X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل در ترکیه + شرایط و هزینه ها و شهریه ها + مدارک مورد نیاز

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

تحصی ل در ترکیه

تحصیل در ترکیه
اگر به صورت خلاصه بخواهیم بحث تحصیل در خارج از کشور ، مشخصا تحصیل در ترکیه را برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که برای ما ایرانی ها ایده آل ترین حالت ممکن تحصیل در کشور آمریکا و کانادا می باشد و از آنجاییکه به دلیل برخی مسائل که اینجا مورد بحث ما نیست ، این امر تقریبا محال است ، مقصد دوم برای تحصیل در خارج  از کشور ، کشورهای اروپایی می باشد که به دلیل هزینه بالای ارز و تفاوت های فرهنگی و .... این امر هم برای ما میسر نیست. حال کشور ترکیه یک گزینه کاملا مناسب برای انتخاب ما به عنوان مقصد تحصیلی می باشد؛ چرا که از کشور ترکیه به راحتی می توانیم به دانشگاه های آمریکایی و کانادایی فکر کنیم. (یعنی ترکیه = سکوی پرتاب) . دلیل بعدی هزینه های بسیار پایین معیشت و همچنین پایین بودن هزینه دانشگاه ها یکی دیگر از دلایل این انتخاب می باشد. نزدیکی فرهنگ ها ، یادگیری آ سان زبان ترکی استانبولی و رفت آمد آسان ، نیاز نداشتن به ویزا و ده ها دلیل دیگر وجود دارند که تحصیل در ترکیه را یک انتخاب عاقلانه برای ما رقم می زند.

  
 هزینه تحصیل در ترکیه 


در کشور  ترکیه دانشگاه به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که شهریه دانشگاه های دولتی به لیر و دانشگاه های خصوصی به دلار می باشد خوب طبیعی است که هزینه دانشگاه های دولتی بسیار پایین تر می باشد اما برای ورود به این دانشگاه ها می بایستی که حتما در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی کشور ترکیه یعنی آزمون یوس شرکت کنیم .

اگر به طور میانگین بخواهیم در نظر بگیریم شهریه دانشگاه های دولتی از 2هزار لیر شروع و تا 50هزار لیر و جود دارند که اکثریت دانشگاه ها شهریه زیر 20هزار لیر دارند. اما دانشگاه های خصوصی که برای ورود به این دانشگاه ها ، نیازی به شرکت در آزمون ورودی نمی باشد ، از هزار دلار شروع شده و تا 30 هزار دلار برای رشته هایی از قبیل پزشکی ادامه دارد.

البته موسسه دیار دانش با تخفیف های منحصر به فرد خود تا 60 الی 70 درصد برای شما از دانشگاه های خصوصی تخفیف شهریه می گیرد. لازم به ذکر است که شهریه ها به صورت سالانه می باشد و در دو قسط می توان پرداخت کرد.

هزینه های تحصیل در ترکیه به تومان

اگر بخواهیم شهریه های دانشگاه های دولتی را به تومان تبدیل کنیم بین پنج تا صد میلیون تومان در سال می باشد که همانطور که مشاهده می کنید ، گران ترین دانشگاه های ترکیه نیز از پردیس های خود گردان و دانشگاه آزاد هم ارزان تر می باشد.

اما این موضوع در دانشگاه های خصوصی به گونه ای دیگر ظاهر می شود که شهریه های این دانشگاه ها از 30 میلیون تومان تا پانصد میلیون تومان در سال ، بسته به رشته تحصیلی شما متغیر می باشد.

لازم به ذکر است که نرخ ارز در کشور ما دائما در حال تغییر می باشد ، بنابراین این قیمت ها حدود هزینه های تحصیل در ترکیه به تومان می باشد.

 


مدارک موردنیاز برای تحصیل در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه
مدارکی که برای تحصیل در ترکیه و ورود به دانشگاه های این کشور مورد نیاز می باشد شامل :

  • اصل دیپلم و یا گواهی موقت ( ترجمه به زبان ترکی )
  • اصل ریز نمرات سه ساله دبیرستان ( ترجمه به زبان ترکی )
  • پاسپورت ( برای این مورد ترجمه پاسپورت ، الزامی نیست )
  • برای آن دسته از متقاضیانی که دیپلم نظام قدیم دارند ، اصل مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن الزامی ست
  • برای کسانی که دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم دارند ( مدرک کاردانی دانشگاه الزامی می باشد )


بورسیه و تحصیل رایگان در ترکیه 


تحصیل رایگان در کشور ترکیه در غالب دو طرح ؛ تورکیه بورسلاری و بورسیه کشورهای اسلامی ارائه می شود که در تاریخ های مشخص شده از جانب وزارت علوم کشور ترکیه می توانید اقدام به ارسال مدارک و رزومه خود نمایید.

معمولا در اوایل تابستان نتیجه بررسی مدارک شما اعلام می گردد که پس از این مرحله می بایستی برای مصاحبه ، به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنید که پس از موفقیت در این مرحله نیز به شما بورسیه فول فاند در رشته پذیرفته شده تعلق می گیرد که شامل مزایای زیر می باشد :

  1. دریافت حقوق ماهانه ثابت با توجه به مقطع تحصیلی
  2. اسکان رایگان
  3. تحصیل رایگان
  4. دوره زبان رایگان
  5. ایاب و ذهاب رایگان

و ده ها مزیت دیگر که تحصیل در ترکیه را برای شما لذت بخش می کند.


شرایط تحصیل در ترکیه بدون کنکور 


تحصیل در ترکیه بدون کنکور و یا آزمون فقط در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر می باشد و برای ورود به دانشگاه های دولتی فقط و فقط باید آزمون یوس یا ست را بگذرانید پس جهت پذیرش گرفتن از دانشگاه های معتبر خصوصی کشور ترکیه با ما تماس بگیرید.

البته در برخی رشته ها بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی تان ، می توانید تحصیل نمایید


تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی 


بیش از 90 درصد دانشگاه های کشور ترکیه علاوه بر تدریس و آموزش به زبان ترکی استانبولی ، زبان انگلیسی را نیز تدریس می کنند ، کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند ، میتوانند تحصیل به زبان انگلیسی را در هر دانشگاه انتخاب کنند.

نکته مهم درمورد تحصیل به زبان انگلیسی این می باشد که شهریه تحصیل به زبان انگلیسی حدودا 10 الی 15 درصد بالاتر از تحصیل به زبان ترکی استانبولی می باشد.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه ، می بایستی که حتما مدرک آزمون تافل یا آزمون آیلتس را به دانشگاه ارائه دهید که در غیر این صورت می بایستی که در آزمون تعیین سطح زبان دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اید شرکت نمایید .

در صورت رد شدن از آزمون تعیین سطح زبان خود دانشگاه نیز جای هیچ نگرانی نیست ، چرا که می توانید در دوره زبان دانشگاه شرکت کنید و از سال دوم تحصیل خود را آغاز نمایید.

شرایط سنی تحصیل در ترکیه

موضوع به این سادگی که در سایر صفحات و بلاگ ها می بینید نیست ؛ 

بسیاری از دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه ، برایشان شرایط سنی اهمیتی ندارد اما در این بین دانشگاه هایی نیز وجود دارند که شرایط سنی دانشجو برایشان حائز اهمیت می باشد که در نهایت نتیجه میگیریم قبل از اینکه بخواهیم در دانشگاهی اقدام به ثبت نام نماییم می بایستی که از شرایط آن دانشگاه اطلاعات کسب کنیم و سپس اقدام کنیم



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید