X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه + دانشگاه ها و شهریه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

در ادامه ین مطلب به بررسی شرایط تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های کشور ترکیه به همراه شهریه ها و هزینه های این دانشگاه ها می پردایم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

 

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

رشته اقتصاد در ترکیه نیز مانند سایر کشور ها از زیرشاخه های علوم انسانی می باشد که در تمامی دانشگاه های کشور ترکیه به صورت 4 ساله ارائه می شود و تا دوره کارشناسی ارشد و دکتری می توانید در این رشته ادامه تحصیل دهید.

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

معمولا در همه ی جوامع رشد و پیشرفت در تمامی ابعاد و سطوح در گرو کارشناسی اقتصادی در آن حوزه می باشد اهمیت کار کارشناسان اقتصادی از آنجایی مشهود می گردد که با بررسی تمامی لایه های هر حوزه مالی و اقصادی ، در هر حوزه ای می توانند با تئوری های خود نواقص و نقاط ضعف آن حوزه را کشف نموده و درصدد بر طرف نمودن و ارائه راهکار مناسب برای رشد اقتصادی و ... آن حوزه برآیند.

چراکه علم اقتصاد با علومی همچون ؛ حقوق ، روانشناسی ، جامعه شناسی و مدیریت درهم تنیده شده است و یک کارشناس علوم اقتصادی می بایستی که در تمامی این حوزه ها مطالعه داشته باشد ، تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه نیز مانند همه جای دنیا از همین قوانین تبعیت می کند و با توجه با بازار گسترده تجاری و مالی در تمامی حوزه های کاری در این کشور فضای کاری مناسبی برای کارشناسان اقتصاد در ترکیه ایجاد شده است .

شرایط پذیرش رشته اقتصاد در ترکیه چیست ؟

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

همانطور که در مطالب قبل یادآور شدیم ، برای تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه ، دانشگاه های این کشور به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که برای ورود به دانشگاه های دولتی می بایستی که در آزمون یوس شرکت نمایید و کارنامه این آزمون را برای دانشگاه های مختلف ارسال نماید و انتخاب رشته کنید.

اما برای ورود به دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه نیازی به هیچ آزمون بین المللی نمی باشد و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تان در دانشگاه مورد نظر پذیرفته می شوید . ( در صورت اخذ پذیرش از طرف موسسه دیار دانش تا 60 % تخفیف شهریه شامل حالتان می شود )

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

شما می توانید به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی در رشته اقتصاد در ترکیه تحصیل نمایید ؛ برای تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه به زبان ترکی استانبولی می بایستی که در آزمون تومر شرکت نمایید و کارنامه این آزمون را به دانشگاه ارائه دهید.

اما برای تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه به زبان انگلیسی می بایستی که کارنامه آزمون تافل و یا آیلتس خود را به دانشگاه ارائه دهند ودر غیر اینصورت می بایستی در آزمون تعیین سطح دانشگاه شرکت نمایند .

آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند نیز ، نگران نباشند چون در صورت عدم ارائه مدرک زبان به دانشگاه می توانید در دوره زبانی که دانشگاه برایتان در نظر می گیرد شرکت کنید و سپس وارد کلاس های تخصصی خود شوید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه کدامند ؟

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

دانشگاه های زیادی رشته اقتصاد را در ترکیه ارائه می دهند که با هم چندی از این دانشگاه ها را بر میشمریم

هزینه و شهریه و درآمد رشته اقتصاد در ترکیه چقدر است ؟

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

شهریه رشته اقتصاد در ترکیه در دانشگاه های دولتی این کشور بین هزار تا 5 هزار لیر در سال و در دانشگاه های خصوصی این کشور بین هزار تا 5 هزار دلار در سال می باشد و این رقم بسته به دانشگاه ، در این بازه متغیر می باشد.

درآمد یک کارشناس رشته اقتصاد در ترکیه بسته به میزان توانایی فرد متغیر می باشد و از 10 تا 50 هزار لیر در ماه می تواند درآمد داشته باشد.

بورسیه رشته اقتصاد در ترکیه چگونه است ؟

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

دو نوع بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه وجود دارد 1. تورکیه بورسلاری 2. بورسیه کشورهای اسلامی که در زمان های مشخص اقدام به بررسی رزومه های ارسال شده از جانب داوطلبین می نمایند و پس از قبولی در این بورسیه شامل بورسیه فول فاند می شوید و بدون هیچ هزینه ای به تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه می پردازید.

برای اطلاع از آخرین مربوط به تحصیل در ترکیه صفحه اینستاگرام دیار دانش رو دنبال کنید


  • تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال در مقطع کارشناسی

  • تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه به چه زبانی ست ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید