X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه + دانشگاه ها و شرایط پذیرش + شهریه ها و هزینه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته آشپزی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


تحصیل رشته آشپزی در ترکیه

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه
هنر آشپزی روش‌ها و تکنیک‌های آشپزی خاصی را آموزش می‌دهد تا غذاهای سالم ، خوشمزه ، منحصر به فرد و زیبایی‌شناختی با کیفیت رستوران ارائه کند. رشته هنرهای آشپزی دانش تجارت و مدیریت را با مهارت در آشپزی ، هنر و ارائه ترکیب می کند. دانشجویان متقاضی تحصیل رشته آشپزی در ترکیه این شانس را خواهند داشت که کار در محیط آشپزخانه را تجربه کنند و ممکن است در دوره های کارآموزی با رستوران های محلی شرکت کنند.
تحصیل رشته آشپزی در ترکیه اطلاعاتی مربوطه به ایمنی غذا ، تولید مواد غذایی تجاری ، طعم های جدید دنیای جدید ، برنامه ریزی منوهای غذایی ، مدیریت آشپزخانه ، غذاهای گیاهی ، شیرینی ها و آشپزی صحرا ارائه می دهند.
برای آشنایی با شرایط تحصیل رشته آشپزی در ترکیه و بهترین دانشگاه هایی که امکان تحصیل این رشته را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته آشپزی در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه
دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته آشپزی در ترکیه باید در آزمون یوس شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک آن شوند. پس از موفقیت در آزمون یوس ، می توانند به دانشگاه های دولتی و خصوصی مد نظر خود برای تحصیل رشته آشپزی در ترکیه درخواست ارسال کنند.
دانشگاه های دولتی که فرصت تحصیل رشته آشپزی در ترکیه را به دانشجویان خارجی می دهند ، دارای آزمون ورودی می باشند. داشتن نمره قبولی بالای 70 درصد در دروس دبیرستان و همچنین مدرک دیپلم ، دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه دولتی هستند.
دانشگاه های خصوصی با سابقه تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجویان متقاضی تحصیل رشته آشپزی در ترکیه می کنند. برای درخواست به این دانشگاه ها ، متقاضیان باید حداقل 50 درصد نمره قبولی در دبیرستان کسب کرده باشند تا بتوانند بدون نیاز به آزمون ورودی در دانشگاه خصوصی مدنظر خود به تحصیل رشته آشپزی در ترکیه مشغول شوند
.

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه
دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته آشپزی در ترکیه می توانند با شرکت در آزمون تومر و ارسال نتیجه آن به دانشگاه مقصد ، به زبان ترکی استانبولی در دانشگاه تحصیل کنند.
برای دیگر متقاضیانی که قصد تحصیل رشته آشپزی در ترکیه به زبان انگلیسی را دارند ، لازم است مدرک زبان آیلتس یا تافل را کسب کنند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آشپزی در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه
اگر به فکر هستید ، برای انتخاب دانشگاه دو گزینه دانشگاه دولتی و دانشگاه خصوصی پیش روی شما قرار دارد. از میان دانشگاه های دولتی که امکان تحصیل رشته آشپزی در ترکیه را برای متقاضیان بین المللی ارائه می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
●    دانشگاه آدیامان ، آدیامان
●    دانشگاه آکسارای ، آکسارای
●    دانشگاه آماسیا ، آماسیا
●    دانشگاه آکدنیز ، آنتالیا
●    دانشگاه عدنان مندرس ، آیدین

بهترین دانشگاه های خصوصی برای تحصیل رشته آشپزی در ترکیه عبارتند از:
●    دانشگاه اوزیین ، استانبول
●    دانشگاه یدی تپه ، استانبول
●    دانشگاه آیدین ، استانبول
●    دانشگاه بیلگی ،استانبول
●    دانشگاه مدیپول ، آنکارا

شهریه و هزینه تحصیل رشته آشپزی در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته آشپزی در ترکیه
شهریه تحصیل رشته آشپزی در ترکیه به نوع دانشگاه ، نوع دوره و نوع زبان بستگی دارد. هر دانشگاه دولتی و خصوصی امکانات متفاوتی در اختیار دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته آشپزی در ترکیه قرار می دهند. اما به طور معمول می توان گفت شهریه تحصیل رشته آشپزی در ترکیه در دانشگاه دولتی مبلغی در حدود 7 هزار تا 10 هزار دلار در سال هزینه در بر خواهد داشت.
این مبلغ برای تحصیل رشته آشپزی در ترکیه در دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر خواهد بود.

بازار کار و درآمد رشته آشپزی در ترکیه چطور است؟


فارغ التحصیلان پس از تحصیل رشته آشپزی در ترکیه فرصت های وسیع شغلی پیش روی خواهند داشت. فارغ التحصیلان رشته آشپزی از طریق آموزش‌هایی که در هتل‌های 4 یا 5 ستاره می بینند ، اطلاعات و تجربیات زیادی به دست می‌آورند ، بنابراین برای کار در زمینه‌های مختلف آشپزی تجربیات زیادی کسب خواهند کرد.
فردی که به عنوان آشپز در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 10 هزار لیر ترکیه در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 5هزار لیر تا 20 هزار لیر متغیر است. این مبلغ حقوق ماهانه شامل مسکن ،  حمل و نقل و سایر مزایا نیز می شود. دستمزد آشپز بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. 

 


  • تحصیل رشته آشپزی در ترکیه چند ساله است ؟

    4 ساله

  • تحصیل رشته آشپزی در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

    ترکی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید