X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه فرات ترکیه + شرایط پذیرش + رشته ها و شهریه ها

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه فرات ترکیه
در ادامه این مطلب به بررسی شرایط ثبت نام و پذیرش دانشگاه فرات ترکیه به همراه بررسی امکانات این دا دانشگاه می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه یک دانشگاه دولتی واقع در الازیغ ترکیه است . این دانشگاه در سال 1975 تاسیس شد و نام ترکی رودخانه فرات که از نزدیکی الازیغ سرچشمه می‌گیرد نامگذاری شد. دانشگاه فرات ترکیه که در ابتدا به عنوان دانشکده فنی الازیغ در سال 1967 افتتاح شد و به آکادمی مهندسی و معماری دولتی الازیغ تغییر نام داد، تأسیس شد و نام فعلی خود را در سال 1975 با دانشکده دامپزشکی که برنامه و ساختار اصلی دانشگاه را تشکیل می داد، به دست آورد.

دانشگاه فرات ترکیه

پرورش افراد واجد شرایط در آموزش و پژوهش، اولویت دادن به ارزش های علمی و اخلاقی، بهبود مستمر خود در زمینه حرفه ای، در نظر گرفتن انتظارات ذینفعان و داشتن آگاهی مسئولیت اجتماعی، از اهداف دانشگاه فرات ترکیه می باشد. دانشگاه فرات ترکیه در تلاش است یک دانشگاه پژوهشی معتبری باشد که منجر به تغییر و توسعه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و خدمات اجتماعی می‌شود و پروژه‌های رقابتی و نتیجه‌گرای ملی و بین‌المللی را تولید می‌کند.

دانشگاه فرات ترکیه دارای رتبه جهانی 1405 و رتبه ملی 30 می باشد.

تحصیل در دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه فرات ترکی ترکی و انگلیسی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه فرات ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه فرات ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه فرات ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه فرات ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه فرات ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه فرات ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید.

شرایط تحصیل در دانشگاه فرات ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه فرات ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه فرات ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه فرات ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه فرات ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه فرات ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.firat.edu.tr  مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه فرات ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه دارای 16 دانشکده، 5 مدرسه تحصیلات تکمیلی، 9  مدرسه حرفه ای، 3 مدرسه کاربردی و 1 مرکز تحقیقاتی به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها

دانشکده تعلیم و تربیت

دانشکده علوم

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده الهیات

دانشکده ارتباطات

دانشکده مهندسی

دانشکده آبزی پروری

دانشکده آموزش فنی

دانشکده فنی

دانشکده معماری

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده پزشکی

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده دامپزشکی

دانشکده علوم ورزشی

دانشگاه فرات ترکیه

مدارس تحصیلات تکمیلی

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم تربیتی

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم بهداشت

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم

مدارس تحصیلات تکمیلی (برنامه آنلاین)

مدارس حرفه ای

هنرستان باسکیل

مدرسه حرفه ای منطقه صنعتی سازمان یافته الازیغ

مدرسه حرفه ای کاراکوچان

هنرستان کبان

آموزشگاه حرفه ای کوانسیلار

آموزشکده خدمات بهداشتی حرفه ای

مدرسه حرفه ای سیوریس

مدرسه حرفه ای علوم اجتماعی

دانشکده فنی حرفه ای

مدارس کاربردی

دانشکده زبانهای خارجی

هنرستان دولتی

دانشکده هوانوردی کشور

مراکز تحقیقاتی

مراکز تحقیقاتی دانشگاه فرات

رشته های تحصیل در دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه از دانشکده ها و مدارس متعددی برخوردار است. در هر کدام از دانشکده و مدارس این دانشگاه رشته های متنوعی به دانشجویان ارائه می شود که برخی از این رشته ها عبارت اند از:

 ارتباطات

تعلیم و تربیت

مهندسی ساختمان

علوم تکنیکی و پزشکی

پرستاری

پزشکی

دندانپزشکی

مهندسی مکانیک (ترکی و انگلیسی)

دانشگاه فرات ترکیه

مهندسی عمران (ترکی و انگلیسی)

اقتصاد و مدیریت

حقوق و علوم سیاسی

مامایی

معماری

مهندسی کامپیوتر

مهندسی الکتریک و الکترونیک

علوم سیاسی

مدیریت

اقتصاد

فیزیک

ریاضی

زیست

رادیو، سینما و تلویزیون

روزنامه نگاری

شیمی

زبان و ادبیات ترکی

تاریخ

جغرافیا

و …

امکانات دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه دارای امکانات آموزشی و رفاهی متعددی می باشد. از جمله این امکانات عبارت اند از:

کتابخانه: تقریباً 105000 کتاب و 962 نشریه در کتابخانه دانشگاه وجود دارد . در طبقه دوم کتابخانه، فضای مطالعه برای مطالعه وجود دارد. در طبقه اول کتابخانه مکان های کامپیوتری برای استفاده از اینترنت وجود دارد. نشریات ادواری در زیرزمین قرار دارند. پیگیری بسیاری از روزنامه های سراسری روزانه و چند ماه نامه از طبقه همکف کتابخانه امکان پذیر است.

دانشگاه فرات ترکیه

موزه: موزه باستان شناسی و قوم نگاری الازیغ در محوطه مهندسی واقع شده است.

مرکز فرهنگی: مرکز فرهنگی آتاتورک ( که به عنوان سینما ، کنسرت ، تئاتر ، سمپوزیوم ، کنفرانس ، پانل استفاده می شود) با ظرفیت 1000 نفر در پردیس مهندسی وجود دارد.

مناطق اجتماعی: دانشکده علوم دارای سالن کنفرانس 250 نفری می باشد. در دانشکده دامپزشکی سالن کنفرانس 400 نفری وجود دارد. در محوطه دانشگاه یک گالری هنری وجود دارد و آثار هنری دانشجویان بخش مربوطه و افراد خارج از دانشگاه در این گالری به نمایش گذاشته شده است. روبروی دانشکده علوم، پارک فرهنگ فرات به مساحت 51.250 متر مربع قرار دارد که در مراسمی مانند مراسم و کنسرت از آن استفاده می شود. این شامل یک آمفی تئاتر ، مسیر دویدن ، زمین بسکتبال، کافه تریا، و یک باغ چای روباز است.

شهریه دانشگاه فرات ترکیه

دانشگاه فرات ترکیه

شهریه دانشگاه فرات ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.firat.edu.tr  مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

لازیغ

الازیغ ( تلفظ ترکی: [eˈlazɯː] )، شهری در آناتولی شرقی است. در مرتفع ترین فرات واقع شده است، دره دشتی که شهر روی آن امتداد دارد. 1067 متر (3501 فوت) ارتفاع دارد. الازیغ شبیه یک شبه جزیره داخلی است که توسط دریاچه طبیعی هزار و مخازن سد کبان ، سد کاراکایا ، کرالکیزی و اوزلوچه احاطه شده است.
در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، الازیغ کشمش ، زردآلو و بادام را به اروپا صادر کرد. تریاک نیز در این منطقه کشت می شد. این شهر دارای جمعیت کرد زیادی است که بسیاری آنها را زازا می دانند و جمعیتی مشابه قومی ترک دارد.
الازیغ دارای آب و هوای قاره ای است ( طبقه بندی آب و هوای کوپن : Dsa یا طبقه بندی آب و هوای تروارتا : Dca ) با زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک. اما به دلیل وجود دریاچه های طبیعی و مصنوعی در اطراف شهر، تغییراتی در این اقلیم تجربه می شود.

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه فرات ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.
ا

 


  • دانشگاه فرات از چه طریق دانشجو می پذیرد؟

    دانشگاه فرات از طریق آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجو می نماید

  • تحصیل در دانشگاه فرات به چه زبانی می باشد؟

    در تمامی رشته ها به زبان ترکی استانبولی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید