X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه + دانشگاه ها و شهریه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

 

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه


تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه را می توان یکی از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی ترکیه ، دانست. مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی برق به دانشجویان دانش پیشرفته فیزیک و ریاضیات را در ترکیب با اصول برق، الکترونیک و الکترومغناطیس می آموزد. متقاضیان تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه در آینده ، می توانند از دانش مهندسی خود برای طراحی ، ایجاد ، نصب و آزمایش تجهیزات ، دستگاه ها و سیستم هایی که به برق نیازدارند ، استفاده کنند.
اگر مجذوب قدرت برق و تأثیر عمده آن بر روی تمامی فعالیت های جامعه هستید ، بهتر است به فکر تحصیل در رشته مهندسی برق ، باشید. تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، یک مسیر شغلی ایده آل برای افرادی است که به تفکیک دستگاه های مختلف و آشنایی با نحوه عملکرد آن‌ها علاقمند هستند ، می باشد. اگه درباره شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، هزینه ها و بازار کار آن کنجکاو هستید تا انتخاب این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه
پذیرش در دانشگاه های دولتی ترکیه به گذراندن آزمون یوس بستگی دارد، علاوه بر این به ارائه ریز نمرات دبیرستان با حداقل نمرات که از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. اما به طور کلی با میانگین قبولی بالای 70 درصد ، و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ، پذیرش در دانشگاه صورت می گیرد. متقاضیان بین المللی همچنین نیاز به مدرک مهارت زبان یا درخواست در یک سال آمادگی زبان دارند.
شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در ترکیه ارائه مدرک دیپلم متوسطه با حداقل معدل 50 درصد و مدرک زبان می باشد.
شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، در دانشگاه های خصوصی ، بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر می باشد.

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه
تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، به دو زبان انگلیسی و ترکی امکان پذیر می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه به زبان انگلیسی را دارند باید مدرک معتبر زبان که مورد پذیرش دانشگاه مقصد می باشد همانند تافل و آیلتس را داشته باشند. 
اما در صورتی که تحصیل به زبان ترکی را انتخاب کنند ، باید مدرک قبولی در آزمون تومر را به دانشگاه ارائه دهند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه
در ادامه یک لیست از بهترین دانشگاه های ترکیه که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در رشته مهندسی برق در ترکیه رتبه بندی شده اند ، آورده شده است. این دانشگاه ها دارای هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند.  
از میان دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، 5 دانشگاه زیر جزو برترین دانشگاه ها محسوب می شوند.
●    دانشگاه فنی خاورمیانه ، آنکارا
●    دانشگاه استانبول تکنیک ، استانبول
●    دانشگاه قاضی ، آنکارا
●    دانشگاه بغازیچی ، استانبول
●    دانشگاه پاموک کاله ، دنیزلی

دانشگاه های دولتی معتبر دیگری همانند آفیون کوجاتپه در افیون قره حصار و دانشگاه مارمارا در استانبول نیز از جمله دانشگاه های دولتی هستند که دارای شرایط مناسبی برای تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، می باشند.

دانشگاه های خصوصی زیادی نیز وجود دارند که برای متقاضیان تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، مقصد ایده آلی به شمار می روند. از جمله این دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
●    دانشگاه کوجالی ( قوجاایلی )، کوجالی
●    دانشگاه سابانجی ، استانبول
●    دانشگاه دوغوش ، استانبول

شهریه و هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه
شهریه و هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه به دانشگاه مقصد و امکانات آن بستگی دارد. در نتیجه نمی توان یک هزینه ثابت برای تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه در نظر گرفت. مقطع تحصیلی ، تحصیل با چه زبانی ، امکانات و بورسیه ها و... از جمله عواملی هستند که بر شهریه و هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه تاثیر مستقیم می گذارند.
به طور کلی میانگین هزینه ماهیانه تحصیل در دانشگاه دولتی به زبان ترکی حدود 300 تا 800 دلار و به زبان انگلیسی 500 تا 1800 دلار می باشد.
برای تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه دانشگاه های خصوصی نیز به دو زبان انگلیسی و ترکی خدمات خود را ارائه می دهند. تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی هزینه ها در حدود 5000 تا 20000 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.


بازار کار و درآمد رشته مهندسی برق در ترکیه چطور است؟

تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه
بازار کار و در آمد رشته مهندسی برق در ترکیه را می توان یک بازار کار پر رونق و پر از فرصتهای شغلی ، محسوب کرد. به دلیل پیشرفت های تکنولوژی ، نیاز به مهندسین برق و گرایش های مرتبط با این رشته در سال های اخیر رشد فراوانی داشته است. کشور ترکیه نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی حساسی و منحصر به فردی که دارد ، یکی از قطب های سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود. همین امر باعث شده است تا بسیاری از مشاغل بزرگ جهان در کشور ترکیه نیز شعب مختلفی تاسیس کنند. این حجم از سرمایه گذاری باعث ایجاد فرصت های شغلی فراوانی برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف اعم از رشته مهندسی برق در ترکیه شده است.
پس از اتمام تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه ، فارغ التحصیلان می تواند با مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود می توانند در ماه دارای درآمدی حداقل  45000 تا حداکثر 147000 لیر در ماه باشند. اما همانند تمامی مشاغل دیگر تجربه ، مهارت و مدرک تحصیلی بر میزان درآمد تاثیر گذار می باشد.


 


  • تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال

  • تحصیل رشته مهندسی برق در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

    ترکی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید