X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه دوزجه ترکیه + رشته ها + شهریه ها + رنکینگ جهانی

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه دوزجه ترکیه

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش ، امکانات و شرایط تحصیل دردانشگاه دوزجه ترکیه می پردازیم

آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

فهرست موضوعات

دانشگاه دوزجه ترکیه

دانشگاه دوزجه ترکیه یک دانشگاه دولتی است که با قانون شماره 5467 مورخ 1 مارس 2006 در دوزجه ترکیه تأسیس شده است. این دانشگاه با ایجاد یک دانشگاه جدید با جدا شدن از محوطه دانشگاه Abant İzzet Baysal در اطراف دوزجه تشکیل شد. پایه های دانشگاه دوزجه ترکیه به افتتاح مدرسه حرفه ای دوزجه وابسته به دانشکده مهندسی ساکاریا دانشگاه فنی استانبول در سال 1976 برمی گردد.

فرآیند دانشگاهی شدن دانشگاه دوزجه ترکیه که با تأسیس دانشگاه Bolu Abant İzzet Baysal در سال 1992 به ابعاد متفاوتی تبدیل شد. به غیر از مدرسه حرفه ای دوزجه ، دانشکده جنگلداری، دانشکده آموزش فنی، دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت، مدرسه گردشگری و هتلداری آکچاکوجا و مدرسه حرفه ای آکچاکوجا زیر نظر این دانشگاه افتتاح شد. پس از آن دانشگاه دوزجه ترکیه که با قانون شماره 5467 منتشر شده در روزنامه رسمی مورخ 17 مارس 2006 و به شماره 26111 از دانشگاه Abant İzzet Baysal جدا شده بود، فعالیت آموزشی خود را با فلسفه ارزش آفرینی آغاز کرد.

دانشگاه دوزجه ترکیه

دانشگاه دوزجه ترکیه با در نظر داشتن شعار "دانشگاهی که ارزش می آفریند" موفقیت خود را در دوازدهمین سالگرد تاسیس خود ثابت کرده است. با توجه به مرکز URAP METU، این دانشگاه در رتبه بندی کلی دانشگاه های دولتی در رتبه 41 قرار گرفت و به یکی از 50 دانشگاه برتر تبدیل شد و به رتبه 48 در رتبه بندی کلی همه دانشگاه ها رسید.

دانشگاه دوزجه ترکیه همچنین رتبه A+ را در شاخص رضایت دانشجویان در نظرسنجی رضایت دانشگاهی ترکیه (TÜMA-2017) دریافت کرد و در رتبه بندی انگیزه های تحصیلی (DÜS-2018) در بین 108 دانشگاه دولتی در رتبه 19 قرار گرفت.

تحصیل در دانشگاه دوزجه ترکیه

دانشگاه دوزجه ترکیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه دوزجه ترکیه، ترکی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه دوزجه ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه دوزجه ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه دوزجه ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید. آموزشگاه دیار دانش نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه دوزجه ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه دوزجه ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در مقاطع کارشناسی اقدام کنند. پذیرش از دانشگاه دوزجه ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه دوزجه ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه دوزجه ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات از دانشگاه دوزجه ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.duzce.edu.tr  مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه دوزجه ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانشگاه دوزجه ترکیه

دانشگاه دوزجه ترکیه دارای 12 دانشکده، 2 مدرسه، 10 آموزشکده حرفه ای،  5 مؤسسه و بیش از 30 مرکز تحقیقاتی، تکنوپارک، بیمارستان تحقیقاتی و کاربردی می باشد.

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده علوم بهداشت
  3. دانشکده تعلیم و تربیت
  4. دانشکده داروسازی
  5. دانشکده علوم و هنر
  6. دانشکده الهیات
  7. دانشکده مدیریت
  8. دانشکده مهندسی
  9. دانشکده جنگلداری
  10. دانشکده هنر و طراحی معماری
  11. دانشکده کشاورزی
  12. دانشکده علوم ورزشی

مدارس

دانشگاه دوزجه ترکیه

  1. دانشکده گردشگری و هتلداری Akçakoca
  2. دانشکده زبان های خارجی قاضی ارسیاس

آموزشگاه های حرفه ای

  1. مدرسه حرفه ای دوزچه
  2. مدرسه حرفه ای آکچاکوکا
  3. مدرسه حرفه ای گوموسوا
  4. آموزشگاه حرفه ای جنگلداری
  5. آموزشگاه غنی و حرفه ای انگین پاک کیمایری
  6. هنرستان سیلیملی
  7. مدرسه حرفه ای گلیاکا
  8. آموزشگاه حرفه ای کایناسلی
  9. آموزشگاه حرفه ای خدمات بهداشتی
  10. مدرسه حرفه ای علوم اجتماعی

مؤسسات

  1. دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
  2. موسسه علوم بهداشتی
  3. موسسه علوم اجتماعی
  4. موسسه هنرهای زیبا
  5. دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش

مراکز تحقیقاتی

  1. مرکز تحقیقات، توسعه و کاربرد زنبورداری (DAGEM)
  2. مرکز تحقیقات کاربردی و تحقیقات علمی و فناوری (DUBIT)
  3. مرکز تحقیقات و کاربرد تنوع زیستی (DÜ-BİYOM)
  4. مرکز تحقیقات و کاربرد زبان، تاریخ و میراث فرهنگی (DÜKMER)
  5. مرکز کاربردی و تحقیقاتی مطالعات زنان (DÜKAM)
  6. مرکز تحقیقات و کاربرد صنعت و تجارت جهانی (DUSIMER)
  7. هماهنگ کننده بهبود مستمر
  8. مرکز تحقیقات و کاربرد آموزش مادام العمر (DUYEM)
  9. مرکز تحقیقات و کاربرد مدیریت و رهبری (LIDERİM)
  10. مرکز تحقیقات و کاربرد سلامت
  11. مرکز تحقیقات و کاربردی آموزش زبان ترکی (TOMER)
  12. مرکز آموزش از راه دور (UZEM)
  13. مرکز کاربردی و تحقیقاتی علوم دینی مهمت زاهد کوسری 

امکانات دانشگاه دوزجه ترکیه

خدمات ورزشی: خدمات ورزشی در دانشگاه دوزجه ترکیه توسط ریاست انجام می شود. مسابقات ورزشی که توسط ریاست فدراسیون ورزش های دانشگاهی برگزار می شود با همکاری ریاست دانشگاه دوزجه ترکیه و دانشکده علوم ورزشی انجام می شود.

خدمات ورزشی سازماندهی فعالیت‌های ورزشی به منظور ارزیابی زمان دانشجویان دانشگاه دوزجه در خارج از کلاس، محافظت از سلامت جسمی و روانی آنها و کمک به توسعه متعادل آنها است تا اطمینان حاصل شود که کارکنان دانشگاهی و کارکنان اداری می‌توانند از خدمات و امکانات ورزشی بهره مند شوند.

دانشگاه دوزجه ترکیه

برخی از این خدمات ورزشی عبارتند از: سالن بدنسازی، Astroturf داخلی، استادیوم، زمین بسکتبال در فضای باز، زمین تنیس 2 کورت سرپوشیده، استخر نیمه المپیک.

دانشگاه دوزجه ترکیه نه تنها در زمینه آموزش و علم، بلکه در زمینه ورزش نیز دستاوردهای متعددی دارد. دانشگاه دوزجه ترکیه با کسب رتبه دوم در رده بندی مدال های 2015-2016 که توسط فدراسیون ورزش های دانشگاهی ترکیه منتشر شده است، دستاوردهای ورزشی خود را در سال 2017 بهبود بخشید و افتخار موجه بودن اول شدن در بین دانشگاه های ترکیه را داشت و در مجموع 62 مدال شامل 25 مدال طلا، 18 مدال نقره و 19 برنز دریافت کرد.

خوابگاه: 12 خوابگاه دانشجویی آموزش عالی، 6 خوابگاه دخترانه، وابسته به موسسه اعتباری و خوابگاه ها در دوزجه وجود دارد. در سال تحصیلی 2020-2021 1 خوابگاه جدید به بهره برداری رسید.

در مجموع 10507 دانشجو در خوابگاه های دانشجویی آموزش عالی موسسه اعتباری و خوابگاهی (KYK) با ساختمان های جدید خوابگاهی، اسکان مدرن، راحت، ایمن و کم هزینه اسکان دارند.

 

شهریه دانشگاه دوزجه ترکیه

دانشگاه دوزجه ترکیه

شهریه دانشگاه دوزجه ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.duzce.edu.tr/  مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه دوزجه ترکیه را آسان نموده؟

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

دوزجه

دانشگاه دوزجه ترکیه

دوزجه مرکز استان دوزجه است که هشتاد و یکمین استان ترکیه است . دوزجه از 278 روستا، 114 محله و 2 شهر به عنوان ساختار اداری تشکیل شده است. مساحت آن 2593.00 کیلومتر مربع و جمعیت آن 395679 نفر است. دوزجه در بزرگراه D-100 در جهت شرق به غرب و در بزرگراه TEM واقع شده است. این جاده ها از مرکز شهر می گذرند. با این موقعیت، دوزجه در مسیر ترانزیتی بین قاره اروپا و آسیا قرار دارد.

دوزجه شهری جذاب و سرسبز است که در منطقه دریای سیاه غربی واقع شده است. علاوه بر فعالیت های صنعتی، کشاورزی، دامپروری و جنگلداری از معیشت اصلی مردم است. قرار گرفتن این شهر بین دو کلان شهر مانند استانبول و آنکارا نیز ساختار اقتصادی آن را پویا تر می کند. این واقعیت که این تنها شهر باستانی باقیمانده (Prusias ad Hypium) در دریای سیاه غربی است، به دوزجه موقعیت ممتازی از نظر تاریخی می دهد.

دوزجه به عنوان یک بهشت پنهان با ثروت های باستانی، شگفتی های طبیعی و دارایی های فرهنگی توصیف می شود. در دوزجه، فلات هایی مانند شهر باستانی Prusias ad Hypium، تئاتر آنتیک Konuralp، موزه Düzce Konuralp، فلات Kardüz، Kızık Plateau، Derebalık Plateau، Pürenli Plateau. آبشارهایی مانند گوزلدره، ساماندره، آیدینپینار و آبشار آکتاش؛ دریاچه افتنی، برکه توپوک، برکه تورکول، دریاچه سد حسنلار، بسیاری از شگفتی های طبیعی و فرهنگی مانند سواحل Akçakoca و قلعه جنوا در انتظار بازدیدکنندگان خود هستند. دوزجه دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب ( Cfa) بر اساس طبقه بندی آب و هوای کوپن ، و آب و هوای اقیانوسی ( Do ) تحت طبقه بندی آب و هوای تروارتا است . زمستان های سرد و گاهی برفی و تابستان های بسیار گرم را تجربه می کند.

 

 


  • دانشگاه دوزجه در کدام شهر واقع شده است؟

    این دانشگاه در شهر دوزجه در نوار ساحلی کارادنیز واقع شده است

  • تحصیل در دانشگاه دوزجه ترکیه به چه زبانی می باشد؟

    در تمامی رشته ها به زبان ترکی استانبولی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید