X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

آزمون ALES آلس ترکیه + شرایط ثبت نام + منابع + تاریخ برگزاری و نمونه سوالات

02632728197 مشاوره و ثبت نام
آزمون ALES آلس
در ادامه این مطلب به بررسی شرایط ثبت نام ، هزینه ها ، معرفی منابع ، تاریخ برگزاری و ارائه نمونه سوالات آزمون آلس ALES می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

آزمون ALES آلس چیست ؟

آزمون ALES آلس آزمون ورودی دانشگاه های کشور ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که سه مرتبه در سال برگزار می گردد و داوطلبین پس از شرکت در این آزمون در دانشگاه و رشته ی مورد نظرشان انتخاب رشته می نمایند.

آزمون ALES آلس از دو بخش محاسباتی و عمومی یا کلامی تشکیل شده است که زمان برگزاری آزمون در دو دفترچه مجزا پاسخ داده می شوند ، که بخش محاسباتی آزمون شامل 50 سوال از سه درس ( ریاضی هندسه و هوش ) که عمدتا ماهیت ریاضیاتی دارند تشکیل شده و همین بخش محاسباتی نیز از دو مبحث (sayısal) و (sözel) تشکیل شده است ، بخش محاسباتی آزمون ALES آلس کاملا مشابه آزمون یوس می باشد .

آزمون ALES آلس

بخش عمومی  آزمون ALES آلس نیز مانند بخش محاسباتی شامل 50 سوال می باشد که محتوای این بخش بیشتر به دانش زبان ترکی استانبولی می پردازد و در نهایت نمره و امتیاز داوطلبین در هر دو بخش از  100 محاسبه می شود و حداقل نمره ای که می توانید با آن انتخاب رشته نمایید 50 می باشد و محتوای این بخش کاملا مشابه آزمون تومر می باشد

مدت زمان آزمون ALES آلس صدو پنجاه 150 دقیقه می باشد و این آزمون ALES آلس فقط به صورت حضوری در حوزه های امتحانی معرفی شده از طرف سازمان OSYM وبا نظارت مستقیم این سازمان برگزار می گردد.

هزینه ثبت نام در آزمون ALES آلس چقدر است ؟

آزمون ALES آلس

هزینه ثبت نام در آزمون ALES آلس  به لیر  ودلار قابل پرداخت می باشد ، که می شود 120 لیر و یا 10 دلار ، البته بعضا برای شرکت در برخی حوزه های امتحانی مقداری ناچیزی هزینه ثبت نام بیشتر می شود که به دلیل امکاناتی که آن حوزه امتحانی دارد این اتفاق می افتد که بلغ قابل توجهی نمی باشد.

دانلود منابع آزمون ALES آلس

آزمون ALES آلس

انتشارات های زیادی در کشور ترکیه اقدام به چاپ و نشر منابع آزمون ALES آلس می نمایند که معتبرترین آنها : تاساری ، پوزا ، پالمه و ... می باشد که فایل دانلود آخرین ادیشن از این کتب را برای شما در اینجا به اشتراک گذاشته ایم .

 

نمونه سوالات آزمون ALES آلس

همانطور که ذکر کردیم آزمون ALES آلس سه نوبت در سال برگزار می گردد که در ادامه نمونه سوالات منتشر شده از طرف سازمان OSYM را برایتان به اشتراک گذاشته ایم .

نمونه سوالات آزمون آلس ALES سال 2018

نمونه سوالات آزمون آلس ALES سال 2017

نمونه سوالات آزمون آلس ALES سال 2016

مدت اعتبار آزمون ALES آلس چند سال است ؟

آزمون ALES آلس

آزمون ALES آلس پنج سال اعتبار دارد و شما تا 5 سال می توانید از طریق کارنامه این آزمون در دانشگاه های مختلف انتخاب رشته نمایید.

تاریخ برگزاری آزمون آلس چه زمانی می باشد ؟

آزمون ALES آلس سه بار در سال ، در ماه های اردیبهشت ، مهر و آبان برگزار می شود


  • آزمون آلس ALES چند بار در سال برگزار می شود ؟

    3 مرتبه

  • آزمون آلس ALES به چه زبانی برگزار می شود ؟

     صرفا به زبان ترکی استانبولی

  • آزمون آلس ALES چند سال اعتبار دارد ؟

    5 سال


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • یثنا
    آزمون آلس چند سال اعتبار داره ؟
    • سلام آزمون آلس دو سال اعتبار دارد

تماس بگیرید