X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه + دانشگاه ها و شهریه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


تحصیل رشته عکاسی در ترکیه


تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به شما کمک می‌کند در یکی از هنرهای تجسمی پر طرفدار در جهان امروز ، مشغول به فعالیت شوید. رشته عکاسی تمامی ظرافت های ثبت شکل ، نور ، رنگ و کادربندی را به روش های عالی به شما آموزش می دهد. متقاضیان رشته عکاسی در ترکیه ، در کلاس هایی شرکت خواهند کرد که موضوعاتی مانند عکاسی تجاری ، عکاسی خبری ، تفسیر فیلم ، تاریخچه رسانه و موارد دیگر را پوشش می دهند.
اگر به تحصیل رشته عکاسی در ترکیه فکر می کنید ، در زیر می توانید شرایط ، هزینه ها و محبوب ترین دانشگاه های دارای برنامه های تحصیل عکاسی در ترکیه را بیابید. 

شرایط تحصیل رشته عکاسی در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
هر دانشگاه برای دانشجویان متقاضی تحصیل رشته عکاسی در ترکیه ، شرایط خاص خود را قرار می دهد. در دانشگاه های خصوصی امکان پذیرش بدون نیاز به آزمون برای تحصیل رشته عکاسی در ترکیه امکان پذیر می باشد. داشتن نمرات قبولی در دروس دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم ، برای متقاضیان تحصیل رشته عکاسی در ترکیه ضروری است.
از سوی دیگر، پذیرش در دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به گذراندن آزمون یوس ، داشتن حداقل 70 درصد قبولی نمرات دبیرستان و کسب نمره قبولی از آزمون دانشگاه مقصد ، بستگی دارد. 

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
برخی از دانشگاه ها برای متقاضیان بین المللی تحصیل رشته عکاسی در ترکیه ، شرط داشتن مدرک زبان را قرار داده اند. هرچند تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی امکان پذیر است ، هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی برای پذیرش دانشجویان خارجی مدرک زبان خاصی در نظر گرفته اند.
دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته عکاسی در ترکیه باید دارای مدرک تافل یا آیلتس باشند. برخی دانشگاه ها نیز وجود دارند که برنامه های ویژه زبان برای دانشجویان خارجی برگزار می کنند.
دانشجویان متقاضی تحصیل رشته عکاسی در ترکیه که قصد دارند به زبان ترکی تحصیلات خود را ادامه دهند ، باید مدرک تومر خود را دریافت و به دانشگاه مقصد ارسال نمایند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته عکاسی در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی امکان تحصیل رشته عکاسی در ترکیه را برای متقاضیان بین المللی فراهم می کنند. همانطور که در ادامه خواهید دید ، دانشگاه های دولتی فراوانی نیز فرصت تحصیل رشته عکاسی در ترکیه را به دانشجویان خارجی می دهند که مسلما در کاهش هزینه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
●    دانشگاه آتاتورک ، ارزروم
●    دانشگاه دوکوز ایلول ، ازمیر
●    دانشگاه سابانجی ، استانبول
●    دانشگاه قاضی ، آنکارا
●    دانشگاه بغازچی ، استانبول
از میان دانشگاه های خصوصی نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:
●    دانشگاه بیلکنت ، آنکارا
●    دانشگاه مدیپول، استانبول

شهریه و هزینه تحصیل رشته عکاسی در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
شهریه و هزینه تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به پذیرش در دانشگاه دولتی یا خصوصی بستگی دارد. هزینه تحصیل رشته عکاسی در ترکیه در دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. علاوه بر این ، با توجه به زبان تدریس رشته عکاسی در ترکیه ، میزان شهریه و دیگر هزینه ها مقداری متفاوت خواهند بود. 
بطور کلی می توان گفت ، هزینه تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به زبان انگلیسی کمی بیشتر از تحصیل به زبان ترکی می باشد. شهریه تحصیل رشته عکاسی در ترکیه در دانشگاه های دولتی 1500 تا 5000 لیر خواهد بود. این مبلغ در دانشگاه های خصوصی به 30000 تا 60000 لیر نیز خواهد رسید.

بازار کار و درآمد رشته عکاسی در ترکیه چطور است؟

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
پس از اتمام تحصیل رشته عکاسی در ترکیه ، فارغ التحصیلان این رشته در عکاسی و فیلمبرداری در شرکت های رسانه ای دولتی و خصوصی ، استودیوهای فیلم ، شرکت های ویدئویی و شرکت های تبلیغاتی استخدام می شوند. همچنین می توانند به عضویت انجمن های مرتبط با عکاسی درآیند ، نمایشگاه هایی برگزار کنند و در کارگاه های آموزشی شرکت کنند و در نمایشگاه های بین المللی عکاسی و مسابقات عکاسی شرکت کنند.
فردی که به عنوان عکاس در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 4560 لیر در ماه درآمد دارد. دستمزدها از حداقل 2460 لیر شروع می شوند و تا حداکثر 6880 لیر متغیر خواهند بود.
این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق عکاسان بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. 
 


  • تحصیل رشته عکاسی در ترکیه چند سال است ؟

    دو ساله و چهار ساله

  • تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

    ترکی

  • شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته عکاسی چیست ؟

    کارنامه آزمون های بین المللی و سوابق تحصیلی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید