X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته شیمی در ترکیه + دانشگاه ها و شرایط پذیرش + شهریه ها و هزینه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته شیمی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات


تحصیل رشته شیمی در ترکیه


از میان علوم فیزیکی ، رشته شیمی شاخه‌ای است که بیشتر به خواص منحصر به فرد ماده می‌پردازد. این ویژگی ها اغلب با مطالعه نیروهای بین مولکولی خاص در خود ماده تعیین می شوند. این فعل و انفعالات می توانند در مجموع از طریق واکنش های شیمیایی مواد مختلفی را تشکیل دهند.
تحصیل رشته شیمی در ترکیه در مقطع کارشناسی دو یا چهار سال زمان می برد ، در حالی که دوره های تحصیلات تکمیلی حداقل دو سال طول می کشد. حدود 820 مؤسسه آموزش عالی در ترکیه وجود دارد که 76 دانشگاه با تعداد کل ثبت نام دانشجویان بیش از 1 میلیون نفر است. کیفیت تحصیل رشته شیمی در ترکیه بسیار متفاوت است ، برخی از آنها آموزش و امکاناتی را در حد مدارس معروف و معتبر جهانی ارائه می دهند.

شرایط تحصیل رشته شیمی در ترکیه چیست؟


برای پذیرش جهت تحصیل رشته شیمی در ترکیه باید آزمون یوس را پشت سر گذاشت. پس از قبولی در این آزمون ، متقاضیان تحصیل رشته شیمی در ترکیه می توانند برای دانشگاه های دولتی نیز درخواست ارسال کنند. پذیرش در دانشگاه های دولتی ترکیه به ارائه ریز نمرات دبیرستان با حداقل درصد قبولی بستگی دارد که هر دانشگاه دارای درصدی متفاوت می باشد. اما در حالت معمول ، داشتن میانگین 70 درصد قبولی در نمرات دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ، روتین عادی پذیرش در دانشگاه دولتی برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه است.
برای دانشگاه های خصوصی ، پذیرش بدون آزمون و تنها با سابقه تحصیلی امکان پذیر می باشد. متقاضیان تحصیل رشته شیمی در ترکیه با داشتن قبولی حداقل 50 درصد نمرات دبیرستان می توانند برای دانشگاه خصوصی درخواست پذیرش ارسال نمایند.

تحصیل رشته شیمی در ترکیه به چه زبانی می باشد؟


اغلب دروس دانشگاه های ترکیه به زبان رسمی این کشور یعنی ترکی می باشد. اما در برخی دانشگاه های ترکیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز ممکن می باشد.
 برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه به زبان ترکی ، باید آزمون تومر را پشت سر گذاشت و ارائه آن به دانشگاه الزامی می باشد و برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6 به بالا مورد نیاز است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه کدامند؟


برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه دانشگاه های دولتی و خصوصی دارای برنامه های متعددی برای جذب دانشجویان بین المللی هستند. در میان بهترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه ، دانشگاه افیون کوجاتپه رتبه اول را دارد. در ادامه 5 دانشگاه برتر دولتی برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه به شما معرفی خواهیم کرد. 
●    آفیون کوجاتپه ، افیون قره حصار 
●    دانشگاه مدیترانه ، آنتالیا
●    دانشگاه حاجی بایرام ولی ، آنکارا
●    دانشگاه آنکارا ، آنکارا
●    دانشگاه آتاتورک ، ارزروم
در کنار دانشگاه های دولتی ، دانشگاه های خصوصی زیادی نیز برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه وجود دارند. بهترین دانشگاه های خصوصی برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه عبارتند از:
●    دانشگاه کوچ ، استانبول
●    دانشگاه بیلکنت ، آنکارا
●    دانشگاه آتیلیم ، آنکارا


شهریه و هزینه تحصیل رشته شیمی در ترکیه چقدر است؟


شهریه و هزینه تحصیل رشته شیمی در ترکیه به دانشگاه مقصد و کیفیت خدمات آن بستگی دارد. تحصیل رشته شیمی در ترکیه در دانشگاه های خصوصی که اکثر دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند هزینه ها از 3000 دلار شروع می شود. 
این مبلغ برای تحصیل رشته شیمی در ترکیه در صورت پذیرش در دانشگاه دولتی بسیار کمتر خواهد بود.

بازار کار و درآمد رشته شیمی در ترکیه چطور است؟


مهندسی شیمی یکی از چهار رشته مهندسی اساسی است که در آن دانش جامع ریاضیات ، شیمی و سایر علوم طبیعی که با مطالعه ، تجربه و تمرین به دست می‌آید برای تبدیل مواد خام به محصولات مختلف به نفع بشر به کار می‌رود. به طراحی و بهره برداری از کارخانه ها و تجهیزات برای انجام چنین کارهایی می پردازد. رشته شیمی نقش مهمی در پیشرفت‌ ها و نوآوری ‌های فناوری امروزی دارد. رشته شیمی تمام زمینه‌ های مطالعاتی پویا که مورد توجه جامعه قرار می گیرند مانند مهندسی سیستم فرآیند ، مهندسی پتروشیمی ، فناوری نانو ، بیوتکنولوژی ، فناوری‌های زیست محیطی ، فناوری‌های غذایی و سیستم‌های انرژی را ، پوشش دهی می کند.
مهندسان شیمی در کارخانه‌های صنعتی ، آزمایشگاه‌ها ، سازمان‌های پروژه‌های خصوصی و دولتی و پتروشیمی ، مواد شیمیایی اساسی ، شکر ، مواد غذایی ، سیمان ، سرامیک ، داروسازی ، نساجی ، رنگ ، فلز ، کود ، صنایع پلاستیک و لاستیک ، صنایع دریایی و دفاعی و زمینه های مراقبت های بهداشتی با انجام خدمات طراحی، بهره برداری و یا پشتیبانی مشغول به کار می شوند. علاوه بر این ، پس از فراغت از تحصیل رشته شیمی در ترکیه ، فرصت بسیار خوبی برای کارآفرین شدن دارند.
متقاضیان تحصیل رشته شیمی در ترکیه در آینده می توانند ماهیانه درآمدی حدود 16000 لیر ترکیه در ماه داشته باشند. 


  • تحصیل رشته شیمی در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال

  • تحصیل رشته شیمی در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

    ترکی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید