X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه آفیون کوجاتپه + رشته ها و شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه آفیون ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط اخذ پذیرش و امکانات موجود در دانشگاه افیون کوجاتپه در شهر کاراحیصار می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه آفیون ترکیه

دانشگاه آفیون ترکیه یک دانشگاه دولتی در آفیون کاراحیصار ترکیه است . دانشگاه آفیون ترکیه در 3 جولای 1992 تأسیس شد.  دانشگاه آفیون ترکیه که با قانون شماره 3837 مورخ 12 تیرماه 92 به همراه 21 دانشگاه جدید تاسیس شد، از 19 آبان 92 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. با این حال، تاریخچه این دانشگاه به سال 1974 باز می گردد، زمانی که دانشکده مالی و حسابداری آفیون کاراهیسار افتتاح شد، که در آن زمان زیر نظر آکادمی اقتصاد و علوم بازرگانی اسکی شهیر تأسیس شد. دانشکده مالی و حسابداری آفیون کاراهیسار در سال 1987 به دانشکده اقتصاد و علوم اداری آفیون کاراهیسار وابسته به دانشگاه آنادولو تبدیل شد. این دانشکده در زمان تأسیس به دانشگاه آفیون کوجا تپه وابسته بود. ماموریت دانشگاه آفیون ترکیه پرورش افراد واجد شرایطی است که بتوانند به طور حرفه ای با همنوعان خود رقابت کنند و به توسعه منطقه ای کمک کنند. هدف دانشگاه آفیون ترکیه قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های کارآفرین در سطح ملی با پروژه‌های نوآورانه است که با افزایش مداوم کیفیت در فعالیت‌های علمی تحقیقاتی و آموزشی به توسعه منطقه‌ای کمک کند و در بلندمدت به دانشگاهی بین‌المللی شناخته شده تبدیل شود.

تحصیل در دانشگاه آفیون ترکیه

دانشگاه آفیون کوجاتپه

دانشگاه آفیون ترکیه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در بیشتر رشته های دانشگاه آفیون ترکیه، ترکی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه آفیون ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه آفیون ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه آفیون ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.

شرایط پذیرش از دانشگاه آفیون ترکیه


 شرط اخذ پذیرش در دانشگاه آفیون ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه آفیون ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه آفیون ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه آفیون ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات ازدانشگاه آفیون ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس https://aku.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه آفیون ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانلود نمونه سوالات آزمون یوس

دانشگاه آفیون کوجاتپه

 
پردیس های دانشگاه آفیون ترکیه
 
در دانشگاه آفیون ترکیه دو پردیس اصلی در مرکز شهر وجود دارد. پردیس احمد نجدت سزر (یکی از رئیس جمهور سابق جمهوری ترکیه، بزرگ شده در آفیون کاراهیسار) برای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی استفاده می شود، در حالی که پردیس علی چتینکایا (یکی از سیاستمدارانی که نقش مهمی در تأسیس جمهوری ترکیه دارد) برای واحدهای آموزش بهداشت و بیمارستان دانشگاهی.

دانشگاه آفیون کوجاتپه

دانشگاه آفیون ترکیه  دارای 13 دانشکده، 4 مدرسه در مقطع کارشناسی، 14 هنرستان فنی و حرفه ای در مقطع کاردانی و 3 موسسه تحصیلات تکمیلی به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها
1.    دانشکده علوم کاربردی Bolvadin
2.    دانشکده تعلیم و تربیت
3.    دانشکده علوم و هنر
4.    دانشکده هنرهای زیبا
5.    دانشکده حقوق
6.    دانشکده علوم اقتصادی و اداری
7.    دانشکده علوم اسلامی
8.    دانشکده مهندسی
9.    دانشکده علوم ورزشی
10.    دانشکده آموزش فنی
11.    دانشکده فنی
12.    دانشکده گردشگری
13.    دانشکده دامپزشکی

مدرسه ها
1.    دینار علوم کاربردی
2.    هنرستان دولتی
3.    دانشکده علوم کاربردی ساندیکلی
4.    زبان های خارجی

دانشگاه آفیون کوجاتپه

هنرستان ها
1.    آموزشگاه حرفه ای آفیون
2.    آموزشگاه حرفه ای باشماکچی
3.    آموزشگاه حرفه ای بایات
4.    آموزشگاه حرفه ای بولوادین
5.    آموزشگاه فنی و حرفه ای چای
6.    مدرسه حرفه ای دازکیری
7.    آموزشگاه حرفه ای دینار
8.    هنرستان امیرداغ
9.    آموزشگاه حرفه ای ایسی حصار
10.    هنرستان سندیکلی
11.    مدرسه حرفه ای سینان پاشا
12.    هنرستان سلطان داغی
13.    آموزشگاه حرفه ای شوهوت
14.    آموزشگاه حرفه ای آموزش از راه دور

موسسات
1.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
2.    موسسه علوم بهداشتی
3.    موسسه علوم اجتماعی

رشته های تحصیل در دانشگاه آفیون ترکیه

دانشگاه آفیون کوجاتپه

برخی از رشته های دانشگاه آفیون ترکیه به شرح زیر می باشد:
آموزش پزشکی و دامپزشکی
آموزش بهداشت
آموزش مهندسی
آموزش گردشگری
تربیت دبیر
آموزش علوم اقتصادی و اداری
آموزش هنر

امکانات دانشگاه آفیون ترکیه

•    خدمات سلامت: کلیه‌ی اساتید و دانشجویان می‌توانند از خدمات بهداشتی دانشگاه آفیون ترکیه به صورت رایگان بهره‌مند شوند. این مرکز علاوه بر ارائه‌ی خدمات پزشکی اولیه خدمات مشاوره و روانشناسی را نیز در دستور کار خود قرار داده است، بنابراین دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این مرکز، مشکلات پزشکی خود را حل کنند.
•    خدمات تغذیه ای و اسکان: خوابگاه های بسیار مجهزی در محوطه ی دانشگاه وجود دارد که دانشجویان دختر و پسر بسیاری را در خود اسکان می دهند. این خوابگاه ها کلیه ی امکانات از جمله وعده های غذایی سالم و رایگان که توسط آشپزخانه ی خوابگاه تهیه می شود را برای دانشجویان فراهم می کند. همچنین برای سایر دانشجویان رستوران ها و کافه تریا های بسیاری در سرتاسر پردیس های این دانشگاه قرار دارد که وعده های غذایی با کیفیت و ارزانی را در اختیار آن ها قرار می دهد.
•    خدمات ورزشی: دانشگاه آفیون ترکیه دارای امکانات ورزشی مانند زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین تنیس، استخرهای سرپوشیده و روباز، سالن بدن سازی و… می باشد. دانشجویان در بخش های ورزشی مختلفی با هم مسابقه می دهند و برندگان به مسابقات کشوری راه پیدا می کنند.
 
آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه افیون کوجاتپه ترکیه را آسان نموده؟


 دانشگاه آفیون کوجاتپه
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

استان آفیون
 
استان آفیون کاراهیسار ( به ترکی: Afyonkarahisar ili ) که به طور ساده تر استان آفیون نیز نامیده می شود ، استانی در غرب ترکیه است. استان های مجاور عبارتند از: کوتاهیا در شمال غربی، اوشاک در غرب، دنیزلی در جنوب غربی، بوردور در جنوب، اسپارتا در جنوب شرقی، قونیه در شرق و اسکی شهیر در شمال. مرکز این استان آفیون کاراهیسار است . مساحت آن 14230 کیلومتر مربع است و جمعیت آن تا سال 2021 حدود 744179 نفر است. مردم این استان اکثریت مسلمان سنی حنفی مذهب می‌باشند، اما اقلیتی از آذربایجانی های شیعه نیز در تعدادی از روستاهای این استان سکونت دارند. از نظر اقتصادی نیز اکثریت مردم در موقعیت خوبی هستند.
در این شهر تاریخی آثار باستانی زیادی همچون حمام کافر (گئورحمامی)، قلعه‌افیون (افیون قالاسی) و مسجد عرب (عرب مسجدی)، مسجد عمارت (ایمارت جامع‌سی)، مسجد اولو (اولو جامع‌سی) و… قرار دارد که قدمت بعضی از آنها به دوران بیزانس روم بر می گردد. همچنین در افیون حمام های آب‌گرم ژئو ترمال وجود دارد که ادعا می‌شود بعضی از آنها در درمان برخی بیماری‌های پوست و استخوان بسیار مؤثر هست و همین امر باعث شده که هر روزه تعداد زیادی گردشگر به این استان سفر کنند.

 


  • آیا دانشگاه افیون کوجاتپه آزمون یوس برگزار می کند؟؟

    بله این دانشگاه در سالهای اخیر برای جذب دانشجوی خارجی اقدام به پذیرش دانشجو نموده است و از طریق آزمون یوس این ارزشیابی را به عمل می آورد

  • آزمون یوس دانشگاه افیون کوجاتپه در چه تاریخی برگزار می شود؟؟

    هر ساله در اواخر بهار یا اوایل تابستان برگزار می شود


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید