X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه چاناکاله ترکیه + شهریه ها ، رشته ها و رنکینگ جهانی

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه چاناکاله ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط ثبت نام در دانشگاه 18مارت در شهر چاناک قلعه می پردازیم و همچنین معرفی امکانات و کیفیت آموزشی این دانشگاه دولتی

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه چاناکاله ترکیه

دانشگاه چاناکاله 18مارت اونسکیز مارت (به طور غیررسمی ÇOMÜ ) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در استان چاناکاله ترکیه است که در استان چاناکاله (داردانل) (نزدیک گالیپولی ) و شهرهای اطراف آن واقع شده است. این عضو شبکه دانشگاه های بالکان، انجمن دانشگاه های اروپایی (EUA)، انجمن بین المللی دانشگاه ها (IAU) و اتحادیه دانشگاه های تراکیه است. در سال 2010 میزبان کنگره جهانی دانشگاه ها بود. دانشگاه چاناکاله ترکیه در فهرست 1000 دانشگاه برتر جهان در سال 2012 و یکی از برترین دانشگاه های نوآور در ترکیه می باشد. دانشگاه چاناکاله ترکیه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های نوآور ترکیه در سال 2013 نامگذاری شده است. لوگوی دانشگاه چاناکاله ترکیه، یادمان شهدای چاناک کاله بر روی پرچم ترکیه است. دانشگاه چاناکاله ترکیه دارای چندین پردیس در خود چاناکاله می باشد و برخی از واحدهای دانشگاهی در شهرهای دیگر استان قرار دارند.

دانشگاه 18 مارت چاناکاله
چاناکاله ترکیه
 
چاناکاله (تلفظ[tʃaˈnakkale] ، سابقاً داردانلیا ( یونانی : Δαρδανέλλια )، شهر و بندر دریایی در ترکیه در استان چاناک کاله در کرانه جنوبی داردانل در باریکترین نقطه آنها است. جمعیت این شهر 186116 نفر (براورد 2014) است.
چاناک‌قلعه نزدیک‌ترین مرکز شهری بزرگ به شهر باستانی تروی است که (همراه با منطقه باستانی ترواد ) در داخل استان چاناک‌قلعه واقع شده است . اسب چوبی فیلم تروی محصول 2004 در کنار دریا به نمایش گذاشته شده است.
چاناکاله نام مکانی است که قبلاً به نام کله سلطانیه شناخته می‌شد، که در سال 1890 به عنوان اصطلاح رسمی برای شهر انتخاب شد، اگرچه یک قرن قبل از آن وجود داشت. چاناکاله یک قلعه عثمانی به نام Kale-i Sultaniye ( به ترکی عثمانی: قلعهٔ سلطانیه ) یا Sultaniye kalesi (قلعه سلطان) بود. از اواخر قرن هفدهم به دلیل سفال‌های لعاب‌دارش، سرامیک‌های چاناکاله شهرت یافت، از این رو نام بعدی چاناکاله «قلعه گلدانی» نامیده شد.
چاناکاله دارای آب و هوای مدیترانه ای ( کوپن: Csa یا Trewartha : Cs ) با تابستان های گرم و خشک و زمستان های خنک و بارانی است. برف به طور معمول هر زمستان می بارد.

تحصیل در دانشگاه چاناکاله ترکیه

زبان تحصیل در دانشگاه چاناکاله ترکیه در برخی رشته ها ترکی و در برخی دیگر انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه چاناکاله ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه چاناکاله ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه چاناکاله ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه چاناکاله ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه چاناکاله ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه چاناکاله ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید.

 ثبت نام دانشگاه چاناکاله ترکیه

برای اخذ پذیرش در دانشگاه چاناکاله ترکیه نیاز به شرکت در آزمون یوس می باشد. پذیرش از دانشگاه چاناکاله ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه چاناکاله ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه چاناکاله ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات از دانشگاه چاناکاله ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس www.comu.edu.tr مراجعه کنید و برای اخذ پذیرش از دانشگاه چاناکاله ترکیه با ما در ارتباط باشید.
دانشگاه چاناکاله ترکیه دارای 12 دانشکده، 7 مدرسه، 14 آموزشگاه حرفه ای و 4 موسسه به شرح زیر می باشد :
 
دانشکده های دانشگاه چاناکاله ترکیه
 دانشگاه 18 مارت چاناکاله
1.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری بیگا
2.    دانشکده کشاورزی
3.    دانشکده تعلیم و تربیت
4.    دانشکده مهندسی
5.    دانشکده هنرهای زیبا
6.    دانشکده علوم و فنون دریایی
7.    دانشکده پزشکی
8.    دانشکده علوم و هنر
9.    دانشکده الهیات
10.    دانشکده ارتباطات
11.    دانشکده علوم سیاسی در چاناک کاله
12.    دانشکده معماری و طراحی

دانشگاه 18 مارت چاناکاله

مدارس
   مدارس زیر 4 ساله هستند:
1.    دانشکده گردشگری
2.    مدرسه ورزش
3.    دانشکده زبانهای خارجی
4.    دانشکده بهداشت
5.    دانشکده علوم کاربردی (بیگا)
6.    دانشکده علوم کاربردی Gökçeada
7.    دانشکده علوم کاربردی در چان

آموزشگاه حرفه ای
  مدارس زیر کالج های 2 ساله هستند:
1.    مدرسه حرفه ای علوم اجتماعی چاناک کاله
2.    دانشکده فنی حرفه ای چاناک کاله
3.    مدرسه فنی فن آوری های دریایی حرفه ای چاناک کاله
4.    آموزشگاه حرفه ای بیگا
5.    مدرسه حرفه ای Gelibolu (گالیپولی)
6.    آموزشگاه حرفه ای لاپسکی
7.    مدرسه حرفه ای ینیس
8.    آموزشگاه حرفه ای چان
9.    مدرسه حرفه ای آیواجیک
10.    مدرسه حرفه ای بایرامیچ
11.    مدرسه حرفه ای Ezine
12.    مدرسه حرفه ای گوکچه آدا
13.    شعبه مدرسه حرفه ای بوزکادا
14.    شعبه آموزشگاه فنی و حرفه ای Eceabat


موسسات
 
1 - موسسه علوم اجتماعی
ارائه مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در روابط بین الملل، علوم سیاسی، خاورمیانه، روابط کار، ادبیات ترکی، جامعه شناسی، الهیات، مطالعات بالکان، مدیریت، اقتصاد. در سال 1995 تاسیس شد.

2 - موسسه علوم
ارائه مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در شیمی، علوم دریایی، جغرافیا، فیزیک، نجوم، زیست شناسی، مهندسی. در سال 1995 تاسیس شد.

3 - موسسه آموزش و پرورش
مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در آموزش و پرورش در سال 2011 تأسیس شد. قبل از سال 2011 بخشی از مؤسسه علوم اجتماعی بود.

4 - موسسه علوم پزشکی
دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه چاناکاله ترکیه یا موسسه علوم پزشکی ÇOMÜ در سال 2010 تاسیس شد و فعالیت های آموزشی  را در سال 2011 با دپارتمان تربیت بدنی و آموزش ورزش آغاز کرد.

 

 رشته های دانشگاه چاناکاله ترکیه

دانشگاه 18 مارت چاناکاله

1 -  دانشکده اقتصاد و علوم اداری بیگا
دانشکده اقتصاد و مطالعات مدیریت بیگا در شهری در حدود 70 کیلومتری مرکز شهر چاناکاله واقع شده است. دوره هایی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

2- دانشکده کشاورزی
دانشکده کشاورزی در پردیس اصلی Terzioglu در چاناکاله واقع شده است و دارای امکانات آموزشی عملی در مزرعه خود در روستای Saricaali (TETAM) و در پردیس Dardanos است.
این بخش ها عبارتند از اقتصاد کشاورزی، ساخت و ساز کشاورزی و آبیاری، مکانیزاسیون کشاورزی، علوم دامی، محصولات زراعی، باغبانی، محوطه سازی، حفاظت از گیاهان، علوم خاک.

3 - دانشکده علوم تربیتی
این بزرگترین دانشکده دانشگاه است که تقریباً 4500 دانشجو دارد و در پردیس Anafartalar در مرکز Çanakkale قرار دارد. دپارتمان ها عبارتند از: آموزش کامپیوتر و فناوری آموزشی، مطالعات آموزش و پرورش، آموزش هنرهای زیبا، آموزش زبان های خارجی، تربیت بدنی و آموزش ورزش، آموزش دبستان، آموزش متوسطه، آموزش موضوعات اجتماعی، آموزش زبان ترکی.

4 - دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده مهندسی و معماری به طور موقت در ساختمان دانشکده علوم و هنر در پردیس ترزی اوغلو قرار دارد تا زمانی که ساختمان خود تکمیل شود. گروه های مهندسی ژئوماتیک، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مواد غذایی، مهندسی زمین شناسی، مهندسی ژئوفیزیک و مهندسی محیط زیست.

5 - دانشکده هنرهای زیبا
دانشکده هنرهای زیبا در ساختمان‌های دانشکده کشاورزی، دانشکده الهیات، دانشکده فنی و حرفه‌ای چاناک‌قلعه مستقر است. خانه دوستی ندیمه هانیم آشیانه ای برای دپارتمان های نساجی، هنرهای نمایشی و تجسمی و سینما و تلویزیون است.
گروه های سرامیک، سینما و تلویزیون، هنرهای نمایشی و تجسمی ، گرافیک ، نقاشی ، عکاسی ، مجسمه سازی، نساجی ، صنایع دستی سنتی.

6 - دانشکده علوم و فنون دریایی
دانشکده علوم و فنون دریایی تا زمان ساخت ساختمان خود در پردیس ترزی اوغلو، به طور موقت در ساختمان دانشکده علوم و هنر مستقر بود. نام اول آن دانشکده شیلات بود که در سال 1992 تأسیس شد و برنامه علمی خود را در سال 1995 آغاز کرد. این دانشکده دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. این دانشکده دارای چندین مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها برای تحقیقات شیلات و آبزیان است که طیف گسترده‌ای از موضوعات را شامل می‌شود: آبزی پروری، شیمی آب و آلودگی، بیماری‌های ماهی، بیوتکنولوژی و ژنتیک، فرآوری و کیفیت غذاهای دریایی، لیمونولوژی و زیست‌شناسی دریایی، و زیست‌شناسی شیلات.
گروه های آبزی پروری، ماهیگیری و فرآوری، هیدروبیولوژی.

7 - دانشکده پزشکی
دانشکده پزشکی اولین پذیرش دانشجویی خود را در سال 2002 دریافت کرد و در حال حاضر آنها در دانشگاه دیگری در استانبول مشغول به تحصیل هستند . از سال 2007 دانشجویان در ساختمان دانشکده پزشکی در پردیس اصلی، چاناک کاله تحصیل می کنند.

8 - دانشکده علوم و هنر
دانشکده علوم و هنر در پردیس Terzioglu است . بخش های آن عبارتند از: باستان شناسی، تاریخ هنر، جامعه شناسی، زیست شناسی، شیمی، زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا، تاریخ، ریاضیات، فیزیک، زبان و ادبیات ترکی.
رصدخانه نجومی ÇOMÜ Ulupınar رصدخانه ، که در سال 2002 تاسیس شد، توسط دانشکده اداره می شود.

9 - دانشکده الهیات
دانشکده الهیات در ساختمان خود در پردیس Terzioglu است. این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای تربیت دانش آموزانی ارائه می دهد که بتوانند خدمات خود را به عنوان روحانیون اسلامی یا علما یا معلمان دروس دینی در مدارس به جامعه ارائه دهند. دانش آموزانی که برای تحصیل در دوره های اختیاری مناسب انتخاب می کنند، می توانند در بایگانی های دولتی یا موسسات مشابه استخدام شوند.
به تعهدات دانشگاهی نیز اهمیت داده می شود. اعضای هیئت علمی کنفرانس‌ها و میزگردهای ملی و بین‌المللی را سازماندهی کرده‌اند، در پروژه‌های بین رشته‌ای و منطقه‌ای شرکت کرده‌اند (یکی از این پروژه‌ها توسط آکادمی علوم ترکیه تامین می‌شود )، و مقالاتی را در کنفرانس‌های ملی و خارجی ارائه کرده‌اند. نتایج اقدامات پژوهشی در نشریات و اطلاعاتی که در مورد موضوعات مذهبی از طریق شرکت در برنامه های تلویزیونی و مانند آن در اختیار عموم قرار می گیرد، ارائه می شود.
دپارتمان ها عبارتند از معارف اسلامی پایه، تاریخ و هنر اسلامی ، فلسفه و علوم دینی .

10 - دانشکده ارتباطات
یکی از آخرین دانشکده های دانشگاه با 320 دانشجو است.

11 - دانشکده علوم سیاسی در چاناکاله

دانشگاه 18 مارت چاناکاله
در سال 2012 با عنوان "دانشکده علوم اقتصادی و اداری" تأسیس شد و اولین سال خود را با 11 گروه (علوم سیاسی و مدیریت عمومی، گروه اقتصاد، گروه مدیریت بازرگانی، گروه روابط بین الملل، گروه اقتصاد کار و روابط صنعتی، گروه دارایی آغاز کرد. اداره بهداشت، دپارتمان خدمات اجتماعی، دپارتمان اقتصاد سنجی، دپارتمان تجارت و دارایی بین المللی و دپارتمان سیستم های اطلاعات مدیریت).
گروه روابط بین الملل دانشکده اولین دانشجویان خود را در سال تحصیلی 2018-2019 در یک برنامه 100% انگلیسی پذیرفت. از سال تحصیلی 2019-2020، بخش مدیریت بازرگانی ما آموزش خود را به زبان انگلیسی 30 درصد ادامه داد. علاوه بر این، گروه‌های «مدیریت بین‌المللی»، «دولت‌های محلی، «سیاست‌های شهری و زیست‌محیطی» به‌عنوان برنامه‌های کارشناسی ارشد با پایان‌نامه باز و شروع آموزش در دانشکده تأسیس شد و از سال تحصیلی 2019-2020، دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز پذیرش شده‌اند.
از سال 2020/2021 بیش از 2000 دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشکده در بخش های مختلف تحصیل می کنند. افزایش ظرفیت آموزش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده و تامین کادر علمی واجد شرایط با تمرکز بر کیفیت انجام می شود.

12 - دانشکده معماری و طراحی
بخشی از دانشکده مهندسی و معماری بود. در فوریه 2012 با نمودار دولتی به یک دانشکده جداگانه تبدیل شد

دانشگاه 18 مارت چاناکاله.

کتابخانه دانشگاه چاناکاله ترکیه

امکانات کتابخانه دانشگاه چاناکاله ترکیه در سه پردیس آن گسترده شده است. این مجموعه شامل بیش از 520000 کتاب چاپی و همچنین هزاران مجله و منبع الکترونیکی است.
کتابخانه دانشگاه چاناکاله ترکیه، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌ها در جنوب مرمره ترکیه و اولین کتابخانه در منطقه مرمره جنوبی و غربی است. این کتابخانه در مرکز پردیس اصلی قرار دارد و دارای مجموعه ای از 690000 کتاب است (520000 کتاب چاپ شده است). کتابخانه دانشگاه چاناکاله ترکیه در 365 روز سال با احتساب تعطیلات باز است.

  آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه چاناکاله ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد. آموزشگاه دیار دانش از صفر تا صد مراحل ثبت نام و اخذ پذیرش در دانشگاه چاناکاله ترکیه در خدمت شماست.
 
 

 

 


  • تحصیل در دانشگاه چاناکاله به چه زبانی می باشد؟؟

    در تمامی رشته ها می توانید به زبان ترکی استانبولی تحصیل نمایید ، در برخی رشته ها نیز می توانید به زبان انگلیسی تحصیل نمایید.

  • آزمون یوس دانشگاه چاناکاله در چه تاریخی است؟؟

    هر ساله دانشگاه چاناکاله تاریخ آزمون خود را اعلام می نماید که معمولا اوایل تابستان می باشد


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید