X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه 19 مایس ترکیه + شرایط پذیرش و معرفی این دانشگاه

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه 19 مایس ترکیه

در ادمه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و معرفی دانشگاه دانشگاه 19 مایس ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه 19 مایس ترکیه

دانشگاه 19 مایس ترکیه (OMU) یک دانشگاه دولتی با سابقه است که در سال 1975 با هدف ایجاد هوای تازه و کمک به زندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سامسون ترکیه تأسیس شد.

دانشگاه 19 مایس ترکیه که به عنوان یک دانشگاه منطقه ای تأسیس شده و در راستای رسالت خود 45 سال از عمر خود را پشت سر گذاشته است، یکی از قوی ترین مؤسسات پژوهشی و آموزشی کشورمان است که با اتخاذ ارزش های جهانی، نوآوری هایی را به نفع افراد و جامعه ارائه می دهد و فعالیت می کند.

دانشگاه 19 مایس ترکیه که نام خود را از تاریخ "19 مه 1919" زمانی که مصطفی کمال آتاتورک با کشتی باندیرما به سامسون پا گذاشت، گرفته شده است. دانشگاه 19 مایس ترکیه با دانشجویان بین المللی خود از 109 کشور جهان  گام های محکمی در جهت تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی برمی دارد. 

دانشگاه 19 مایس

دانشگاه 19 مایس ترکیه در تلاش است تا به دانشگاهی بدون مانع تبدیل شود. ایجاد فضاهای آموزشی و زندگی متناسب با ویژگی های دانشجویان دارای معلولیت از اولویت های خدماتی دانشگاه 19 مایس ترکیه است. دانشگاه 19 مایس ترکیه که مطالعات فشرده ای را در راستای هدف دانشگاه بدون موانع انجام می دهد، دارای 13 پرچم نارنجی است که توسط YÖK داده شده است.

تحصیل در دانشگاه 19 مایس ترکیه

دانشگاه 19 مایس ترکیه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه 19 مایس ترکیه ترکی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه 19 مایس ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه 19 مایس ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه 19 مایس ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه 19 مایس ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه 19 مایس ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه 19 مایس ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید..

شرایط پذیرش از دانشگاه 19 مایس ترکیه

 دانشگاه  19 مایس هر ساله از طریق آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجو می نماید و این آزمون از طرف دانشگاه 19 مایس در شهر های مختلف و حوزه های مختلف برگزار می گردد ، البته به جز آزمون یوس ،

دانشگاه 19 مایس

اخیراً دانشگاه ها می توانند دانشجویان خارجی خود را طبق مقررات خود انتخاب کنند. معیارهای پذیرش باید توسط شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK) تایید شود. دانشگاه 19 مایس ترکیه یک آزمون سالانه به نام آزمون ورودی بین‌المللی دانشجویی دانشگاه Ondokuz Mayıs (OMÜ-ISE) برگزار می‌کند. این آزمون فقط برای کسانی است که متقاضی ثبت نام در دوره های کارشناسی هستند. اولین شرط برای کسانی که می خواهند OMU-ISE بگیرند این است که باید تابعیتی غیر از ترکیه داشته باشند (افراد بدون تابعیت و پناهندگان نیز می توانند درخواست دهند). دوم، آنها باید در سال آخر تحصیلات متوسطه باشند یا تحصیلات دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده باشند. علاوه بر OMU-ISE سالانه، دانشجویان می توانند بر اساس نمره یکی از امتحانات بین المللی که توسط سنا تعیین می شود، در برنامه های کارشناسی پذیرفته شوند.

متقاضیان بین المللی می توانند برای تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام کنند. درخواست ها برای برنامه های تحصیلات تکمیلی توسط مدارس تحصیلات تکمیلی پردازش می شود. حداقل شرایط لازم برای درخواست در بخش های مختلف وجود دارد.

پذیرش از دانشگاه 19 مایس ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه 19 مایس ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه 19 مایس ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه 19 مایس ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://omu.edu.trمراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه 19 مایس ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

 دانشگاه 19 مایس

پردیس های دانشگاه 19 مایس ترکیه

پردیس کوروپلیت: پردیس کوروپلیت دانشگاه 19 مایس ترکیه در آتاکام مساحتی معادل 10000 هکتار را پوشش می دهد. یک طرف پردیس منظره ای به دریای سیاه دارد و طرف دیگر منظره ای از کوه Kocadağ دارد که به دلیل پیاده روی های سالانه شهرت دارد.
دانشکده ها و امکانات زیر در پردیس اصلی قرار دارند: دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده فنی، دانشکده هنر و علوم، دانشکده کشاورزی، دانشکده آموزش، دانشکده الهیات، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشکده دامپزشکی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده زبان‌های خارجی، ریاست دانشگاه، کتابخانه مرکزی و مرکز فناوری اطلاعات، بیمارستان کودکان، اقامتگاه‌ها، UZEM (مرکز آموزش از راه دور)، دانشکده علوم ورزشی Yaşar Doğu، افلاک‌نما، رصدخانه، خوابگاه‌های دانشجویی، مسجد، کلینیک تحقیقات جراحی، مرکز کنگره و فرهنگ آتاتورک، مرکز آموزش کودک، مرکز آموزش مستمر، مهمانسرا، دفتر روابط بین الملل، بیمارستان دامپزشکی. حمل و نقل به پردیس کوروپلیت و هنرهای زیبا را می توان با تراموا، اتوبوس و مینی بوس انجام داد.

پردیس هنرهای زیبای: پردیس هنرهای زیبای دانشگاه 19 مایس ترکیه در مرز ایلکادیم، منطقه مرکزی سامسون، و آتاکوم، یکی از مناطق مرکزی محبوب واقع شده است. دانشکده معماری، دانشکده هنرهای زیبا، هنرستان دولتی، مدرسه حرفه ای سامسون و OMU در پردیس هنرهای زیبا واقع شده اند.

پردیس چارسامبا: به غیر از این دو مرکز، دانشکده ارتباطات، دانشکده حقوق علی فواد باشگیل، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در پردیس چارسامبا مصطفی کمال گونشدوگدو وجود دارد. مدرسه حرفه ای بورس کالای کارسامبا 2 کیلومتر جلوتر از محوطه دانشگاه قرار دارد.

پردیس بافرا: در پردیس بافرا، دانشکده گردشگری، دانشکده تجارت بافرا، دانشکده داروسازی و مدرسه حرفه ای گردشگری بافرا وجود دارد. هنرستان بافرا در این منطقه به فعالیت های آموزشی خود ادامه می دهد.

جدای از اینها، دانشگاه 19 مایس ترکیه دارای 10 پردیس با اندازه های مختلف در مناطق دیگر است .

 

دانشگاه 19 مایس ترکیه  دارای 19 دانشکده، 2 مدرسه، 2 موسسه،  و 12 آموزشگاه حرفه ای به شرح زیر می باشد :

دانشکده پزشکی، اولین و بزرگترین دانشکده دانشگاه 19 مایس ترکیه، یک بیمارستان دانشگاهی نیز می باشد. به طور مشابه، دانشکده دندانپزشکی یک بیمارستان دندانپزشکی است. هر دو دانشکده که به تمام ساکنان منطقه دریای سیاه خدمت می کنند، در همه زمینه های بهداشتی درمانی ارائه می دهند.

دانشگاه 19 مایس

دانشکده ها

  1. علی فواد باشگیل دانشکده حقوق
  2.  دانشکده تجارت بافرا
  3.  چهارشنبه دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  4.  دانشکده دندانپزشکی
  5.  دانشکده داروسازی
  6.  دانشکده تعلیم و تربیت
  7.  دانشکده علوم و هنر
  8.  دانشکده هنرهای زیبا
  9.  دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  10.  دانشکده الهیات
  11.  دانشکده ارتباطات
  12.  دانشکده معماری
  13.  دانشکده فنی
  14.  دانشکده علوم بهداشت
  15.  دانشکده پزشکی
  16.  دانشکده گردشگری
  17.  دانشکده دامپزشکی
  18.  یاشار دوگو دانشکده علوم ورزشی
  19.  دانشکده کشاورزی

مدارس

  1.  هنرستان دولتی
  2.  دانشکده زبانهای خارجی

موسسات

  1. دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش
  2. پژوهشکده کنف  

آموزشگاه های حرفه ای

  1. آموزشکده حرفه ای دادگستری
  2.  آموزشگاه حرفه ای آلاکام
  3.  هنرستان بافرا
  4.  هنرستان گردشگری بافرا
  5.  آموزشگاه حرفه ای Ballıca
  6.  چهارشنبه هنرستان بورس کالا
  7.  هنرستان حوزه
  8.  هنرستان خدمات بهداشتی درمانی
  9.  آموزشگاه حرفه ای سامسون
  10.  آموزشگاه حرفه ای ترمه
  11.  مدرسه حرفه ای Vezirköprü
  12.  آموزشگاه حرفه ای آهن و فولاد
  13.  

امکانات دانشگاه 19 مایس ترکیه

 دانشگاه 19 مایس
دانشجویان دانشگاه 19 مایس ترکیه هیچ مشکلی برای خوابگاه نخواهند داشت. خوابگاه های موسسه اعتباری و خوابگاه های (KYK) واقع در داخل مدرسه، جایگزین های بسیار خوبی برای مشکل مهم اسکان ارائه می دهند. علاوه بر صبحانه و شام در این خوابگاه ها، بسیاری از سفره خانه ها، سالن های غذاخوری و خدمات غذاخوری در داخل مدرسه به دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر این، سفره خانه های مختلف، سالن بازی، بازار و مرکز زندگی دانشجویی در زمینی به مساحت 11500 متر مربع در خدمت دانشجویان می باشد.

موقعیت دانشگاه 19 مایس ترکیه همچنین فرصت های عالی برای دانشجویان فراهم می کند تا زندگی سالم تر و اجتماعی تر داشته باشند. علاوه بر هوای دریا و جنگل، دانشجویان می توانند مناطق زیادی را پیدا کنند که اوقات فراغت خود را در آنجا سپری کنند و همچنین در استخر المپیک و مراکز ورزشی مختلف به ورزش خود بپردازند. به عنوان مثال، آنها می توانند با عضویت در انجمن های دانشجویی که در دانشگاه 19 مایس ترکیه تأسیس شده است، نقش فعالی را ایفا کنند و به زندگی اجتماعی کمک کنند. علاوه بر این، جشنواره های بهاری که در دانشگاه 19 مایس ترکیه برگزار می شود، نقش مهمی در کمک به دانشجویان برای رفع خستگی و استرس دارد.

کتابخانه مرکزی دانشگاه 19 مایس ترکیه خدمات 24 ساعته ارائه می دهد. علاوه بر این، منابع  الکترونیکی و رایانه های با اتصال به اینترنت که برای استفاده دانشجویان اختصاص داده شده است، به دانشجویان امکان پیشرفت در مسیر علم را می دهد.

از آنجایی که پردیس مرکزی کوروپلیت دانشگاه 19 مایس ترکیه در یک منطقه بزرگ ساخته شده است، اتوبوس های رایگان، حمل و نقل بین دانشکده ها را تسهیل می کنند.

 

شهریه دانشگاه 19 مایس ترکیه

شهریه دانشگاه 19 مایس ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://omu.edu.trمراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

دانشگاه 19 مایس

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه 19 مایس ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

سامسون

دانشگاه 19 مایس

سامسون با نام تاریخی سامسونتا ( به یونانی : Σαμψούντα )، شهری در ساحل شمالی ترکیه ، بندر بزرگ دریای سیاه است . سامسون تا سال 2020 حدود 710000 نفر جمعیت داشت. مرکز استان سامسون است که حدود 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در حال رشد دارای دو دانشگاه، چندین بیمارستان، مراکز خرید، صنایع تولیدی سبک، امکانات ورزشی و یک اپرا است. سامسون دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است که برای این منطقه معمولی است، اما با این وجود سامسون در طول تابستان خشک‌تر و در زمستان معتدل‌تر از اکثر مناطق ساحلی جنوبی دریای سیاه است.

تابستان ها گرم است، میانگین حداکثر دما در ماه آگوست حدود 27 درجه سانتیگراد (81 درجه فارنهایت) است. زمستان‌ها خنک تا ملایم و مرطوب است، کمترین میانگین حداقل دما در حدود 4 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) در ژانویه است. بیشترین بارندگی در اواخر پاییز و اوایل زمستان است. گاهی اوقات برف بین ماه های دسامبر و مارس رخ می دهد، اما دمای زیر نقطه انجماد به ندرت بیش از چند روز طول می کشد.

 

 


  • آیا دانشگاه 19 مایس ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد ؟

    بله این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

  • دانشگاه 19 مایس از چه طریقی دانشجو می پذیرد؟

    از طریق آزمون یوس و آزمون خود دانشگاه 19 مایس


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید