X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

شرایط تحصیل رشته ی فیزیوتراپی در بهترین دانشگاه های ترکیه

02632728197 مشاوره و ثبت نام
رشته فیزیوتراپی در ترکیه
برای مطلع شدن از شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه و هزینه ی آن و همچنین گرفتن تخفیف از دانشگاه ها برای شهریه از طریق کارشناسان آموزشگاه دیار دانش میتوانید اقدام کنید
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در ترکیه :

رشته ی فیزیوتراپی، امروزه در سراسر جهان با استقبال مردم رو به رو شده است؛ به گونه ای که از نظر سطح درآمد و جایگاه اجتماعی در سطح بالاتری نسبت به گذشته قرار گرفته است. کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنا نیست و دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیاری در کشور ترکیه اقدام به ایجاد فضای آموزشی مناسب و جذب دانشجو در این رشته نموده اند. یکی از مزایای این رشته شهریه ی بسیار پایین و بازار کار تضمین شده آن است که به همین دلیل متقاضیان زیادی  از سراسر دنیا درخواست تحصیل در ترکیه را دارند.

رشته ی فیزیوتراپی در ترکیه

رشته فیزوتراپی در ترکیه :

همانطور که گفتیم این رشته در ترکیه بازار کار مناسبی دارد و به ویژه برای خارجی ها و مهاجران کشور ترکیه فرصت بسیار مناسب برای اشتغال می باشد و همینطور شهریه ی بسیار پایین آن در دانشگاه های خصوصی و دولتی مسیر را برای داوطلبان آسان نموده است. یکی دیگر از مزایای این رشته  این می باشد که اکثر دانشگاه ها در اکثر شهر های ترکیه این رشته را ارائه می دهند که فرصت بسیار خوبی است.

بهترین کشور برای فیزیوتراپی :

برای ما ایرانیان که به دلیل مسائل زیادی تحصیل و زندگی در بسیاری از کشور ها برایمان دشوار شده است؛ کشور ترکیه با توجه به اینکه هیچ ویزایی از ما نخواسته و از نظر فرهنگی و اجتماعی بسیار شباهت به ما دارند و همینطور از نظر ارزش پولی تفاوت چندانی با ما ندارد ، می تواند یک گزینه مناسب برای مقصد تحصیلی ما باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزئیات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط رشته ی فیزیوتراپی در ترکیه :

تحصیل در این رشته در کشور ترکیه شرایط خاصی نداشته و در مقطع قبلی خود اگر در هر رشته ای تحصیل کرده اید به راحتی می توانید در این رشته ادامه تحصیل دهید؛ البته آکادمی دیار دانش جهت تحصیل این رشته در کشور ترکیه از بسیاری از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه با تخفیف منحصر به فرد برای شما پذیرش می گیرد.

شما می بایستی که برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه در آزمون یوس مرکزس شرکت کنید که آکادمی دیار دانش به صورت کاملا تخصصی کلاس های آمادگی آزمون یوس را در تهران وهمچنین در شهر کرج و به صورت آنلاین در سراسر کشور برگزار می نماید

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه :

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

همانطور که اطلاع دارید دانشگاه های ترکیه به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که برای ورود به دانشگاه های دولتی باید در آزمون های YOS و SAT شرکت نموده و برای ورود به دانشگاه های خصوصی بدون آزمون و با شرط معدل وارد دانشگاه می شوید. برای رشته فیزیوتراپی (Physiotherapy) آکادمی دیار دانش از تمامی دانشگاه های خصوصی و همچنین تعداد زیادی از دانشگاه های دولتی بدون اینکه در هیچ آزمونی شرکت کرده باشید پذیرش اخذ نموده و برای دانشگاه های خصوصی 70% تخفیف شهریه برای شما از طرف آکادمی دیار دانش منظور می گردد.

درآمد فیزیوتراپی در ترکیه :

درآمد این رشته در کشور ترکیه از 300 لیر تا 20000 لیر در ماه می باشد که بستگی به مهارت و شهری که در آن اشتغال دارید ، دارد؛ اما به صورت کلی جزو مشاغل پر درآمد به حساب می آید و از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

استخدام فیزیوتراپیست در ترکیه :

استخدام فیزیوتراپیست در ترکیه

بسیاری از موسسات و شرکت ها برای جذب نیرو در خواست می دهند و از آنجاییکه که این شغل برای خارجی ها هیچ محدودیتی ندارد؛ متقاضی می تواند به راحتی مشغول به کار شده و در این مسیر پیشرفت نماید.

استخدام فیزیوتراپیست در خارج از کشور :

همانطور که گفته شد برای این شغل هیچ محدودیتی وجود نداشته و شما عزیزان به راحتی می توانید اشتغال به کار پیدا کنید و یا حتی از کشور ترکیه به سایر کشور ها مهاجرت نمایید.

محبوب ترین شاخه های فیزیوتراپی در ترکیه :

  • فیزوتراپی پزشکی

  • فیزوتراپی ورزشی

  • فیزیوتراپی و توانبخشی

کارشناسی رشته فیزیوتراپی در ترکیه :

این رشته همانند رشته ی معماری در ترکیه دکترای پیوسته ندارد و برای ادامه ی آن باید به صورت مقطعی اقدام کنید؛ اما شما می توانید به راحتی پس از اتمام دوره ی کارشناسی رشته ی فیزیوتراپی در ترکیه مشغول به کار شوید.

مقطع دکتری رشته فیزیوتراپی درترکیه :

برای گرفتن تخصص در یکی از زمینه های رشته فیزیوتراپی باید در مقطع دکتری این رشته شرکت کنید که طول این مقطع حدود 4 سال می باشد؛ شما عزیزان به راحتی می توانید در مقطع دکتری این رشته در ترکیه به تحصیلتان ادامه دهید.

چگونگی ثبت نام در دانشگاه های ترکیه :

اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه را داشته باشید می بایست در آزمون  ورودی آن دانشگاه (YOS) شرکت کنید و اگر بخواهید در دانشگاه های خصوصی شرکت کنید؛ دیگر نیازی نیست که در ازمونی شرکت کنید و فقط لازم است که مدارک تحصیلی مقطع قبلی خود را به همراه معدل بالا به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید. آکادمی دیار دانش با ارائه بهترین کلاس های آمادگی ازمون یوس، شما عزیزان را برای ورود به دانشگاه های دولتی آماده می سازد و همچنین اگر تمایل به ثبت نام در دانشگاه های خصوصی را داشته باشید؛ از آن دانشگاه مربوطه تخفیف در خصوص شهریه برایتان می گیرد.

دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته ی فیزیوتراپی در ترکیه :

دانشگاه های خصوصی که رشته فیزیوتراپی را بدون آزمون ورودی و به زبان انگلیسی ارائه می دهند :

  • مدیترانه ی شرقی EMU
  • کوچ
  • اوکان
  • باغچه شهیر

تحصیل فیزیوتراپی در کانادا :

تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

از آنجاییکه کشور کانادا یکی از کشورهای  بسیار عالی و پیشرفته برای هر گونه مهاجرت می باشد؛ پس مخصوصا تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است می تواند برای آینده ی شغلی شما مناسب باشد. بازار کار فیزیوتراپی در برخی از شهر های کانادا نیز عالی می باشد.

مواد درسی رشته فیزیوتراپی در ترکیه :

به طور کلی دروس این رشته به دو بخش تخصصی و عمومی تقسیم می شود که برخی از دروس تخصصی آن شامل : بیوشیمی، آناتومی، نورآناتومی، فیزیک، زیست شناسی و ...؛ و همچنین دروس عمومی آن شامل : روش های تحقیق، روانشناسی، جامعه شناسی و... می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی :

مدت زمان تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی 4 سال می باشد که در این چهار سال  باید حدود 180 واحد را در 8 ترم پاس کنید؛ که طول دوره ی تحصیل در این رشته یک سال بیشتر از طول دوره ی کارشناسی در سایر رشته ها می باشد.

شرایط پذیرش رشته فیزیوتراپی در ترکیه :

همانطور که قبلا نیز گفته ایم؛ برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی ترکیه، شما عزیزان باید در آزمون های یوس و ست (YOS,SAT) شرکت کنید. تفاوت دو آزمون ورودی دانشگاه ها در زبان آزمون و دانشگاه مربوطه می باشد؛ یعنی دانشگاه هایی که به طور کلی به زبان انگلیسی دروس را به دانشجویان ارائه می دهند آزمون SAT را برگزار می کند. آکادمی دیار دانش با داشتن سال ها تجریه، کلاس های آمادگی آزمون یوس را در کرج (حضوری) و در سایر شهرها (آنلاین) برگزار می کند.؛ پس دیگر شما می توانید نمره ی قبولی در آزمون ها به راحتی را کسب کنید و به آرزوهایتان جامه ی عمل بپوشانید.

هزینه رشته فیزیوتراپی در ترکیه :

هزینه رشته  فیزیوتراپی در ترکیه

هزینه ی تحصیل در رشته فیزیوتراپی در ترکیه، بستگی به دانشگاه مربوطه دارد؛ به طور مثال : در دانشگاه های برتر و بین المللی ترکیه که خصوصی نیز باشند، هزینه ی تحصیل بین 5000 - 15000 دلار در سال می باشد؛ اما این هزینه در دانشگاه های دولتی کمتر می باشد و بین 8000 - 15000 لیر می باشد و همچنین برای ثبت نام در دانشگاه های دولتی باید در آزمون های ورودی آن شرکت کنید.

بازار کار رشته فیزیوتراپی در ترکیه :

بازار کار یک فیزیوتراپیست در ترکیه نسبت به سایر کشور های جهان بسیار بهتر می باشد و شما بدون هیچ دغدغه ای می توانید در مراکز و بیمارستان های مختلف شروع به کار کنید.

خیلی ممنونیم از همراهی شما عزیزان


  • چرا رشته فیزیوتراپی را در ترکیه بخوانیم؟؟

    زمانی که در کشور خودمان به صورت کلی فقط 8 دانشگاه این رشته را ارائه می کنند و برای ورود به این 8 دانشگاه باید جزو نفرات برتر کنکور بوده باشی، پس وقتی در همین نزدیکی کشورخودمان ،در دانشگاه های کشور ترکیه، رشته فیزیوتراپی با شهریه بسیار مناسب تر از دانشگاه های کشور خودمان اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی نموده اند ، می توان این امکان را غنیمت شمرد واز این فرصت استفاده نمود.

  • مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی چیست؟؟

    رشته فیزیوتراپی جزو پرطرفدارترین رشته ها در بین دانشجویان ، دانشگاه های کشور ترکیه می باشد چراکه از بازار کار بسیار پر رونقی ، نه تنها در کشور ترکیه بلکه در سایر کشورها نیز از درآمد بالایی برخوردار می باشد.

    نکته بعدی در مورد این رشته هزینه بسیار پایین شهریه این رشته در بین دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه می باشد.

    و در نهایت قبولی آسان تر در این رشته نسبت به سایر رشته های پزشکی می باشد.

  • رشته فیزیوتراپی در ترکیه چند سال طول می کشد؟

    این رشته به صورت دوساله و چهار ساله توسط دانشگاه ها ارائه می شود که تفاوت آنها به شکلی ست که در دوره چهارساله رشته فیزیوتراپی به همراه توانبخشی ارائه می شود و در حالت دوساله فقط به شکل فیزیوتراپی ارائه می شود.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید