X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه کاراتای ترکیه + معرفی کامل و شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه کاراتای ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و معرفی رشته ها و امکانات دانشگاه کاراتای ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه کاراتای قونیه

دانشگاه کاراتای ترکیه

دانشگاه کاراتای ترکیه

دانشگاه کاراتای ترکیه اتاق بازرگانی قونیه (KTO)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 2005 در قونیه ترکیه تاسیس شد، در سال 2009 توسط بنیاد آموزش و بهداشت اتاق بازرگانی قونیه به عنوان اولین دانشگاه پایه قونیه افتتاح شد. دانشگاه کاراتای ترکیه اولین دانشجویان خود را در سال تحصیلی 2010-2011 پذیرفت و اولین فارغ التحصیلان خود را در ژوئن 2013 ارائه کرد.

با این حال، هدف دانشگاه کاراتای ترکیه در درجه اول انجام آموزش و پژوهش برای حل مشکلات صنعت و تجارت در منطقه خود، تربیت فارغ التحصیلان واجد شرایط و آسان یابی و سپس تبدیل شدن به یک دانشگاه برجسته ملی و بین المللی است.

تحصیل در دانشگاه کاراتای ترکیه

دانشگاه کاراتای ترکیه

دانشگاه کاراتای ترکیه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در تمامی رشته های دانشگاه کاراتای ترکیه ، ترکی و در برخی رشته ها انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه کاراتای ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه کاراتای ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه ن کاراتای ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه کاراتای ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید، در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه کاراتای ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه کاراتای ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.

 دانشگاه کاراتای ترکیه

شرایط پذیرش از دانشگاه کاراتای ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه کاراتای ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه کاراتای ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه کاراتای ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه کاراتای ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه کاراتای ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس  http://www.karatay.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه کاراتای ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانشگاه کاراتای ترکیه دارای 6 دانشکده، مدرسه، 3 آموزشگاه حرفه ای، 1 موسسه و 8 مرکز تحقیقاتی و کاربردی به شرح زیر می باشد:

دانشکده ها

  1. دانشکده حقوق
  2. دانشکده پزشکی
  3. دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  4. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  5. دانشکده علوم اجتماعی و انسانی
  6. دانشکده هنرهای زیبا و طراحی

مدارس

  1. دانشکده علوم بهداشت
  2. دانشکده علمی کاربردی
  3. دانشکده زبانهای خارجی

آموزشگاه های حرفه ای

  1. مدرسه حرفه ای دادگستری
  2. آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای
  3. آموزشگاه حرفه ای بازرگانی و صنعتی

موسسات

  1. دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش

مراکز تحقیقاتی و کاربردی

  1. مرکز آموزش ترکیه دانشگاه KTO Karatay (KTO KAR-DİL)
  2. مرکز تحقیقات کاربردی و پژوهشی فرهنگ و تاریخ سلجوقی (KARSET)
  3. مرکز تحقیقات و کاربردی آموزش کودک (KARÇEM)
  4. مرکز تحقیقات و کاربرد رهبری و کارآفرینی دانشگاه KTO Karatay (KARGİM)
  5. دفتر انتقال فناوری کاراتای (Karatay TTO)
  6. مؤسسه اقتصادی انتشارات و تولید دانشگاه KTO Karatay (KARYAY)
  7. مرکز آموزش مداوم دانشگاه KTO Karatay (KARSEM)
  8. مرکز تحقیقات و کاربرد فناوری های هوشمند (AKİTEK)

 

رشته های دانشگاه کاراتای ترکیه

دانشگاه کاراتای ترکیه دارای دانشکده ها و مدارس و آموزشگاه های بسیاری می باشد، که هرکدام دارای چندین رشته می باشند. برای کسب اطلاعات از رشته های دانشگاه کاراتای ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

دانشگاه کاراتای ترکیه

امکانات دانشگاه کاراتای ترکیه

دانشگاه کاراتای ترکیه دارای امکانات رفاهی و آموزشی بسیاری می باشد. در زیر به برخی از این امکانات اشاره میکنیم:

ورزشی: دانشگاه کاراتای ترکیه دارای رشته های ورزشی، کیک باکس (مرد)، کشتی بازو (مرد)، بسکتبال (مرد)، بیلیارد (مرد)، فوتبال (مرد)، هندبال (مرد)، تنیس روی میز (مرد - زن)، فوتبال تالار (مرد)، شطرنج (مرد - زن)، تکواندو (مرد)، تنیس (مردان)، والیبال (مرد) می باشد.

خوابگاه: خوابگاه دخترانه 150 متر با دانشگاه کاراتای ترکیه فاصله دارد. مهمانسرا دانشگاه کاراتای ترکیه شامل آپارتمان هایی با بالکن برای 2-4-5-6 نفر است. در هر آپارتمان از مهمانخانه، آشپزخانه هایی با اجاق گاز و یخچال به دانشجویان ارائه می شود.

دانشگاه کاراتای ترکیه

خوابگاه دانشجویی پسران تا دانشگاه کاراتای ترکیه  500 متر فاصله دارد. اتاق ها 4 نفره چیده شده اند. محل کار، توالت، حمام، کمد لباس، یخچال به طور جداگانه برای هر اتاق چیده شده است. هر طبقه دارای یک اتاق مطالعه، یک آشپزخانه با تلویزیون، یخچال، اجاق گاز است.

ویژگی های مشترک خوابگاه های دخترانه و پسرانه به شرح زیر می باشد:

صبحانه هر روز هفته به صورت بوفه باز در مهمانخانه و خوابگاه ما سرو می شود.

اینترنت نامحدود و سریع موجود است.

برای نیاز دانشجویان، ماشین لباسشویی، اتو و یک قفسه خشک کن برای هر اتاق وجود دارد.

همه آپارتمان ها دارای حمام، توالت و آب گرم هستند.

مراکز بهداشتی: مرکز بهداشت دانشجویان دانشگاه کاراتای در سال 2012 به منظور ارائه خدمات بهداشتی پیشگیرانه، مشاوره اطلاعات عمومی سلامت و هدایت کمک های اولیه اضطراری به دانشجویان و کارمندان مؤسسه تأسیس شد.

 

شهریه دانشگاه کاراتای ترکیه

شهریه دانشگاه کاراتای ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه های دانشگاه کاراتای ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

دانشگاه کاراتای ترکیه

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه کاراتای ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

 

 دانشگاه کاراتای ترکیه

قونیه

قونیه یا کُنیا (به ترکی استانبولی: Konya) یک شهر بزرگ در حاشیه جنوب غربی فلات مرکزی آناتولی و هفتمین شهر پرجمعیت در ترکیه با جمعیت بیش از ۲٫۱ میلیون نفر است. قونیه یک شهر توسعه یافته اقتصادی و صنعتی است و مرکز استان قونیه می‌باشد.

قونیه دارای آب و هوای سرد و نیمه خشک در سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن می‌باشد. دمای متوسط این شهر در تابستان ۳۰ درجه سانتی گراد و بالاترین درجه حرارت آن در تاریخ سی اُم ژوئیه سال ۲۰۰۰، ۴۰٫۶ درجه سانتی گراد اندازه‌گیری شده‌است. میانگین متوسط دما در فصل زمستان منفی ۴٫۲ درجه سانتی گراد و کمترین میزان درجه حرارت در تاریخ ششم فوریه سال ۱۹۷۲ منفی ۲۶٫۵ درجه سانتی گراد ثبت شده‌است. با توجه به شرایط جغرافیایی قونیه و قرار گرفتنش در ارتفاعات، این شهر شاهد تابستان‌هایی خشک با شب‌هایی سرد می‌باشد. گرچه میانگین بارش در قونیه پایین است اما در طول سال در این شهر بارندگی نیز وجود دارد.

غذاهای محلی قونیه اغلب از بلغور گندم و گوشت بره تهیه می‌شوند. از معروف‌ترین غذاهای این شهر می‌توان به اتلی اِکمک (etli ekmek) نام برد، یک غذای بومی ترکیه که از نظر ظاهری شبیه پیتزاست، اتلی اکمک در ترکی استانبولی به معنای نان با گوشت می‌باشد. از دیگر خوشمزه‌های این شهر می‌توان به پیشمانیه (Pişmaniye) اشاره کرد، یک شیرینی هیجان انگیز شبیه پشمک و یک توپ گرد کاملاً سفید. یکی دیگر از غذاهای محبوب قونیه کونیا فیرین کِباب یا کباب داخل فر قونیه (Firun Kebab) می‌باشد، این کباب از گوشت بره تهیه می‌شود.

دانشگاه کاراتای ترکیه

شیرینی‌های قونیه بسیار معروف و خوشمزه اند، شیرینی‌هایی هیجان انگیز که محبوب‌ترین آنها جِزِریه (Cezerye) می‌باشد، شیرینی سنتی ترکیه که از هویج درست شده است.

در هنگام سفر به قونیه امتحان خوراک تریت (Tirit) را به هیچ وجه از دست ندهید، غذایی بسیار خوشمزه که محتویاتش شامل گوشت، برنج سنتی و سبزیجات است.

آب مرغ یا تاوُک سویو (Tavak Suyu) یکی دیگر از غذاهای خوشمزه قونیه است.

 

 

 


  • دانشگاه کاراتای ترکیه در کدام شهر واقع شده است ؟

    قونیه

  • تحصیل در دانشگاه کاراتای ترکیه به چه زبانی ست ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید