X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه بیلکنت + شهریه ها و رشته ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه بیلکنت

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه بیلکنت و معرفی این دانشگاه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه بیلکنت ترکیه

  دانشگاه بیلکنت ترکیه یک دانشگاه خصوصی واقع در آنکارا پایتخت این کشور می باشد.
دانشگاه بیلکنت ترکیه توسط پروفسور İhsan Doğramacı در سال 1984 با هدف ایجاد مرکز تعالی در آموزش عالی و تحقیقات تاسیس شد.  
دانشگاه بیلکنت ترکیه اولین دانشگاه خصوصی بود که در کشور تأسیس شد. نام Bilkent مخفف bilim kenti است، به معنای "شهر علم". دانشگاه بیلکنت ترکیه از بدو تاسیس همواره در بین برترین دانشگاه های ترکیه قرار دارد. در سال 2011، دانشگاه بیلکنت ترکیه به عنوان 112 امین دانشگاه برتر جهان توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی ثبت شد. دانشگاه بیلکنت ترکیه سه پردیس را اشغال می کند. آنها در حدود 12 کیلومتری غرب مرکز آنکارا قرار دارند و در مجموع بیش از 300 هکتار مساحت دارند.

ثبت نام در این دانشگاه نیاز به آزمون یوس ندارد و بدون آزمون می توان در این دانشگاه تحصیل نمود

مقدمات تأسیس دانشگاه بیلکنت ترکیه در سال 1967 با خرید زمینی در غرب آنکارا آغاز شد. در اواخر دهه 1970 پایه ساختمان هایی که اکنون دفاتر اداری، دانشکده فنی و مهندسی و کتابخانه را در خود جای داده اند، گذاشته شد. ساختن اقامتگاه‌ها برای کارکنان دانشگاهی، سفره خانه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های مختلف دانشگاهی به سرعت دنبال شد.

تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشگاه بیلکنت

زبان تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه را دارند، باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه بیلکنت ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. مقاطع تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه کاردانی و کارشناسی می باشد، که در مقطع کاردانی 770 و در مقطع کارشناسی 2917 دانشجو می پذیرد، بنابراین در هر ترم 3687 نفر می توانند به تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بپردازند. برخی از دانشکده ها و گروه هی آموزشی متفاوت دانشگاه بیلکنت ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد نیز طبق شرایط خاص دانشجو می پذیرند.

اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه

پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات از دانشگاه بیلکنت ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس www.bilkent.edu مراجعه کنید و برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه با ما در ارتباط باشید.

دانشگاه بیلکنت

شرایط دریافت بورسیه برای تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

بورسیه تحصیلی دانشگاه بیلکنت ترکیه به دو نوع تقسیم می شود:
1 - معافیت کامل از پرداخت شهریه
2 - کمک هزینه های تحصیلی به صورت ماهیانه

دانشگاه بیلکنت ترکیه ابتدا شرایط دانشجویانی که درخواست بورسیه تحصیلی می دهند را بررسی می کند. این اقدام شامل بررسی معدل دیپلم متقاضی، معدل آزمون ورودی دانشگاه بیلکنت ترکیه و معدل امتحان بین‌المللی است. همچنین میزان موفقیت در تحصیلات آکادمی را هم مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از این مرحله دانشگاه بیلکنت ترکیه یک قرار حضوری با متقاضی اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه ترتیب می‌دهد. هم‌اکنون 80 درصد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بورسیه هستند.

دانشگاه بیلکنت ترکیه دارای 9 دانشکده و چندین مدرسه حرفه ای به شرح زیر می باشد

دانشکده ها

دانشگاه بیلکنت

1 - دانشکده هنر، طراحی و معماری
2 - دانشکده مدیریت بازرگانی
3 - دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی
4 - دانشکده تعلیم و تربیت
5 - دانشکده مهندسی
6 - دانشکده علوم انسانی و ادبیات
7 - دانشکده حقوق
8 - دانشکده موسیقی و هنرهای نمایشی
9 - دانشکده علوم
مدارس:
1 - دانشکده زبان های کاربردی
2 - دانشکده فناوری و مدیریت کاربردی
3 - دانشکده فنی حرفه ای فناوری کامپیوتر و مدیریت دفتر
4 - آموزشگاه حرفه ای جهانگردی و خدمات هتل

رشته های تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشگاه بیلکنت

شما می توانید در رشته های زیر برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه اقدام کرده و به تحصیل بپردازید.
1 - دانشکده هنر، طراحی و معماری دانشگاه بیلکنت ترکیه : این دانشکده به 5 گروه آموزشی تقسیم می‌شود. شامل: گروه ارتباطات و طراحی COMD، گروه هنرهای زیبا، گروه طراحی گرافیک ، گروه معماری داخلی و طراحی محیطی، گروه طراحی شهری و معماری. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بپردازند.
2 - دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه بیلکنت ترکیه: تنها گروه دانشکده گروه مدیریت بازرگانی است. این تنها دپارتمان بازرگانی ترکیه است که دارای اعتبارنامه  AACSB است.
3 - دانشکده اقتصاد، اداری و علوم اجتماعی دانشگاه بیلکنت ترکیه: این دانشکده به 5 گروه تقسیم می‌شود. این ۵ گروه به ترتیب گروه اقتصاد، تاریخ، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی و اداره دولتی و واحد روانشناسی هستند. در این دانشکده مدارک کارشناسی تا دکترا به دانشجویان ارائه می‌شود.
4 - دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه بیلکنت ترکیه: در این دانشکده هم گروه‌های مختلفی مانند گروه کامپیوتر و فناوری، علوم آموزش‌وپرورش معلم، مدرک کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی می‌باشند و دوره‌های خود را به متقاضیان ارائه می‌کنند.
5 - دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بیلکنت ترکیه: این دانشکده نیز شامل گروه‌های مهندسی کامپیوتر ، گروه برق و الکترونیک مهندسی، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و گروه عمران است. در این دانشکده آزمایشگاه‌های مختلفی مانند آکوستیک، ارتعاشات و کنترل نویز، آزمایشگاه مکانیک چند محوری، آزمایشگاه سیستم‌های هوشمند مکاترونیک، آزمایشگاه سیستم فعال هستند.
6 - دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیلکنت ترکیه: این دانشکده شامل دو گروه فرهنگ و ادبیات آمریکایی و گروه باستان‌شناسی می‌شود که این رشته‌ها امکان اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه و تحصیل دانشجویان را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر می‌سازند.
7 - دانشکده حقوق دانشگاه بیلکنت ترکیه: تنها گروه دانشکده حقوق گروه قانون است.
8 - دانشکده موسیقی و هنرهای نمایشی دانشگاه بیلکنت ترکیه: این دانشکده شامل دو گروه موسیقی و تئاتر می باشد.
9 - دانشکده علوم دانشگاه بیلکنت ترکیه : این دانشکده شامل گروه های آموزشی شیمیایی، ریاضی، بیولوژی مولکولی و ژنتیک و فیزیک می باشد. متقاضیان می توانند در این رشته ها به تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بپردازند.

دانشگاه بیلکنت

کتابخانه دانشگاه بیلکنت ترکیه
کتابخانه دانشگاه بیلکنت ترکیه مجموعه بزرگی از کتاب ها را با ارزش سالانه بیش از 3 میلیون دلار در خود جای داده است. از سال 2017، کتابخانه دانشگاه بیلکنت ترکیه بزرگترین کتابخانه دانشگاهی ترکیه است و تنها کتابخانه دانشگاهی است که در بین 10 کتابخانه برتر این کشور قرار دارد. علاوه بر کتاب، دانشگاه بیلکنت ترکیه شامل اشتراک‌های دوره‌ای، میکروفرم‌ها ، CD-ROM ، دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین متعدد و مجلات الکترونیکی، DVD، VHS و کاست‌های صوتی است. نت‌های موسیقی و ضبط صدا در اتاق‌های موسیقی دانشگاه بیلکنت ترکیه موجود است. این کتابخانه همچنین میزبان تعدادی مجموعه خصوصی و یک سالن نمایشگاه است.


ورزش های دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشجویان می توانند در بسیاری از دوره های ورزشی شرکت کنند و توسط کارکنان دانشگاه آموزش ببینند، عمدتاً به صورت رایگان. این دانشگاه افراد و تیم های زیادی را در رشته های مختلف ورزشی در مسابقات دانشگاهی معرفی می کند. شناخته شده ترین تیم های ورزشی این دانشگاه به ترتیب عبارتند از Bilkent Goats و Bilkent Judges.

آنکارا

در 23 آوریل 1920، مجلس ملی بزرگ ترکیه در آنکارا تأسیس شد که در جریان جنگ استقلال ترکیه به مرکز جنبش ملی ترکیه تبدیل شد . آنکارا پس از تأسیس جمهوری در 29 اکتبر 1923 به پایتخت جدید ترکیه تبدیل شد. آنکارا همچنین یک شهر تجاری و صنعتی مهم است که در مرکز شبکه های جاده ای و راه آهن ترکیه قرار دارد. نام این شهر پشم آنگورا برگرفته از خرگوش آنگورا ، بز مو بلند آنگورا می باشد. این منطقه همچنین به خاطر گلابی، عسل و انگور مسقطی معروف است. اگر چه آنکارا در یکی از خشک ترین مناطق ترکیه قرار دارد و عمدتاً توسط پوشش گیاهی استپی احاطه شده است (به جز مناطق جنگلی در حاشیه جنوبی)، می توان آنکارا را از نظر مناطق سبز به ازای هر ساکن، با 72 متر مربع  شهری سبز در نظر گرفت.

دانشگاه بیلکنت

 
آموزشگاه دیار دانش  چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش  نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد. شرط ورود به دانشگاه بیلکنت ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه بیلکنت ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.


 

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید