X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه آبانت عزت ترکیه + معرفی کامل و شرایط ثبت نام در این دانشگاه

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه عزت آبانت ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و معرفی امکانات دانشگاه آبانت عزت ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه یکی از دانشگاه های مطرح کشور ترکیه، واقع در منطقه ای محصور در زیبایی های طبیعی بین دو کلان شهر استانبول و آنکارا، در 3 ژوئیه 1992 تاسیس شد. دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه که از زمان تاسیس خود به سرعت در حال توسعه بوده است، پردیس ها در مرکز شهر و سه ناحیه بولو (گرده، منگن، مودورنو) دارد. پردیس اصلی دانشگاه یعنی پردیس İzzet Baysal در گولکوی واقع شده است که در 8 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و با زیبایی طبیعی منحصر به فردی احاطه شده است.

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه مدل سومی است که صرفاً یک دانشگاه دولتی یا پایه نیست، بلکه یک دانشگاه دولتی است که توسط یک بنیاد حمایت می شود. دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه توسط بنیادی که توسط İzzet Baysal، یکی از بزرگترین نیکوکاران ترکیه تأسیس شده است، پشتیبانی می شود. دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه به ساختار فیزیکی عالی و زیرساخت های تکنولوژیکی برتر با سرمایه گذاری امکانات و تجهیزات بالغ بر 262 میلیون لیر در سال 2010 توسط بنیاد İzzet Baysal و تخصیص دولتی رسیده است. این بنیاد نه تنها از دستاوردهای بین المللی دانشگاهیان حمایت می کند، بلکه به دانشجویان موفق بورس تحصیلی نیز ارائه می کند.

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

هدف دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه تبدیل شدن به سریع ترین دانشگاه برای فراتر رفتن از سطح تمدن مدرن است که توسط مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه پیشنهاد شده است. برای این منظور، دانشگاه با اولویت دادن به علم در استانداردهای بین المللی، به نیازهای ملی و محلی در آموزش و پرورش اهمیت زیادی می دهد. دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه نه تنها یک محیط تحقیقاتی را فراهم می کند که پیشرفت های علمی و فناوری را با ظرفیت رقابت بین المللی دنبال می کند، بلکه به طور مستمر با پیشرفت ها همراه است تا بهترین فرصت ها را برای دانشجویان تضمین کند. به این ترتیب، دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه زمینه های زیادی را پوشش داده است.

تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه، ترکی، انگلیسی و عربی می باشد. کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه را دارند، برای رشته های انگلیسی زبان باید در ابتدای ترم اول دانشگاه در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که با نمرات کسب شده از تافل در خارج از دانشگاه به تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه بپردازند، البته مشروط به شرایط خاص. برای رشته های ترکی زبان شرط ورود به دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه آزمون تومر می باشد، در صورت نداشتن مدرک تومر نگران نباشید، دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه در ترم اول، دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه را با خیال راحت به ما بسپارید.

شرایط تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.ibu.edu.tr مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

 دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

رشته های تحصیل در دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

پزشکی

دندانپزشکی

رشته های کارشناسی ارشد
آناتومی

آموزش هنر و صنایع دستی

بانکداری و مالی

علوم پایه اسلام

بیوشیمی

زیست شناسی (انگلیسی)

مدیریت کسب و کار

مهندسی شیمی (انگلیسی)

شیمی (انگلیسی)

علوم ارتباطات

آموزش کامپیوتر و فناوری های آموزشی

مهندسی رایانه

برنامه درسی و دستورالعمل

اقتصاد

مدیریت و نظارت آموزشی

سنجش و ارزشیابی آموزشی

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

مهندسی برق-الکترونیک

فوریت های پزشکی

آموزش زبان انگلیسی

مهندسی محیط زیست

محصولات زراعی

کمک های اولیه و اورژانس

مهندسی غذا

غذا و هنر آشپزی

آموزش راهنمایی و مشاوره روانشناسی

بافت شناسی و جنین شناسی

تاریخ

باغبانی

عفونت های بیمارستانی

آموزش ناتوانی های ذهنی

روابط بین المللی

تاریخ و هنر اسلامی

روزنامه نگاری

بازار یابی

ریاضیات

ریاضیات (انگلیسی)

آموزش ریاضی

مهندسی مکانیک

میکروبیولوژی

آموزش موسیقی

پرستاری

فارماکولوژی

فلسفه و علوم دینی

آموزش تربیت بدنی

فیزیوتراپی و توانبخشی

فیزیک (انگلیسی)

فیزیولوژی

حفاظت از گیاه

علوم سیاسی

علوم طیور

آموزش پیش دبستانی

آموزش ابتدایی

روانشناسی

مدیریت دولتی

مالیه عمومی

سلامت عمومی

آموزش علوم

علم و فناوری بذر

فناوری های حسگر (انگلیسی)

آموزش علوم اجتماعی

جامعه شناسی

مدیریت ورزشی

آموزش علوم ورزشی و مربیگری

آموزش زبان ترکی به عنوان زبان خارجی

مدیریت گردشگری

زبان و ادبیات ترکی

آموزش زبان ترکی

اکولوژی و مدیریت حیات وحش

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

رشته های دکترا

علوم پایه اسلامی

زیست شناسی (انگلیسی)

مدیریت کسب و کار

شیمی (انگلیسی)

برنامه درسی و دستورالعمل

اقتصاد

مدیریت و نظارت آموزشی

فن آوری های آموزشی

مهندسی محیط زیست

محصولات زراعی

مهندسی غذا

تاریخ

باغبانی

آموزش ناتوانی های ذهنی

روابط بین المللی

ریاضیات (انگلیسی)

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

آموزش ریاضی

مهندسی مکانیک

میکروبیولوژی

آموزش موسیقی

علوم اعصاب

پرستاری

بهداشت و ایمنی شغلی

بانکداری مشارکت

فیزیوتراپی و توانبخشی

فیزیک (انگلیسی)

فیزیولوژی

حفاظت از گیاه

پیشگیری از عفونت های بیمارستانی

روانشناسی

مدیریت دولتی

آموزش علوم

آموزش علوم اجتماعی

جامعه شناسی

مدیریت ورزشی

آموزش علوم ورزشی و مربیگری

زبان و ادبیات ترکی

آموزش زبان ترکی

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه  دارای 16 دانشکده، 1 مدرسه، 8 آموزشگاه حرفه ای ئ 1 موسسه به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها

  1. دانشکده کشاورزی و علوم طبیعی
  2. دانشکده معماری
  3. دانشکده ارتباطات
  4. دانشکده دندانپزشکی
  5. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  6. دانشکده تعلیم و تربیت
  7. دانشکده مهندسی
  8. دانشکده هنرهای زیبا
  9. دانشکده علوم بهداشت
  10. دانشکده حقوق
  11. دانشکده پزشکی
  12. دانشکده علوم کاربردی
  13. دانشکده علوم ورزشی
  14. دانشکده هنر و علوم
  15. دانشکده الهیات
  16. دانشکده گردشگری

مدارس

  1. دانشکده زبانهای خارجی

آموزشگاه های حرفه ای

  1. مدرسه حرفه ای بولو
  2. مدرسه حرفه ای علوم فنی بولو
  3. مدرسه حرفه ای Gerede
  4. مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی Mehmet Tanrıkulu
  5. آموزشگاه حرفه ای منگن
  6. مدرسه حرفه ای Mudurnu Süreyya Astarcı
  7. مدرسه حرفه ای Seben İzzat Baysal
  8. مدرسه حرفه ای Yeniçağa Yaşar Çelik

موسسات

  1. موسسه تحصیلات تکمیلی

امکانات دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

مهمانخانه: تسهیلات اجتماعی و مهمانخانه کاربردی، واقع در بولو، که در بین افرادی که به چشم اندازهای زمستانی به اندازه طرفداران اسکی علاقه دارند، محبوب است، به عنوان هدیه ای به دانشگاه توسط بنیاد İzzet Baysal در سال 1993 ساخته شد و شروع به کار کرده است. با فرم بازسازی شده خود که از مارس 2012  تحت تعمیر و نگهداری بوده است، به مهمانان خدمات ارائه می دهد. مهمانخانه، که با تمام امکانات مورد انتظار از یک هتل شهری یا تفریحی مطابقت دارد، 4 کیلومتر با مرکز شهر و بزرگراه استانبول-آنکارا D100 فاصله دارد. این مهمانخانه دارای امکانات اینترنت بی سیم رایگان، تحویل زودهنگام و خروج دیرهنگام، صندوق امانات در اتاق های خصوصی، اتاق اجتماعات متوسط برای جلسات خصوصی، پارکینگ در فضای باز و آب گرم 24 ساعته می باشد.
زندگی اجتماعی و فرهنگی: پردیس های دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه طیف گسترده ای از فرصت های اجتماعی و فرهنگی را ارائه می دهند. سالن آبی با ظرفیت 514 نفر و سالن صورتی با ظرفیت 208 نفر در مرکز فرهنگی İzzet Baysal و سالن با ظرفیت 350 نفر در ساختمان مورفولوژی دانشکده پزشکی İzzet Baysal میزبان فعالیت هایی مانند سمپوزیوم، پانل ها، کنفرانس ها، نمایش های تئاتر و سینما می باشد. سالن باله و رقص های محلی نیز میزبان فعالیت های بسیاری است. در مرکز فرهنگ، که اغلب توسط بیش از چهل باشگاه دانشجویی در دانشگاه استفاده می‌شود، موزه‌ای وجود دارد که آثاری را به نمایش می‌گذارد که بخش‌هایی از زندگی ایزت بایسال را منعکس می‌کند. این دانشگاه در روز شکرگزاری برای İzzet Baysal که در 11 می هر سال در بولو برگزار می شود، شرکت می کند.

همچنین دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه دارای سالن‌های بدن سازی، استخر و زمین های ورزشی بسیار پرامکاناتی است.
 

شهریه دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه یک دانشگاه 100 درصد دولتی نیست، بلکه توسط نهادهای دولتی پشتیبانی می شود. برای ثبت نام، شهریه ترم اول باید قبل از ثبت نام پرداخت شود. شهریه سال تحصیلی 2020-2021 برای کارشناسی ارشد و دکتری طبق برنامه های سالانه 6000 TL است. اما جهت اطلاع دقیق از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.ibu.edu.tr/ مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

بولو

دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

بولو شهری در ترکیه و مرکز اداری استان بولو است. جمعیت شهر بولو در سرشماری 2012،  131264 نفر بوده است. این شهر از زمان انتخابات محلی در سال 2019 توسط شهردار تانجو اوزجان ( CHP ) اداره می شود . این مکان محل کلودیوپلیس باستانی بوده و اسکی هیسار ("قلعه قدیمی") نیز نامیده می شود و به همین ترتیب دارای چندین نام ترکی است. بولو در بزرگراه قدیمی استانبول به آنکارا است که از کوه بولو بالا می رود، در حالی که بزرگراه جدید از تونل کوه بولو در زیر شهر می گذرد. دیدنی های نزدیک به شهر عبارتند از:

مسجد جامع قرن چهاردهمی، اولو جامی، موزه بولو دارای آثاری از دوره هیتی، روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی است. چشمه های آب گرم , کاپلیکالار، دریاچه آبانت و روستای گلکوی، نزدیک محوطه دانشگاه، دریاچه دهانه معروف به نام Gölcük، حیرالدین توکادی ، قدیس محلی که مردم در یک جشنواره سالانه از زیارتگاه او بازدید می کنند.
بولو دارای آب و هوای مرزی اقیانوسی و آب و هوای مرطوب قاره ای است ( طبقه بندی آب و هوای کوپن : Cfb یا طبقه بندی آب و هوای تروارتا : Dcb )، با زمستان های سرد، برفی و تابستان های گرم با شب های خنک. بولو شهری معمولاً ابری و مه آلود است.

 

 


  • آیا دانشگاه آبانت عزت آزمون یوس برگزار میکند؟

    بله این دانشگاه هر ساله آزمون یوس خود را در حوزه های مختلف برگزار می نماید

  • تحصیل در دانشگاه آبانت عزت به چه زبانی می باشد؟

    در تمامی رشته ها به زبان ترکی استانبولی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی و عربی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید