنکارا می باشد

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه سالیک بیلیملری :( Saglik Bilimleri Üniversitesi) این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های خاور میانه می باشد که در سال 2017 چندین دانشکده به این دانشگاه اضافه گردیده و همچنین این دانشگاه یک واحد بسیار بزرگ تر در شهر استانبول دارد ، این دانشگاه یکی از هم ترین دانشگاه های کشور ترکیه در حوزه علوم سلامت به حساب می آید

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه اورتادو (فنی خاور میانه) : (Orta Doğu Teknik Üniversitesi) به واقع این دانشگاه یکی از مهم ترین دانشگاه های دنیا می باشد و سالانه نتقاضیان بسیاری از سرتاسر دنیا داوطلب ورود به این دانشگاه هستند ، این دانشگاه با دانشگاه (Suny) در کشور آمریکا به صورت مستقیم تبادل دانشجو دارد

دانشگاه های شهر آنکارا

شرط ورود به تمامی دانشگاه های بالا شرکت در آزمون یوس و سایر آزمون های بین المللی می باشد و جهت اطلاعات بیشتر از این آزمون ها با مشاوران ما در دیار دانش تماس بگیرید .

02632728197

02632764081

دانشگاه های خصوصی شهر آنکارا

  • دانشگاه باشکنت : (Başkent University) این دانشگاه در سال 1994 شروع به فعالیت نموده و یکی از مهم ترین مراکز درمانی در حوزه پیوند کبد در کشور ترکیه زیر نظر واحد علوم پزشکی این دانشگاه می باشد ، این دانشگاه در ظاهر نیمه دولتی به نظر می آید ، اما در واقع با افزایش شهریه ای که در سال 2023 داشته است ، عملا باید این دانشگاه را در گروه دانشگاه های خصوصی قرار دهیم ، هر چند کماکان تنها دانشگاه خصوصی کشور ترکیه که دارای آزمون ورودی می باشد ، این دانشگاه است .

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه بیلکنت : (به ترکی استانبولی:iBilkent Üniversites) این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه خصوصی ترکیه در سال 1984 تأسیس شد و زبان این دانشگاه انگلیسی است ، این دانشگاه دومین دانشگاه برتر ترکیه به حساب می آید و 13000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. براساس رتبه بندی هایی که انجام شده است بعد از دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان ، بهترین دانشگاه خاورمیانه به حساب می آید.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه توب : (Tobb University) از دانشگاه های خصوصی شهر آنکارا است که در سال 2003 تاسیس شده است ، زبان این دانشگاه ترکی استانبولی ، انگلیسی است. دانشگاه توب جزء برترین دانشگاه های ترکیه می باشد.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه تد :(Ted University) دانشگاه تد ترکیه یک دانشگاه خصوصی است که با قانون پارلمان مورخ 07 ژوئیه 2009  تأسیس شد ، همچنین زبان این دانشگاه انگلیسی ، ترکی استانبولی است. شهریه دانشگاه تد را می توان بین 7000 تا 9000 دلار در نظر گرفت.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه مدیپول آنکارا :(به ترکی استانبولی Medipol Üniversitesi) این دانشگاه در سال 2009 تاسیس شده است و دو شعبه دارد که یکی در استانبول و دیگری در آنکارا قرار دارد. به دلیل اینکه این دانشگاه در شهر آنکارا تازه تاسیس شده است تنوع رشته های مدیپول استانبول را ندارد ، اما دانشگاه مدیپول آنکارا هم اکنون دوازدهیمن دانشگاه برتر ترکیه در بین دانشگاه های خصوصی می باشد.

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه لقمان حکیم : (Lokman Hekim University) یکی از دانشگاه های تازه تاسیس و مدرن ترکیه به حساب می آید   در سال 2017 تاسیس شده است و فعالیت خود را از سال 2018 شروع کرده است. زبان این دانشگاه ترکی ، انگلیسی است. همچنین فعالیت اصلی این دانشگاه در حوزه بهداشت و پزشکی است.

این دانشگاه بیش از 30 بیمارستان و مرکز درمانی را در کشور ترکیه پشتیبانی می کند ، هم چنین دارای یک بیمارستان مجهز در شهر بغداد کشور عراق می باشد .

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه یوکسک احتصاص : این دانشگاه در سال 1941 تاسیس شده است و زبان دانشگاه یوکسک احتصاص ترکی استانبولی است. این دانشگاه ، در بین دانشگاه های خصوصی شهر آنکارا مناسب ترین شهریه ها را برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی دارا می باشد .

دانشگاه های شهر آنکارا

  • دانشگاه اوفوک : به ترکی (Ufuk Universitesi) این دانشگاه یکی از مقرن به صرفه ترین دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد

دانشگاه های شهر آنکارا

خب همانطور که در مقاله های مرتبط اشاره نمودیم ، برای ورود به دانشگاه های خصوصی (غیر دولتی ) شهر آنکارا و کشور ترکیه ، نیازی به شرکت در آزمون های ارزشیابی نیست و شما صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تان در این دانشگاه ها پذیرفته خواهید شد .

جهت اخذ پذیرش از هریک از دانشگاه های شهر آنکارا کارشناسان دیار دانش شما را هدایت خواهند نمود .



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید