X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

آزمون دولینگو + نمونه سوالات + منابع و تاریخ برگزاری

02632728197 مشاوره و ثبت نام
آزمون دولینگو
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

آزمون دولینگو (Duolingo English Test) یک آزمون آنلاین است که میزان مهارت زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهد. این آزمون مبتنی بر کامپیوتر است و میزان تبحر افراد را در سطح بین المللی بررسی می کند. 
با توجه به این امر که در سال های اخیر، بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها در سراسر دنیا داشتن مدرک دولینگو (Duolingo) را به عنوان یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه ها قرار داده اند، در این مقاله از وب سایت آموزشگاه دیار دانش به بررسی آزمون دولینگو و دیگر جزئیات آن به طور تفصیل می پردازیم. هم چنین  کلاس¬‌های آمادگی در آزمون دولینگو در موسسه تخصصی زبان دیار دانش برای داوطلبان شرکت در این آزمون به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود.

فهرست موضوعات

آزمون دولینگو چیست ؟

آزمون دولینگو
آزمون دولینگو به منظور سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی برگذار می گردد، در بین زبان آموزان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این آزمون به صورت کامپیوتری و آنلاین برگذار می گردد. 
آزمون دولینگو برای متقاضیانی که قصد تحصیل در کانادا و یا مهاجرت را دارند، به عنوان آزمون جایگزین آیلتس و تافل جایگزین مناسبی است چرا که نتیجه آن مورد تایید بسیاری از دانشگاه های دنیا است. 
با توجه به اینکه این آزمون نیازی به حضور فیزیکی ندارد و آنلاین است، داوطلب می تواند در هر زمان و مکانی تنها از طریق دسترسی به کامپیوتر در این آزمون شرکت نماید.
آزمون دولینگو با هدف مشابه آزمون های آیلتس و تافل مهارت های زبان را در افراد متقاضی بررسی می نماید؛ این مهارت ها عبارتند از:
•    Listening
•    Speaking
•    reading
•    Writing
لازم به ذکر است که این آزمون به صورت تطبیقی است بدین معنا که پرسش هایی که در بخش های بعدی مطرح می گردد متناسب با نحوه پاسخگویی فرد به پرسش های قبلی است. بدین معنا که هر چقدر فرد بتواند سوال های اولیه را بهتر پاسخ دهد در ادامه سوالات سخت تری تعیین می گردد. 

تفاوت آزمون دولینگو با آزمون‌ آیلتس 

آزمون دولینگو
•    هدف از آزمون دولینگو استفاده از تکنولوژی برای در دسترس بودن آموزش برای همه افراد و برگزاری آزمونی ساده، سریع و مقرون به صرفه است.
•    هزینه آزمون دولینگو تنها 49 دلار است، درحالی که آزمون های آیلتس و تافل هرکدام به ترتیب 215 و 225 دلار می‌-باشند.
•    برخلاف دو آزمون دیگر که تقریبا هر 10 روز یک بار برگزار می شوند، آزمون دولینگو در هر زمان از شبانه روز و در 365 روز سال قابل انجام است.
•    مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس (به غیر از آزمون شفاهی) 2 ساعت و 45 دقیقه و آزمون تافل 4 ساعت است، اما تمام مراحل آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها، کمتر از یک ساعت طول می کشد.
•    تنها بعد از دو روز از زمان انجام آزمون دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، اما نتایج آزمون های تافل و آیلتس بین 10 تا 13 روز زمان نیاز دارد تا به دست شما برسد.
•    مزیت مهم دیگر آزمون دولینگو  نسبت به آزمون‌های آیبتس و تافل این است که بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای، می توانید کارنامه را از صفحه نتیجه خود به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر جهان ارسال کنید، درحالی که آزمو‌ن های آیلتس و تافل این امکان را به شرکت کنندگان می‌ دهند که نتایج خود را به ترتیب به 5 و 4 دانشگاه ارسال کنند، و درصورت درخواست بیشتر از این تعداد، باید هزینه 20 دلاری برای هر گزارش نمره پرداخت کنند.
•    اگرچه در آزمون دولینگو همانند آزمون های آیلتس و تافل، هر چهار مهارت، Listening، Reading، Writing و Speaking مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما در این آزمون سوالات متفاوت است و از متن های طولانی برای خواندن، نوشتن یا شنیداری استفاده نمی‌شود.
•    این آزمون مرکز و زمان مشخصی برای برگزاری ندارد و بدون مراجعه حضوری، تنها از طریق اینترنت، به صورت آنلاین، در منزل خود و هر زمان که بخواهید می توانید در این آزمون شرکت کنید. 

چطور می توان برای آزمون زبان دولینگو آماده شد ؟


با توجه به این نکته که این آزمون نسبت به دیگر آزمون ها جدیدتر است، منابع و جزوات درسی به نسبت کمتری برای آن وجود دارد. بهترین روش ارتقا کلی مهارت های زبان می باشد. نکته قابل تامل این است که سوالات آزمون با تکیه بر فناوری هوشمند و با توجه به سطح زبان متقاضی و نحوه پاسخگویی او تعیین می گردد. 

منابع آزمون دولینگو

آزمون دولینگو
یکی از سوالات پر تکراری که برای زبان آموزان پیش می آید، منابع آزمون دولینگو است. لازم به ذکر است که آموزشگاه تخصصی زبان دیار دانش منابع و جزوات منحصر به فردی در بخش مصاحبه شفاهی، رایتینگ و سوالات تطبیقی آزمون دولینگو برای شما تدارک دیده است که با مطالعه آنها می توانید به نتیجه مطلوب خود دست یابید.
شما از طریق تماس با مشاورین آموزشگاه دیار دانش می توانید برای تعیین وقت به منظور تعیین سطح رایگان اقدام نمایید. اساتید تعیین سطح با توجه به سطح شما تعداد کلاس‌های مورد نیاز شما را تعیین کرده بنابراین می‌توانید در کلاس‌ها شرکت کنید.

نمونه سوالات آزمون دولینگو


آموزشگاه دیار دانش با در اختیار داشتن نمونه های بسیاری از آزمون‌های دولینگو افتخار دارد نمونه سوالات واقعی این تست را در اختیار زبان‌آموزان قرار دهد، با ما در ارتباط باشید.

هزینه آزمون دولینگو 
امری که سبب متمایز شدن آزمون دولینگو از دیگر آزمون های آیلتس و تافل می گردد، هزینه مقرون به صرفه آن است که حدود 49 دلار کانادا است که تقریباً یک چهارم هزینه شرکت در آیلتس یا تافل است.پس از پرداخت هزینه آزمون، می توانید زمان شرکت در آزمون را بدون هیچ محدودیتی انتخاب نمایید.

برای شرکت در آزمون دولینگو چه مدارکی مورد نیاز است؟

آزمون دولینگو
•    پاسپورت و شناسنامه
•    یک اتاق آرام و روشن
•    60 دقیقه وقت آزاد
•    اتصال اینتزنت قابل اطمینان که در طول مدت زمان آزمون قطع و وصل نشود.
•    یک کامپیوتر
لازم است برای آزمون از کامپیوتری استفاده شود که دارای ویژگی های مورد نیاز باشد، همچون:
•    مرورگر مناسب، مانند Chrome یا Opera
•    دوربین جلو
•     میکروفون
•    بلندگو

مزایای آزمون دولینگو


1.    کوتاه بودن آزمون در مقایسه با آیلتس و تافل 
2.    هزینه کمتر  در مقایسه با آیلتس و تافل
3.    عدم نیاز به حضور فیزیکی در مراکز آزمون
4.    استرس بسیار کمتر
5.    امکان انجام آزمون در اتاق شخصی متقاضی
6.    امکان ارسال نمره برای تعداد نا محدودی از موسسات
7.    ارسال نمره آزمون در کمتر از ۲۸ ساعت پس از آزمون

کلاس های آمادگی آزمون دولینگو

آزمون دولینگو

آموزشگاه دیار دانش به عنوان اولین موسسه پیش رو در آموزش تخصصی منابع آزمون دولینگو کلاس های خود را به صورت آنلاین و حضوری برای تمامی داوطلبین شرکت در آزمون دولینگو برگزار می نماید .

کلاس های آزمون دولینگو در کرج به صورت حضوری برگزار می شود و برای داوطلبین سایر شهر ها به صورت آنلاین برگزار می گردد .

 

قوانین شرکت در آزمون دولینگو DUOLINGO

آزمون دولینگو
1.    برای انجام آزمون تنها از یک آدرس آیمیل یا حساب کاربری دولینگو می‌توانید استفاده کنید و اگر حساب کاربری دومی دارید، مسدود خواهد شد.
2.    ارتباط چشمی خود را با صفحه کامپیوتر حفظ کنید.اما اگر برای تایپ کردن نیاز به نگاه کردن به صفحه کلید را دارید، نگران نباشید، چراکه ناظران آزمون و سیستم های خودکار تفاوت بین نگاه ساده برای تایپ کردن، و حفظ تمرکز روی صفحه کامپیوتر هنگام تایپ را می دانند و بنابراین نگاه کردن به صفحه کلید برای تایپ کردن، بر تصمیم صدور نتیجه آزمون شما تأثیری نخواهد گذاشت.
3.    همچنین اگر وب‌کم شما در محلی قرار دارد که در مرکز فوقانی مانیتور نیست، ممکن است این پیغام را دریافت کنید که مثلا، وب کم نباید در کنار کامپیوتر یا روی میز قرار گیرد، بنابراین دوربین باید مستقیماً در بالای مانیتور و در مرکز آن قرار بگیرد.
4.    یادداشت برداری ممنوع است.درصورتی که در هنگام برگزاری آزمون زبان انگلیسی دولینگو چیزی بنویسید، نتیجه آزمون شما صادر نشده و دیگر مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهید بود.
5.    استفاده از تلفن یا گوشی موبایل ممنوع است.در صورت استفاده از موبایل و تلفن در هنگام برگزاری آزمون دولینگو، نتیجه شما صادر نشده و مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهید بود.
6.    استفاده از کروم بوک، آی پد، تبلت و دیگر دستگاه های هوشمند برای انجام آزمون ممنوع است.
7.    استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع است.اگر هنگام برگزاری آزمون دولینگو، از هدفون یا ایرپاد استفاده کنید، نتیجه شما صادر نشده و باید مجدداً آزمون را انجام دهید.
8.    در طی یک ماه، می توانید دوبار این آزمون را بدهید، یعنی اگر به هردلیلی، مانند، اشکالات فنی یا قطع اینترنت در زمان آزمون، آزمون شما تکمیل نشد، مجاز هستید آزمون را در زمان دیگری مجددا انجام دهید، و برای شما انجام تنها یک بار آزمون محسوب می‌شود.

ساختار آزمون دولینگو DUOLINGO
بخش ابتدایی آزمون شامل معرفی نکات و قوانین آزمون می باشد، هیچ تاثیری در نمره نخواهد داشت و حدودا 10 دقیقه طول می کشد. 
بخش دوم آزمون دولینگو دارای هشت سوال است و شامل بخش سوالات تطبیقی است که میزان سختی یا آسانی سوالات بستگی به نحوه پاسخگویی فرد دارد. هدف از این بخش ارزیابی مهارت های زیر است:
•    واژگان انگلیسی (English vocabulary)
•    نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله (syntax)
•    تلفظ واژگان انگلیسی (phonetics)
•    بیان واژگان انگلیسی با استرس(تاکید) و آهنگ درست (stress and intonation of English words)
•    مهارت‌¬های خواندن، نوشتن و گوش دادن
بخش سوم شامل دو تسک مصاحبه ویدیویی و نوشتن یک رایتینگ است. این بخش همراه با نمره آزمون ارسال می گردد و سبب می شود تا دانشگاه پذیرنده اطلاعات کامل تری راجع به شما کسب نماید. عملکرد فرد در بخش سوالات تطبیقی، تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است. مدت زمان بخش سوم آزمون دولینگو تنها 10 دقیقه می¬‌باشد.


 


  • هزینه ثبت نام در آزمون دولینگو چقدر است ؟

    49 دلار کانادا

  • حداقل نمره قبولی در آزمون دولینگو چند است ؟

    بسته به مقصد مورد نظر متفاوت است اما به صورت کلی نمره 95 به بالا قابل قبول است


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • مینا
    آزمون دولینگو چند سال اعتبار دارد؟
    • مدیر سایت

      دو سال

تماس بگیرید