X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه + شرایط پذیرش و دانشگاه ها + شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه


تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه یکی از محبوب ترین رشته ها در میان دانشجویان بین المللی در ترکیه می باشد. دوره مهندسی عمران دانشجو را برای برنامه ریزی ، ساخت و نگهداری سازه های خاص مانند پل ها ، سدها و هتل ها آماده می کند. دانشگاه های ترکیه امکانات فراوانی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.
رشته مهندسی عمران یکی از سه رشته مهندسی کلاسیک و یکی از قدیمی ترین رشته های حرفه ای به شمار می رود. مهندسان عمران باید دانش و مهارت کافی داشته باشند ، تا ساختمان ها به درستی برنامه ریزی ، اجرا و نگهداری شوند. علوم طبیعی و فناوری در مطالعات مهندسی عمران در هم تنیده شده اند. اگر درباره تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه کنجکاو هستید و یا قصد آن را دارید در اینجا می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را ، کسب کنید.

شرایط تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه چیست؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه
برای درخواست تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه ، متقاضیان باید واجد شرایط دانشگاه مقصد خود باشند. در دانشگاه های خصوصی بدون نیاز به هیچگونه آزمون ورودی و تنها با داشتن مدرک دیپلم و حداقل میانگین نمرات 50 درصد، امکان پذیرش دانشجو مقدور می باشد. 
اما در دانشگاه های دولتی شرایط کمی متفاوت تر است. از جمله شرایط پذیرش ، داشتن میانگین بالای 70 درصد از نمره قبولی در مدرک دیپلم خود ، سپس قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. برای تحصیل ، قبولی در آزمون یوس نیز یکی از شرایط دانشگاه های دولتی برای پذیرش دانشجویان بین المللی می باشد.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه به چه زبانی می باشد؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه
به طور کلی امکان تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه به هر دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی ، امکان پذیر می باشد. جهت تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه به زبان ترکی استانبولی، متقاضیان باید حتما در آزمون تومر شرکت کرده و نتیجه آن را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. سپس در صورتی که نتیجه آزمون مورد تایید دانشگاه مقصد قرار گیرد، متقاضی می تواند تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه را به زبان ترکی استانبولی ، آغاز نماید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه کدامند؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه
از جمله برترین دانشگاه های  دولتی که امکان تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه را به متقاضیان ارائه می دهند ، دانشگاه های زیر هستند : 

●    دانشگاه فنی خاورمیانه ، آنکارا
●    دانشگاه استانبول تکنیک ، استانبول
●    دانشگاه بغازیچی ، استانبول
●    دانشگاه ییلدیزتکنیک ، استانبول
●    دانشگاه قاضی ، آنکارا

از میان دانشگاه های خصوصی نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

●    دانشگاه بیلکنت ، آنکارا
●    دانشگاه سابانجی ، استانبول
●    دانشگاه بیلیم ، آنتالیا
●    دانشگاه آتیلیم ، آنکارا
●    دانشگاه آلتین باش ، استانبول

پنج دانشگاه اول لیست ، جزو برترین دانشگاه دولتی برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه می باشند. 

شهریه و هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه
شهریه و هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه ، به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. کیفیت امکانات ، بورس های تحصیلی ، رتبه بندی دانشگاه و... از جمله عواملی هستند که می توانند بر شهریه و هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه، تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال ، دانشگاه های دولتی دارای شهریه های بسیار کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی هستند ، اما در اکثر دانشگاه های دولتی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد که این امر باعث می شود هزینه بالاتر دانشگاه های خصوصی قابل درک تر شوند.
به طور کلی برای تحصیل در رشته عمران در ترکیه در دانشگاه خصوصی ، نزدیک به 10 هزار دلار هزینه خواهد داشت. اما این هزینه در دانشگاه دولتی و برای زبان ترکی حدود 250 تا 750 دلار خواهد شد. دانشگاه های دولتی با زبان انگلیسی دارای شهریه ای نزدیک به 700 تا 1500 دلار هستند.


بازار کار و درآمد رشته مهندسی عمران در ترکیه چطور است؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه
بازار کار و حیطه شغلی یک مهندس عمران بسیار متنوع است. به طور کلی می توان گفت ، فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه های ترکیه در حد بسیار خوبی می باشند. صنعت ساختمان در حال حاضر به دو تحول تعیین کننده واکنش نشان می دهد: کمبود مسکن در شهرها و چالش های ناشی از تغییرات آب و هوا و کمبود منابع.
با توجه به الزامات و عملکردهای مختلف سازه ها و سفارشات مختلف، حوزه کاربرد مهندسین عمران وسیع است. حوزه های فعالیت و وظایف زیر را پوشش می دهد:
●    ساخت کانال و بندر
●    ساخت ایستگاه راه آهن و خط راه آهن
●    ساخت فرودگاه
●    جاده، پل، سد، تونل، نیروگاه و معدن
●    صنعت املاک و مستغلات
●    مدیریت ساخت و ساز
●    مشاوره کسب و کار
●    خدمات عمومی
●    محاسبه
●    خدمات حمل و نقل
●    برنامه ریزی
●    دفاتر مهندسی

در آمد فردی که به عنوان مهندس عمران در ترکیه مشغول به کار می باشد در سال 2022 ، به طور معمول حدود 7120 TRY در ماه تخمین زده شده است. درآمد مهندس عمران در ترکیه ممکن است از 3420 TRY (کمترین) تا 11200 TRY (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندسان عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. 
 


  • تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال

  • تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه به چه زبان هایی می باشد ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی

  • آیا میتوان بدون آزمون در رشته مهندسی عمران در ترکیه تحصیل نمود ؟

    بله در دانشگاه های خصوصی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • مری
    سلام .دخترم سال دوم مهندسی عمران در دانشگاه ازاد در ایرانه...اگه بخواد دانشگاه غیر دولتی ترکیه شرکت کنه به زبان انگلیسی ایا باید از صفر شروع کنه؟
    • سلام بله 

      برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه می بایستی از ابتدا شروع کنید

تماس بگیرید