X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه بالیکسیر ترکیه + رشته ها ، شهریه ها و رنکینگ جهانی

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه بالیکسیر ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه بالیکسیر میپردازیم و همچنین امکانات و سطح علمی این دانشگاه را بررسی می نماییم.

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه بالیکسیر ترکیه

دانشگاه بالیکسیر ترکیه یک دانشگاه دولتی واقع در شهر بالکسیر می باشد. دانشگاه بالیکسیر ترکیه فعالیت خود با شعار،« مدرن در آموزش، علم و هنر» از اول ژانویه 1993  شروع کرده است. رتبه جهانی دانشگاه بالیکسیر ترکیه 2250 و رتبه آن در ترکیه 64 می باشد.

ریشه‌ دانشگاه بالیکسیر ترکیه به مدرسه تربیت معلم کارسی برمی‌گردد که در سال 1910 تأسیس شد. آکادمی مهندسی دولتی بالیکسیر، مدرسه حرفه‌ای مدیریت و گردشگری بالیکسیر و مدرسه حرفه‌ای بالیکسیر امکانات آموزشی را در سال‌های 1975-1976 آغاز کردند و این گام مهمی برای تأسیس بود. از دانشگاه این مؤسسات نام و وضعیت خود را تغییر دادند و در سال 1361 با تصویب قانون شماره 41 تحت عنوان دانشگاه اولوداغ به ادامه تأسیسات آموزشی پرداختند. در سال 1982 این موسسه به دانشکده تعلیم و تربیت نکتیبی تغییر نام داد.

دانشگاه بالیکسیر

به همین ترتیب نام مدرسه حرفه ای مدیریت بازرگانی و هتلداری بالیکسیر به مدرسه گردشگری و هتلداری بالیکسیر تغییر یافت و نام مدرسه حرفه ای دو ساله بالیکسیر به همین صورت باقی ماند. این مؤسسات که به مدت ده سال تحت نام دانشگاه اولوداغ فعالیت می کردند، با توسعه سالم و پایدار، زیرساخت محکمی را برای دانشگاه بالیکسیر ایجاد کردند. دانشگاه بالیکسیر ترکیه بر اساس قانون مورخ 11 ژوئن 1992 به شماره 3837 منتشر شده در مجله رسمی به شماره 21281 تأسیس شد.

تحصیل در دانشگاه بالیکسیر ترکیه
 دانشگاه بالیکسیر ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه بالیکسیر ترکیه، ترکی استانبولی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه بالیکسیر ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه بالیکسیر ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه بالیکسیر ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.آموزشگاه دیار دانش نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد.

 دانشگاه بالیکسیر
شرایط پذیرش از دانشگاه بالیکسیر ترکیه
 
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه بالیکسیر ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه بالیکسیر ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه بالیکسیر ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه بالیکسیر ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات ازدانشگاه بالیکسیر ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.balikesir.edu.tr  مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه بالیکسیر ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.
 
پردیس های دانشگاه بالیکسیر ترکیه
 
دانشگاه بالیکسیر ترکیه از دو پردیس با نام های چاغیش Çağış و نف NEF در شهر برخوردار است. پردیس نف در مرکز شهر بالیکسیر قرار دارد؛ اما پردیس چاغیش در حومه این شهر دارد و دانشجویان برای رفت و آمد به مرکز شهر می توانند از اتوبوس و مینی بوس هایی که به صورت مرتب در رفت و آمد هستند استفاده کنند.

پردیس چاغیش  çağış
واحدهای ذکر شده در زیر در پردیس اصلی چاغیش  قرار دارند.
 
1.    ساختمان ریاست، با بخش های اداری
2.    دانشکده فنی و مهندسی و معماری
3.    دانشکده علوم و هنر
4.    دانشکده گردشگری و هتلداری
5.    مدرسه حرفه ای بالیکسیر
6.    کتابخانه مرکزی
7.    سالن اصلی ورزش
8.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم
9.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی
 دانشگاه بالیکسیر
پردیس NEF
پردیس NEF، در مرکز شهر، محل اصلی دانشگاه بود. این واحدها در این پردیس قرار دارند:
 
1.    دانشکده تعلیم و تربیت
2.    دانشکده تربیت بدنی و آموزش ورزش
3.    سالن کنفرانس NEF
4.    سالن کنفرانس Halil İnalcık
5.    سالن های ورزشی
6.    مرکز تناسب اندام دانشگاه
7.    امکانات ورزشی در فضای باز
 
دانشگاه بالیکسیر ترکیه  دارای 6 دانشکده و 10 آموزشگاه حرفه ای به شرح زیر می باشد :
 
دانشکده ها
 
1.    دانشکده فنی و مهندسی و معماری
2.    دانشکده معارف
3.    دانشکده پزشکی
4.    دانشکده علوم و ادبیات
5.    دانشکده هنرهای زیبا
6.    دانشکده اقتصاد و علوم اداری بالیکسیر
 
آموزشگاه های حرفه ای
 
1.    مدرسه حرفه ای آیوالیک
2.    هنرستان هاوران
3.    آموزشگاه حرفه ای برهانیه
4.    مدرسه حرفه ای بالیکسیر
5.    مدرسه حرفه ای Sındırgı
6.    آموزشگاه حرفه ای Bigadiç
7.    مدرسه حرفه ای دورسانبی
8.    مدرسه حرفه ای سوسورلوک
9.    آموزشگاه حرفه ای ساواشتپه
10.    آموزشگاه حرفه ای ادرمیت


 
رشته های دانشگاه بالیکسیر ترکیه

دانشگاه بالیکسیر

دانشگاه بالیکسیر ترکیه از دانشکده ها و آموزشگاه های حرفه ای متعددی برخوردار است. در هر کدام از دانشکده و آموزشگاه های حرفه ای این دانشگاه رشته های متنوعی به دانشجویان ارائه می شود که برخی از این رشته ها عبارت اند از:
پرستاری
مامایی
اداره بهداشت
مهندسی برق و الکترونیک
معماری
مهندسی مکانیک
ریاضیات
بانکداری
اقتصاد
تربیت بدنی
الهیات گردشگری
علوم دامپزشکی
هنرهای زیبا
مهندسی صنایع
مهندسی زمین شناسی
آموزش کامپیوتر
آموزش ابتدایی
تاریخ
جغرافیا
دامپزشکی
مدیریت کسب و کار
و …
 

امکانات دانشگاه بالیکسیر ترکیه

دانشگاه بالیکسیر

دانشگاه بالیکسیر یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ترکیه است که امکانات آموزشی و رفاهی متعددی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. از جمله این امکانات عبارت اند از:
 
تغذیه: خدمات ناهار و شام با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند رژیم غذایی مناسب و متعادلی داشته داشته باشند.
خدمات بهداشتی: خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره ای به دانشجویان در بیمارستان تحقیقاتی و درمانی دانشگاه بالیکسیرترکیه و واحد پزشکی-اجتماعی ارائه می شود.

کتابخانه: کتابخانه مرکزی دانشگاه بالیکسیر ترکیه منابع اطلاعاتی لازم را برای پشتیبانی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی فراهم کرده و جمع آوری می کند و آنها را با فرصت های تحقیقاتی پیشرفته به کاربران خود ارائه می دهد. در پردیس Cagis; کتابخانه مرکزی که با تالار منابع اطلاعاتی، تالار کتاب، تالار نشریات ادواری و دپارتمان کتابخانه‌های قابل دسترس و کتابخانه‌های واحد در واحدهای مختلف خدمات رسانی می‌کند نیز برای استفاده دانشجویان آزاد است.
در سال 2011، کتابخانه مرکزی دانشگاه بالیکسیر ترکیه با استفاده از امکانات ارائه شده توسط کتابخانه و فناوری اطلاعات، در محدوده پروژه کتابخانه قابل دسترس، خدمات دسترسی به اطلاعات را برای کاربران کم بینا فراهم می کند. در این مجموعه 48 کتاب چاپی بریل و 189 کتاب صوتی در موضوعات مختلف وجود دارد. برنامه‌های Windows Eyes (خواندن صفحه) و Zoomtex (بزرگ‌نمایی صفحه) به منظور فعال کردن دانش‌آموزان کم بینا برای استفاده از اینترنت و تحقیق ارائه شد.

خوابگاه: این دانشگاه خوابگاه های متعددی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. از مهم ترین خوابگاه های ارائه شده از سمت دانشگاه بالیکسیر ترکیه، به عنوان مثال خوابگاه دانشجویی بنیاد BAÜN، همچنین خوابگاه موسسه اعتباری (KYK) در شهر بالیکسیر هستند که از تمامی امکانات رفاهی برخوردارند.

فعالیت های هنری ورزشی اجتماعی فرهنگی: در دانشگاه بالیکسیر ترکیه گروه های دانش آموزی زیادی وجود دارند که برای کمک به رشد اجتماعی دانش آموزان و همچنین استفاده موثر از وقت خود در خارج از ساعات کلاس، برای استراحت و تفریح به علایق مختلف متوسل می شوند. این جوامع در تمام طول سال تحت نظارت مشاوران دانشگاهی به فعالیت خود ادامه می دهند. کار آنها؛ با رویدادهایی مانند نمایشگاه ها، کنسرت ها، نمایش ها، جشنواره ها، کنسرت ها، کنفرانس ها و مسابقات به اشتراک می گذارد. جشنواره های بهاری در دانشگاه برگزار می شود که دانشجویان در آن نقش فعالی دارند

شهریه دانشگاه بالیکسیر ترکیه

شهریه دانشگاه بالیکسیر ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.balikesir.edu.tr مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.
 
آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه بالیکسیر ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

بالکسیر
 دانشگاه بالیکسیر
بالیکسیر (به ترکی استانبولی: Balıkesir) شهری است در کشور ترکیه که در استان بالیکسیر واقع شده‌ است. بالیکسیر شهری با درختان زیتون زیبا و زمین های حاصلخیز هم مرز با دریای مارمارا و اژه یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای کشور ترکیه به حساب می آید. بالیکسیردارای سواحل دریای اژه و مارمارا است و در طول تاریخ میزبان تمدن های بسیاری بوده است.
بالیکسیرشهری است که با شهرهای کوچک و چشم اندازهای طبیعت گردی  خود بازدید کنندگان بسیاری را مجذوب خود کرده سواحل شنی که در امتداد سواحل اژه و مارمارا قرار گرفته اند  دریای آبی خیره‌کننده و پوشش سبزی  که داراست  منطقه را به طرز دلربایی برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب و آرامش بخش کرده است.
 

 


  • تحصیل در دانشگاه بالیکسیر به چه زبانی می باشد؟؟

    در تمامی رشته ها به زبان ترکی استانبولی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود

  • آیا دانشگاه بالیکسیر مورد تایید وزارت بهداشت می باشد؟؟

    خیر ، داانشگاه بالیکسیر مورد تایید وزارت بهداشت نیست


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید