X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

آزمون ept + نمونه سوالات + زمان برگزاری + هزینه ثبت نام و منابع

02632728197 مشاوره و ثبت نام
آزمون EPT
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

آزمون های زبان بسیاری در طول سال چه در داخل و چه خارج از کشور برگذار می گردد و متقاضیان بر حسب نیازهایشان در این آزمون ها شرکت می نمایند. یکی از آزمون های زبان انگلیسی، آزمون EPT نام دارد که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگذار می گردد. 
متقاضیان تحصیل در دوره دکتری باید دارای مدرک زبان بین المللی همچون تافل یا آیلتس باشند. با توجه به اینکه این دو آزمون از اعتبار بسیاری برخوردار است، بهتر است در صورت امکان، افراد در این آزمون شرکت نمایند. در صورت عدم کسب حد نصاب این دو آزمون، یک آزمون جایگزین به نام EPT وجود دارد که به عنوان جایگزین مطرح می شود. 
آزمون EPT مخفف عبارت English Proficiency Test می باشد، یکی از آزمون های سنجش و ارزیابی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای کلیه داوطلبان شرکت در آزمون دوره دکتری برگذار می گردد. 
آن دسته از متقاضیانی که مدرک بین المللی با نمره قبولی تعیین شده را نداشته باشند، باید در آزمون EPT شرکت نمایند و نمره قبولی در این آزمون را به عنوان جایگزین نمره دکتری دانشگاه قرار دهند. 
در این مقاله از وب سایت آموزشگاه دیار دانش به بررسی  زمان، نحوه، شرایط، نمره و مشاوره ثبت نام آزمون EPT می پردازیم.

آزمون EPT چیست؟

آزمون PTE
EPT نام آزمونی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای ارزیابی میزان مهارت و سطح دانش زبان انگلیسی برگزار می گردد. دارا بودن این مدرک برای کلیه داوطلبین متقاضی شرکت در دوره دکتری ضروری است. 
این آزمون در ابتدا به صورت فصلی برگزار می گردید اما اکنون به صورت ماهانه برگذار می گردد. به منظور موفقیت در این آزمون باید از اطلاعات و سطح علمی بالایی برخوردار بود و منابع و نمونه سوالات این آزمون را مطالعه نمود. 
آزمون EPT برای رشته خاصی منحصرا طراحی نشده است و جنبه عمومی دارد، بنابراین با مطالعه اصولی و دسترسی به منابع و نمونه سوالات و کتاب های آزمون می توان به موفقیت دست یافت. 

ساختار آزمون زبان EPT چیست؟

آزمون PTE
آزمون زبان EPT  شامل 100 سوال است که شامل موارد زیر است:
بخش واژگان : ۲۰ سوال 
بخش گرامر : ۴۰ سوال 
بخش درک مطلب : ۴۰ سوال
این آزمون نمره منفی ندارد و حد نصاب قبولی در آن، نمره 50 می باشد. مدرک این آزمون به مدت دو سال در داخل کشور اعتبار دارد. در خارج از کشور این مدرک فاقد اعتبار است. 

زمان ثبت نام آزمون EPT
آزمون زبان EPT هر ماه برگزار می گردد و تاریخ آن یک ماه قبل اعلام می گردد. متقاضیان برای انجام ثبت نام خود حدودا یک هفته مهلت دارند. این آزمون در شهرهای مختلف برگذار می گردد. 
دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در سامانه ثبت نام این آزمون، تقویم زمانی آزمون سال جاری را معین می نماید. 


نحوه ثبت نام آزمون EPT
ثبت نام در این آزمون بدین صورت است که داوطلبان ابتدا در سامانه EPT ثبت نام می نمایند، سپس نسبت به تکمیل فرم اینترنتی همچون اطلاعات شخصی اقدام می نمایند. 

شرایط ثبت نام آزمون EPT
ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی EPT شرایط خاصی ندارد. لازم است فرد متقاضی دانشجوی دکتری یا از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد باشد. در غیر این صورت اجازه ثبت نام در این آزمون را نخواهد داشت. 

سیستم نمره‌ دهی در آزمون EPT
این آزمون همانند دیگر آزمون ها دارای نمره قبولی و یا مشروطی است و حداکثر نمره قبولی در این آزمون 100 می باشد. این آزمون نمره منفی ندارد. 
حداقل نمره قبولی 50 است و نمره مشروطی 40 می باشد.

 داوطلبانی که برای کسب موفقیت و قبولی در این آزمون متقاضی هستند، نمونه سوالات و منابع ارائه شده توسط آموزشگاه زبان دیار دانش را مطالعه نمایند. 

نکات مهم ثبت نام آزمون EPT
1.    داوطلبانی که موفق به ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون EPT دانشگاه آزاد شده و شناسه پرداخت دریافت کردند می بایست حدودا 2 روز قبل از زمان برگزاری آزمون EPT به سایت مذکور مراجعه کرده و نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

2.    در سامانه ثبت نام آزمون EPT ، منابع آزمون اعلام شده و متقاضیان می توانند با تهیه منابع اعلام شده خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند تا در نهایت بتوانند نمره قبولی در آزمون EPT را دریافت نمایند.

3.    میزان و زمان پیشنهادی مطالعه جهت کسب نمره دلخواه در این آزمون با توجه به میزان دانش زبانی هر فرد متفاوت است اما در صورتی که فرد از پراکنده‌ خوانی خودداری کرده و صرفا با توجه به توصیه و تجربه مشاوران حوزه آزمون ‌های زبان دکتری برنامه ‌ریزی کند، می‌ تواند در مدت زمان کوتاهی به نمره مطلوب دست یابد.

4.    اعتبار مدرک زبان EPT از زمان صدور در داخل کشور به مدت دو سال می باشد و تعدد شرکت در این آزمون ، محدودیت خاصی ندارد و داوطلبان می توانند تا زمان کسب نمره مورد نظر در کلیه آزمون ها شرکت کنند.
 
نحوه دریافت کارنامه آزمون EPT
شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند کارنامه آزمون زبان EPT خود را از طریق سامانه دانشگاه آزاد دریافت نمایند.

هزینه ثبت نام آزمون EPT چقدر است؟

EPT  آزمون

هزینه آزمون EPT در حال حاضر ۲۲۵هزار تومان است ، که این هزینه به صورت ریالی پرداخت می گردد .

منابع آزمون EPT

آزمون PTE  

  • Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
  • Barron’s Essential Words for TOEFL
  •  1100 Words You Need to Know
  • 504  essential words
  • TOEFL Reading Flash (2001)

 روش های آمادگی آزمون EPT
آمادگی برای موفقیت در این آزمون، نیازمند روش های متعددی است که هر فرد متقاضی با توجه به شرایط خود، از آنها استفاده می کند. یکی از بهترین گزینه ها، شرکت در دوره آمادگی آزمون EPT می باشد.
آموزشگاه تخصصی زبان دیار دانش برگزار کننده دوره آمادگی آزمون EPT می باشد. ان موسسه ضمن اینکه تمامی منابع و اطلاعات مربوط به آزمون را در اختیار شما قرار می دهد با آموزش و ارائه منابع مناسب برای آزمون آمادگی لازم برای هر داوطلب ایجاد می کند. برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. 

    


  • هزینه آزمون EPT چقدر است ؟

    225 هزار تومان

  • تاریخ برگزاری آزمون EPT چه زمانی است ؟

    هر ماه یک بار


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • محمد صادق حیدریان
    سلام لطفا در خصوص ، آزمون ept ودروه آن توضیح دهید
    • مدیر سایت

      سلام برای اطلاع از جزِیات آزمون EPT با ما تماس بگیرید 

      02632728197

  • محمد صادق حیدریان
    سلام لطفا در خصوص ، آزمون ept ودروه آن توضیح دهید
    • مدیر سایت

      مطلب مربط به آزمون ept را با دقت مطالعه کنید

تماس بگیرید