X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه آرل ترکیه + معرفی کامل رشته ها و شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه آرل ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی دانشگاه آرل ترکیه میپردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه آرل استانبول

دانشگاه آرل ترکیه
 

دانشگاه آرل ترکیه
دانشگاه آرل ترکیه یک دانشگاه غیرانتفاعی خصوصی واقع در استانبول، ترکیه است. دانشگاه آرل ترکیه در سال 2007 توسط بنیاد آموزش و فرهنگ کمال گوزوکارا تأسیس شد.
طیف آموزشی دانشگاه آرل ترکیه با پیش دبستانی آرل، دبستان آرل، دبیرستان آرل آناتولی، دبیرستان علوم آرل و مجموعه ورزشی و فرهنگی آرل گسترش یافت. پس از 26 سال این مؤسسه به دنبال گسترش بیشتر فعالیت های خود در سطح دانشگاه بود.
ماموریت دانشگاه آرل ترکیه انجام فعالیت های آموزشی، تحقیقاتی و خدمات اجتماعی مطابق با استانداردهای کیفیت بین المللی است. پرورش افرادی با اعتماد به نفس که نسبت به اصول آتاتورک و ارزش های جمهوری حساس هستند.
چشم انداز دانشگاه آرل ترکیه این است که یک دانشگاه آموزشی و تحقیقاتی به رسمیت شناخته شده بین المللی و معاصر باشد که می تواند نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری همیشه در حال تغییر را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند و افرادی را پرورش دهد که می توانند تحقیقات علمی و فعالیت های حرفه ای نوآورانه انجام دهند.
رتبه جهانی دانشگاه آرل ترکیه در سال 2020، 4652 و رتبه ملی آن 90 می باشد.

 
تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه
 
دانشگاه آرل ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه، ترکی و انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه آرل ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه آرل ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید، در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه آرل ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید. 

دانشگاه آرل ترکیه
 
شرایط پذیرش از دانشگاه آرل ترکیه
 
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه آرل ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه آرل ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه آرل ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه آرل ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس  https://arel.edu.tr/en مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه آرل ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آموزشی دیار دانش در ارتباط باشید.
 
دانشگاه آرل ترکیه دارای 7 دانشکده، 1 مدرسه، 1 آموزشگاه حرفه ای و 1 مدوسسه به شرح زیر می باشد:
 دانشگاه آرل ترکیه
دانشکده ها
1.    دانشکده پزشکی
2.    دانشکده علوم و هنر
3.    دانشکده هنرهای زیبا
4.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری
5.    دانشکده ارتباطات
6.    دانشکده فنی و مهندسی و معماری
7.    دانشکده علوم بهداشت
مدارس
1.    دانشکده زبان های خارجی
آموزشگاه های حرفه ای
1.    هنرستان فنی و حرفه ای
موسسات
دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش

رشته های دانشگاه آرل ترکیه

دانشگاه آرل ترکیه
برخی از رشته های دانشگاه آرل ترکیه به شرح زیر می باشد:
دانشکده علوم و هنر
دپارتمان ریاضیات و علوم کامپیوتری
دپارتمان ژنتیک و زیست مولکولی
دپارتمان روانشناسی
دپارتمان جامعه شناسی
دپارتمان ترجمه و تفسیر
دپارتمان ادبیات زبان ترکی
دانشکده هنرهای زیبا
کارتون و انیمیشن
هنر آشپزی و خوراک شناسی
دپارتمان مد و طراحی لباس
دپارتمان طراحی گرافیک
دانشکده اقتصاد و علوم اداری
دپارتمان مدیریت هوانوردی
دپارتمان حسابداری و امور مالی
دپارتمان مدیریت کسب و کار
دپارتمان حمل و نقل
دپارتمان علوم بین‌الملل
دپارتمان تجارت بین‌الملل
دپارتمان علوم سیاسی
دپارتمان هتلداری و گردشگری
دپارتمان سیستم اطلاعات
دانشکده ارتباطات
دپارتمان فیلم و تلویزیون
دپارتمان روزنامه نگاری
دپارتمان ارتباطات و رسانه‌های جدید
دپارتمان تبلیغات و رسانه‌های جمعی
دپارتمان طراحی اطلاعات بصری
دانشکده فنی و مهندسی و معماری
دپارتمان معماری
دپارتمان مهندسی بیوپزشکی
دپارتمان مهندسی عمران
دپارتمان مهندسی کامپیوتر
دپارتمان مهندسی الکترونیک
دپارتمان مهندسی برق
دپارتمان مهندسی صنایع
دپارتمان مهندسی طراحی صنعتی
دپارتمان معماری داخلی
دپارتمان مهندسی مکانیک

امکانات دانشگاه آرل ترکیه 

دانشگاه آرل ترکیه

 دانشگاه آرل ترکیه دارای امکانات رفاهی و آموزشی بسیاری می باشد. در زیر به برخی از این امکانات اشاره میکنیم:

خوابگاه: دردانشگاه آرل ترکیه محوطه‌ای بزرگ به مساحت 400000 مترمربع را به ساخت خوابگاه‌های تازه ساخت و مناسب دانشجویی اختصاص داده‌اند. این خوابگاه ها دارای اتاق های تک نفره، دونفره و سه نفره می باشد.
از دیگر امکانات دانشگاه آرل ترکیه:
در دانشگاه آرل ترکیه تعداد 80 کلاس هوشمند به اضافه 6 سالن دارای آمپلی فایر استودیو وجود دارد. آزمایشگاه‌های مجهز و متعدد، سالن‌های کنفرانس، سالن‌های ورزشی، غذاخوری‌ها، رستوران و کافه تریا، کتابخانه‌های به روز و بانک، مرکز تحقیقات مواد پلیمری و کامپوزیت، مرکز انتقال فناوری، آزمایشگاه‌های متعدد از جمله آزمایشگاه فناوری تفسیر و ترجمه، آزمایشگاه ژنتیک و زیست مولکولی، سالن‌های ورزشی، استخرهای باز و نیمه‌باز، خانه‌های دانشجویی و محوطه سرسبز دانشگاه آرل ترکیه از دیگر امکانات این دانشگاه می باشد.

پردیس های دانشگاه آرل ترکیه

دانشگاه آرل ترکیه که در وهله اول آموزش را در پردیس Kuçukçekmece-Sefaköy آغاز کرد، به سرعت رشد کرده است. با تکمیل پردیس Büyükçekmece-Tepekent در سال 2010، واحدهای آموزشی در مقطع کارشناسی به پردیس Tepekent منتقل شدند و مدارس و موسسات فنی حرفه ای در پردیس Sefaköy به تحصیل ادامه دادند. پردیس Sefaköy، که دارای مساحت بسته 18560 متر مربع است، در یک نقطه مرکزی در بزرگراه E5 در Küçükçekmece قرار دارد. 80 کلاس درس هوشمند، 6 سالن سخنرانی، سالن های پروژه، استودیوی رادیو و تلویزیون، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، کتابخانه، سالن کنفرانس، کافه تریا در پردیس دانشگاه که مدارس و موسسات حرفه ای در آن قرار دارند وجود دارد.
با توجه به موقعیت مکانی پردیس های دانشگاه، دانشگاه آرل ترکیه دارای وجه تمایز یک دانشگاه شهری و پردیس است. پردیس Cevizlibağ که در سال تحصیلی 2019-2020 تأسیس شده است، نشان دهنده این است. دانشکده علوم بهداشت و دانشکده پزشکی، که با همکاری بیمارستان یادبود Bahçelievler به فعالیت خود ادامه می دهند، در محوطه دانشگاه قرار دارند. این پردیس که دارای مساحت داخلی و خارجی 15000 متر مربع است، شامل 2000 متر مربع آزمایشگاه های پایه پزشکی، آزمایشگاه های تغذیه و رژیم غذایی، آزمایشگاه های فیزیوتراپی، آزمایشگاه های آنزیمی و بسیاری از آزمایشگاه های پیشرفته مرتبط با سلامتی است که در حال فعالیت هستند.
نام پردیس تپکنت، واقع در شهر ماهواره ای تپکنت، با تصمیم سنا در سال 2018 به پردیس کمال گوزوکارا تغییر یافت. در پردیس کمال گوزوکارا، که 52400 متر مربع مساحت داخلی را پوشش می‌دهد و در شهر ماهواره‌ای تپکنت، در غرب دریاچه Büyükçekmece قرار دارد.

شهریه دانشگاه آرل ترکیه

دانشگاه آرل ترکیه
 
همانطور که گفتیم دانشگاه آرل ترکیه یک دانشگاه خصوصی است، در نتیجه شهریه های آن به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد.
شهریه برخی رشته ها به همراه زبان تدریس:

پزشکی ( ترکی ) انگلیسی  14500 دلار

ژنتیک و بیولوژی مولکولی ( انگلیسی ) ۴۵۹۰۰ لیر
علوم اجتماعی ۳۹۹۰۰ لیر
روانشناسی ۴۵۹۰۰ لیر
زبان و ادبیات ترکی ۳۷۹۰۰ لیر
مهندسی کامپیوتر ۴۵۹۰۰ لیر
مهندسی الکترونیک ۴۲۹۰۰ لیر
فیزیوتراپی ۳۶۹۰۰ لیر
فیزیوتراپی دو ساله ۲۷۹۰۰ لیر
بهداشت دهان و دندان ۲۴۹۰۰ لیر
بهداشت کار ۱۹۹۰۰ لیر
طراحی مد ۱۹۹۰۰ لیر
برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه های دانشگاه آرل ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آموزشی دیار دانش تماس بگیرید.
 
مجموعه آموزشی دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه آرل ترکیه را آسان نموده؟
 
مجموعه آموزشی دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

استانبول

 استانبول که قبلاً به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، بزرگترین شهر ترکیه و مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور است. استانبول در شمال غربی ترکیه، در امتداد سواحل مرمره و تنگه بسفر و همچنین شاخ طلایی را احاطه کرده است. این شهر در میان تنگه بسفر قرار دارد و یک شهر بین قاره ای است ، بخشی در اروپا که به آن سمت اروپایی یا روملی می گویند و بخشی در آسیا که آناتولی یا سمت آسیایی نامیده می شود.
با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر که 19 درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. استانبول پرجمعیت ترین شهر اروپا و پانزدهمین شهر بزرگ جهان است. بیش از 13.4 میلیون بازدیدکننده خارجی در سال 2018 به استانبول آمدند، هشت سال پس از اینکه استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و آن را به هشتمین شهر پربازدید جهان تبدیل کرد.
تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.
به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه تا ۹ درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.


  • آیا دانشگاه آرل ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد ؟

    خیر

  • تحصیل در دانشگاه آرل ترکیه به چه زبانی ست ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید