X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه + معرفی کامل رشته ها و شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط ورود به دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه و همچنین بررسی رشته ها و شهریه ها ، امکانات ، سطح علمی و..... این دانشگاه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه ( به ترکی : Bursa Teknik Üniversitesi ) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بورسا ، ترکیه است. رئیس دانشگاه فنی بورسا پروفسور دکتر عارف کارادمیر است. دانشگاه بورسا ترکیه در سال 2010 تأسیس شد و پنجمین دانشگاه فنی کشور ترکیه است. دانشگاه فنی بورسا ترکیه بر اساس نتایج «شاخص دانشگاه کارآفرین و نوآور 2021» که تحت رهبری TUBITAK ایجاد شده و هر ساله به عموم اعلام می‌شود، وارد 50 دانشگاه برتر ترکیه شد.

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
تحصیل در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه، ترکی و انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید، در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید. 
 
شرایط پذیرش از دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
 
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه بورسا تکنیک ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس  http://www.btu.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آموزشی دیار دانش در ارتباط باشید.

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
 
دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه دارای 6 دانشکده، 1 موسسه و 1 مدرسه به شرح زیر می باشد:
 
دانشکده ها
1.    دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
2.    دانشکده جنگلداری 
3.    دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
4.    دانشکده معماری و طراحی
5.    دانشکده دریانوردی
6.    دانشکده ارتباطات

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

موسسات
1.    موسسه تحصیلات تکمیلی

مدارس
1.    کالج زبان های خارجی

رشته های دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

برخی از رشته های دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه به شرح زیر می باشد:
مهندسی مکانیک
ریاضیات
علم شیمی
مهندسی شیمی
مهندسی مواد غذایی
مهندسی عمران
متالورژی و مهندسی مواد
معماری
مهندسی برق و الکترونیک

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
مهندسی سیستم های انرژی
علم محیط زیست
مهندسی زیستی
مهندسی صنایع
مکاترونیک
روابط بین المللی
تجارت بین المللی و لجستیک
روانشناسی 
و‌‌‌...

امکانات دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه 

 دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه دارای امکانات رفاهی و آموزشی بسیاری می باشد. در زیر به برخی از این امکانات اشاره میکنیم:
ورزش: سالن ورزشی سرپوشیده (3.645 متر مربع) در پردیس Yıldırım در خدمت دانشجویان است. در عین حال، زمین چمن در محوطه دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه وجود دارد. تیم های بسکتبال، والیبال، فوتبال، فوتسال، شنا، تنیس روی میز، تنیس، کشتی، تیراندازی با کمان، شطرنج، بوکس، تکواندو و جهت یابی که توسط دانشجویان تشکیل شده بود با موفقیت به عنوان نماینده دانشگاه بورسا تکنیک در مسابقات قهرمانی ترکیه حضور داشتند.

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
تغذیه: در داخل ساختمان دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه، دو سالن غذاخوری و سه کافه تریا با ظرفیت کل 1500 نفر، هر یک در پردیس Mimar Sinan و Yıldırım به دانشجویان خدمات ارائه می دهند.

پردیس های دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه به فعالیت های آکادمیک، علمی و آموزشی خود در پردیس Mimar Sinan و Yıldırım Bayizid ادامه می دهد. هر دو پردیس در مرکز شهر و در چند قدمی ایستگاه های حمل و نقل عمومی و مترو قرار دارند.
در سال 1390 پردیس عثمان غازی با مساحت 10 دایری به بهره برداری رسید. بخشی از مرکز فرهنگی کنگره مرینوس آتاتورک از شهرداری متروپولیتن بورسا اجاره شد.
در سال 2012 پردیس ییلدیریم اختصاص یافت و به بهره برداری رسید. اولین کتاب ها با تأسیس کتابخانه دانشگاه خریداری شد. کافه تریا، کلاس های درس و آزمایشگاه در پردیس عثمان غازی به بهره برداری رسید.
آزمایشگاه پردیس ییلدیریم در سال 2014 به بهره برداری رسید.
در سال 2015، در محدوده کلاس مرکزی پردیس ییلدیریم، یک بلوک، سالن ورزشی، زیرساخت و محوطه سازی، ساخت ساختمان کلاس مرکزی و سالن ورزشی سرپوشیده و مرکز گرمایش تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
پردیس BTU Mimar Sinan در سال 2016 به بهره برداری رسید.

شهریه دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه 

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه
شهریه دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه های دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آموزشی دیار دانش تماس بگیرید.
 
مجموعه آموزشی دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه را آسان نموده؟
 
مجموعه آموزشی دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

بورسا

بورسا (تلفظ ترکی:  [buɾsa] ؛ترکی عثمانی:بورسه،لاتین: Prusa) شهری در شمال غربی ترکیه و مرکز اداریاستان بورسا است. بورسا چهارمین شهرپرجمعیت ترکیه ودومین شهر پرجمعیت درمنطقه مرمره، یکی از مراکز صنعتی این کشور است. بیشترتولیدات خودرو ترکیه در بورسا انجام می شود. نام مستعار جدیدتر Yeşil Bursa (" بورسا سبز ") است که به پارک ها و باغ های واقع در سراسر بافت شهری آن و همچنین به جنگل های وسیع و متنوع منطقه اطراف اشاره دارد. کوه اولوداغ ، المپ باستانی میسیا، بر فراز آن قرار دارد و دارای یک پیست اسکی معروف است .

دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه

بورسا رشد شهری نسبتاً منظمی دارد و با دشتی حاصلخیز هم مرز است. مقبره‌های سلاطین اولیه عثمانی در بورسا واقع شده‌اند و نشانه‌های اصلی شهر شامل بناهای متعددی است که در طول دوره عثمانی ساخته شده‌اند. بورسا همچنین دارای حمام‌های حرارتی ، عمارت‌های قدیمی عثمانی، کاخ‌ها و چندین موزه است.
بورسا دارای آب و هوای مدیترانه ای ( طبقه بندی آب و هوای کوپن : Csa) تحت طبقه بندی کوپن ، و آب و هوای نیمه گرمسیری تابستانی خشک و گرم (Csa) تحت طبقه بندی تروارتا است. این شهر دارای تابستان های گرم و خشک است که از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد. زمستان ها خنک و مرطوب است و همچنین بیشترین میزان بارندگی را در خود دارد. ممکن است برف روی زمین باشد که یک یا دو هفته ادامه خواهد داشت. آلودگی هوا یک مشکل مزمن در بورسا است.


  • دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه در کدام شهر واقع شده است ؟

    شهر بورسا

  • دانشگاه بورسا تکنیک ترکیه ، دولتی می باشد یا خصوصی ؟

    دولتی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید