X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه و همچنین بررسی شهریه ها ، دانشگاه های معتبر و درآمد رشته مهنسی کامپیوتر در ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

 

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

رشته مهندسی کامپیوتر در تمامی کشور های در حال توسعه ، از رشته های بسیار با اهمیت برشمرده می شود. از آنجایی که کشور ترکیه جزء کشورهای در حال توسعه وپیشرفت به شمار می آید ، تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر نیز برای این کشور بسیار بااهمیت می باشد.

 

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های ترکیه

شما می توانید رشته مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه در 4 سال بگذرانید و سپس می توانید تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته ادامه تحصیل نمایید.

برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می بایستی در آزمون یوس شرکت نمایید و همچنین برای ورود به دانشگاه های خصوصی می توانید بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه مورد نظرتان انتخاب رشته نموده و در رشته مهندسی کامپیوتر در  ترکیه تحصیل نمایید.

برای کسب نمره قابل قبول در آزمون یوس می بایستی که در کلاس های آمادگی آزمون یوس شرکت نمایید که آموزشگاه دیار دانش این دوره ها را در کرج و تهران برگزار می نماید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

زبان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه در اکثر دانشگاه ها هم به زبان ترکی استانبولی و هم به زبان انگلیسی می باشد ، برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه به زبان انگلیسی می بایستی مدرک آیلتس یا تافل خود را به دانشگاه ارائه دهید یا در غیر این صورت در آزمون ارزشیابی سطح زبان انگلیسی دانشگاه شرکت نمایید و یا در غیر این صورت در دوره زبان انگلیسی دانشگاه شرکت نمایید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه به زبان ترکی استانبولی می بایستی که مدرک تومر خود را به دانشگاه ارائه دهید و در غیر این صورت در دوره آموزشی زبان ترکی استانبولی شرکت نمایید ، نکنه ای که برای تحصیل در هر دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی مشترک است ، این می باشد که در صورت نداشتن مدرک زبان به راحتی می توانید وارد دانشگاه شوید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های ترکیه

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

اصل دیپلم یا گواهی موقت به همراه ترجمه رسمی

اصل ریزنمرات سه ساله دبیرستان به همراه ترجمه رسمی

پاسپورت

دو قطعه عکس پرسنلی

برگه پذیرش از دانشگاه

رسید پرداخت شهریه

چه دانشگاه هایی در ترکیه رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهند ؟

دانشگاه عبدلله گل - دانشگاه بغازیچی - دانشگاه ابانت عزت - دانشگاه مهمت آکف - دانشگاه بورسا تکنیک - دانشگاه الوداغ - دانشگاه چاناکاله - دانشگاه چانکری - دانشگاه چوکوراوا - دانشگاه دوکوز ایلول - دانشگاه دوزجه  - دانشگاه اگه  - دانشگاه ارجیس - دانشگاه ارزروم تکنیک - دانشگاه عثمان قاضی 
دانشگاه اسکی شهیر تکنیک - دانشگاه فرات - دانشگاه گالاتاسرای - دانشگاه قاضی - دانشگاه قاضی انتپ - دانشگاه گبزه - دانشگاه گیرسون  - دانشگاه حاجت تپه - دانشگاه هارران - دانشگاه هیتیت - دانشگاه ایغدیر - دانشگاه اینونو - دانشگاه اسکندرون تکنیک - دانشگاه مدنیت - دانشگاه آلپ ارسلان 
دانشگاه افیون - دانشگاه آکدنیز - دانشگاه علاالدین کیقباد - دانشگاه آماسیا - دانشگاه انکارا - دانشگاه اتاتورک - دانشگاه عدنان مندرس - دانشگاه بالیکسیر 
دانشگاه باندیرما - دانشگاه بارتین - دانشگاه باتمان - دانشگاه بیلجیک - دانشگاه بینگول - دانشگاه بیتلیس - دانشگاه آرل - 

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های ترکیه چقدر است ؟

میزان شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه و دانشگاه های دولتی این کشور بسته به مقطع تحصیلی شما (کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری) متفاوت است اما به صورت کلی شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه کمتر از 10 هزار لیر در سال می باشد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

همچنین میزان شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های خصوصی ترکیه زیر 5 هزار دلا ر می باشد.

درآمد رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

همانطور که می دانید کشور ترکیه جزء کشورهای در حال توسعه می باشد و علوم کامپیوتر و مهندسی یکی از فاکتورهای اصلی برای پیشرفت در این مسیر می باشد ، از این روی درآمد بسیار مطلوبی را می توان برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند متصور شد کمااینکه این موضوع در عمل در حال انجام می باشد و متخصصان حوزه مهندسی کامپیوتر از درآمد بالایی برخوردارند.

 


  • رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه چند ساله است ؟

    در مقطع کارشناسی 4 سال

  • درآمد رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه چقدر است ؟

    بالای 7 هزار لیر در ماه


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید