X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه ارجیس ترکیه + شرایط پذیرش+شهریه ها + رشته ها و امکانات

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه ارجیس ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه ارجیس در کشور ترکیه می پردازیم و همچنین به معرفی کامل امکانات و ابعاد علمی دانشگاه ارجیس نیز می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه ارجیس ترکیه 

دانشگاه ارجیس ترکیه یک دانشگاه دولتی است که در کایسری ترکیه واقع شده است. تاسیس دانشگاه ارجیس ترکیه به سال 1978 با نام دانشگاه کایسری برمی گردد. این دانشگاه به عنوان وابسته به دانشگاه Hacettepe در آنکارا تأسیس شد. دانشکده مدیریت بازرگانی کایسری ، که در سال 1977 تأسیس شد، هسته دانشگاه کایسری را تشکیل می داد که به دانشگاه ارجیس تبدیل شد. دو مؤسسه آموزش عالی دیگر؛ مؤسسه الهیات که در سال 1967 تأسیس شد، و آکادمی آموزش عالی دولتی کایسری که در سال 1977 تأسیس شد، به عنوان دانشکده الهیات و دانشکده مهندسی در دانشگاه ادغام شدند. نام دانشگاه الهام گرفته از کوه ارجیس است که در 15 کیلومتری جنوب غربی دانشگاه قرار دارد. در سال تحصیلی 2009-2010 بیش از 30000 دانشجو در دانشگاه ارجیس ترکیه حضور داشتند. در سال 2017 دانشگاه ارجیس ترکیه به عنوان یکی از 10 دانشگاه اول به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در ترکیه انتخاب شد.

دانشگاه ارجیس
پایبندی به اصول و انقلاب های آتاتورک، حفاظت از آزادی بیان و مشارکت، احترام به حاکمیت قانون، حقوق بشر و ارزش های اجتماعی، پایبندی به قوانین اخلاقی علمی، توسعه تفکر خلاق، تضمین محیط توسعه مستمر، حفظ کیفیت در اطلاعات و خدمات تولید شده، اطمینان از رضایت ذینفعان، اطمینان از ایجاد آگاهی زیست محیطی و حفظ هویت دانشگاه ارجیس ترکیه از ماموریت های این دانشگاه می باشد.


تحصیل در دانشگاه ارجیس ترکیه
دانشگاه ارجیس ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه  ارجیس ترکیه در برخی رشته ها ترکی و در برخی دیگر انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه  ارجیس ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه ارجیس ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه ارجیس ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه ارجیس ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه ارجیس ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه ارجیس ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید.

 دانشگاه ارجیس

شرایط پذیرش از دانشگاه ارجیس ترکیه
شرط اخذ پذیرش در دانشگاه ارجیس ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه  ارجیس  ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه ارجیس ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه ارجیس ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه ارجیس ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.erciyes.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه ارجیس ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

 دانشگاه ارجیس
 
دانشگاه ارجیس ترکیه  دارای 19 دانشکده، 7 موسسه، 1 مدرسه و 2 آموزشگاه حرفه ای به شرح زیر می باشد :
 
دانشکده ها
1.    دانشکده پزشکی
2.    دانشکده داروسازی
3.    دانشکده ادبیات
4.    دانشکده تعلیم و تربیت
5.    دانشکده علوم
6.    دانشکده هنرهای زیبا
7.    دانشکده هوانوردی و فضانوردی
8.    دانشکده حقوق
9.    دانشکده اقتصادی و علوم اداری
10.    دانشکده الهیات
11.    دانشکده ارتباطات
12.    دانشکده معماری
13.    دانشکده مهندسی
14.    دانشکده علوم بهداشت
15.    دانشکده علوم ورزشی
16.    دانشکده پزشکی
17.    دانشکده گردشگری
18.    دانشکده دامپزشکی
19.    دانشکده بهداشت

موسسات
1.    موسسه تاریخ انقلاب و اصول آتاتورک
2.    موسسه علوم تربیتی
3.    دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
4.    موسسه ژنوم و سلول های بنیادی
5.    موسسه هنرهای زیبا
6.    موسسه علوم بهداشتی
7.    موسسه علوم اجتماعی

مدارس
1.    دانشکده زبان های خارجی
 
آموزشگاه های حرفه ای
1.     مدرسه حرفه ای دادگستری
2.    آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای هلیل بایراکتار

رشته های تحصیل در دانشگاه ارجیس ترکیه

 دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس ترکیه از دانشکده ها و آموزشگاه های حرفه ای متعددی برخوردار است. در هر کدام از دانشکده و آموزشگاه های حرفه ای این دانشگاه رشته های متنوعی به دانشجویان ارائه می شود که برخی از این رشته ها عبارت اند از:
زبان و ادبیات ترکی، زبان و ادبیات چینی،  زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات روسی، زبان و ادبیات ژاپنی، شیمی، زبان و ادبیات کره ای، فیزیک، ریاضیات، تاریخ صنعت، تاریخ، سونوگرافی، پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، بیولوژی، دبیری فرهنگ و علم اخلاق دینی دوره ابتدایی، تغذیه و رژیم غذایی، مامایی، پرستاری ، معماری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای ، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، ماشین آلات، اقتصاد، مدیریت، مهندسی عمران، زمین شناسی، ماشین آلات، حقوق، روابط بین الملل، مدیریت گردشگری، طراحی گرافیک، موسیقی، مجسمه سازی، مهندسی پزشکی ،تغذیه و رژیم درمانی، معماری، دبیری، مدیریت هوایی، پرستاری، مهندسی هواپیما، دامپزشکی، داروسازی، هوشبری، کامپیوتر، صنایع، نساجی، الهیات، سلامت دندان و دهان و ...

 
امکانات دانشگاه ارجیس ترکیه

 دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس ترکیه دارای امکانات آموزشی و رفاهی متعددی می باشد. از جمله این امکانات عبارت اند از:
خوابگاه: دانشجویان دانشگاه ارجیس ترکیه که نمی‌توانند در خوابگاه‌های KYK مستقر شوند، با تلاش‌های لازم با صاحبان خوابگاه‌های خصوصی، فرصت‌های اسکان را دارند.
 4 خوابگاه در کایسری فعال است، عبارتند از: خوابگاه پسرانه ارجیس با ظرفیت 1726 دانشجو، خوابگاه دخترانه Gevher Nesibe با ظرفیت 2133 دانشجو، خوابگاه دخترانه ملیگگزی با ظرفیت 1340 دانشجو و خوابگاه دانشجویی مختلط Develi با ظرفیت کل 41724 دانشجو. ظرفیت خوابگاه دانشجویی در شهر در مجموع 5827 نفر است.
سالن اجتماعات: مرکز فرهنگی سابانجی که توسط تاجر نیکوکار اهل کایسری، بنیاد سابانچی ساخته شده و به دانشگاهارجیس ترکیه اهدا شده است، از سال 1986 در خدمت بوده است. این ساختمان که مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان‌دهی شده در دانشگاه است، دارای سالن کنگره، سالن نمایشگاه و سالن کافه تریا است.
سالن کنگره: کنفرانس ها، پانل ها، سمپوزیوم ها، کنگره ها، تئاترها و کنسرت های برگزار شده در دانشگاه ارجیس ترکیه انجام شد. سیستم های صدا و نور حرفه ای، پروژکتور و صفحه نمایش دوتایی، پرده های 2 مرحله ای، پخش کننده دی وی دی، پخش کاست VHS برای انجام این گونه فعالیت ها به صورت سالم مورد نیاز است و سالن ما دارای ظرفیت 424 نفر می باشد.
 نمایشگاه: آثار اساتید و دانشجویان شاغل در دانشکده هنرهای زیبا و گروه هنرهای زیبای دانشگاه ارجیس ترکیه و آثار هنرمندان خارج از دانشگاه به نمایش گذاشته شده است. سالن دانشگاه که در تمام طول سال میزبان آثار هنری است 450 متر مربع مساحت دارد و ظرفیت 70 تابلو را دارد.
آمفی تئاتر ماریان مولو: واقع در محوطه دانشگاه، جشنواره های بهاری دانشجویی، کنسرت های تابستانی و فعالیت های در فضای باز در Anfide که توسط سایت مولو ساخته شده و به دانشگاه ارجیس ترکیه اهدا شده است، برگزار می شود.
استخر: ساخت استخر سرپوشیده و امکانات اجتماعی که یکی از مهم ترین نیازهای دانشگاه ارجیس ترکیه است ادامه دارد. استخر المپیک، کافه تریا، سالن بدنسازی، استخر کودکان، تراس حمام آفتاب، کمد و کابین دوش در دسترس دانشجویان خواهد بود.
ورزش: باشگاه ورزشی دانشگاه ارجیس ترکیه تأسیس شد تا دانشجویان بتوانند در فعالیت های ورزشی شرکت کنند. در همین راستا هر ساله مسابقات بین دانشکده ها و مدارس در شاخه های مختلف و جشنواره های ورزشی با نام های «جام رئیس» و «جشنواره بهار» برگزار می شود و دانشجویان ما نیز در هر رشته ای در مسابقات شرکت می کنند. بسیاری از امکانات ورزشی سرپوشیده و بیرونی وجود دارد که دانشجویان در هر زمانی از روز فرصت انجام ورزش را دارند. سالن ورزشی سلیمان دمیرل با ظرفیت 2500 تماشاگر در محوطه دانشگاه در کایسری دارای استانداردهای بین المللی می باشد. این یک سالن ورزشی مدرن متشکل از سالن های ژیمناستیک، تهویه مطبوع و تنیس روی میز است که در آن ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال، بدمینتون و هندبال انجام می شود.

شهریه دانشگاه ارجیس ترکیه 

 دانشگاه ارجیس

شهریه دانشگاه ارجیس ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.erciyes.edu.tr   مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.
 
آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه ارجیس ترکیه را آسان نموده؟
 
آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.
 دانشگاه ارجیس

کایسری
کایسری ( تلفظ ترکی:  [ˈkajseɾi] ؛ یونانی : Καισάρεια ) یک شهر صنعتی بزرگ در آناتولی مرکزی ، ترکیه است. پایتخت استان کایسری است . شهر کایسری، اگر به عنوان شهرداری کلان شهر کایسری در نظر گرفته شود، از پنج ناحیه شهری تشکیل شده است: دو ناحیه مرکزی کوکاسینان و ملیک گازی ، هاجیلار ، اینچسو و تالاس .
تا 31 دسامبر 2019، این استان دارای جمعیتی بالغ بر 1,407,409 نفر بود که از این تعداد 1,144,265 نفر در منطقه ساخته شده این شهر که به عنوان چهار (از پنج) منطقه شهری شناسایی شده است، زندگی می کردند . کایسری در دامنه کوه آتشفشان غیرفعال کوه ارجیس قرار دارد که به ارتفاع 3916 متری (12848 فوتی) می رسد که بیش از 1500 متر از ارتفاع متوسط شهر است.
این شهر تعدادی بناهای تاریخی از جمله چندین اثر مربوط به دوره سلجوقی را در خود جای داده است. معمولاً در مسیر جاذبه‌های توریستی بین‌المللی کاپادوکیه که زمانی اطراف آن را احاطه کرده بود، در شرق و بناهای تاریخی دوران  سلجوقی و عثمانی در مرکز، کوه ارجیس به‌عنوان مرکز کوهنوردی و کوه‌پیمایی،  رودخانه Zamantı  به‌ عنوان  مرکز  رفتینگ مورد بازدید قرار می‌گیرد .
کایسری دارای آب و هوای سرد نیمه خشک در طبقه بندی آب و هوای کوپن ( BSk ) یا آب و هوای معتدل قاره ای در طبقه بندی آب و هوای تروارتا ( Dc ) است. زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک با شب های خنک. بارندگی در طول سال اتفاق می افتد، البته با کاهش محسوس در اواخر تابستان و اوایل پاییز.
 ؤؤ

 


  • آیا دانشگاه ارجیس آزمون یوس برگزار می کند ؟

    بله ، دانشگاه ارجیس هر ساله آزمون یوس خود را در حوه های مختلف برگزار می نماید

  • تحصیل در دانشگاه ارجیس به چه زبانی می باشد ؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید