X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه بیلگی ترکیه + شرایط پذیرش و شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه بیلگی ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و معرفی امکانات دانشگاه بیلگی ترکیه در شهر استانبول می پردازیم.

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه بیلگی ترکیه

دانشگاه بیلگی ترکیه
دانشگاه بیلگی ترکیه ( به ترکی : İstanbul Bilgi Üniversitesi )، که به طور رسمی در سال 1996 تأسیس شد، یک دانشگاه خصوصی واقع در استانبول، ترکیه است.
دانشگاه بیلگی ترکیه با پذیرش اصل "نمونه مدرسه، sed vitae discimus" (یادگیری نه برای مدرسه، بلکه برای زندگی)، به عنوان چهارمین دانشگاه پایه ترکیه در سال 1996 تاسیس شد. دانشگاه بیلگی ترکیه در سیستم آموزش عالی ترکیه به عنوان یک شرکت مدنی جای خود را گرفت.

تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه
 
دانشگاه بیلگی ترکیه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه، ترکی و انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه بیلگی ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه بیلگی ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه بیلگی ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه بیلگی ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید.
 
شرایط پذیرش از دانشگاه بیلگی ترکیه
 دانشگاه بیلگی ترکیه
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه بیلگی ترکیه آزمون یوس (اجباری نیست) است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه بیلگی ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیلگی ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه بیلگی ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.bilgi.edu.tr  مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیلگی ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.
 
دانشگاه بیلگی ترکیه دارای 7 دانشکده، 4 مدرسه، 3 آموزشگاه حرفه ای و 3 موسسه به شرح زیر می باشد:
 
دانشکده ها
1.    دانشکده معماری
2.    دانشکده بازرگانی
3.    دانشکده ارتباطات
4.    دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
5.    دانشکده علوم بهداشت
6.    دانشکده حقوق
7.    دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

مدارس
1.    دانشکده علمی کاربردی
2.    دانشکده هوانوردی
3.    دانشکده علوم و فنون ورزشی
4.    دانشکده گردشگری و هتلداری

آموزشگاه های حرفه ای
1.    دانشکده مطالعات حرفه ای پیشرفته
2.    آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای
3.    مدرسه حرفه ای دادگستری

مؤسسات
1.    موسسه برنامه های تحصیلات تکمیلی
2.    موسسه اروپایی
3.    موسسه حقوقی فناوری اطلاعات و فناوری


رشته های دانشگاه بیلگی ترکیه

دانشگاه بیلگی ترکیه

دانشگاه بیلگی ترکیه دارای دانشکده ها و مدارس و آموزشگاه های بسیاری می باشد، که هرکدام دارای چندین رشته می باشند.
دانشکده معماری: معماری، طراحی صنعتی، طراحی داخلی
دانشکده بازرگانی: بازرگانی-اقتصاد، اقتصاد، اقتصاد و دارایی (افتخارات)، اقتصاد و مدیریت (افتخارات)، مدیریت کسب و کار، انفورماتیک کسب و کار، امور مالی بین المللی، تجارت و بازرگانی بین المللی، مدیریت و نوآوری دیجیتال (افتخارات)، بازار یابی
دانشکده ارتباطات: مدیریت هنری و فرهنگی، مدیریت هنرهای نمایشی، تبلیغات، مدیریت ارتباطات و طراحی، روابط عمومی، طراحی ارتباطات بصری، طراحی بازی دیجیتال، فیلم و تلویزیون، رسانه و ارتباطات، گزارش و برنامه نویسی تلویزیون
دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی: مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی سیستم های انرژی، ژنتیک و مهندسی زیستی، مهندسی صنایع، ریاضیات، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک
دانشکده علوم بهداشت: رشد کودک، پرستاری، تغذیه و رژیم غذایی، فیزیوتراپی و توانبخشی
دانشکده حقوق: قانون 
دانشکده علوم اجتماعی و انسانی: ادبیات تطبیقی، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، روابط بین المللی، مطالعات اتحادیه اروپا، علوم سیاسی، موسیقی، روانشناسی، جامعه شناسی
دانشکده علمی کاربردی: طراح مد، لجستیک و حمل و نقل بین المللی
دانشکده هوانوردی: مدیریت هوانوردی
دانشکده علوم و فنون ورزشی: مدیریت ورزشی
دانشکده گردشگری و هتلداری: غذا و هنر آشپزی، گردشگری و هتلداری
دانشکده مطالعات حرفه ای پیشرفته: حسابداری و مالیات، مرمت معماری، برنامه نویسی کامپیوتر، امنیت سایبری، فناوری ساخت و ساز، طراح مد، طراحی گرافیک، طراحی فضای داخلی، بانک و بیمه، معامله بین المللی، آشپزی، روابط عمومی و تبلیغات، مدیریت حمل و نقل هوایی غیرنظامی، خدمات کابین هواپیمایی کشوری
آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای: رشد کودک، فناوری پروتزهای دندانی، بهداشت دهان و دندان، بیهوشی، شنوایی سنجی، دیالیز، الکترونوروفیزیولوژی، کمک های اولیه و اورژانسی، تکنیک های تصویربرداری پزشکی، خدمات اتاق عمل، بینایی شناسی، تکنیک های آزمایشگاهی پاتولوژی، مدیریت اضطراری و بلایا، بهداشت و ایمنی شغلی، فیزیوتراپی
مدرسه حرفه ای دادگستری: عدالت
برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته های دانشگاه بیلگی ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

دانشگاه بیلگی ترکیه

پردیس های دانشگاه بیلگی ترکیه

پردیس سانترال استانبول: پردیس سانترال استانبول بزرگترین پردیس از چهار پردیس دانشگاه بیلگی ترکیه است که در مساحتی به وسعت 118000 متر مربع (تقریباً 30 هکتار) گسترش یافته است. پردیس سانترال استانبول، که در سال 2007 افتتاح شد، یک مجموعه هنری و فرهنگی است که در انتهای بالای شاخ طلایی در منطقه ایوپ استانبول، ترکیه واقع شده است. پردیس متشکل از موزه انرژی، آمفی تئاتر، سالن های کنسرت و کتابخانه عمومی، در محل نیروگاه تاریخی Silahtarağa  که اولین نیروگاه امپراتوری عثمانی بود، واقع شده است.
ساختمان بویلر هاوس که توسط معمار Nevzat Sayın  بازسازی شد و در حال حاضر توسط دانشکده معماری مورد استفاده قرار می گیرد.
علاوه بر این، پردیس سانترال استانبول دارای یک ساختمان ضمیمه است که فضایی بیش از 5000 متر مربع را برای حدود 3000 دانشجو ارائه می دهد که می توان در عرض چهار دقیقه از پردیس اصلی به آن دسترسی داشت.
پردیس دولاپ دره: پردیس دولاپ دره بسیار نزدیک به تکسیم استانبول واقع شده است. پردیس "جایزه معماری سازه و زندگی" را در سال 2002 و "جایزه اروپایی سازه فولادی" را در سال 2005 دریافت کرد. پردیس میزبان دانشکده علوم بهداشت، دانشکده علوم کاربردی، یک مرکز تناسب اندام و یک استخر شنا با دوره کوتاه است.
پردیس کوشتپه: پردیس کوشتپه که در منطقه شیشلی در استانبول واقع شده است، اولین پردیس دانشگاه بیلگی ترکیه است که 32000 متر مربع فضا دارد. پردیس میزبان مدرسه خدمات بهداشتی حرفه ای، برنامه های مدارس حرفه ای، برنامه آمادگی زبان انگلیسی و یک مرکز ورزشی سرپوشیده است.
پردیس Kozyatağı: پردیس Kozyatağı در قسمت آسیایی استانبول با فضایی به مساحت 4300 متر مربع واقع شده است.

امکانات دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی ترکیه

باشگاه های دانشجویی: در دانشگاه بیلگی ترکیه، بیش از 100 باشگاه دانشجویی وجود دارد که دانشجویان را از طریق سرگرمی ها و علایق یکسان گرد هم می آورد. باشگاه های دانشجویی نقش مهمی در زندگی اجتماعی دانشگاه دارند.
کتابخانه: دانشگاه بیلگی ترکیه دارای سه کتابخانه است، یکی در پردیس دولاپدره، یکی در پردیس کوشتپه و دیگری در پردیس سانترال استانبول. کتابخانه دانشگاه بیلگی ترکیه سیستم گسترده ای را برای حمایت از برنامه های مدرک دانشگاهی، تحقیق و تدریس ارائه می دهد. این کتابخانه شامل بیش از 180.000 کتاب چاپی، 500.000 کتاب الکترونیکی، 60.000 مجله الکترونیکی، 129 پایگاه داده و دایره المعارف الکترونیکی است. دسترسی به این منابع از طریق اینترنت، داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه در دسترس است.
موزه: پردیس سانترال استانبول دارای موزه انرژی است، اولین موزه باستان شناسی صنعتی ترکیه که با تبدیل اتاق های توربین اصلی نیروگاه و حفظ دقیق محتویات آن ایجاد شد.
ورزش: در دانشگاه بیلگی ترکیه والیبال زنان، شنا، تنیس روی میز، تنیس، فوتبال آمریکایی، سه گانه، قایقرانی، اسکی اسنوبرد، فوتبال، فوتبال داخل سالن، فریزبی، راگبی، فوتبال پرچم، قایقرانی و واترپلو نیز انجام می شود.

شهریه دانشگاه بیلگی ترکیه 

دانشگاه بیلگی ترکیه

 همانطور که گفته شد دانشگاه بیلگی ترکیه یک دانشگاه خصوصی است، برای همین شهریه های آن نسبت به دیگر دانشگاه های دولتی ترکیه، بالاتر است، اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است.
فیزیوتراپی (ترکی) : 6.600 دلار
فیزیوتراپی (انگلیسی) : 6.600 دلار
تغذیه : 8.100 دلار
هوشبری : 8.100 دلار
روانشناسی : 8.100 دلار
پرستاری انگلیسی : 8.100 دلار
پرستاری ترکی : 57.000 لیر
سونوگرافی : 8.100 دلار
حقوق (ترکی) : 9.720 دلار
حقوق (انگلیسی) : 9.720 دلار
معماری : 9.720 دلار
طراحی داخلی (ترکی) : 9.720 دلار
طراحی داخلی (انگلیسی) : 9.720 دلار
مهندسی کامپیوتر (ترکی) : 65.925 لیر
مهندسی کامپیوتر (انگلیسی) : 9.720 دلار
مهندسی عمران (ترکی) : 9.720 دلار
رادیو، تلویزیون و سینما: 8.100 دلار
آشپزی : 2.200 دلار
سلامت دهان : 2.200 دلار
پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی : 1.100 دلار به بالا
رشته های پیراپزشکی : 800 دلار به بالا
سایر رشته ها : 800 دلار به بالا 
برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه های دانشگاه بیلگی ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه بیلگی ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

دانشگاه بیلگی ترکیه

استانبول

استانبول که قبلاً به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، بزرگترین شهر ترکیه و مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور است. استانبول در شمال غربی ترکیه، در امتداد سواحل مرمره و تنگه بسفر و همچنین شاخ طلایی را احاطه کرده است. این شهر در میان تنگه بسفر قرار دارد و یک شهر بین قاره ای است ، بخشی در اروپا که به آن سمت اروپایی یا روملی می گویند و بخشی در آسیا که آناتولی یا سمت آسیایی نامیده می شود.
با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر که 19 درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. استانبول پرجمعیت ترین شهر اروپا و پانزدهمین شهر بزرگ جهان است. بیش از 13.4 میلیون بازدیدکننده خارجی در سال 2018 به استانبول آمدند، هشت سال پس از اینکه استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و آن را به هشتمین شهر پربازدید جهان تبدیل کرد.

دانشگاه بیلگی ترکیه
تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.
به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه تا ۹ درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.

 

  • دانشگاه بیلگی در کدام شهر کشور ترکیه واقع شده است ؟

    استانبول

  • تحصیل در دانشگاه بیلگی به چه زبانی می باشد ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید