X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته حقوق در ترکیه + دانشگاه ها + شرایط پذیرش و هزینه ها و شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته حقوق در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

تحصیل رشته حقوق در ترکیه


تحصیل رشته حقوق در ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه های برجسته و هزینه و شهریه پایین تر به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ، مقصد بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. به همین دلیل است که هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه ، درخواست می دهند.
دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل رشته حقوق در ترکیه هستند ، می توانند از بین 11 گرایش مختلف در مقطع کارشناسی که توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه ارائه می شود ، یکی را انتخاب کنند.
امکان تحصیل رشته های حقوقی مختلفی در ترکیه در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا مانند تخصص های بین المللی ، مطالعات حقوقی ، ثبت اختراعات و مالکیت معنوی ، حقوق مدنی و خصوصی ، حقوق جزا ، حقوق عمومی و ... وجود دارد.
در این مقاله به توضیح شرایط و تخصص های تحصیل رشته حقوق در ترکیه ، بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته و هزینه های تحصیل در ترکیه می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته حقوق در ترکیه
متقاضیان تحصیل رشته حقوق در ترکیه در صورتی که قصد دارند در دانشگاه دولتی ترکیه پذیرش شوند باید آزمون یوس را بگذرانند. داشتن مدرک دیپلم و درصد نمرات قبولی در هر دانشگاه متفاوت می باشد. همچنین متقاضیان تحصیل رشته حقوق در ترکیه باید توجه داشته باشند که برخی از دانشگاه های دولتی که امکان تحصیل رشته حقوق در ترکیه را ارائه می دهند ، علاوه بر آزمون های ذکر شده ، آزمون جداگانه ای نیز برای پذیرش دانشجو برگزار می کنند.
البته در اکثر دانشگاه های خصوصی این آزمون ها حذف شده اند. تحصیل رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه خصوصی بدون آزمون ورودی و تنها با سابقه تحصیلی مورد قبول دانشگاه مقصد ، امکان پذیر می باشد.

تحصیل رشته حقوق در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته حقوق در ترکیه
کلیه دانشجویان تازه پذیرفته شده برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه در مقاطع تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد ، دکترا باید ثابت کنند که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه دانش کافی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی را دارند.
در این راستا ، دانشجویان می توانند یک سال مقدماتی را برای مطالعه زبان انگلیسی یا ترکی که توسط دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهیه و اداره می شود ، سپری کنند.
قبولی در آزمون تومر برای دانشجویان متقاضی تحصیل به رشته ترکی استانبولی و ارائه آن به دانشگاه و داشتن مدرک آیلتس و تافل برای افرادی که قصد تحصیل رشته حقوق در ترکیه به زبان انگلیسی را دارند ، نیاز می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته حقوق در ترکیه
تحصیل رشته حقوق در ترکیه در هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد. با توجه به برنامه های تحصیلی متنوع ، بورسیه ها و همچنین امکانات رفاهی که هر دانشگاه به متقاضیان بین المللی تحصیل رشته حقوق در ترکیه ارائه می دهد ، رتبه بندی دانشگاه ها مشخص می شود. در این بین ، 5 دانشگاه برتر دولتی برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه عبارتند از:
●    آفیون کوجاتپه ، افیون قره حصار 
●    دانشگاه آکدنیز ، آنتالیا
●    دانشگاه آنادولو ، اسکی شهیر
●    دانشگاه حاجی بایرام ولی ، آنکارا
●    دانشگاه آتاتورک ، ارزروم

و از میان دانشگاه های برتر خصوصی برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد.
●    دانشگاه آتیلیم ، آنکارا
●    دانشگاه بیلکنت ، آنکارا
●    دانشگاه کوچ ، استانبول
●    دانشگاه بیلگی ، استانبول
●    دانشگاه یدی تپه ، استانبول

شهریه و هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته حقوق در ترکیه
به طور کلی شهریه و هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه در صورت پذیرش در دانشگاه های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی خواهد بود. شهریه تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان انگلیسی بین 500 تا 1500 دلار و به زبان ترکی بین 300 تا 800 دلار (سالانه) متغیر است. شهریه تحصیل رشته حقوق در ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا دانشگاه های دولتی در حدود 500 تا 1500 دلار در سال می باشد.
اما شهریه تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های خصوصی ترکیه بین 3000 تا 9000 دلار در سال است. همچنین تقریباً 10 درصد از دانشجویان حقوق در دانشگاه های خصوصی بورسیه های مختلف تحصیل رشته حقوق در ترکیه را دریافت می کنند.

بازار کار و درآمد رشته حقوق در ترکیه چطور است؟

تحصیل رشته حقوق در ترکیه
دانشجویان پس از فراغت از تحصیل رشته حقوق در ترکیه ، معمولا به عنوان قاضی ، دادستان یا وکیل کار می کنند. در واقع می توان گفت ، دانشجویانی که قصد تحصیل رشته حقوق در ترکیه را دارند ، در آینده فرصت های شغلی فراوانی پیش روی خود خواهند داشت.
دانشجویانی که دوره لیسانس چهار ساله خود را در دانشکده حقوق می گذرانند ، معمولاً برای یک دوره کارآموزی یک ساله با قاضی ، دادستان ، وکیل یا حتی به عنوان مشاور در شرکت های خصوصی کار می کنند. برای قاضی ، دادستان یا وکیل شدن در ترکیه ، باید یک سال پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق آموزش ببینند.
و هرکسی که می خواهد در ترکیه قاضی یا دادستان شود باید پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق به وزارت دادگستری مراجعه کند.
میزان درآمد یک فارغ التحصیل رشته حقوق در ترکیه به موقعیت شغلی و نوع گرایش او نیز بستگی دارد. اما به طور کلی میانگین درآمد فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه در حدود 2500 دلار در ماه می باشد. این مبلغ برای کسانی که در شهرهای بزرگی همانند آنکارا و استانبول فعالیت می کنند ، بیشتر نیز خواهد بود.


  • تحصیل رشته حقوق در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال

  • آیا پس از تحصیل رشته حقوق در ترکیه امکان کار در این کشور می باشد ؟

    در صورت شرکت در آزمون های مربوطه ؛ بله


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید