X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه + شهریه ها و رشته ها + رنکینگ جهانی و شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شراط پذیرش ، امکانات ، رشته ها و رنکینگ جهانی دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه ، یک دانشگاه دولتی است که در 15 نوامبر 1956 در آنکارا تأسیس شده است. به جز مؤسسه علوم دریایی در مرسین و METU NCC ( پردیس قبرس شمالی) در TRNC، تمام ساختمان های آن در یک محوطه دانشگاه قرار دارند. دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در سراسر کشور به موفقیت های بسیاری دست یافته است، مانند ارائه آموزش به زبان خارجی، ایجاد یک سیستم کامپیوتری مرکزی، افتتاح موزه دانشگاه، ایجاد یک تکنوپولیس و ارائه اتصال به اینترنت.

تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه
 

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه
دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه ، ترکی و انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید. 
 
شرایط پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه
 
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه آزمون یوس و آزمون SAT است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

رنکینگ دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه دارای رتبه 85 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2014 و تنها دانشگاه ترکیه در بین 100 دانشگاه برتر این لیست است.

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه دارای 5 دانشکده، 5 موسسه، 5 آموزشگاه فنی و حرفه ای و 3 مدرسه به شرح زیر می باشد:
 
دانشکده ها
1.    دانشکده معماری
2.    دانشکده علوم و هنر
3.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری
4.    دانشکده تعلیم و تربیت
5.    دانشکده مهندسی

موسسات
1.    موسسه ریاضیات کاربردی
2.    موسسه انفورماتیک
3.    موسسه علوم دریایی
4.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
5.    موسسه علوم اجتماعی

آموزشگاه های فنی و حرفه ای
1.    برنامه برق
2.    برنامه الکترونیک صنعتی
3.    برنامه اتوماسیون صنعتی
4.    برنامه فناوری جوشکاری
5.    بخش برنامه های فنی

مدارس
1.    گروه زبان انگلیسی پایه
2.    گروه زبان های مدرن
3.    مرکز نویسندگی دانشگاهی

امکانات دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه دارای امکانات بسیاری از جمله:
خوابگاه: در کل 19 ساختمان خوابگاه در محوطه دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه وجود دارد. خوابگاه های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در دو منطقه دسته بندی شده اند: "خوابگاه های دمیری" و "منطقه خوابگاه های شرقی". نیازهای اسکان دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه که خدمات 24 ساعته بدون وقفه ارائه می دهد، در محیطی مملو از احترام، عشق، برابری و اعتماد، سعی می‌شود با درک خدمات مدرن، با کیفیت بالا، شفاف و روحیه تیمی که به سنت‌های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه پایبند است، مواجه شود.
موزه: دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه دارای سه موزه است، موزه باستان شناسی، موزه علم و فناوری و موزه زمین شناسی. در این میان، موزه باستان شناسی به عنوان اولین موزه دانشگاهی در ترکیه و از نظر اداری وابسته به ریاست دانشگاه می باشد. نمونه های مختلف معدنی، سنگ و فسیل در موزه زمین شناسی واقع در ساختمان گروه مهندسی زمین شناسی به نمایش گذاشته شده است.
یکی دیگر از موزه های وابسته به دانشگاه، موزه علم و فناوری است که در سال 2003 تأسیس شد. موزه علم و فناوری برای مستندسازی تاریخچه فناوری است که از سال 7000 در آناتولی توسعه یافته است و فناوری امروزی را به نمایش می گذارد.
امکانات ورزشی: در دانشگاهی که فرصت های ورزشی متنوعی وجود دارد، دانشجویان می توانند در سطوح مختلف در فعالیت های ورزشی شرکت کنند. ورزشکاران فعال یا دانش‌آموزانی که می‌خواهند خود را در ورزش‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستند ارتقا دهند، می‌توانند در هر یک از 37 تیم دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با حمایت یک مربی و زیر نظر مربی کار کنند. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند به صورت انفرادی در رویدادهای ورزشی شرکت کنند.
از دیگر امکانات دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه: در محوطه اصلی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه شهرک هایی با ظرفیت 7000 دانشجو، بازارچه خرید، بانک، اداره پست و مکان هایی برای خرید غذا و نوشیدنی وجود دارد. علاوه بر این، سازه هایی مانند سالن های ورزشی سرپوشیده، زمین های تنیس، زمین های فوتبال، مسیرهای دویدن، استخر سرپوشیده المپیک، استخر روباز برای انجام فعالیت های ورزشی دانش آموزان وجود دارد. دسترسی به اینترنت سیمی و بی سیم در محوطه دانشگاه در دسترس است.

پردیس های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه دارای 3 پردیس به شرح زیر می باشد:

پردیس آنکارا: پردیس اصلی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در آنکارا که از سال 1963 توسط دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد، اولین پردیس دانشگاهی ترکیه است. در حدود 10 کیلومتری غرب مرکز آنکارا قرار دارد و مساحتی به وسعت 11100 هکتار (4500 هکتار) را در بر می گیرد که 7500 هکتار (3000 هکتار) جنگل را تشکیل می دهد. محوطه پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با کمک مستمر دانشجویان و داوطلبان از زمان تأسیس دانشگاه به جنگل تبدیل شد. دریاچه ایمیر در نزدیکی گلباشی، در داخل محوطه دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه، توسط دانشجویان و اساتید برای قایقرانی و فعالیت های تفریحی استفاده می شود.
پردیس قبرس شمالی: پردیس قبرس شمالی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه، اولین پردیس خارج از کشور دانشگاه ترکیه، در 50 کیلومتری غرب نیکوزیا شمالی در قبرس شمالی می باشد.
پردیس اردملی : پردیس اردملی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در استان مرسین در سواحل مدیترانه که از سال 1975 توسط موسسه/دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم دریایی ( Deniz Bilimleri Enstitüsü ) استفاده می‌شود، اولین پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در خارج از آنکارا است. در حدود 45 کیلومتری مرسین واقع شده است. مساحت پردیس 660000 متر مربع، نزدیک به ساحل و احاطه شده توسط درختان لیمو است. فضای آزمایشگاه حدود 700 متر مربع است.

رشته های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه دارای دانشکده ها و مدارس بسیاری می باشد، که هرکدام دارای چندین رشته می باشند.
دانشکده معماری
گروه معماری 
اداره برنامه ریزی شهری و منطقه ای
بخش طراحی صنعتی
دانشکده علوم و هنر
علوم زیستی
شیمی
تاریخ
ریاضی
فلسفه
فیزیک
روانشناسی
جامعه شناسی
اداره آمار
دانشکده اقتصاد و علوم اداری
دپارتمان مدیریت بازرگانی
اقتصاد
دپارتمان روابط بین الملل
علوم سیاسی و مدیریت دولتی
دانشکده تعلیم و تربیت
آموزش کامپیوتر و فن آوری های آموزشی
علوم تربیتی
اداره آموزش و پرورش پایه
آموزش زبان های خارجی
اداره تربیت بدنی و ورزش
آموزش ریاضی و علوم
دانشکده مهندسی
مهندسی هوافضا
مهندسی شیمی
مهندسی عمران
مهندسی کامپیوتر
مهندسی برق و الکترونیک
علوم مهندسی
مهندسی محیط زیست
مهندسی مواد غذایی
مهندسی زمین شناسی
مهندسی صنایع
مهندسی مکانیک
مهندسی متالورژی و مواد
مهندسی معدن
مهندسی نفت و گاز طبیعی
برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

شهریه دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه 

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه

شهریه دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است.
طراحی صنعتی: 3058 لیر
فیزیک: 2558 لیر
علوم سیاسی: 2300 لیر
مهندسی هوافضا: 3058 لیر
مهندسی معدن: 3058 لیر
متالوژی: 3058 لیر
شهرسازی: 3058 لیر
فلسفه: 2558 لیر
روابط بین الملل: 2300 لیر
مهندسی مکانیک: 3058 لیر
مهندسی صنایع: 3058 لیر
معماری: 3058 لیر
بیولوژی: 2558 لیر
روانشناسی: 2558 لیر
مدیریت بازرگانی: 2300 لیر
مهندسی شیمی: 3058 لیر
مهندسی عمران: 3058 لیر 
برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه های دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

آدرس و وب سایت دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه

وب سایت دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه: برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس  http://www.metu.edu.tr   مراجعه کنید.
آدرس دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه :
Üniversiteler, Dumlupınar Blv. 1/6 D:133, 06800 Çankaya/Ankara

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.
 
 
 


 


  • دانشگاه فنی خاور میانه در کدام شهر کشور ترکیه واقع شده است ؟

    آنکارا

  • تحصیل در دانشگاه فنی خاور میانه ترکیه به چه زبانی ست ؟

    انگلیسی و ترکی استانبولی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید