X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دوره های آمادگی آزمون تافل در کرج وتهران توسط مجرب ترین اساتید

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تافل
این دوره ها توسط آموزشگاه دیار دانش برگزار می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر باما درتماس باشید
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

تافل چیست

آزمون تافل TOEFL)) که مخفف  Test of English as a foreign language ، یکی از آزمون ها معتبر جهان است که هرساله یا بهتر است بگوییم چندبار در سال با هدف اندازه گیری توانایی زبان انگلیسی افراد غیر بومی که مایل به ثبت نام در دانشگاه های انگلیسی زبان هستند، برگزار میگردد. این آزمون مورد قبول بیش از 11.000 دانشگاه و سایر موسسات در بیش از 150 کشور است. آزمون تافل توسط موسسه ای تی اس (ETS) Educational Testing Service)) که در سال 1947 تاسیس شد و بزرگ ترین سازمان سنجش  وارزیابی آموزشی در جهان است،  در سه نوع کتبی ، کامپیوتری و اینترنتی برگزار می شود. تافل اولین بار در سال 1964 برگزار شد. معمولا نمره تافل در مرحله پذیرش دانشگاه استفاده میشود. با این حال این آزمون برای اهداف دیگری همچون در خواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره های کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار میگیرد

تافل چند سال اعتبار دارد؟

آزمون آیلتس و تافل به عنوان یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان جهان، کار و یا مهاجرت دارای مزایای فراوانی میباشد که تاکنون خیلی ها آن را تجربه کرده اند. با اینکه آیتلس نسبت به تافل موفقیت و پذیرش جهانی بیشتری دارد ، اما همچنان آزمون تافل یک آزمون معتبر زبان انگلیسی است که می تواند مورد توجه هزاران دانشگاه در سراسر جهان قرار گیرد. مدت اعتبار مدرک تافل همانند مدرک آیلتس ۲ سال است و متقاضی بعد از دو سال باید دوباره در آزمون شرکت کند . به طور سنتی دانشگاه های آمریکا از آزمون تافل بیشتر از آزمون آیلتس استقبال می کنند و به همین دلیل اعتبار مدرک تافل در کشور آمریکا بیشتر از آیلتس است  از آنجایی که این آزمون به صورت کاملا استاندارد و مطابق با قوانین طراحی و برگزار می شود، نمره دریافتی داوطلبان جهت پذیرش در دانشگاه های تراز اول دنیا، مهاجرت و ارتقاء شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر کشور نمره خاصی از تافل را برای مهاجرت یا تحصیل تعیین میکنند و 9 دانشگاه از 10 دانشگاه در ایالات متحده امتحان تافل را بر سایر آزمون های انگلیسی زبان ترجیح می دهند.

تافل چقدر زمان میبرد؟

آزمون تافل به سه صورت تافل اینترنتی IBT، تافل کتبی PBT و تافل کامپیوتری CBT برگزار می شود که نوع برگزاری هر کدام و همچنین نوع نمره بندی آنها با یکدیگر متفاوت است. در واقع این آزمون مهارت افراد را در زمینه های شنیداری ، گفتاری ، نوشتاری و درک مطلب زبان انگلیسی می سنجد. در بخش زیر  به توصیف هر یک از این آزمون ها به طور جداگانه می پردازیم.

آزمون تافل کتبی PBT


این آزمون که مبتنی بر کاغذ می باشد  شامل 4 بخش است. امتیاز این آزمون ۳۱۰ تا ۶۷۷ است که نمرات بخش های اسپسکینگ، ریدینگ، لیسنینگ است. نمره بخش نوشتاری جداگانه حساب میشود. متقاضی باید حداقل نمره 550 را کسب کرده باشد . آزمون تافل کاغذی یا PBT در بسیاری از کشور ها برگزار نمی شود. نوع نمره دهی به مهارت های این آزمون به این صورت است:

. مهارت شنیداری  — نمره این بخش ۳۱ تا ۶۸
•    مهارت ساختار و بیان نوشتاری  — نمره این بخش ۳۱ تا ۶۸
•    مهارت خواندن و درک مطلب  — نمره این بخش ۳۱ تا ۶۷

آزمون تافل کامپیوتری  CBT

آزمون تافل کامپیوتری همانند آزمون تافل کتبی است با این تفاوت که پشت کامپیوتر برگزار می شود. این نوع از آژمون تافل در ایران برگزار نمی شود. دامنه نمره دهی تافل کامپیوتری از ۰ تا ۳۰۰ است.
•    مهارت شنیداری  — نمره این بخش ۰ تا ۳۰
•    مهارت خواندن و درک مطلب  — نمره این بخش ۰ تا ۳۰
•    مهارت ساختار و نوشتار  — نمره این بخش ۰تا ۳۰
 

آزمون تافل اینترنتی  IBT

این آزمون یک آزمون جامع است و شیوه ی رایج آزمون تافل به حساب می آید ، سالی چندین بار در کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می شود. در گذشته آزمون تافل عموما به صورت کامپیوتری برگزار میشد. اما امروزه با گسترش تکنولوژی، شرایط مناسبی برای برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی فراهم شد. البته همچنان برخی از کشورهایی که به اینترنت دسترسی ندارند آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. و مجموع نمرات آن ۱۲۰ است و شامل 4 بخش زیر است.


•    مهارت خواندن و درک مطلب – Reading   — نمره این بخش ۰ تا ۳۰
•    مهارت مکالمه – Speaking  — نمره این بخش ۰ تا ۳۰
•    مهارت نوشتاری – Writing  — نمره این بخش ۰ تا ۳۰
•    مهارت شنیداری – Listening  — نمره این بخش ۰ تا ۳۰

شاید اکثرا این سوال در ذهن شما ایجاد شود که فرق این آزمون ها چیست؟ یا کدام یک راحت تر است؟
اخیرا با توجه تغیراتی که در آزمون تافل صورت گرفته در بیشتر مراکز تافل IBT تشکیل می شود وآزمون تافل کاغذی یا  PBT در بسیاری از کشور ها برگزار نمی شود.
با توجه به زمان آزمون تافل IBT زمان بندی در آزمون بسیار مهم است. این آزمون 3 ساعت زمان احتیاج دارد، به این صورت که بخش Reading  بین 54 تا 72 دقیقه ، بخش  Listening  بین 41 تا 57 دقیقه، مدت زمان استراحت این آزمون 10 دقیقه، بخش Speaking 17 دقیقه و بخش writing  آن 50 دقیقه است.
ما در دوره های تخصصی تافل آموزشگاه دیار دانش  به شما نحوه مدیریت زمان در این آزمون را آموزش میدهیم.

تافل خودآموز

در ادامه مبحث تافل ، طبق آخرین تغییرات آزمون برای شما توضیح می دهیم که برای گرفتن نمره بالای ۱۰۰ تافل ibt یا اینترنتی چه بخوانید و چطور برای تافل آماده شوید. آزمون تافل  توانایی و مهارت های چهارگانه شما در زبان انگلیسی را می سنجد و هر منبعی که به یادگیری زبان انگلیسی شما بطور کلی کمک کند می تواند برای کسب نمره خوب مفید باشد.
 اما برخی منابع هستند که تافل را بصورت اصولی تر به شما یاد می دهند و مدت زمان یادگیری شما را بطرز چشمگیری کاهش می دهند. ضمن اینکه دانستن زبان انگلیسی برای کسب نمره خوب تافل اینترنتی کافی نیست و نیاز هست که تکنیک ها را با کمک کتاب ها یا منابع آزمون تافل یاد بگیرید
برای موفقیت در آزمون تافل شما باید مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن خود را تقویت کنید
و لازم است در ابتدا باید با فرمت و شکل ظاهری این آزمون آشنا شوید. فرمت جدید تافل، آزمون تافل را آسان تر کرده، سازمان ETS  تغییرات جدیدی در تافل اعمال کرده که این آزمون را کوتاه تر کرده و به شرکت کنندگان زمان بیشتری برای پاسخگویی داده است. در ادامه بخش دقیقی از این تغییرات را مشاهده می کنید.

بخش آزمون    فرمت قدیم تافل    فرمت جدید تافل

خواندن       4-3 متن خواندنی

 12-14       سوال در هر متن
80-60 دقیقه    3-4 متن خواندنی
10 سوال در هر متن   54-72 دقیقه    شنیداری
 

    6-4 سخنرانی، 6 سوال برای هر یک
3-2 گفتگو، 5 سوال برای هر یک
90-60 دقیقه    4-3  سخنرانی، 6 سوال برای هر یک

3-2 گفتگو، 5 سوال برای هر یک

57-41 دقیقه

گفتاری    
6 تکلیف 20 دقیقه    4 تکلیف 17 دقیقه

بخش خواندن توانایی شما را در درک و تجزیه و تحلیل متون نوشته شده در موضوعاتی مانند علم و بحث های آکادمیک ارزیابی می کند.
بخش شنیداری اطمینان می دهد که می توانید اطلاعاتی که به شما داده شده است را درک کنید.
بخش گفتاری شامل چهار تسک است که شما با صحبت کردن در یک میکروفون در طول آزمون کامل می کنید. این به معنای این است که شما چگونه می توانید اندیشه ها و ایده های خود را به زبان انگلیسی بیان کنید.
و در آخر، بخش نوشتاری در مورد نشان دادن چگونگی استفاده از انگلیسی شما در نوشتن است.  در بخش نوشتاری  تغییرات عمده ای اعمال نشده شما باید دو تکلیف نوشتاری را در 50 دقیقه انجام دهید.

بهترین روش یادگیری تافل در خانه  مطالعه و برنامه ریزی است، که یکی از روش های آن این است که برای مرور مطالب خود بازه زمانی مشخص کنید  به این صورت که اولین باری که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه کردین در ۲۴ آینده نیز آن را یکبار مرور کنید اینکار باعث میشود تا ۸۰٪ مطالب جدید را حفظ کنید.
پس از یک هفته مجددا مطالبی که خواندید را مرور کنید این کار باعث میشود تا این مطالب ۳۰ روز در ذهن شما بماند. روش مهم دیگر خلاصه نویسی است  یکی از سخت ترین بخش های آزمون تافل رایتینگ و قدرت تحلیلی ذهن زبان آموز است ،برای قوی شدن در این بخش کافیست هر زمان که دو یا سه پاراگراف زبان خواندید در حد ۲ الی ۳ خط نظر خودتان را به انگلیسی راجع به آن بنویسید این کار به مهارت رایتینگ شما کمک میکند.
روزانه حداقل به یکی دوتا مکالمه انگلیسی برای تقویت مهارت شنوایی گوش دهید

تافل بهتر است یا آیلتس

قبل از تصمیم گیری برای آزمون ابتدا باید با ساختار، تفاوت ها و شباهت های هر یک به خوبی آشنا شوید تا بتوانید آزمونی را انتخاب کنید که در آن بهترین نمره را کسب کنید.
در ابتدا به بررسی این سوال که تافل خوب است یا آیلتس می پردازیم. برای پاسخ به این سوال می بایستی اطلاعات کلی درباره ی این دو آزمون داشته باشید. همانطور که میدانید آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود، درحالی که آزمون تافل توسط ETS  برگزار میشود.
در امتحان آیلتس دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک وجود دارد که سازمان آیلتس از آنها به عنوان IELTS Academic و IELTS General Training  یاد میکند. در صورتی که آزمون تافل در سه نوع کتبی، کامپیوتری و اینترنتی برگزار می شود. درصورتی که هدف شما تحصیل در کالج ، دانشگاه یا انجام تحقیقات و مطالعه می باشد می توانید در آزمون آیلتس آکادمیک یا آزمون تافل شرکت کنید. در غیر این صورت برای اهداف غیر آکادمیک مانند مهاجرت باید در ازمون آیلتس جنرال شرکت کنید.
اگر انگلیسی بریتانیایی یا انگلیسی استرالیایی شما بهتر است آزمون آیلتس برای شما انتخاب بهتری است چرا که واژگان و اصطلاحات استفاده شده در این آزمون بیشتر انگلیسی بریتانیایی است، در حالی که در آزمون تافل اصطلاحات آمریکایی بیشتر است. هر دو این آزمون ها سطح زبانی شمارا مورد بررسی قرار می دهند و دانستن تفاوت ها می تواند به شما در انتخاب بهترکمک کند.


هزینه آزمون تافل، هزینه آزمون تافل در ایران


هزینه آزمون تافل در کشور های مختلف متفاوت است. هزینه آزمون تافل اینترنتی در ایران در سال 1400 245$ می باشد که معدل پول ایران71.280.000 ریال است.
اگر به هر دلیلی قصد کنسل کردن آزمون خود را دارید، باید  4 روز قبل از تاریخ آزمون اقدام به کنسلی نمایید و این هزینه 50% از هزینه ی پرداختی شما برای آزمون خواهد بود.

 

آموزش تافل غیر حضوری ( آنلاین)، کلاس تافل غیر حضوری

امروزه با توجه به رویداد فعلی جهان ( همه گیری ویروس کرونا) برگزاری دوره های آنلاین بسیار رایج است. برای کسانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند، و به دلیل مشغله کاری تمایل شرکت در دورهای حضوری را ندارند، این امکان وجود دارد که بتوانند دوره تافل را به صورت غیر حضوری آموزش ببینند. ما در آکادمی دیار دانش  کلاس های آنلاین را  با بالاترین سطح اراِئه می دهیم. این کلاس ها با برنامه Skype  و با بهره گیری از اساتید معتبر تافل برگزار می شود.
ویژگی های کلاس آنلاین آکادمی دیار دانش:
• حضور همزمان استاد و دانش آموز در کلاس
• پخش تصویر و صدای استاد با کیفیت بالا
•امکان ضبط کلاس و پخش تصاویر و مطالب مد نظر استاد.
•امکان پرسش سوال به صورت نوشتاری در چت
•مشارکت لحظه به لحظه دانش آموزان در کلاس.

قدم اول برای شرکت در آزمون این است که بدانید دقیقا در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید، تعیین سطح دقیق در امتحان تافل بسیار مهم است و این کار بصورت آنلاین توسط کارشناس مربوطه انجام می شود. بعد از تعیین سطح ،دوره های آزمون تافل توسط مجرب ترین اساتید برای شما هماهنگ می شود.این دوره ها که شامل همه ی مهرت ها است از سطح مبتدی تا کسب نمره مورد نظر شما برای آزمون تافل برگزار میشود.


تافل فشرده

سرعت یادگیری یکی از ملاک های مهم آموزشی است و اکثر کسانی که قصد آمادگی برای آزمون تافل را دارند سعی دارند در کلاس هایی شرکت کنند که در کوتاه ترین مدت به نتیجه مطلوب برسند.
دوره های فشرده معمولا بازه زمانی کوتاه تری دارند و ممکن است فقط چندماه زمان بخواهند ( نه یک سال) و مناسب افرادی است که نمیتوانند یک زمانه دوساله برای یادگیری صرف کنند. کسانی که دوره های فشرده را انتخاب میکنند می توانند با تمرین و تکرار روزانه سریع تر پیشرفت کنند.


در دوره های آماده سازی آزمون تافل با ارتقاء تمامی مهارت ها، شما آمادگی لازم برای شرکت در امتحان تافل را خواهید داشت. کلاس ها بصورت سه روز در هفته سه ساعته و یا آخر هفته ها ( مخصوص شاغلین) برگزار می شود. اگرچه این دوره ها مبتنی بر تمام مهارت ها می باشد ولی بیشتر بصورت مکالمه محور است.
با شرکت در این کلاسها روند پیش روی سه برابر شده و سریع تر به نتیجه دلخواه خواهید رسید. در دوره های فشرده محتوای آموزشی  با دوره های ترمیک تفاوتی ندارد و کتب یکسان هستند، تنها ساعت آموزش شما در طول هفته بیشتر است.

تفاوت تافل و آیلتس

همانطور که میدانید برای اثبات توانایی هایتان در زبان انگلیسی به یکی از این دو مدرک نیاز دارید. هر دو آزمون از معتبرین ترین آزمون های حال حاضر دنیا می باشند، آزمون تافل توانایی افراد را در استفاده کاربردی انگلیسی آمریکایی و آزمون آیلتس انگلیسی را با چارچوب بین المللی می سنجد.
یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در ذهن همه ی شرکت کنندگان به وجود می آید این است که تافل بهتر است یا آیلتس؟ این دو آزمون از نظر اعتبار علمی و آکادمیک مثل هم هستند اما با توجه به بعضی از اهداف خاص ممکن است انتخاب یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد.


به عنوان مثال :
برای بخش رایتینگ آزمون تافل باید مقاله خود را تایپ کنید، بنابراین لازم است سرعت تایپ بالایی داشته باشید، اگر سرعت دستتان در تایپ کردن کم است، بهتر است که در آزمون آیلتس شرکت کنید که به صورت کتبی برگزار می شود.
آزمون آیلتس 2 ساعت است و آزمون  تافل حدود 3 ساعت و نیم، اگر ترجیح می دهید در آزمونی شرکت کنید که زمان کمتری را به آن اختصاص دهید آزمون آیلتس برای شما بهتر است، اما کوتاه تر بودن زمان آن به معنی آسان تر بودن آن نیست.
در بخش لیسنینگ آزمون تافل بعد از پخش فایل های صوتی باید به سوالات این بخش پاسخ دهید پس لازم است حین گوش دادن، از مطالب به طور خلاصه یادداشت بردای کنید. پس یادداشت برداری در آزمون تافل از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجه مشترکی ام بین آنها وجود دارد، که آن ارزیابی مهارت های دانشجو در درک زبان انگلیسی است و
هر دو آزمون را می توانید در هزاران مکان معتبر در سراسر دنیا امتحان دهید.

ثبت نام تافل


برای ثبت نام آزمون تافل باید مراحل ثبت نام در سایت ETS  را طی کنید.آخرین مرحله ثبت نام شما پرداخت هزینه آزمون می باشد و پس از آن می توانید ثبت نام قطعی خود را در بخش View order  مشاهده نمایید.
در مرحله اول ثبت نام تافل ibt لازم است یک اکانت در بخش تافل سایت ETS  بسازید. پس از ساختن اکانت وارد حساب کاربری خود شوید و برای ثبت نام در قسمت  My tests  بر روی register for a test  کلیک کنید. در این مرحله گزینهTOEFL test را انتخاب کرده قوانین را بپذیرید و بر روی گزینه Continue  کلیک کنید.

در این صفحه محل آزمون ( شهر و کشور) و همچنین بازه زمانی که مایل هستید در آن امتحان دهید را مشخص کنید و روی دکمه  search کلیک کنید.بعد از آن سیستم فهرستی از تمامی مراکز باز را در شهر انتخابی و همچنین بازه زمانی تعیین شده توسط شما را نمایش می دهد. حال باید از این فهرست مرکز مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی بشوید. در صفحه بعدی مشخصات زمان و مکان آزمون انتخاب شده توسط شما نشان داده می شود، برای ادامه روی دکمه continue  کلیک کنید. در این صفحه 4 بخش وجود دارد که شما باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. این اطلاعات به ترتیب مربوط به گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و سایر اسناد هویتی معتبر است. پرکردن تنها یک مورد کافی است، اما توصیه می‌شود که دو مورد اول را حتما پر کنید. بعد از وارد کردن این اطلاعات، بر روی دکمه Continue کلیک کنید. لازم به ذکر است تاریخ اعتبار پاسپورت، کارت ملی و گواهینامه شما در روز آزمون بررسی می‌شود و این مدارک می‌بایست دارای اعتبار باشد. توجه شود که تقریبا تمامی مراکز برگزاری آزمون کارت ملی و پاسپورت را جهت احراز هویت می‌پذیرند و در مورد پذیرش دیگر اسناد هویتی مثل گواهینامه یا دیگر اسناد سخت گیری وجود دارد. بنابراین بهتر است اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی را وارد کنید و در روز آزمون این مدارک را ارائه دهید. با انتخاب یکی از دو گزینه ارائه شده در این صفحه، نحوه Report نمره آزمون خود را مشخص کنید. با انتخاب گزینه اول صرفا به صورت آنلاین نمره را دریافت خواهید کرد و ده روز بعد از آزمون با مراجعه به سایت ETS و ورود به حساب کاربری خود می‌توانید نمره آزمون را مشاهده نمایید. اما با انتخاب گزینه دوم علاوه بر Report نمره به صورت آنلاین، کارنامه کاغذی نیز به آدرس شما ارسال خواهد شد.  در ادامه، بعد از انتخاب گزینه مورد نظر خود بر روی دکمه Continue کلیک کنید. شما  می‌توانند نتیجه آزمون تافل خود را برای چهار دانشگاه و به صورت رایگان ارسال کنید. دانشگاه پنجم به بعد مشمول هزینه خواهد بود. در این مرحله از ثبت نام شما می‌توانید این چهار دانشگاه را مشخص کنید. در بخش نظر سنجی می‌توانید به سوالات نظرسنجی به دلخواه خود پاسخ دهید. توجه داشته باشید که پاسخ دادن به دو سوال اول ضروری است. پس از پاسخ به این سوالات بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

سرویس جستجوی تافل مربوط به سرویس جستجوی تحت وب تافل است. این سرویس فهرستی از دانشجویان بین المللی تهیه می‌کند که اخیرا پروفایل تافل ایجاد کرده‌اند و همچنین در آینده قصد دارند در مراکز بین المللی تحصیل کنند. پایگاه داده سرویس جستجوی تافل هر هفته بروز رسانی می‌گردد .بنابراین چنانچه مایل هستید تا در این سرویس مشارکت کنید، گزینه Yes و در غیر اینصورت No, thanks را انتخاب کنید و با زدن دکمه Continue به مرحله بعدی بروید.

در صفحه ی خرید پکیج های تافل می‌توانید در صورت تمایل بسته‌های آموزشی تافل را خریداری کنید که شامل آزمون‌های آزمایشی، بسته منابع راهنمای آزمون تافل همراه با نکات، مهارت‌ها و دیگر موارد می‌شود. سه بسته پیش رو دارید که با توجه به بودجه و نیازتان می‌توانید یک بسته را انتخاب کرده و خریداری کنید، در غیر اینصورت گزینه No, thanks را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Continue کلیک کنید


در برگه خلاصه وضعیت سفارش آزمون ، مشخصات محل، تاریخ و ساعت شروع آزمون به همراه مبلغی که باید پرداخت کنید در این مرحله نمایش داده می شود. پس از مشاهده این اطلاعات، در صورت مورد تایید بودن صحت اطلاعات جهت ادامه کار بر روی دکمه Confirm Order کلیک کنید.


در قسمت پرداخت هزینه سایت ETS برای آزمون تافل دو شیوه در نظر گرفته است که شامل پرداخت از طریق ویزا‌کارت/مستر‌کارت و پرداخت از طریق ووچر( ( Vouche می‌باشد. در پرداخت از طریق ویزا‌کارت/مستر‌کارت شخصا و به طور مستقیم با داشتن یک کارت ارزی نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام می‌کنید. همچنین روش پرداخت با ووچر، بدین صورت است که پس از خرید ووچر از مراکز مربوطه، یک کد در اختیار شما قرار می‌گیرد و در مرحله پرداخت هزینه، آن کد را در فرم مربوطه وارد می‌نمایید و پرداخت شما تکمیل می‌شود.

چنانچه شما دارای کارت‌های ارزی بین المللی نظیر ویزا‌کارت یا مسترکارت هستید، گزینه Pay with a credit card or debit  card را انتخاب کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. در ادامه گزینه کارت اعتباری را انتخاب و در صفحه بعد مشخصات کارت خود را وارد کنید و روی دکمه Buy کلیک کنید تا پرداخت شما انجام و ثبت نام شما به اتمام برسد.

همچنین می‌توانید از طریق ووچر پرداخت خود را انجام دهید، بنابراین اگر پیش از این ووچر تهیه کرده‌اید، در مرحله انتخاب روش پرداخت، Voucher را انتخاب کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه بعد Voucher Number خود را وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. حال پرداخت شما به انجام رسیده و ثبت نام آزمون شما نهایی شده است.

پس از انجام پرداخت در صفحه مشاهده رسید پرداخت، مرکز، تاریخ و ساعت آزمون تافل را می‌توانید مشاهده کنید و  می‌توانید بعد از پرداخت هزینه ثبت نام به صفحه My Home Page مراجعه کنید و از قسمت My Tests بر روی (View Orders) کلیک کنید و سفارش ثبت نام خود را مشاهده کنید.

برای مشاهده جزییات آزمون خود در صفحه View orders) ) شماره سفارش (Order NO)، تاریخ روز آزمون و زمان شروع آزمون را مشاهده می‌کنید و با کلیک بر روی Print، از رسید نهایی ثبت نام خود پرینت بگیرید. در صفحه مشاهده رسید نهایی، نمونه‌ای از تصویر رسید نهایی را مشاهده می‌کنید که در برگیرنده‌ی‌ مشخصات شما و اطلاعات ثبت نام آزمون تافل است. توجه داشته باشید که همراه داشتن این برگه در روز آزمون الزامی است.

لغات ضروری تافل

برای شرکت در آزمون تافل داوطلبان نیاز به دانش و مهارت در زمینه های نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن دارند. به همین دلیل داشتن دانشی کافی در زمینه لغات انگلیسی امری بسیار ضروری است. این امر به این دلیل مهم است که این دانش برای هر چهار مهارت آزمون تافل مورد نیاز اشت. به عبارت دیگر داوطلبان  با ارتقاء یک مهارت حاصل آن را در کل آزمون خواهند دید.در این بخش یکی از بهترین روش های یادگیری لغت، یادگیری آن ها در داخل جمله است. این کار باعث به خاطر سپردن بهتر لغات می شود. در این بخش قصد داریم مهمترین مراجع واژگانی برای تقویت سطح لغات را برای شما معرفی کنیم.
. قبل از آن که به سراغ معرفی منابع برویم به این نکته توجه کنید که هیچ از این منابع توضیح و مثالهای کافی برای کلمات ندارند و معمولا تنها یکی از کاربردهای یک کلمه را مد نظر قرار می‌دهند. این درحالی است که شما باید مهمترین کاربردهای هر لغت را یاد بگیرید. همچنین بسیاری از زبان آموزان تمایل به استفاده از لیست واژه‌ها این منابع دارند نه خود کتاب، که اصلا توصیه نمی‌شود. چرا که تمرینهای بسیار مفیدی در این کتابها وجود دارد که نه تنها به یادگیری لیست لغاتی که دارند کمک میکند، بلکه شما را با لغات جدید دیگری نیز آشنا میکنند. پس حتما ورژن اصل کتاب را برای مطالعه انتخاب کنید

این منابع به عنوان ضروری‌ ترین منابعی که باید برای گسترش دامنه لغت لازم برای تافل مطالعه کنید معرفی میشوند.

•    ۵۰۴ Absolutely Essential Words
•    Essential Words for the TOEFL
•    ۴۰۰ Must Have Words for the TOEFL
•    Academic Word List (Longman Dictionary of Contemporary English)
•     TPO selected words from the Passages
•     Connectors

 

 متون آزمونهای تافل گذشته (TPO)


در نهایت یکی از مفیدترین منابع لغت برای آمادگی شرکت در آزمون تافل خود متون تافل است. آکادمی دیار دانش به داوطلبان توصیه می کند در طول یک یا دوماه پایانی قبل از آزمون حتما تمامی متون قسمت ریدینگ تافل های گذشته (TPO) را به خوبی بررسی کنند

کانکتورها (Connectors)

یکی از حیاتی ترین مهارتهایی که باید برای فهمیدن و فهماندن زبان انگلیسی داشته باشید، مهارت استفاده‌ی درست و به موقع از کانکتورها (کلمات و ترکیبهای ربطی) است. کانکتورها به منظور برقراری ارتباط بین اجزای جمله، جملات و پاراگراف‌ها مورد استفاده قرار میگیرند. در متن‌ها، مکالمات و لکچرهای تمامی قسمتهای تافل فهمیدن درست کانکتورها کمک بسیار زیادی به درک درست و دقیق مطلب میکند.

تافل معادل آیلتس

معادل سازی تافل در آیلتس در این بخش نمودار نمرات آیلتس و تافل را در یک معادل سازی مشاهده میکنید.

 

منابع تافل

انتخاب کتاب و منابع مناسب برای آزمون تافل میتواند در صرفه جویی وقت  به شما کمک کند . در این قسمت سعی داریم  با توجه به دسته بندی های مختلف منابع مفید آزمون تافل را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید بسته به سطح و نیاز خود از آنها استفاده کنید. مؤسسه ETS مجری و برگزار کننده تافل؛ منابع مختلف آموزشی برای آمادگی در این آزمون منتشر کرده است. همچنین تجربه شرکت‌کنندگانی که نمرات بالا در این امتحان کسب کرده‌اند نشان می‌دهد، منابع کمک آموزشی که مؤسسه آموزشی ETS منتشر کرده از نظر استاندارد و نزدیکی به سطح آزمون، منبع مناسب‌تری برای مطالعه به نظر می‌رسند. برخی از این منابع پیش تر در بخش لغات ضروری معرفی شد.
کتاب های کمک آموزشی:

کتاب The official guide to the TOEFL

کتاب The official guide to the TOEFL توسط شرکت ETS، برگزارکننده آزمون تافل، تألیف و گرد‌آوری شده است.
در پایان هر‌فصل، نمونه سوال و راهکارهای آمادگی برای آزمون ارائه می‌شود. کتاب شامل چهار فصل است و یک فصل به هر بخش از آزمون اختصاص داده شده است. سوالات این کتاب شباهت بسیاری به سوالات آزمون اصلی دارند.
•    Kaplan TOEFL iBT Premier
این کتاب شامل چهار بخش نمونه سوال و جواب‌های مفصل است و همچنین دارای راهکار‌های منحصربه‌فرد برای افزایش نمره برای هر مهارت زبان انگلیسی یعنی، خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه و نکات مطالعه مؤثر برای شرکت کنندگان است.
•    Official TOEFL iBT Tests
شامل سوالات ۵ آزمون آخر تافل است. تمام سوال‌ها به‌ صورت مفصل جواب داده شده که برای آشنایی و آمادگی برای تافل مناسب است.
•    کتاب TOEFL iBT
در کتاب TOEFL iBT مفهوم و روند آزمون بین‌المللی تافل توضیح داده شده و متن ساده و روانی دارد. در فصل‌های بعدی تمرین‌هایی برای خواندن، گوش دادن و بهتر صحبت کردن همراه با کوییز دارد.همچنین آزمون‌های شبیه سازی شده و نحوه محاسبه نمره آزمون توضیح داده شده است


نمونه سوالات تافل

بخش ریدینگ یکی از مهم ترین بخش های آزمون تافل است و داشتن نمونه سوالات آن می تواند بسیار مفید باشد. در این بخش می توانید آخرین سوالات ریدینگ تافل را به همراه جواب ها دانلود کنید.
قسمت بعدی تافل بخش لیسنینگ است. این بخش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و داشتن نمونه سوالات آن بسیار مهم است. فایل های لیسنینگ به صورت MP3  , PDFرا میاوانید در این بخش به راحتی  دانلود و در موبایل و کامپیوتر استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که این نمونه سوالات تافل  برای آشنایی شما با آزمون آورده شده اند و شما نباید فقط به همین یک مورد بسنده کنید.
این بخش شامل   فایل های اسپیکینگ  می باشد.
بخش رایتینگ هم بسیار اهمیت دارد و باید حتما خود را برای انواع موضوعات و سوالات آماده کنید.

 

 

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • خدیجه حسینی
    سلام چطور می تونم در کلاسهای آنلاین آیلتس شرکت کنم؟
    • سلام شماره تماس تون رو اینجا بگذارید کارشناسان ما با شما تماس می گیرن

تماس بگیرید