X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه + دانشگاه ها و شهریه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه


اگر قصد تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه را دارید، شاید در رابطه با شرایط آن با سوالات متعددی مواجه شوید. در این مقاله به شما در مورد ساختار آموزش ، لزومات و هزینه ها در مورد دانشگاه های ترکیه و همه چیزهایی که برای کمک به شما در تصمیم گیری نیاز دارید، اطلاع خواهیم داد. کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در این کشور را دارند، فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر خود را ارائه می دهد. اکثر دانشگاه هایی که دارای دانشکده مدیریت بازرگانی  هستند در شهر استانبول واقع شده اند.
دلایل و مزایای زیادی برای ترغیب دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه ، وجود دارد.
از جمله برخی از دلایل تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل رشته مدیریت در ترکیه
●    آموزش مدیریت بازرگانی در ترکیه و دانشگاه های ترکیه بسیار رشته محور هستند.
●    این نکته بسیار خوبی است زیرا ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب می کند. همه دانشجویان می توانند با شرکت های بین المللی همکاری داشته باشند.
●    دانشجویان بین المللی می توانند از دانش بازار مالی بسیار پویا و بین المللی در ترکیه سود ببرند.
●    هنگام تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه ، داشتن تسلط بر زبان انگلیسی جهت فعالیت در شرکت های بین المللی ، همیشه یک امتیاز مثبت به شمار می رود. آشنایی با زبان انگلیسی همیشه به هموارتر کردن راه تحصیل و کار در ترکیه ، کمک می کند.
●    دروس مدیریت بازرگانی در ترکیه بیشتر به صورت زبان انگلیسی تدریس می شود. بنابراین دانشجویان بین المللی نیازی به دانستن هیچ زبان ترکی ندارند و می توانند تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی با  100% زبان انگلیسی آغاز کنند.

تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی امکان پذیر می باشد ؛ 

برای تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه به زبان ترکی استانبولی ، می بایستی که حتما در آزمون تومر شرگت نموده و کارنامه این آزمون را به دانشگاه ارائه دهید

هزینه و شهریه تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه چقدر است؟ 

تحصیل رشته مدیریت در ترکیه

شهریه در دانشگاه های دولتی
در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه هستند، به خصوص در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا ایالات متحده، تقریبا رایگان است. دانشجویان بین المللی معمولاً بین 100 تا 4000 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. هرچند این مبلغ برای رشته مدیریت بازرگانی می باشد و برای رشته های دیگر مانند پزشکی یا مهندسی می تواند گران تر باشد.

نکته مهم در رابطه با تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه این می باشد که شما می بایستی حتما در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه یعنی آزمون یوس شرکت نمایید

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی :
دانشگاه های خصوصی ترکیه گران تر از دانشگاه های دولتی هستند، که جای تعجب نیز ندارد. دانشجویان بین المللی با جستجو می توانند دوره های تحصیلی با شهریه های مقرون به صرفه پیدا کنند، اما برخی دوره های مدیریت بازرگانی در دانشگاه های ترکیه وجود دارد که ممکن است هزینه آنها بیش از 20000 یورو در سال شوند.
تصمیم گیری در رابطه با اینکه آیا شهریه کمتری را برای دانشجویان بین‌المللی از اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) لحاظ شود، بر عهده مدیریت دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در ترکیه می باشد. 

از نظر هزینه های معیشتی نیز، هزینه زندگی در ترکیه با توجه به سبک و شهر محل اقامت متفاوت است. اما به طور متوسط بین 400 تا 650  یورو برای هر نفر در ماه متغیر خواهد بود.

بازار کار و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه

تحصیل رشته مدیریت در ترکیه
دانشجویان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه این فرصت را دارند که به عنوان مدیر فروش، مشاور تجاری، تحلیلگر مالی، تحلیلگر تحقیقات بازار ، متخصص منابع انسانی (HR) ، مسئول وام، جلسه، برنامه ریز کنفرانس و رویداد، متخصص آموزش و توسعه، تدارکات، کارشناس ارشد ، کار کنند. ارزیاب املاک، خریدار یا عامل خرید، تحلیلگر غرامت و مزایا ، بیمه گر، بانکدار، دولت و بسیاری مشاغل دیگر نیز از جمله فرصت ها شغلی برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت در ترکیه می باشند.
محدوده دستمزد ناخالص برای افرادی که در ترکیه در رشته مدیریت بازرگانی مشغول به کار هستند معمولاً از 2145 TRY (حداقل حقوق) تا 8204.00 TRY است (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است). این کل حقوق ماهیانه با احتساب پاداش است. حقوق می تواند به شدت در موقعیت های شغلی مختلف متفاوت باشد. 

کدام دانشگاه ها رشته مدیریت بازرگانی را در ترکیه ارائه می دهند؟

تحصیل رشته مدیریت در ترکیه
برخی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت بازرگانی ترکیه ، شامل دانشگاه های زیر می شوند:
●    دانشگاه کوچ - کارشناسی ارشد از 17 هزار یورو در سال شروع می شود
●    دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) - لیسانس از 236 یورو در سال شروع می شود
●    دانشگاه عبدالله گل - لیسانس از 439 یورو در سال شروع می شود
●    دانشگاه بغازیچی - لیسانس از 1018 یورو در سال شروع می شود
●    دانشگاه Istanbul Okan University - کارشناسی ارشد از 1140 یورو در سال شروع می شود
●    دانشگاه یاشار : دانشكده كارشناسي ارشد علوم طبيعي و كاربردی (GRADUATE SCHOOL OF NATURAL & APPLIED SCIENCES)
●    دانشگاه مدیریت سابانچی (SABANCI UNIVERSITY MANAGEMENT)
●    دانشگاه ازمیر اکونومی (IZMIR UNIVERSITY OF ECONOMICS)
البته متقاضیان باید توجه داشته باشند ، این لیست تنها تعدادی از بهترین و در عین حال به صرفه ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی می باشند. برنامه های تحصیلی و همچنین بورسیه های هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت است و هر سال تغییر می کنند. بنابراین با جستجو می توان یک دانشگاه با شهریه معقول برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه پیدا کرد.

چه شاخه هایی از رشته مدیریت بازرگانی در کدام دانشگاه های ترکیه تدریس می شوند؟

تحصیل رشته مدیریت در ترکیه
از میان دانشگاه هایی که نام برده شد، دانشگاه Koç را می توان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه دانست. اکثر روش های تحصیلی این دانشگاه بر شیوه تحقیقات تمرکز دارد و هدف خود را پیشرفت های علمی و ارائه فارغ التحصیلانی به دنیای کار است که توانایی فعالیت در اقصی نقاط جهان را دارا باشند. در این دانشگاه امکان تحصیل و کسب مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی همراه با رشته های مرتبط مانند اقتصاد و روابط بین الملل در دسترس است. دانشگاه Koç تحصیلات تکمیلی آن یعنی MBA را به صورت تمام وقت ، در کنار سایر برنامه های کارشناسی ارشد مانند کارشناسی ارشد علوم در مدیریت بین المللی را ارائه می دهد. 
علاوه بر رشته مدیریت بازرگانی ، تحصیل در اکثر شاخه های رشته مدیریت همانند ؛
●    مدیریت فناوری
●    مدیریت هتل داری
●    مدیریت هنر و مد

در دانشگاه های ترکیه ، امکان پذیر می باشد.
به دلیل موقعیت جغرافیایی ترکیه که همانند پل بین آسیا و اروپا عمل می کند، در کنار دانشگاه های معتبر و شناخته شده ای که از استانداردها بین المللی برخوردار هستند و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، دانشگاه های ترکیه مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد دارند در کنار تحصیل در یک دانشگاه سطح بالا ، از نظر فرصت شغلی نیز آینده ای درخشان پیش رو داشته باشند.


  • تحصیل رشته مدیریت در ترکیه چند ساله است ؟

    4 سال در مقطع کارشناسی

  • تحصیل رشته مدیریت در ترکیه به چه زبان هایی می باشد ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی

  • تحصیل رشته مدیریت در ترکیه بدون آزمون امکانپذیر می باشد ؟

    بله


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید