X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه + هزینه ها + شهریه ها + دانشگاه ها وشرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه و دانشگاه های معتبری که این رشته را ارائه می دهند می پردازیم ، همچنین شهریه ها و هزینه های تحصیل در این رشته را برای شما بررسی می کنیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه

با تغییر سبک زندگی در اکثر جوامع و صنعتی شدن مواد غذایی رشته علوم تغذیه و تحصیل در این رشته اهمیت بیشتری از گذشته پیدا کرده است . تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه 4 ساله می باشد وپس از مقطع کارشناسی شما می توانید تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای تحصیل در این رشته ادامه دهید ، این رشته زیر نظر وزارت بهداشت هر کشوری می باشد و در کشور ماهم بدین شکل خواهد بود .

برای تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه و در دانشگاه های دولتی این کشور می بایستی که حتما در آزمون یوس شرکت نمایید و برای تحصیل این رشته در دانشگاه های غیر دولتی ( خصوصی ) بدون نیاز به کارنامه آزمون های بین المللی و صرفا با توجه به سوابق تحصیلی شما روند پذیرش شما انجام خواهد شد.

اهمیت رشته علوم تغذیه ، از آنجایی مشخص می شود که علاوه بر کارشناسی در رژیم های درمانی ، از بسیاری بیماری های گوارشی با ارائه یک برنامه غذایی اصولی می توانند جلوکیری کنند.

به طور کلی کارشناسان علوم تغذیه نقش پررنگی در سلامت هر جامعه ای دارند و تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه بسیار به روز بوده و با آخرین دستاوردهای دانشمندان مطابقت دارد.

تحصیل رشته تغذیه در ترکیه

با غیر قابل کنترل شدن مصرف فست فود ها و فاصله گرفت از غذاهای سنتی و آبدار ، بیماری های کبدی ، گوارشی بسیار شایع شده است و هر جامعه ای بیشتر از گذشته نیاز به کارشناسان علوم تغذیه دارد.

تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

تحصیل رشته تغذیه در ترکیه

شما این فرصت را دارید که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی استانبولی در رشته علوم تغذیه در ترکیه تحصیل کنید ؛ برای تحصیل رشته علوم تغذیه به زبان ترکی استانبولی می بایستی که حتما مدرک آزمون تومر خود را به دانشگاه ارائه دهید و همچنین برای تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه به زبان انگلیسی می بایستی که مدرک آیلتس یا تافل خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید ، در غیر این صورت ملزم به شرکت در دوره زبان دانشگاه می باشید.

هزینه و شهریه تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه چقدر است ؟

تحصیل رشته تغذیه در ترکیه

شهریه تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه ، در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت می باشد که این رقم در دانشگاه های دولتی بین هزار تا 10 هزار لیر در سال می باشد و در دانشگاه های خصوصی بین هزار تا 4 هزار دلار $ در سال می باشد.

این شهریه در دو الی سه قسط توسط دانشگاه از دانشجو دریافت می گردد ، لازم به ذکر است تحصیل رشته علوم تغذیه در ترکیه برخلاف برخی رشته های حوزه علوم پزشکی دیگر مشمول هزینه های جانبی نمی شود و شما هیچ هزینه ای به جز شهریه دانشگاه نخواهید داشت .

بازار کار و درآمد رشته علوم تغذیه در ترکیه

تحصیل رشته تغذیه در ترکیه

بازار کار رشته علوم تغذیه در ترکیه و سایر کشور های در حال پیشرفت همواره با رشد قابل قبولی همراه بوده است به طوری که درآمد یک کارشناس علوم تغذیه در ترکیه از 8 هزار لیر در ماه شروع شده و بسته به میزان مهارت فرد ، تا 50 هزار لیر در ماه ادامه دارد .

پس به این نتیجه می رسیم که بازار کار رشته علوم تغذیه در ترکیه ، بازار پر رونقی به حساب می آید و از آنجایی که شما بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می توانید در این کشور مشغول به کار شوید ، موقعیت مناسبی را در این کشور برای زندگی خواهید داشت .

کدام دانشگاه ها رشته علوم تغذیه را در ترکیه ارائه می دهند ؟

تحصیل رشته تغذیه در ترکیه

تمامی دانشگاه هایی که رشته علوم تغذیه در ترکیه را ارائه می دهند از سطح آموزشی بالایی برخوردار می باشند

دانشگاه مارمارا
آجی بادام
ایستینیه
نوح ناجی
ینی یوزییل
اوکان
گلیشیم
آنکارا
آیدین
بیلگی
آک دنیز
آتاتورک   و.......


  • رشته علوم تغذیه در ترکیه چند سال است ؟

    4 سال ( در مقطع کارشناسی )

  • آیا پس از تحصیل رشته تغذیه در ترکیه می توان به اروپا و آمریکا نتقالی گرفت ؟

    بله


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید