X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه بارتین ترکیه + شهریه ها ، رشته ها ، رنکینگ

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه بارتین ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی امکانات دانشگاه بارتین ترکیه به همراه معرفی کامل + نحوه ثبت نام از این دانشگاه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه بارتین

دانشگاه بارتین ترکیه

 دانشگاه بارتین ( ترکی : Bartın Üniversitesi ) یک دانشگاه دولتی واقع در بارتین ترکیه است.
اگرچه شهر بارتین 12 سال پیش دانشگاه خود را داشت، اما تاریخ دانشگاهی این شهر به دهه 1990 برمی گردد. دانشکده جنگلداری بارتین که به عنوان زیرمجموعه دانشگاه زونگولداک کارائیلماس با قانون شماره 3837 مورخ 11.07.1992 تأسیس شد، اولین دانشکده تأسیس شده در بارتین بود. دانشکده جنگلداری بارتین که در پردیس آغداچی تأسیس شده است، زندگی آموزشی خود را با پذیرش اولین دانشجویان خود در سال تحصیلی 93-94 آغاز کرد. با شروع تحصیل در دانشکده جنگلداری بارتین، 3 واحد دانشگاهی دیگر در رشته آموزش عالی در بارتین گنجانده شد، که عبارتند از: مدرسه حرفه ای بارتین، مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی و مدرسه تربیت بدنی و ورزش. در سال 2008 با تأسیس دانشگاه های شهرستانی در سراسر کشور، شهر بارتین دانشگاه خود را به دست آورد. دانشگاه بارتین ترکیه که با قانون شماره 5765 مورخ 22 می 2008 تأسیس شد، اولین دانشجویان خود را در دانشکده های تازه تأسیس اقتصادی و علوم اداری، دانشکده فنی، مؤسسه علوم اجتماعی و دانشکده علوم تحصیلات تکمیلی پذیرش کرد. 4 واحد دانشگاهی از دانشگاه زونگلداک کارائلماس جدا شده است. دانشگاه بارتین که در مجموع با 3 دانشکده، 2 موسسه، 2 دانشکده فنی و حرفه ای و یک کالج شروع به تربیت دانشجویانی با هدف اظهار نظر در آینده کرده است، در راستای رفع نیازهای کشورمان به توسعه خود ادامه می دهد. دانشگاه بارتین ترکیه که به دلیل اهمیتی که برای آموزش با کیفیت و زیرساخت های علمی قائل است، در زمره دانشگاه های خوش آتیه قرار می گیرد، با وجود سابقه 12 ساله خود در جایگاه قابل احترامی قرار گرفته است. دانشگاه بارتین ترکیه که حق تخصص در زمینه "لجستیک هوشمند و برنامه های کاربردی منطقه یکپارچه" را در چارچوب "پروژه تمایز و تخصص ماموریت توسعه محور منطقه ای" که YÖK به آن اهمیت زیادی می دهد، همچنان به ارزش افزوده خود ادامه می دهد.

 

تحصیل در دانشگاه بارتین ترکیه

دانشگاه بارتین ترکیه

دانشگاه بارتین ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه بارتین ترکیه، ترکی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه بارتین ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه بارتین ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه بارتین ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.آموزشگاه دیار دانش نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد. 

دانشگاه بارتین ترکیه

شرایط پذیرش از دانشگاه بارتین ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه بارتین ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه بارتین ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه بارتین ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه بارتین ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه بارتین ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.bartin.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه بارتین ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانلود نمونه سوالات آزمون یوس

دانشگاه بارتین ترکیه

پردیس های دانشگاه بارتین ترکیه 

دانشگاه بارتین ترکیه از 2 پردیس تشکیل شده است.
پردیس Agdacı 
از آنجایی که پردیس آغداچی، که دانشگاه بارتین آن را از دانشگاه زونگولداک کارائلماس گرفته بود، نمی توانست به صورت فیزیکی به دانشکده ها و بخش های جدید پاسخ دهد، نیاز به یک پردیس جدید بوجود آمد.
پردیس Kutlubey 
در نتیجه تحقیقات طولانی و دقیق، در 26 آگوست 2009، مساحتی به وسعت 1,171,032.22 متر مربع واقع در محدوده روستاهای Kutlubey-Yazıcılar و Esenyurt در بزرگراه Bartin-Zonguldak به عنوان پردیس دانشگاه تعیین شد. در حال حاضر دانشکده های معماری و طراحی مهندسی، علوم اسلامی، معارف، ادبیات، علوم ورزشی و علوم در این پردیس فعالیت می کنند.
 
دانشگاه بارتین ترکیه  دارای 9 دانشکده، 3 مدرسه حرفه ای، 1 کالج و 1 موسسه به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها
1.    دانشکده جنگلداری بارتین
2.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری
3.    دانشکده مهندسی، معماری و طراحی
4.    دانشکده ادبیات
5.    دانشکده تعلیم و تربیت
6.    دانشکده علوم
7.    دانشکده علوم اسلامی
8.    دانشکده علوم بهداشت
9.    دانشکده علوم ورزشی

دانشگاه بارتین ترکیه

مدرسه های حرفه ای 
1.    مدرسه حرفه ای بارتین
2.    مدرسه خدمات بهداشتی حرفه ای بارتین
3.    آموزشگاه حرفه ای اولوس

کالج ها
1.    دانشکده زبانهای خارجی

موسسات
1.    دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش

رشته های دانشگاه بارتین ترکیه 

 

برخی از رشته های دانشکده های دانشگاه بارتین ترکیه به شرح زیر می باشد:
1.    دانشکده جنگلداری: معماری منظر, جنگلداری
2.    دانشکده مهندسی، معماری، طراحی: مهندسی متالورژی, مهندسی برق و الکترونیک, مهندسی مواد, مهندسی محیط زیست, مهندسی صنایع, مهندسی عمران, مهندسی مکانیک, مهندسی رایانه
3.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری: محاسبات کسب و کار, گردشگری, علوم سیاسی, اقتصاد, مدیریت کسب و کار
4.    دانشکده علوم اسلامی: مطالعات اسلامی
5.    دانشکده علوم: علوم طبیعی, زیست شناسی, فیزیک, علم شیمی, ریاضیات

 

امکانات دانشگاه بارتین ترکیه 

دانشگاه بارتین ترکیه
تغذیه: در محوطه دانشگاه بارتین ترکیه سالن های غذاخوری وجود دارد، که در آنها چهار غذای مختلف با قیمت های مناسب به دانشجویان ارائه می شود. از طرف دیگر، آنها همچنین می توانند در کافه ها و رستوران های اطراف دانشگاه غذا بخورند. همچنین در خوابگاه های دانشجویی کافه تریا وجود دارد.
خدمات بهداشتی: مرکز پزشکی-اجتماعی دانشگاه بارتین ترکیه در خدمت محافظت از سلامت جسمی و روانی دانشجویان است. 1 پزشک، 1 دندانپزشک، 1 متخصص تغذیه، 1 روانشناس و 2 پرستار در این مرکز مشغول به کار هستند. تمامی دانشجویان بین المللی که در ترکیه تحصیل خواهند کرد، باید حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از ثبت نام در دانشگاه، برای بیمه به اداره بهداشت استانی موسسه تامین اجتماعی با درخواست کتبی اقدام کنند. کسانی که در این مدت با دادخواست کتبی مراجعه نکنند نمی توانند در تمام مدت تحصیل مجددا از این حق بهره مند شوند.
کتابخانه: با دانستن اینکه دانش قدرت است، دانشگاه بارتین ترکیه به عضویت کنسرسیوم‌ها و سازمان‌های گسترده‌ای مانند ANKOS (کنسرسیوم کتابخانه‌های دانشگاه آناتولی) و TÜBİTAK-ULAKBİM (شبکه و مرکز اطلاعات دانشگاهی ترکیه)، موافقت‌نامه‌های مجوز منعقد کرده و به بسیاری از پایگاه‌های داده دسترسی پیدا کرده است. ساختمان کتابخانه در پردیس Kutlubey، یکی از بزرگترین کتابخانه های ترکیه است که در زمینی به مساحت 10600 متر مربع ساخته شده است. این ساختمان همچنین در سالن‌های نمایشگاه، آزمایشگاه‌های اینترنتی، اتاق‌های جلسه، سالن کنفرانس و محوطه نمایشگاه و همچنین اتاق‌های مطالعه گروهی و مجردی خدمت می‌کند که محققان می‌توانند در محیطی راحت و با کیفیت به مطالعه بپردازند. برای عضویت در این کتابخانه دانشجو بودن دانشگاه بارتین ترکیه واجب است. افراد خارج از دانشگاه می توانند از منابع کتابخانه استفاده کنند، اما نمی توانند عضو شوند.
فعالیت های هنری ورزشی اجتماعی فرهنگی: دانشگاه بارتین ترکیه با تنوع غنی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، محیط آموزش عالی پویا را ارائه می‌دهد. در امکانات پردیس که در آن می توان فعالیت ها و رویدادهای مختلفی را در ارتباط با طبیعت انجام داد، سازمان های مهم محلی و ملی میزبانی می شوند. دانش آموزان نه تنها از تجربه علم و احساس فرهنگ لذت می برند، بلکه انگیزه موفقیت نیز دارند.
زمین های ورزشی در دانشگاه بارتین ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که زمان با کیفیتی را سپری کنند، مهارت های بدنی خود را به غیر از فعالیت های آموزشی و فرهنگی بهبود بخشند و به سلامت خود کمک کنند.
باشگاه های دانشجویی: در دانشگاه بارتین ترکیه 54 کانون دانشجویی وجود دارد که هر ساله ده ها فعالیت علمی، فرهنگی و تخصصی را انجام می دهند. دانشجویان نه تنها خود را در این باشگاه های مختلف توسعه می دهند، بلکه تجربیات جدیدی نیز برای بهبود مهارت های سازمانی خود دارند. دانشجویان که با ذهنیت "بازیگر باش، نه تماشاگر" تأسیس شده اند، با فعالیت هایی که انجام می دهند خود را برای آینده خود آماده می کنند.
خدمات آی تی: دانشگاه بارتین ترکیه یکی از اعضای Eduroam – Education Roaming Service است. با این عضویت، دانشجویان دانشگاه بارتین ترکیه می توانند از خدمات اینترنت بی سیم در سایر موسسات عضو در داخل و خارج از ترکیه بهره مند شوند. 

دانشگاه بارتین ترکیه

EDUROAM چیست؟

Eduroam (EDUcation ROAMing) یک زیرساخت احراز هویت مبتنی بر شعاع است که به کاربران امکان می دهد به راحتی به اینترنت موسسه خود به عنوان مهمان متصل شوند.
کاربران موسسات عضو Eduroam می توانند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود به شبکه بی سیم خود با رایانه های قابل حمل خود و سایر مؤسسات عضو eduroam متصل شوند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های جهان در 33 کشور در Eduroam شرکت می کنند.

همچنین دانشگاه بارتین ترکیه دارای آزمایشگاه های کامپیوتری بسیار توسعه یافته است.
 
آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه بارتین ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.
 


  • تحصیل در دانشگاه بارتین به چه زبانی می باشد؟

    در تمامی رشته ها به زبان ترکی استانبولی و برخی رشته ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود؟

  • دانشگاه بارتین از چه طریق اقدام به پذیرش دانشجو می نماید؟

    این دانشگاه هر ساله از طریق آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجو می نماید


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • مبینه
    من در این دانشگاه کامیاب شدم چطور میتانم برگه پذیرش خودرا دریافت کنم؟
    • مدیر سایت

      سلام مدارکتون رو برای ما ارسال کنین

تماس بگیرید