X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه معمار سینان ترکیه+معرفی کامل و شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه معمار سینان ترکیه
در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش ، رشته ها ، شهریه ها و امکانات دانشگاه معمار سینان ترکیه می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه معمار سینان ترکیه
 

دانشگاه معمار سینان ترکیه
دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان ترکیه ( به ترکی : Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ؛ مخفف MSGSÜ ) یک دانشگاه دولتی است. دانشگاه معمار سینان ترکیه عمدتاً در زمینه های هنر، معماری و فرهنگ فعالیت می کند. در محله فیندیکلی بی اوغلو استانبول ترکیه واقع شده است. دانشگاه معمار سینان ترکیه در 1 ژانویه 1882 به عنوان "مدرسه هنرهای زیبا" ("Sanayi-i Nefise Mekteb-i Âlisi، به طور رسمی Mekteb-i Sanayi-i Nefise-i Şâhâne یا به سادگی "Sanayi-i Nefise Mektebi") توسط نقاش، مورخ هنر، باستان شناس و متصدی موزه مشهور ترک، عثمان حمدی بیگ تاسیس شد. دانشگاه معمار سینان ترکیه اولین موسسه آموزشی هنرهای زیبا و معماری در ترکیه بود. در سال 1914 مدرسه به صورت مختلط درآمد. این مدرسه در سال 1928 از یک مدرسه به یک آکادمی تبدیل شد، اولین مدرسه در ترکیه، و نام آن به "آکادمی دولتی هنرهای زیبا" (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi) تغییر یافت. در سال 1969 مجدداً به "آکادمی دولتی هنرهای زیبای استانبول" (İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi به اختصار İDGSA ) تغییر نام داد، زمانی که طبق قانون شماره 1172 در مورد آکادمی های هنرهای زیبا در ترکیه استقلال اداری به دست آورد، در 20 ژوئیه 1982، وضعیت آن دوباره تغییر کرد و آکادمی به نام معمار بزرگ عثمانی، معمار سینان ، به دانشگاه معمار سینان تبدیل شد.
 
تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه
دانشگاه معمار سینان ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه در برخی رشته ها ترکی و در برخی دیگر انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه معمار سینان ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه معمار سینان ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه معمار سینان ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه معمار سینان ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید.
 
شرایط پذیرش از دانشگاه معمار سینان ترکیه 
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه معمار سینان ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه معمار سینان ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه معمار سینان ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه معمار سینان ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس https://www.msgsu.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه معمار سینان ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آموزشی دیار دانش در ارتباط باشید.
 دانشگاه معمار سینان ترکیه
پردیس های دانشگاه معمار سینان ترکیه 
 
پردیس فیندیکلی
دانشکده معماری (تحصیل موقت در پردیس دولما باغچه)
دانشکده هنرهای زیبا
موسسه هنرهای زیبا
دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی

پردیس بومونتی
دانشکده علوم و هنر
هنرستان فنی حرفه ای
گروه انفورماتیک
موسسه علوم اجتماعی

پردیس دولما باغچه
کنسرواتوار دولتی استانبول
برخی از گروه های دانشکده معماری و دانشکده هنرهای زیبا به صورت موقت در این پردیس آموزش می دهند. 

پردیس توپحانه
دانشکده حفاظت و احیای میراث فرهنگی منقول

پردیس بشیکتاش
مرکز آموزش مداوم

دانشگاه معمار سینان ترکیه  دارای 3 دانشکده، 3 آموزشگاه حرفه ای و 3 مدرسه به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها
1.     دانشکده هنرهای زیبا
2.    دانشکده معماری
3.    دانشکده علوم و هنر
 
آموزشگاه های حرفه ای 
1.     دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
2.    موسسه علوم اجتماعی
3.    موسسه هنرهای زیبا

مدارس
1.    کنسرواتوار دولتی استانبول
2.    دانشکده حفاظت و احیای میراث فرهنگی منقول
3.    هنرستان فنی حرفه ای

رشته های تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه 

دانشگاه معمار سینان ترکیه
 
دانشکده علوم و هنر
 باستان شناسی , آموزش , فیزیک , آمار , ریاضی , تاریخ هنر , جامعه شناسی , تاریخ , زبان شناسی و ادبیات ترکی

دانشکده هنرهای زیبا
عکاسی ، صنایع دستی سنتی ترکیه ، طراحی گرافیک ، مجسمه سازی ، نقاشی ، طراحی صحنه و لباس صحنه ، هنر سرامیک و هنر شیشه ، سینما و تلویزیون ، طراحی پارچه و طراحی مد ، صحافی ، مرمت کاشی، خوشنویسی ، قالیچه و قدیمی طراحی پارچه، مرمت و حفاظت از آثار هنری (نقاشی و مجسمه سازی)

دانشکده معماری
طراحی صنعتی , معماری داخلی , معماری , شهرسازی و برنامه ریزی منطقه ای

کنسرواتوار دولتی استانبول
موسیقی ، موسیقی شناسی ، هنرهای نمایشی
 
امکانات دانشگاه معمار سینان ترکیه 


 دانشگاه معمار سینان ترکیه
دانشگاه معمار سینان ترکیه دارای امکانات آموزشی و رفاهی متعددی می باشد. از جمله این امکانات عبارت اند از:
خوابگاه: دانشگاه معمار سینان ترکیه، خوابگاه های دانشجویی متعددی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. این خوابگاه ها به صورت معمول دارای اتاق های یک، دو یا چهار نفره هستند و به تمامی امکانات رفاهی دانشجویان نظیر سرویس بهداشتی، تخت خواب، یخچال کوچک و … مجهز هستند. علاوه بر این تمامی خوابگاه ها دارای اینترنت رایگان هستند و دانشجویان می توانند به صورت شبانه روزی از آن استفاده کنند.
از دیگر امکانات دانشگاه معمار سینان ترکیه:
بانک، سالن­های مطالعه، انتشارات، پارکینگ خودرو، حمل و نقل درون دانشگاه، مرکز سلامت دانشگاه، استودیو فیلم، کافه تریا، سالن رقص،کلوب­ های دانشجویی و ...

شهریه دانشگاه معمار سینان ترکیه 

دانشگاه معمار سینان ترکیه

شهریه دانشگاه معمار سینان ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. شهریه برخی از رشته های مهم و پرطرفداردانشگاه معمار سینان ترکیه به شرح زیر می باشد:
معماری داخلی: 580 لیر
نقشه برداری شهرداری: 580 لیر
معماری: 580 لیر
مجسمه سازی: 474 لیر
هنرهای سنتی ترکی: 474 لیر
عکاسی: 474 لیر
موسیقی: 883 لیر
سینما و تلویزیون: 883 لیر
نقاشی (هنر): 474 لیر
فلسفه: 426 لیر
زبان و ادبیات غرب: 426 لیر
هنرهای صحنه: 883 لیر
زبان و ادبیات ترکی: 426 لیر
جامعه شناسی: 426 لیر
برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه رشته مورد نظر خود با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آموزشی دیار دانش در ارتباط باشید.
 
مجموعه آموزشی دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه معمار سینان ترکیه را آسان نموده؟
 
مجموعه آموزشی دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.
 دانشگاه معمار سینان ترکیه

استانبول
 
استانبول که قبلاً به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، بزرگترین شهر ترکیه و مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور است. استانبول در شمال غربی ترکیه، در امتداد سواحل مرمره و تنگه بسفر و همچنین شاخ طلایی را احاطه کرده است. این شهر در میان تنگه بسفر قرار دارد و یک شهر بین قاره ای است ، بخشی در اروپا که به آن سمت اروپایی یا روملی می گویند و بخشی در آسیا که آناتولی یا سمت آسیایی نامیده می شود.
با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر که 19 درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. استانبول پرجمعیت ترین شهر اروپا و پانزدهمین شهر بزرگ جهان است. بیش از 13.4 میلیون بازدیدکننده خارجی در سال 2018 به استانبول آمدند، هشت سال پس از اینکه استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و آن را به هشتمین شهر پربازدید جهان تبدیل کرد.
تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.
به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه تا ۹ درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.


  • چرا دانشگاه میمار سینان ترکیه یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه است ؟

    به دلیل ارتباط وسیع با دانشگاه های اروپایی و آمریکایی و همچنین بهره مندی از به روزترین زیرساخت های آموزشی با کیفیت جهانی

  • آیا دانشگاه میمار سینان ترکیه آزمون یوس برگزار می نماید ؟

    بله


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • یاسمن
    سلام خسته نباشید . من سال دهم طراحی داخلی هستم و متاسفانه بن دلیلی مشکلاتی نتونستم برای ترم اول خوب عمل کنم میخواستم بدونم با توجه به اینکه تا دو سال دیگه تومر و تافل میگیرم و کار با نرم افزارمم قوی هست و میتونم آزمون یوس رو به خوبی شرکت کنم اگر در سال یازدهم و دوازدهم نمرات خیلی خوبی داشته باشم سال دهمم تاثیر منفی میزاره روی پذیرشم در دانشگاه معمار سینان؟
    • مدیر سایت

      سلام برای ورود به دانشگاه معمار سینان می بایستی در آزمون یوس شرکت کنید

  • یاسمن
    سلام خسته نباشید . من سال دهم طراحی داخلی هستم و متاسفانه بن دلیلی مشکلاتی نتونستم برای ترم اول خوب عمل کنم میخواستم بدونم با توجه به اینکه تا دو سال دیگه تومر و تافل میگیرم و کار با نرم افزارمم قوی هست و میتونم آزمون یوس رو به خوبی شرکت کنم اگر در سال یازدهم و دوازدهم نمرات خیلی خوبی داشته باشم سال دهمم تاثیر منفی میزاره روی پذیرشم در دانشگاه معمار سینان؟
    • مدیر سایت

      سلام دانشگاه معمار سینان در سالیان اخیر فقط از طریق آزمون sat دانشجو جذب نموده است

تماس بگیرید