X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه + شهریه ها و دانشگاه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه

laboratory Sciences in Turkey
علوم آزمایشگاهی شامل ، مطالعه بهبود سیستم ها و سیاست های مراقبت های بهداشتی با دانش از رشته های STEM: علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات می شود. به عبارت دیگر ، علوم آزمایشگاهی به آخرین اکتشافات در این زمینه ها نگاه می کند و سعی می کند آنها را برای اهداف پزشکی به کار گیرد. نتایج کارآمدتر مؤسسات تحقیقات آزمایشگاهی ، قابلیت اطمینان دستگاه ها و سیستم های پزشکی بهبود یافته ، برنامه های اورژانسی به خوبی اجرا شده و ... را شامل می شوند.
اگر نسبت به تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه کنجکاو هستید ، می توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با شرایط تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه ، با هزینه های تحصیل و همچنین آینده شغلی رشته علوم آزمایشگاهی بیشتر آشنا شوید.

شرایط تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه
برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه ، دانشجویان خارجی باید در آزمون یوس شرکت کرده و نمره قبولی با توجه به شرایط دانشگاه مقصد خود را کسب کنند. علاوه بر این ، دانشگاه های دولتی و خصوصی برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه دارای شرایط خاص خود می باشند.
داشتن مدرک دیپلم و نمراتی بالای 70 درصد و همچنین قبول در آزمون ورودی دانشگاه ، برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه در دانشگاه دولتی ضروری است.
دانشگاه های خصوصی برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه ، آزمون ورودی را از شرایط خود حذف کرده و اقدام به جذب دانشجو طبق سابقه تحصیلی می کنند. دانشجویان خارجی برای پذیرش در دانشگاه خصوصی جهت تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه باید نمراتی بالای 50 درصد قبولی و همچنین مدرک دیپلم را داشته باشند.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه
اکثر دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی را برای دانشجویان خارجی خود فراهم می کنند. 
متقاضیانی که قصد تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه به زبان ترکی را دارند باید در آزمون تومر شرکت کرده و نمره قبولی خود را به دانشگاه مقصد ارسال کنند.
اما دانشجویان خارجی که می خواهند تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه را به زبان انگلیسی ادامه دهند باید مدرک آیلتس یا تافل خود را کسب کنند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه
از جمله بهترین دانشگاه های دولتی و خصوصی برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه ، می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد.
بهترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی عبارتند از:
●    دانشگاه آدیامان ، آدیامان
●    دانشگاه آفیون کوجاتپه ، افیون قره حصار 
●    دانشگاه آغری ابراهیم چچن ، آغری
●    دانشگاه آکدنیز ، آنتالیا
●    دانشگاه آکسارای ، آکسارای

از میان دانشگاه های خصوصی نیز می توان یکی از دانشگاه های زیر را به عنوان مقصدی ایده آل برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه ، در نظر گرفت.
●    دانشگاه کوچ ، استانبول
●    دانشگاه آیدین ، استانبول
●    دانشگاه باشکنت ، آنکارا
●    دانشگاه یدی تپه ، استانبول

شهریه و هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه
میزان شهریه و هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه به دو عامل نوع دانشگاه و زبانی که قرار است طبق آن تحصیل شود ، بستگی دارد.
در دانشگاه های دولتی ، شهریه سالانه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه مبلغی در حدود 600 دلار تا 1500 دلار  خواهد بود. این مبلغ بدون احتساب هزینه های معیشتی و خوابگاه می باشد. 
اما در دانشگاه های خصوصی ، تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه به طول سالانه بین 10000 دلار تا 25000 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
این هزینه ها طبق تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه به زبان ترکی هستند. در صورت انتخاب زبان انگلیسی ، بر این مبالغ افزوده خواهد شد.


بازار کار و درآمد رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه چطور است؟

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه
هدف برخی از دانشجویانی که برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه اقدام می کنند ، یافتن شغل در آزمایشگاه می باشد. این دسته از افراد پس از فارغ التحصیلی در آزمایشگاه مشغول به کار شده و به بررسی انواع بیماری ها و یا کشف دارو و روش های درمانی جدید می پردازند. در حالی که برخی دیگر در تماس مستقیم با بیماران در مراقبت های بالینی کار می کنند. فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی می توانند در بیمارستان های دولتی ، کلینیک های خصوصی ، مدارس ، خدمات بهداشتی اجتماعی و سازمان های دولتی مشغول به کار شوند.
از نظر میزان در آمد ، یک فرد پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم آزمایشگاهی می تواند با داشتن کمترین میزان تجربه درآمدی در حدود 6280 لیر در ماه داشته باشد. این مبلغ با توجه به سابقه کاری ، مهارت و موقعیت شغلی متفاوت خواهد بود. اما مبلغ درآمد ماهیانه یک فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی حداقل 3330 لیر و حداکثر 9540 لیر خواهد بود.


  • تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه به چه زبان هایی می باشد ؟

    ترکی و انگلیسی

  • تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در ترکیه چند ساله است ؟

    4 سال

  • شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی چیست ؟

    کارنامه آزمون های بین المللی و سوابق تحصیلی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید