X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه + دانشگاه ها و شهریه ها + شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های کشور ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

از آن جایی که کشور ترکیه جزء کشور های در حال توسعه از تمامی جوانب می باشد دانشگاه های این کشور و دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی وارد صنعت و بازار کار می شوند ، نقش پررنگی را در این توسعه ایفا می کنند.

در ادامه همین روند ، تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در ترکیه و دانشگاه های این کشور و ارتباط گسترده ای که میان این رشته و صنایع متعدد صنعت کشور ترکیه وجود دارد ، تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه را بیش از پیش حائز اهمیت نموده است.

رشته بیوتکنولوژی از زیر شاخه های علوم زیست شناسی می باشد که در سطوح زیادی ارتیاط مستقیمی با فیزیک ، شیمی ، کامپیوتر  ، الکترونیک و مکانیک پیدا می کند که دقیقا همین موضوع باعث شده تا تمامی صنایع نگاه ویژه ای به متخصصان این رشته داشته باشند.

شما می توانید تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه را تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دهید. این رشته یکی از رشته های استراتژیک در علوم نظامی و ژنتیک انسانی ، جانوری و گیاهی نیز می باشد.

شرایط پذیرش تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه چگونه است ؟

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

رشته بیوتکنولوژی در ترکیه و دانشگاه های این کشور به صورت محدودی ارائه می شود و دانشگاه های انگشت شماری این رشته را ارائه می دهند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم ، از این روی شما می توانید در دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه به تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه بپردازید.

برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می بایستی که در آزمون یوس شرکت نمایید و پس از کسب نمره لازم از این آزمون ، در دانشگاه مورد نظر انتخاب رشته نمایید.

اما تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه و در دانشگاه های خصوصی این کشور نیاز به کارنامه آزمون یوس و سایر آزمون های بین المللی ندارد و شما صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه پذیرفته خواهید شد.

مدارک لازم برای ثبت نام رشته بیوتکنولوژی در ترکیه 

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

  1. اصل دیپلم یا گواهی موقت ( به صورت ترجمه شده )
  2. اصل ریزنمرات سه ساله دبیرستان ( به صورت ترجمه شده )
  3. پاسپورت
  4. عکس پرسنلی
  5. برگه پذیرش یا قبولی از دانشگاه مورد نظر

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

شما می توانید به زبان ترکی استانبولی و انگلیسی به تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه بپردازید ؛ 

برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه به زبان ترکی استانبولی می بایستی که در آزمون تومر شرکت نموده و کارنامه این آزمون را به دانشگاه ارائه دهید و در صورتی که قصد دارید رشته بیوتکنولوژی را در دانشگاه های کشور ترکیه به زبان انگلیسی بگذرانید می بایستی که کارنامه آزمون تافل خود را به دانشگاه ارائه دهید.

اما اگر هیچ مدرک زبانی برای ورود به دانشگاه های کشور ترکیه ندارید ، نگران نباشید چون در صورت عدم ارائه مدرک زبان به دانشگاه ، دانشگاه برای شما دوره زبان برگزار نموده و پس از شرکت در دوره زبان دانشگاه می توانید وارد کلاسهای تخصصی خود شوید.

چه دانشگاه هایی رشته بیوتکنولوژی در ترکیه را دارند ؟

بازار کار و در آمد رشته بیوتکنولوژی در ترکیه چگونه است ؟

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

همانطور که قبل تر یادآور شدیم بازار کار رشته بیوتکنولوژی در ترکیه بسیار بازار پر رونقی می باشد و متخصصان این حوزه حتی می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت کنند.

در آمد یک کارشناس و یا متخصص رشته بیوتکنولوژی در ترکیه بسته به میزان مهارت و تخصص او ماهانه بین 10 لی 100 هزار لیر می باشد و در صورت مهاجرت به کشورهای دیگر تا ماهانه 20 الی 30 هزار دلار نیز دریافت خواهند نمود.


  • تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال در مقطع کارشناسی

  • تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • ازاده
    باسلام دختر من لیسانس رشته بیوتکنولوژی داره از دانشگاه آزاد می‌تونه برای فوق ترکیه ادامه تحصیل بده یا در رشته دیگه ادامه بده
    • مدیر سایت

      سلام برای ارشد بیوتکنولوژی در ترکیه می تونن ادامه بدن و ما هم میتونیم از معتبر ترین دانشگاه ها براشون بورسیه بگیریم

تماس بگیرید