X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دانشگاه دوملوپینار ترکیه + معرفی کامل و شرایط پذیرش

02632728197 مشاوره و ثبت نام
دانشگاه دوملوپینار ترکیه
در ادامه این مطلب به بررسی شرایط پذیرش و امکانات دانشگاه دوملوپینار ترکیه در شهر کوتاهیا می پردازیم. همچنین به بررسی نمونه سوالات آزمون یوس داین دانشگاه نیز می پردازیم
آموزشگاه دیار دانش
آموزشگاه دیار دانش

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشگاه دوملوپینار ترکیه یک دانشگاه دولتی در کوتاهیا، ترکیه است. این دانشگاه در 3 ژوئیه 1992 به عنوان یک مؤسسه جدید تحت عنوان دانشگاه دانشگاه دوملوپینار شروع به کار کرد و با تصویب فرمان دولتی به شماره 3837; قبل از اینکه بخشی از دانشگاه آنادولو با دانشکده علوم اقتصادی و اداری کوتاهیا باشد که در 12 اکتبر 1974 به عنوان مدرسه عالی مدیریت بازرگانی کوتاهیا تحت نام آکادمی علوم اقتصادی و بازرگانی اسکی شهیر تأسیس شد.

دانشگاه دوملو پینار هر ساله آزمون یوس خود را در حوزه های مختلف برگزار می نماید و از طریق این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

این دانشگاه روابط نزدیکی با دانشگاه های خارج از کشور از جمله دانشگاه ویرجینیا در ایالات متحده، دانشگاه برونل در بریتانیا، دانشگاه پچ در مجارستان و دانشگاه های واقع در کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق برقرار کرده است. همچنین این دانشگاه یکی از اعضای انجمن دانشگاه های اروپایی است .
دانشگاه دوملوپینار ترکیه، دانشگاهی آموزش محور می باشد که افراد با صلاحیت های حرفه ای را در زمینه های مختلف با مسئولیت تحقیقات علمی و خدمات اجتماعی تربیت می کند.

ارزش های اصلی دانشگاه دوملوپینار ترکیه عبارتند از: اهمیت دادن به مطالعات تحقیق و توسعه، تعهد به ارزش های اخلاقی، مسئولیت پذیر بودن در قبال جامعه، بین المللی کردن.

رتبه دانشگاه دوملوپینار ترکیه در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه ۴۲ و در دنیا ۱۲۰۱ است.

نمونه سوالات آزمون یوس دانشگاه دوملوپینار

تحصیل در دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشگاه دوملوپینار ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه دوملوپینار ترکیه، ترکی می باشد. در نتیجه شرط ورود به دانشگاه دوملوپینار ترکیه آزمون تومر می باشد، اما نگران نباشید؛ در صورت نداشتن مدرک تومر می توانید به تحصیل در دانشگاه دوملوپینار ترکیه بپردازید. دانشگاه ترم اول دوره زبان برایتان برگزار می کند. اخذ پذیرش از دانشگاه دوملوپینار کوتاهیا ترکیه را با خیالی راحت به ما بسپارید. آموزشگاه دیار دانش نمایندگی آزمون تومر، دانشگاه غازی آنکارا و آنادولو اسکی شهیر در ایران می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه دوملوپینار ترکیه

شرط اخذ پذیرش در دانشگاه دوملوپینار ترکیه آزمون یوس است. آزمون یوس امتحانی است که دانشجویان بین المللی باید در آن شرکت کرده و با توجه به نتیجه آن برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام می کنند. پذیرش از دانشگاه دوملوپینار ترکیه به مانند تمامی دانشگاه های خارج از ایران نیاز به ترجمه رسمی سوابق تحصیلی دارد. متقاضیان نظام قدیم برای تحصیل در دانشگاه دوملوپینار ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات و پیش دانشگاهی و ریز نمرات خود دارند. متقاضیان نظام جدید برای اخذ پذیرش از دانشگاه دوملوپینار ترکیه نیاز به ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات خود دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دانشگاه دوملوپینار ترکیه به سایت دانشگاه به آدرس http://www.dumlupinar.edu.tr  مراجعه کنید و یا برای اخذ پذیرش از دانشگاه دوملوپینار ترکیه با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش در ارتباط باشید.

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

پردیس های دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشگاه دوملوپینار ترکیه از دو پردیس تشکیل شده است.
1- پردیس اولیا چلبی

واقع در بزرگراه Kütahya - Tavşanlı ، پردیس اصلی شامل دانشکده هنر و علوم، دانشکده فنی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده آموزش، دانشکده پزشکی، دانشکده هنرهای زیبا، موسسه علوم بهداشتی، موسسه علوم اجتماعی ، مؤسسه علوم طبیعی و کاربردی ، گروه اطلاعات، کتابخانه اصلی، مرکز بهداشت و مراکز مختلف ورزشی داخلی و خارجی.

2- پردیس گرمیان

پردیس گرمیان در بزرگراه Afyon - Kütahya در هشت کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. این پردیس دارای مدرسه فنی حرفه ای کوتاهیا، مدرسه تربیت بدنی و ورزش و امکانات مختلف ورزشی سرپوشیده و روباز است.

دانشگاه دوملوپینار ترکیه  دارای 11 دانشکده، 1 موسسه، 1 مدرسه و 14 آموزشگاه حرفه ای به شرح زیر می باشد :

دانشکده ها

دانشکده تعلیم و تربیت

دانشکده علوم و هنر

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده علوم اسلامی

دانشکده علوم کاربردی کوتاهیا

دانشکده معماری

دانشکده مهندسی

دانشکده فنی سیماو

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده علمی کاربردی توسنلی

موسسات

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش

مدارس

دانشکده زبانهای خارجی

آموزشگاه های حرفه ای

 مدرسه حرفه ای آلتینتاس

هنرستان چادرهیسار

مدرسه حرفه ای اصلی Domanic Hayme

آموزشگاه حرفه ای دوملوپینار

آموزشگاه حرفه ای امت

آموزشگاه حرفه ای گدیز

آموزشگاه حرفه ای هیسارجیک

مدرسه هنرهای زیبای کوتاهیا

مدرسه حرفه ای علوم اجتماعی کوتاهیا

دانشکده فنی حرفه ای کوتاهیا

هنرستان پازارلار

هنرستان سیماو

آموزشگاه حرفه ای شافانه

هنرستان توسنلی

 

رشته های تحصیل در دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشگاه دوملوپینار ترکیه از دانشکده ها و آموزشگاه های حرفه ای متعددی برخوردار است. در هر کدام از دانشکده و آموزشگاه های حرفه ای این دانشگاه رشته های متنوعی به دانشجویان ارائه می شود که برخی از این رشته ها عبارت اند از:

 دانشگاه دوملوپینار ترکیه
دانشکده تعلیم و تربیت

آموزش کامپیوتر و علوم آموزشی

علوم تربیتی

آموزش ابتدایی

آموزش ترکی

آموزش ویژه

آموزش متوسطه علوم اجتماعی

آموزش متوسطه آموزش علوم زیستی و ریاضی

دانشکده علوم و هنر

ریاضی

فیزیک

علم شیمی

زیست شناسی

بیوشیمی

زبان و ادبیات ترکی

تاریخ

باستان شناسی

جامعه شناسی

زبان و ادبیات غربی

علوم تربیتی

دانشکده هنرهای زیبا

طراحی ارتباطات بصری

رنگ آمیزی

سرامیک و شیشه

طراحی داخلی

طراحی و تولید صنایع دستی

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

مدیریت

اقتصاد

مدیریت دولتی

مالیه عمومی

علوم سیاسی و روابط بین الملل

اقتصاد سنجی

مدیریت منابع انسانی

تجارت و امور مالی بین المللی

دانشکده الهیات

علوم پایه اسلامی

فلسفه و الوهیت

تاریخ و هنر اسلامی

آموزش دین و اخلاق دبستان

دانشکده معماری

معماری

طراحی صنعتی

برنامه ریزی شهر و منطقه

دانشکده مهندسی

مهندسی عمران

مهندسی مکانیک

مهندسی معدن

علم و مهندسی مواد

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی صنایع

مهندسی رایانه

مهندسی زمین شناسی

دانشکده فنی سیماو

مهندسی ساخت

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی صنایع نجاری

مهندسی سیستم های انرژی

مهندسی کنترل

مهندسی طراحی صنعتی

 

امکانات دانشگاه دوملوپینار ترکیه

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

خوابگاه: دانشجویان در خوابگاه های دولتی یا خصوصی که ظرفیت پذیرایی از همه دانشجویان ورودی را دارند، پذیرفته می شوند. یک خوابگاه  واقع در مرکز شهر دارای ظرفیت 2000 دانشجو است. همچنین ساختمان های خوابگاهی در پردیس اصلی با ظرفیت 1500 دانشجو وجود دارد.
 مهمانسرا: در مهمانسرای پردیس اولیا چلبی دانشگاه دوملوپینار ترکیه، یک مهمانخانه با کافه تریا برای 52 نفر، یک غذاخوری و یک سالن با ظرفیت 46 تخت، متشکل از 19 یک نفره، 4 دو نفره، 2 سوئیت، 1 اتاق معلولین، مجموعا 26 اتاق. در اتاق ها تلویزیون، مینی بار، آب گرم 24 ساعته و خط اینترنت وجود دارد.

مشاوره اجتماعی و پزشکی: دانشگاه دوملوپینار ترکیه در مجتمع Bedesten مرکز مشاوره اجتماعی و جوانان Medico شروع به خدمت کرد. مرکز مشاوره اجتماعی و جوانان مدیکو دانشگاه دوملوپینار کوتاهیا ترکیه که زیر نظر اداره بهداشت، فرهنگ و ورزش دانشگاه دوملوپینار کوتاهیا فعالیت می کند، خدمات بهداشتی را به دانشجویان، کارکنان دانشگاهی و اداری و اعضای خانواده آنها ارائه می دهد. مرکز اجتماعی مدیکو برای حفظ سلامت جسمی و روانی دانشجویان و کارکنان فعالیت می کند و خدمات بهداشتی را در زمینه های مختلف (تزریق، پانسمان، اندازه گیری فشار خون، کنفرانس، سمینار و ...) ارائه می دهد. این مرکز با 1 ماما و 2 پرستار در مجتمع DPU Evliya Çelebi پردیس Bedesten خدمات ارائه می دهد.     

همچنین دانشگاه دوملوپینار ترکیه دارای امکانات دیگری نیز می باشد. DPU مجموعه وسیعی از نشریات منتخب و منابع الکترونیکی مرتباً به روز شده در زمینه های مختلف را از طریق کتابخانه های خود به دانشجویان خود و جامعه محلی ارائه می دهد. این دانشگاه به دانشجویان خود خدمات محاسباتی ارائه می دهد که دسترسی به اینترنت را در چندین آزمایشگاه کامپیوتری در سراسر دانشگاه ارائه می دهد. علاوه بر این، با آزمایشگاه های تحقیق و توسعه خود که دارای آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی هستند، فرصت های رقابتی تحقیق در زمینه های مختلف را ارائه می دهد.

 

شهریه دانشگاه دوملوپینار کوتاهیا ترکیه

شهریه دانشگاه دوملوپینار ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مقرون به صرفه تر است. اما میزان شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متغییر است. جهت اطلاع از مبلغ شهریه رشته مورد نظر خود می توانید به سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://www.dumlupinar.edu.tr  مراجعه کنید، یا با مشاوران و متخصصان ما در آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید.

دانشگاه دوملوپینار ترکیه

آموزشگاه دیار دانش چگونه اخذ پذیرش از دانشگاه دوملوپینار ترکیه را آسان نموده؟

 

آموزشگاه دیار دانش به عنوان تخصصی ترین مرکز برگزاری کلاس های آمادگی آزمون یوس در کرج و تهران و به صورت آنلاین (غیر حضوری ) در سراسر کشور با بهره مندی از برجسته ترین اساتید، شما را برای کسب بالاترین نمره در آزمون یوس، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه آماده می کند.

کوتاهیا 

کوتاهیا ( تلفظ ترکی:  [cyˈtahja] ) شهری در غرب ترکیه با 237804 نفر جمعیت (برآورد 2011) است که بر روی رودخانه پورسوک در ارتفاع 969 متری از سطح دریا واقع شده است. مرکز استان، کوتاهیا است که حدود 564294 نفر در آن زندگی می کنند (تخمین 2011). منطقه کوتاهیا دارای مناطق وسیعی از شیب های ملایم با زمین های کشاورزی است که به پشته های کوهستانی بلند در شمال و غرب ختم می شود.

کوتاهیا از طریق راه آهن و جاده با بالیکسیر در 250 کیلومتری (155 مایلی) از غرب، قونیه 450 کیلومتری (280 مایلی) به جنوب شرقی، اسکی شهیر 70 کیلومتری (43 مایلی) شمال شرقی و آنکارا در 300 کیلومتری (186 مایلی) شرقی مرتبط است.
کوتاهیا دارای آب و هوای مدیترانه ای تابستانی گرم ( طبقه بندی آب و هوای کوپن : Csb )، یا آب و هوای معتدل قاره ای ( طبقه بندی آب و هوای تروارتا : Dc )، با زمستان های سرد، مرطوب، اغلب برفی و تابستان های گرم و خشک است. بارندگی بیشتر در زمستان و بهار رخ می دهد، اما در طول سال نیز قابل مشاهده است.

صنایع کوتاهیه سنت های دیرینه ای دارد که به دوران باستان بازمی گردد. کوتاهیا به دلیل تولیدات کوره‌هایش مانند کاشی و سفال که لعاب‌دار و چند رنگ هستند، شهرت دارد. صنایع مدرن عبارتند از: تصفیه شکر ، دباغی ، فرآوری نیترات و فرآورده های مختلف مرشوم که در نزدیکی آن استخراج می شود. صنعت کشاورزی محلی، غلات ، میوه ها و چغندرقند تولید می کند.

 

 


  • سطح علمی دانشگاه دوملوپینار چگونه است؟

    دانشگاه دوملوپینار در شهر کوتاهیا یکی از برجسته ترین دانشگاه های ترکیه در سطح جهانی می باشد و شما به راحتی میتوانید از طریق این دانشگاه به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی انتقالی بگیرید

  • تحصیل در دانشگاه دوملوپینار به چه زبانی می باشد؟

    ترکی استانبولی و انگلیسی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید