X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه + معرفی کامل رشته ها و شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه
در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و معرفی رشته ها و شهریه های دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه یک دانشگاه دولتی واقع در ماردین ترکیه است که در 28 می 2007 تاسیس شد. دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه یکی از 17 دانشگاه جدید است که با قانون شماره 5662 اصلاح "قانون تشکیلات موسسات آموزش عالی، مصوبه هیات علمی موسسات آموزش عالی و برنامه های پیوست به این قانون" تاسیس شده است. در سال تحصیلی 2008 - 2007 با جذب دانشجو با 1104 دانش آموز شروع به تحصیل کرد. هدف دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه کمک به محیط اجتماعی و فرهنگی شهر و منطقه ای است که در آن قرار دارد و ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه های کشور و خاورمیانه می باشد. در سال 2009، این دانشگاه از سوی هیئت آموزش عالی مجوز افتتاح یک بخش زبان کردی را دریافت کرد. پیش از این، زبان کردی برای مدت طولانی در ترکیه ممنوع بود. در سال 2011 دانشگاه MAU اولین دانشگاهی بود که دارای بخش زبان و ادبیات کردی بود. تا سال 2014 حدود 900 دانشجو در بخش زبان کردی فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه همچنین از سال 2020 یک استاد برای زبان زازا دارد.

تحصیل در دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در تمامی رشته های دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه، ترکی و در برخی رشته ها کردی و عربی سریانی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید، در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید.

شرایط پذیرش از دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه 

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ازدانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس   http://www.artuklu.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه دارای 11 دانشکده، 2 موسسه، 3 مدرسه و 8 آموزشگاه حرفه ای به شرح زیر می باشد:

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

دانشکده ها

  1. دانشکده ادبیات
  2.   دانشکده علوم
  3.   دانشکده هنرهای زیبا
  4.   دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  5.   دانشکده علوم اسلامی
  6.  دانشکده علوم و فنون کشاورزی Kızıltepe
  7.   دانشکده هنر و طراحی میدی
  8.   دانشکده فنی و مهندسی و معماری
  9.   دانشکده علوم بهداشت
  10.   دانشکده پزشکی
  11.   دانشکده گردشگری

موسسات

  1. دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش
  2.   موسسه زبان های زنده

مدارس

  1.   دبیرستان تربیت بدنی و ورزش
  2.   هنرستان دولتی
  3.   دانشکده زبانهای خارجی

آموزشگاه های حرفه ای

  1.   آموزشگاه حرفه ای دریک
  2.   مدرسه حرفه ای قزل تپه
  3.   هنرستان ماردین
  4.   هنرستان میدیات
  5.   هنرستان نصیبین
  6.   آموزشگاه حرفه ای امرلی
  7.   آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای
  8.   آموزشگاه حرفه ای ساور

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

رشته های دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه دارای دانشکده ها و مدارس و آموزشگاه های بسیاری می باشد، که هرکدام دارای چندین رشته می باشند. برخی از رشته های دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه به شرح زیر می باشد:

رادیو، تلویزیون و سینما

مجسمه

هنرهای گرافیک

صنایع دستی

فلسفه

روانشناسی

علوم پزشکی جراحی

دپارتمان علوم پزشکی داخلی

دپارتمان علوم پایه پزشکی

معماری

و...

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

امکانات دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه دارای امکانات رفاهی و آموزشی بسیاری می باشد. در زیر به برخی از این امکانات اشاره میکنیم:

خوابگاه: خوابگاه 700 نفره پسرانه KYK و خوابگاه دخترانه 200 نفری وابسته به بنیاد امور مذهبی در محوطه دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه وجود دارد. خوابگاه دخترانه KYK با ظرفیت 1500 نفر در مرکز شهر ماردین می باشد. همچنین در نزدیکی دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه یک هتل وجود دارد که، تمیزی، آسایش و آرامش را در اتاق های یک نفره، دو نفره و خانوادگی خواهید دید که با در نظر گرفتن تمام نیازهای مهمانان، با ویژگی قرار گرفتن در مرکز شهر قدیم ماردین و با رویکرد مدیریتی معاصر چیده شده اند. کاربرد هتل بافت گذشته را با معماری درخشان و نقوش صلح آمیز خود منعکس می کند. هتل Practice با ساختمان مشخص خود که تمام شکوه سنگ‌تراشی را منعکس می‌کند، موقعیتش مشرف به شهر ماردین، منظره دشت بین‌النهرین که تا جایی که چشم کار می‌کند امتداد دارد و نزدیکی آن به مهم‌ترین مکان‌ها، سفری جادویی در زمان را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. خدمات هتل: مینی بار، اقلیم، اینترنت بیسیم، حمام، خدمات نظافت اتاق، تلویزیون

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

ورزشی: دانشجویان دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه در مسابقاتی که توسط فدراسیون ورزش های دانشگاهی ترکیه (TÜSF) در شاخه هایی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال برگزار می شود، شرکت می کنند. در مسابقات ورزشی انفرادی، دانشجویان نماینده دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه در شاخه هایی مانند تنیس روی میز، کشتی بازو، شطرنج و دو و میدانی هستند.

در منطقه 18000 متری دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه 5 زمین فوتبال، 2 بسکتبال، 2 زمین تنیس و 2 زمین والیبال وجود دارد. علاوه بر این، دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه دارای یک کافه کورت می باشد که در ماه های تابستان سرو می کند. 

خدمات پزشکی: یک پزشک خانواده و یک پرستار در مرکز بهداشت و فرهنگ و ورزش دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه مشغول به کار هستند. خدمات بهداشتی به دانشجویان اداری، دانشگاهی و سایر پرسنل دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه ارائه می شود.

باشگاه: 14 تجهیزات بدنسازی در مرکز تناسب اندام در زمینی به مساحت 450 متر مربع وجود دارد. همچنین یک استخر شنا، حمام بخار، سونا، دوش وجود دارد.

دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

شهریه دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

شهریه دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه های دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

 دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کن

ماردین

ماردین ( کردی : Mêrdîn ، [3] عربی : ماردین ، سریانی : ܡܪܕܝܢ ، به زبان رومی :  Merdīn [4] [5] ) شهری در جنوب شرقی ترکیه است. مرکز استان ماردین ، به دلیل معماری آرتوقی شهر قدیمی و موقعیت استراتژیک خود بر روی تپه سنگی در نزدیکی رودخانه دجله که به شدت بر روی دشت های هموار بالا می رود، شناخته شده است.

ماردین دارای آب و هوای مدیترانه ای تابستانی گرم است ( Köppen : Csa , Trewartha : Cs ) با تابستان های بسیار گرم و خشک و زمستان های سرد، مرطوب و گاهی برفی. ماردین بسیار آفتابی است و سالانه بیش از 3000 ساعت آفتاب دارد. در حالی که دمای هوا در تابستان به راحتی به 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) می رسد، به دلیل ماهیت قاره ای، هوای زمستانی هنوز بین ماه های دسامبر و مارس تا حدودی معمول است و معمولاً برای یک یا دو هفته برف می بارد. بالاترین دمای ثبت شده 42.5 درجه سانتیگراد (108.5 درجه فارنهایت) است.

 

 

 


  • دانشگاه ماردین آرتوکلو خصوصی هست یا دولتی ؟

    دولتی

  • آزمون یوس دانشگاه ماردین آرتوکلو ترکیه در چه تاریخی برگزار می شود ؟

    اواخر بهار تا اوایل تابستان


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید