X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه کاستامونو ترکیه + معرفی رشته ها و شهریه ها +شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه کاستامونو ترکیه
در ادامه این مطلب به معرفی دانشگاه کاستامونو در شمال کشور ترکیه می پردازیم و همچنین بررسی رشته ها و دانشکده ها و شهریه های این دانشگاه می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه کاستامونو ترکیه

دانشگاه کاستامونو یک دانشگاه دولتی است که در سال 2006 در کاستامونو ترکیه تاسیس شده است. رسالت دانشگاه دستیابی به اطلاعات، تولید، بکارگیری و انتشار اطلاعات برای توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و فناوری جامعه و بشریت از طریق انجام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و خدمات اجتماعی در استانداردهای جهانی و ارتقاء آن است. اصول اولیه آن رویکرد علمی، آزادی تحصیلی، رویکرد میان رشته ای، آموزش مادام العمر، پرورش افراد شایسته، حمایت از دانش آموزان، ارتباط با جامعه و مدیریت مشارکتی است.

این دانشگاه بر اساس قانون ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا دارای دانشکده علوم و هنر، دانشکده آموزش، دانشکده جنگلداری، دانشکده بهداشت، دانشکده تربیت بدنی و ورزش و مدرسه آموزش عالی حرفه ای بود. این دانشگاه تحصیلات خود را در پاییز 2006 آغاز کرد.

دانشگاه کاستامونو ترکیه

برخی از کالج‌ها و مدارس در کاستامونو که توسط دانشگاه آنکارا و دانشگاه غازی اداره می‌شدند، تحت یک موسسه جمع‌آوری شدند. دانشگاه کاستامونو با 16894 دانشجوی کارشناسی و 4452 دانشجوی کارشناسی ارشد و 810 مدرس آموزش خود ادامه می دهد.

تحصیل در دانشگاه کاستامونو ترکیه
دانشگاه کاستامونو ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه کاستامونو ترکیه، ترکی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه کاستامونو ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه کاستامونو ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه کاستامونو ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید. آموزشگاه حصاری نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد.

پذیرش از دانشگاه کاستامونو ترکیه 

دانشگاه کاستامونو ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه کاستامونو ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در مقاطع کارشناسی اقدام کنند. پذیرش از دانشگاه کاستامونو ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه کاستامونو ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه کاستامونو ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه کاستامونو ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.kastamonu.edu.tr  مراجعه کنید و برای اخذ پذیرش از دانشگاه کاستامونو ترکیه با ما در ارتباط باشید.

آموزشگاه حصاری به عنوان تنها مرکز تخصصی برگزارکننده کلاس های آمادگی آزمون یوس در تهران و همچنین در کرج و به صورت آنلاین در سراسر کشور ، شما را برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه آماده می سازد.

سوالات آزمون یوس دانشگاه کاستامونو

رشته های تحصیل در دانشگاه کاستامونو ترکیه

دانشگاه کاستامونو ترکیه

 برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در دانشگاه کاستامونو ترکیه به شرح زیر هستند:
آموزش زبان ترکی
علوم کامپیوتر
ریاضیات
آموزش ابتدایی
عکاسی
باستان شناسی
جغرافیا
زیست شناسی
فلسفه
فیزیک
شیمی
جامعه شناسی
روانشناسی
تاریخ
زبان و ادبیات ترکی
نقاشی
هنرهای سنتی ترکیه
سرامیک و شیشه
طراحی گرافیک
موسیقی شناسی
بازیگری
مدیریت بازرگانی

دانشگاه کاستامونو ترکیه
اقتصاد
روابط بین الملل
بانکداری و امور مالی
تجارت بین الملل و لجستیک
روزنامه نگاری
معماری منظر
ژنتیک و بیوتکنولوژی
مهندسی محیط زیست
مهندسی عمران
مهندسی کامپیوتر
مهندسی مکانیک
مهندسی برق و الکترونیک
مهندسی متالوژی
جنگلداری
مدیریت گردشگری
راهنمای گردشگری
هنرهای آشپزی
پزشکی
دامپزشکی

شهریه دانشگاه کاستامونو ترکیه

شهریه دانشگاه کاستامونو ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است.
شهریه برخی رشته های پر طرفدار دانشگاه کاستامونو ترکیه به شرح زیر می باشد:
دانشکده آموزش: ۱۸۴۰لیر، دانشکده هنر و علوم (رشته های علوم): ۲۲۹۶ لیر، دانشکده هنر و علوم (رشته های علوم اجتماعی): ۱۷۲۲ لیر، دانشکده هنرهای زیبا و طراحی: ۳۴۴۸ لیر، دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت: ۲۰۷۰ لیر، دانشکده الهیات: ۱۸۴۰ لیر، دانشکده ارتباطات: ۱۷۲۳ لیر، دانشکده مهندسی و معماری: ۲۷۳۹ لیر، دانشکده جنگلداری: ۲۷۳۹ لیر، دانشکده علوم بهداشت: ۱۸۴۰ لیر، دانشکده علوم ورزشی: ۱۸۴۰ لیر، دانشکده گردشگری: ۱۸۴۰ لیر، دانشکده پزشکی: ۱۳۹۲۷ لیر، دانشکده دامپزشکی: ۳۸۲۳ لیر
جهت اطلاعات بیشتر و به روزتر از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.kastamonu.edu.tr  مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه حصاری تماس بگیرید.

امکانات دانشگاه کاستامونو ترکیه

دانشگاه کاستامونو ترکیه

خوابگاه: دو خوابگاه متعلق به موسسه بورسیه ها و خوابگاه های ترکیه، یکی در نزدیکی پردیس Kuzeykent و دیگری در Kastamonu وجود دارد. ظرفیت اولی 312 دانشجوی پسر و 400 دانشجوی دختر و ظرفیت دومی 244 دانشجوی دختر می باشد. هر دو خوابگاه دارای امکاناتی مانند غذاخوری، کافه تریا و رستوران هستند که دانشجویان می توانند صبحانه، ناهار و شام را در آن صرف کنند. به غیر از این خوابگاه ها، گزینه های اقامتی به سبک خوابگاه خصوصی و آپارتمانی، به ویژه در مرکز شهر و نزدیک محوطه دانشگاه، وجود دارد. ساخت یک خوابگاه جدید با ظرفیت 500 دانشجو همچنان ادامه دارد. انتظار می رود این ساختمان که متعلق به KYK نیز هست تا اواسط سال 2010 تکمیل شود.
امکانات ورزشی: دانشجویان می توانند در فعالیت های ورزشی در سطوح مختلف در دانشگاه شرکت کنند، جایی که فرصت های ورزشی متنوعی وجود دارد. ورزشکاران فعال یا دانش آموزانی که می خواهند در رشته های ورزشی مورد علاقه خود پیشرفت کنند، می توانند زیر نظر مربی و با حمایت مشاور کار کنند. علاوه بر این، هر دانش آموز می تواند به صورت جداگانه در رویدادهای ورزشی شرکت کند.
از دیگر امکانات دانشگاه کاستامونو ترکیه: زمین های ورزشی، سالن های بدنسازی، زمین فوتبال و بسکتبال، پادگان های اجتماعی و زمین های تنیس وجود دارد. علاوه بر این، پردیس دارای یک مرکز خرید، شعب بانک و دسترسی به اینترنت است.

دانشگاه کاستامونو ترکیه دارای 14 دانشکده، 3 موسسه، 2 مدرسه و 13 آموزشگاه حرفه ای  به شرح زیر می باشد :

دانشگاه کاستامونو ترکیه
 
دانشکده ها
1.    دانشکده تعلیم و تربیت
2.    دانشکده دامپزشکی
3.    دانشکده علوم و هنر
4.    دانشکده فنی و مهندسی و معماری
5.    دانشکده جنگلداری
6.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری
7.    دانشکده الهیات
8.    دانشکده ارتباطات
9.    دانشکده شیلات
10.    دانشکده گردشگری
11.    دانشکده هنرهای زیبا و طراحی
12.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری
13.    دانشکده علوم بهداشت
14.    دانشکده پزشکی

موسسات
1.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
2.    موسسه علوم اجتماعی
3.    موسسه علوم بهداشتی

مدارس
1.    دانشکده هوانوردی کشوری
2.    دانشکده زبان های خارجی

آموزشگاه های حرفه ای
1.    آموزشگاه حرفه ای آبانا صباحات مسوت یلماز
2.    آموزشگاه حرفه ای Daday nafi
3.    آموزشگاه حرفه ای بوزکورت
4.    هنرستان سید رفعت ایلگاز
5.    آموزشگاه حرفه ای دورکانی
6.    آموزشگاه فنی و حرفه ای Ihsangazi
7.    مدرسه حرفه ای İnebolu
8.    مدرسه حرفه ای کاستامونو
9.    آموزشگاه حرفه ای کوره
10.    مدرسه حرفه ای تاشکوپرو
11.    آموزشگاه حرفه ای توسیا
12.    آموزشگاه فنی و حرفه ای رافت ورگیلی
13.    آموزشگاه حرفه ای چاتالزیتین

 

پردیس های دانشگاه کاستامونو ترکیه

دانشگاه کاستامونو ترکیه

پردیس اصلی دانشگاه "پردیس نورثکنت" واقع در کیلومتر 3 جاده دادای است. دارای 1 سازه آموزشگاه حرفه ای، سالن کنفرانس، سالن ورزشی سرپوشیده، 10 آزمایشگاه و کارگاه، مراکز تحقیقاتی، امکانات اجتماعی، فضاهای ورزشی سرپوشیده/باز، سازه های جدید خوابگاه و 2 ساختمان که قبلاً به عنوان خوابگاه استفاده می شد و در اختیار مدیریت ریاست دانشگاه قرار گرفت. واحدها در محوطه دانشگاه مساحت پردیس تقریباً 800 هکتار است و همچنین در نتیجه کارهای مشترک فرمانداری کاستامونو و شهرداری، قرار است مساحت پردیس را به 2800 هکتار افزایش دهد و کار در این زمینه به مرحله نهایی رسیده است. . علاوه بر این، تلاش ها برای جمع آوری تمام دانشکده ها در پردیس Kuzeykent ادامه دارد. نقشه های پروژه در سال 2009 به پایان رسید و کار ساخت و ساز آغاز شد. در محوطه دانشگاه خوابگاه ها، مرکز خرید، بانک ها، اداره پست و مکان هایی برای خرید غذا و نوشیدنی وجود دارد. این پردیس همچنین دارای سازه هایی مانند سالن های ورزشی سرپوشیده، زمین تنیس، زمین فوتبال، مسیرهای دویدن برای انجام فعالیت های مختلف ورزشی است. در خارج از محوطه دانشگاه سازه هایی وجود دارد که در تابستان می توان کوهنوردی و در زمستان اسکی انجام داد.

کاستامونو
 
کاستامونو مرکز استان کاستامونو ترکیه است. بر اساس سرشماری سال 2000، جمعیت این منطقه 102059 نفر است که از این تعداد 64606 نفر در مرکز شهر کاستامونو زندگی می کنند. مساحت این ناحیه 1834 کیلومتر مربع (708 مایل مربع) است و شهر در ارتفاع 904 متری قرار دارد. کاستامونو دارای آب و هوای قاره ای مرطوب ( Köppen : Dfb, Trewartha : Dc ) با زمستان های سرد و تابستان های گرم است. بارش در طول سال به طور مساوی توزیع می شود و در فصل بهار افزایش قابل توجهی دارد.

آموزشگاه حصاری چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه کاستامونو ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه حصاری به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

 
 


 


  • تحصیل در دانشگاه کاستامونو ترکیه به چه زبانی ست ؟

    در تمامی رشته ها به زبان ترکی استانبولی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

  • آیادانشگاه کاستامونو ترکیه آزمون یوس برگزار می کند؟

    بله ، این دانشگاه هر ساله آزمون یوس خود را در حوزه ها و شهرهای مختلف کشور ترکیه برگزار می نماید


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید