X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه اینونو ترکیه + معرفی کامل و شرایط پذیرش و امکانات آموزشی این دانشگاه

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه اینونو ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و امکانات دانشگاه اینونو ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه اینونو

دانشگاه اینونو ترکیه

 دانشگاه اینونو ترکیه
دانشگاه اینونو ترکیه یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی در مالاتیا، ترکیه است. دانشگاه اینونو ترکیه با شعار دانشگاه من، آینده من، در 28 ژانویه 1975، مجلس بزرگ ملی ترکیه دستور تأسیس دانشگاه اینونو در مالاتیا، زادگاه دومین رئیس جمهور ترکیه، عصمت اینونو را صادر کرد.
بیش از 90000 دانشجو از سال 1975 از دانشگاه اینونو ترکیه فارغ التحصیل شده اند. در داخل دانشگاه، موزه ای به یاد عصمت اینونو، همراه با موزه دیگری به یاد تورگوت اوزال وجود دارد. در حال حاضر، دانشگاه اینونو دارای بیش از 1600 عضو هیئت علمی و دستیار پژوهشی، حدود 3500 دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از 41000 دانشجو (تقریباً 1500 دانشجو از کشورهای مختلف) در مقطع کارشناسی است. دانشگاه اینونو ترکیه که در فاصله 7000 دهیاری قرار دارد، در سه پردیس مجزا با آموزشگاه حرفه ای مالاتیا واقع در مرکز شهر و آموزشگاه حرفه ای OSB مالاتیا در منطقه صنعتی سازمان یافته 2 مالاتیا در کنار مرکز آن به فعالیت های آموزشی، علمی پژوهشی و کاربردی ادامه می دهد. پردیس دانشگاه اینونو در بین 10 پردیس زیبای ترکیه به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، دانشگاه اینونو ترکیه در رتبه بندی پردیس سبز 2020 (UI Green Metric) در رتبه 340 جهان و هجدهم در ترکیه قرار گرفت.
 
تحصیل در دانشگاه اینونو ترکیه
 دانشگاه اینونو نیز مانند سایر دانشگاه های کشور ترکیه از طریق آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجو می نماید ، آموزشگاه دیار دانش به عنوان برترین مرکز برگزاری کلاسهای آمادگی آزمون یوس در تهران و کرج و به صورت آنلاین در سراسر کشور این دوره هارا برای شما برگزار می نماید
دانشگاه اینونو ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه اینونو ترکیه، ترکی و انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه اینونو ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه اینونو ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه اینونو ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه اینونو ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید، در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه اینونو ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه اینونو ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.

دانشگاه اینونو ترکیه
 
اخذ پذیرش از دانشگاه اینونو ترکیه
 
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه اینونو ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه اینونو ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه اینونو ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه اینونو ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه اینونو ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.inönü.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه اینونو ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.
 
دانشگاه اینونو ترکیه دارای 14 دانشکده، 6 موسسه، 4 آموزشگاه حرفه ای،1 مدرسه، 6 پردیس و 19 مرکز تحقیقاتی و یک پارک علم و فناوری نوآورانه ( تکنوپلیس ) می باشد.
 

شهریه دانشگاه اینونو ترکیه 

شهریه دانشگاه اینونو ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. به طور مثال شهریه رشته پزشکی حدود ۷۰۰۰ لیر و رشته دندانپزشکی حدود ۵۰۰۰ لیر به صورت سالیانه می باشد. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.inönü.edu.tr مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

دانشگاه اینونو ترکیه
دانشکده ها
1.    دانشکده پزشکی
2.    دانشکده دندان پزشکی
3.    دانشکده پرستاری
4.    دانشکده داروسازی
5.    دانشکده علوم بهداشت
6.    دانشکده حقوق
7.    دانشکده الهیات
8.    دانشکده مهندسی
9.    دانشکده علوم و هنر
10.    دانشکده تعلیم و تربیت
11.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری
12.    دانشکده هنرهای زیبا و طراحی
13.    دانشکده ارتباطات
14.    دانشکده علوم ورزشی

موسسات
1.    موسسه علوم اجتماعی
2.    موسسه علوم بهداشتی
3.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
4.    موسسه علوم تربیتی
5.    موسسه پیوند کبد
6.    موسسه تحقیقات علوی

آموزشگاه های حرفه ای
1.    مدرسه حرفه ای دادگستری
2.    مدرسه حرفه ای مالاتیا
3.    مدرسه حرفه ای OSB مالاتیا
4.    آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای

دانشگاه اینونو ترکیه

مدارس
1.    دانشکده زبان های خارجی

مراکز تحقیقاتی
1.    مرکز پزشکی تورگوت اوزال
2.    مرکز تحقیقات و کاربرد مسائل زیست محیطی
3.    مرکز تحقیقات و کاربرد سوابق کیفری دوره عثمانی
4.    مرکز تحقیقات و کاربرد صنایع دستی سنتی
5.    مرکز تحقیقات و کاربرد زردآلو
6.    مرکز تحقیقات و کاربرد علوم آسمان
7.    اصول مرکز تحقیقات آتاتورک برای تاریخ مدرن ترکیه
8.    مرکز تحقیقات و تولیدات دامی آزمایشی
9.    مرکز تحقیقات و کاربردی همکاری صنعت و دانشگاه
10.    مرکز تحقیقات علمی و فناوری
11.    مرکز تحقیقات و کاربرد آموزش مداوم
12.    مرکز تحقیقات و کاربرد آموزش از راه دور
13.    مرکز تحقیقات و کاربرد استعدادهای درخشان
14.    مرکز تحقیقات و کاربرد کودکان دارای معلولیت
15.    مرکز تحقیقات و کاربرد مشکلات زنان
16.    مرکز تحقیقات و کاربردی آموزش زبان
17.    مرکز تحقیقات نیازی مصری
18.    مرکز تحقیقات و کاربرد آمار و اقتصاد سنجی
19.    مرکز توسعه - کاربردی و تحقیقات زنبورداری
 
امکانات دانشگاه اینونو ترکیه

 دانشگاه اینونو ترکیه دارای امکانات رفاهی و تحقیقاتی بسیاری می باشد. از جمله امکانات اولیه ای که می توان به آنها اشاره کرد: کتابخانه، مؤسسات تحقیقاتی، سالن‌های غذاخوری و… است.
دانشگاه اینونو ترکیه دارای بزرگترین مرکز انرژی خورشیدی در ترکیه است. با این مرکز انرژی، دانشگاه اینونو برق خود را برای مرکز پزشکی تورگوت اوزال تولید می کند. این مرکز نوآورانه‌ترین سرمایه‌گذاری است و دانشگاه اینونو آن را وقف خود کرده است. مرکز انرژی خورشیدی 30 درصد نیاز برق مرکز پزشکی تورگوت اوزال را برآورده می کند. مرکز انرژی خورشیدی دانشگاه İnönü در مه 2015 شروع به کار کرد.
مرکز پزشکی تورگوت اوزال دانشگاه اینونو ترکیه یکی از بزرگترین بیمارستان های تحقیقاتی و اجرایی در جهان است. این بیمارستان تقریباً 1400 تختخوابی با بیش از 40 اتاق عمل است. این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان منطقه ای عمل می کند و بیماران کشورهای همسایه را نیز می پذیرد. این بیمارستان در بین سه بیمارستان برتر پیوند کبد در جهان قرار دارد و همچنین در زمینه‌های دیگری مانند پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان و جراحات سوختگی خدمات ارائه می‌دهد. مرکز پزشکی تورگوت اوزال دارای دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده علوم بهداشتی و همچنین دارای یک بیمارستان بزرگسالان و یک بیمارستان پیوند کبد است. دانشگاه اینونو قصد دارد تا سال 2018 بیمارستان انکولوژی داشته باشد.
 دانشگاه اینونو ترکیه
آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه اینونو ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.
دانشگاه اینونو ترکیه

مالاتیا

 شهر فعلی مالاتیا در سال 1838 تأسیس شد و مکان قدیمی میتیلن اکنون به عنوان مالاتیا قدیم نامگذاری شده است.
اقتصاد شهر مالاتیا تحت سلطه کشاورزی، تولید پارچه و ساخت و ساز است. منطقه مالاتیا بیشتر به خاطر باغ های زردآلوش معروف است. حدود 50 درصد از تولید زردآلو تازه و 95 درصد از تولید زردآلو خشک در ترکیه، پیشروترین تولیدکننده زردآلو در جهان، توسط مالاتیا تامین می‌شود و نام میوه مترادف با این شهر است.. این شهر دارای دو منطقه صنعتی سازمان یافته است که صنعت اصلی آن نساجی است.
کوفته مانند زردآلو در غذاهای محلی جایگاه ویژه ای دارد، در بسیاری از وعده های غذایی از کباب (گوشت کبابی یا برشته شده در قطعات کوچک) گرفته تا دسرها استفاده می شود. بیش از 70 نوع کوفته وجود دارد که معمولاً با گندم و مواد دیگر تهیه می شود. کاغیت کبابی یکی از مهم ترین غذاهای محلی ملاتیا است. غذایی که از گوشت بره و سبزیجات پخته شده در کاسه ای که معمولاً کاغذ روغنی است، تهیه می شود. غذاهای مهم دیگر انواع غذاهای شکم پر، از جمله برگ توت شکم پر، کلم، شاتوت، بسته بندی کاهو با روغن زیتون، برگ تاک، برگ گیلاس، برگ لوبیا، برگ انگور، چغندر، پیاز و گل کدو سبز است.
مالاتیا دارای آب و هوای سرد نیمه خشک ( طبقه بندی آب و هوای کوپن: BSk ) یا آب و هوای معتدل قاره ای ( طبقه بندی آب و هوای تروارتا: Dca )، با تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و برفی است. بالاترین دمای ثبت شده 42.2 درجه سانتیگراد (108.0 درجه فارنهایت) در 31 جولای 2000 بود. کمترین دمای ثبت شده 19- درجه سانتیگراد (2.2- درجه فارنهایت) در 27 دسامبر 2002 بود.

 


  • آیا دانشگاه اینونو ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد؟

    خیر

    اما با شرایط خاصی می توانید به ایران بازگردید ومشغول به کار شوید

  • دانشگاه اینونو ترکیه از چه طریق دانشجو می پذیرد؟

    این دانشگاه از طریق آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجو می نماید


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید