X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه هاران ترکیه + معرفی کامل و شرایط ثبت نام و بررسی امکانات این دانشگاه

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه هاران ترکیه
در ادامه این مطلب به معرف دانشگاه هاران ترکیه ، شهریه ها ، شرایط ثبت نام و امکانات این دانشگاه می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه هارران ترکیه

دانشگاه هاران ترکیه یک دانشگاه دولتی در شانلی اورفا است . اولین واحد آموزش عالی تاسیس شده در شانلی اورفا "مدرسه حرفه ای شانلی اورفا" بود که در سال 1976 به عنوان زیر مجموعه دانشگاه دیکل تاسیس شد. بعدها، دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه دیکل در سال 1978 تأسیس شد، دانشکده مهندسی، گروه مهندسی عمران در دانشگاه دیکل در سال 1984 تأسیس شد و دانشکده الهیات وابسته به دانشگاه غازیانتپ در سال 1988 تأسیس شد. ریاست دانشگاه هاران ترکیه با قانون شماره 3837 و مورخ 1371/03/07 در روزنامه رسمی مورخ 1371/11/1371 به شماره 21281 تأسیس شد و این واحدها به موجب قانون مورخ 1371/03/92 و شماره 3837/03/07 به دانشگاه هاران ترکیه متصل شدند.

در سالیان اخیر دانشگاه هاران اقدام به برگزاری سه نوبت آزمون یوس می نماید که از اوایل بهار تا اوایل تابستان هر 45 روز یک بار آزمون یوس خود را برگزار می نماید.

دانشگاه هارران ترکیه

دانشگاه هاران ترکیه که هدفش تربیت مترقی، خلاق، دموکراتیک، پیرو اصول و انقلاب های آتاتورک است و علم را به عنوان یک اصل پذیرفته است، هدفش بهبود و توسعه مستمر در آموزش، تحقیق و عمل است.
دانشگاه هاران ترکیه قصد دارد که با موقعیت پیشرو خود در آموزش، تدریس و تحقیق آینده را شکل دهد. در این زمینه، عناصر اصلی چشم‌اندازدانشگاه هاران ترکیه غنی‌ سازی تجربه آموزشی با رویکردهای نوآورانه، قرار گرفتن در بین دانشگاه‌ های تحقیقاتی پیشرو جهان با تقویت فرهنگ علم و پژوهش و کمک به شکل‌ دهی آینده‌ای بهتر است. دانشگاه هاران ترکیه در رتبه بندی دانشگاه های دولتی به رتبه 43 رسید.

تحصیل در دانشگاه هاران ترکیه

دروسی که دانشجویان در هر ترم تحصیل خواهند کرد به دو گروه اجباری و انتخابی تقسیم می شوند. دانشجویان موظفند دروس اجباری دپارتمان مورد نظر خود را بگذرانند. اما دانشجویانی که در آزمون معافیت دروسی که سنای دانشگاه تعیین می کند قبول شوند از آن دوره ها معاف هستند. دوره های کاردانی دو ساله در هنرستان های وابسته به دانشگاه هاران و دوره های چهار ساله کارشناسی در دانشکده ها و کالج ها اعمال می شود (مدت تحصیل در دانشکده پزشکی شش سال، دوره تحصیل در دانشکده دامپزشکی پنج سال). علاوه بر این، تحصیلات تکمیلی و دکترا در بخش های علوم اجتماعی، علوم بهداشتی و موسسات علوم ارائه داده می شود.   

دانشگاه هارران ترکیه

دانشگاه هاران ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه هاران ترکیه، ترکی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه هاران ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه هاران ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه هاران ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید. آموزشگاه دیار دانش نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه هاران ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه هاران ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه هاران ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه هاران ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه هاران ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه هاران ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.harran.edu.tr  مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه هاران ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

پردیس های دانشگاه هاران ترکیه
پردیس ینی شهیر:  پردیس ینی شهیر در مرکز شهر شانلی اورفا واقع شده است. در این پردیس، ریاست دانشکده دندانپزشکی، دانشکده خدمات بهداشتی حرفه ای، دانشکده زبان های خارجی، HARÜSEM، TÖMER و یک خوابگاه دخترانه وجود دارد.
پردیس عثمان بی : پردیس عثمان بی، پردیس مرکزی دانشگاه هاران ترکیه که در زمینی به مساحت 27000 زمین در کیلومتر 18 بزرگراه شانلی اورفا-ماردین ساخته شده است دارای دانشکده های علوم و ادبیات، مهندسی، اقتصاد و علوم اداری، الهیات، آموزش، کشاورزی، علوم بهداشتی، پزشکی و هنرهای زیبا است. و تربیت بدنی و ورزش دانشکده مدیریت گردشگری و هتلداری،  هنرستان ایالتی آموزش می دهد. کارهای زیرساختی تکمیل شده و خوابگاه های دخترانه یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی ترکیه با ظرفیت 2000 دانشجو وابسته به موسسه اعتباری و خوابگاه ها در حال خدمت رسانی می باشد. علاوه بر این، در پردیس عثمان بی، که دارای یک دریاچه مصنوعی، درختکاری آتاتورک ، کتابخانه البتانی، کافه تریا مرکزی برای 5000 نفر است. ساخت تاسیسات اجتماعی، آمفی تئاتر، اقامتگاه ها، استخر سرپوشیده المپیک  مورد استفاده در فعالیت های ورزشی دانشگاه ما  و سالن ورزشی سرپوشیده با ظرفیت 3000 نفر تکمیل شده و در حال خدمت رسانی می باشد. ساخت و ساز ساختمان های دیگر به سرعت ادامه دارد.
پردیس ایوبیه: پردیس ایوبیه در 8 کیلومتری جنوب شانلی اورفا واقع شده است. دانشکده دامپزشکی، دانشکده علوم اجتماعی حرفه ای شانلی اورفا، بیمارستان حیوانات، کارخانه شیر، دانشکده علوم فنی حرفه ای شانلی اورفا در این پردیس قرار دارد. علاوه بر این، دانشگاه هاران ترکیه دارای گلخانه و خوابگاه برای کادر اداری و دانشگاهی است.
  دانشگاه هارران ترکیه

دانشگاه هاران ترکیه  دارای 14 دانشکده، 5 مدرسه، 3 موسسه و 14 آموزشگاه حرفه ای به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها

  1. دانشکده دندانپزشکی
  2. دانشکده داروسازی
  3. دانشکده تعلیم و تربیت
  4. دانشکده علوم و هنر
  5. دانشکده هنرهای زیبا
  6. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  7. دانشکده الهیات
  8. دانشکده مهندسی
  9. دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  10. دانشکده علوم بهداشت
  11. دانشکده علوم کاربردی سیورک
  12. دانشکده پزشکی
  13. دانشکده دامپزشکی
  14. دانشکده کشاورزی

مدارس

  1. دبیرستان تربیت بدنی و ورزش
  2. هنرستان دولتی
  3. دانشکده گردشگری و هتلداری
  4. دانشکده بهداشت ویرانشهیر
  5. دانشکده زبانهای خارجی

دانشگاه هارران ترکیه

موسسات

  1. دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
  2. موسسه علوم بهداشتی
  3. موسسه علوم اجتماعی

آموزشگاه های حرفه ای

  1. مدرسه حرفه ای Akcakale
  2. مدرسه حرفه ای Birecik
  3. مدرسه حرفه ای بزووا
  4. آموزشگاه حرفه ای کشاورزی جیلان پینار
  5. هنرستان حلفتی
  6. هنرستان حران
  7. هنرستان هیلوان
  8. آموزشگاه حرفه ای منطقه صنعتی سازمان یافته
  9. آموزشگاه حرفه ای خدمات بهداشتی
  10. آموزشگاه حرفه ای سیورک
  11. آموزشگاه حرفه ای علوم اجتماعی
  12. آموزشگاه حرفه ای سوروچ
  13. دانشکده فنی حرفه ای
  14. هنرستان ویرانشهیر

 

شهریه دانشگاه هاران ترکیه

شهریه دانشگاه هاران ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.harran.edu.tr مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

 دانشگاه هارران ترکیه

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه هاران ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

شانلی اورفا

اورفا، شهری در جنوب شرقی ترکیه و مرکز استان شانلی اورفا است. جمعیت بیش از دو میلیون نفری آن شامل ترک‌ها و کردها می‌شود و اعراب .اورفا در دشتی در حدود 80 کیلومتری شرق رود فرات واقع شده است. آب و هوای آن تابستان های بسیار گرم و خشک و زمستان های خنک و مرطوب دارد.

در حدود 12 کیلومتری (7 مایلی) شمال شرقی شهر، سایت معروف نوسنگی گوبکلی تپه ، قدیمی ترین معبد شناخته شده جهان، که در هزاره 10 قبل از میلاد بنا شده است، قرار دارد. این منطقه از اولین سکونت گاه های انسانی بود که در آن انقلاب کشاورزی رخ داد. به دلیل ارتباط آن با تاریخ یهودی ، مسیحی و اسلامی و افسانه ای که بر اساس آن شهر زادگاه ابراهیم بوده است، اورفا به «شهر پیامبران» ملقب شده است.

 

 


  • دانشگاه هاران در کدام شهر ترکیه واقع شده است؟

    این دانشگاه در شهر شانلی اورفا واقع شده است

  • آیا دانشگاه هاران آزمون یوس برگزار می کند؟

    بله این دانشگاه از طریق آزمون یوس خود اقدام به پذیرش دانشگاه می نماید


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید